Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je hebt inderdaad gelijk dat ik het verschil niet wist.. Ze gebruikt medicijnen, dus ik kan wel concluderen dat ze bij een psychiater onder behandeling is en niet bij een psycholoog.
Ze is zelf ook wel erg geinteresseerd in psychiatrie, ze leest er oa veel boeken over enzo. Hulp zoeken met behulp van haar huisarts is momenteel een beetje lastig. Ze is op kamers gaan wonen en heeft nu net een intake-gesprek achter de rug met een andere huisarts. Ze heeft er bovendien niet veel zin in om opnieuw allemaal zinloze gesprekken te houden waarbij de psych wil ontdekken over er een jeugdtrauma of iets dergelijks is geweest. Ze heeft al meerdere psychiaters gehad en is die gesprekken wel een keer zat. Wat zijn de ervaringen die jij hebt gehad met psychiaters? Overwegend positief? |
![]() |
|
Ik ben zelf alleen bij psychologen op gesprek geweest (voornamelijk vrouwelijke), om te beginnen in de periode december 1987 tot juli 1988 bij een studentenpsychologe aan de TU Eindhoven waar ik terecht kwam omdat mijn studie voor wiskundig ingenieur te slechte resultaten opleverde. We hebben naast het zoeken naar een alternatieve studie veel over mijzelf gepraat, en ik heb die gesprekken als zeer positief ervaren.
Ook de gesprekken die ik vorig jaar heb gehad bij een andere psychologe toen ik daar in behandeling was wegens emotionele problemen op sexueel gebied zijn heel positief verlopen wat mij betreft.
|
![]() |
Ik ken dt verhaal helemaal.
Een vriendin van me, die is ook echt behoorlijk depressief, automulatie en tsja, neigt naar een eetstoornis als ze zzichzelf niet kon bedwingen, ik denk persoonlijk dat ze nogal veel kenmerken heeft van Borderline, maar jah, dat terzijde. Ze gaat naar een vertrouwenspersoon op school, is ook al doorgestuurd naar een speciaal iemand van Jarabee, maar die vond haa 'niet serieus genoeg' omdat ze er zo open over praatte.. Dat klopt toch niet?!
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En dan wordt ze nu dus weer zonder hulp op straat gezet, terwijl ze nog geen twee weken geleden een enorm zware aanval heeft gehad.. Onbegrijpelijk |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Psychologie |
Pesten en lengte. Verwijderd | 46 | 09-08-2002 21:35 |