![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor iedereen die de uitzending gemist heeft: binnenkort een herhaling. ![]() Ik wist wel dat de Amerikaanse media het niet zo nauw namen met de onpartijdigheid, maar dat het zo erg was als dit wist ik niet. Tegenstanders van de Republikeinen worden in de studio beledigd, afgekafferd en zwartgemaakt, en uit laten praten, ho maar. Al het mogelijke wordt gedaan om Bush' regering positief uit de bus te laten komen. Onderzoek wijst uit dat de kijkers van Fox News een verdraaid beeld hebben van de werkelijkheid, zo denken zij bijvoorbeeld veel vaker dat er een bewezen link is tussen Saddam en Al-Qaida. Dus, wat vinden jullie? Moeten we hier iets aan doen? Is er iets aan te doen? Of maakt het niet zo veel uit? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @Mephostophilis: Natuurlijk, maar die documentaire was ook niet echt redelijk objectief. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fox's kant van de zaak zenden ze 24 uur per dag uit. Bovendien is er natuurlijk wel een verschil in of nieuws objectief hoort te zijn en of een documentaire dat hoort te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Verhuis jij nu maar snel naar de VS... De media hier in nederland lijken helemaal niet op dat wat op Fox te zien is. Dat is totale onzin. De enige rede waarom onze media niet objectief is is omdat niets objectief kan zijn. Onze media is georienteert op onze maatschappij. En als we het nieuws berichten aan de commerciele zenders overlaten hebben we geen serieus journaal meer. Ik erger me al aan de NOS, maar naar RTL nieuws kan ik eigenlijk niet kijken. En dat ene programma dat een kruising is tussen Explosief en SBS nieuws, dat men nu elke dag op RTL heeft, is echt vreselijk, vreselijk... Wees blij dat we in nederland nog iets hebben wat lijkt op echte journalistiek. En die vergelijking die je maakt is totaal onzinnig en maakt je hele persoon nog ongeloofwaardiger. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat de commerciële zenders geen serieus nieuws verslaan, komt omdat daar dankzij de overheid geen markt voor is. Deze markt wordt namelijk overheerst door omroepen die door de overheid jaarlijks met miljoenen gesubsideert worden. Wanneer de publieke omroepen worden afgeschaft, ontstaat er automatisch een markt voor serieuze nieuwsverslaggeving. De commerciële zenders zullen daarop inspringen. Dat zoiets zal gebeuren, kan je al concluderen uit het feit dat het programma Barend & Van Dorp al jarenlang op RTL4 wordt uitgezonden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je de nieuwsverslaggeving te links vind misschien vind je Nederland wel te links. Ik vind het zelf niet erg links of rechts. Trouwens vind ik SBS ofzo ook niet rechts, wel populistisch en oppervlakkig. En gezeik over marktwerking, tja, sommige mensen geloven in creationisme...
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
natuurlijk is fox de enige amerikaanse zender en kijkt elke amerikaan ernaar. man man man wat een gejammer en gemekker, dit is pluriformiteit. als fox je niet bevalt kijk je gewoon naar een van de x andere zenders, en die zijn echt niet allemaal zo. politieke groepen bestrijden elkaar overal ter wereld op zulke manieren.
oh ja, en ook nog even leuk filmpje: http://www.dailyrecycler.com/blog/20...breakdown.html en nu ga ik me weer aan echte dingen ergeren
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vond het met name wel interessant te zien hoe deze manier van propaganda voeren in de praktijk in z'n werk gaat.
Verder eigenlijk weinig schokkends daar de ver te zoeken objectiviteit van o.a. FOX volgens mij toch wel redelijke common knowledge is? Overigens kwam ik gisteren nog een stukje tegen waarin een van de makers van de documantaire stelde dat het zijn 'lifejob' is om Bush uit het zadel te helpen. Reden genoeg om de documantaire opzich ook met een kritisch oog te bekijken lijkt me zo. http://www.jimgilliam.com/2004/07/do...rt_murdoch.php "JIM GILLIAM I've dedicated my life (until November) to getting George Bush out of office. I co-produced Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism about FOX News, and Uncovered: The War on Iraq. " Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 18:51. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is goede verslaggeving ook enkel in erg brede kaders te gieten daar het op dorst naar informatie en smaak in die informatie berust. Wellicht kan een onafhankelijk instituut een soort van kijkwijzer creëren ? Hoewel onafhankelijkheid natuurlijk discutabel is en het maar de vraag is of het 'volk' zich van een dergelijke kijkwijzer iets zal aantrekken. Ot: Moeten we hier iets aan doen ? Volgens mij is en zal er weinig aan gedaan worden. Kunnen we hier iets aan doen ? Kunnen is wel een erg breed begrip. Ach alles kán, maar of het reëel is tegen dit soort praktijken wat in denken te brengen. Lijkt me niet. Maakt het uit ? Het lijkt me toch wel degelijk van belang dat het Amerikaanse volk op basis van 'objectieve' informatie een keuze maakt in de aankomende verkiezingen. Hoewel ik toch van mening ben dat dit niet zal gebeuren.
||
Alluman, ik vond dat je een heel goed verhaal hield, totdat je hiermee kwam:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het getuigt alleen maar van je onkennis op het gebied van media. |
Advertentie |
|