Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 11:41
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Hoe kan ik livestream radio opnemen met mijn pc?
Brugje van uitgang geluidskaart naar line-in of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 11:48
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan met opnemen toch gewoon kiezen welke sources je allemaal wilt opnemen? Brugje van Line in-Line out lijkt me vrij zinloos. Dat kan je softwarematig ook doen.

Ik neem aan dat je in je PC een radiokaartje hebt zitten? Had ik ook, en met de bijgeleverde software kon ik direct opnemen vanaf de radio. En anders kan je in geluidsrecorder als bron ook de line-out kiezen (ik zeg het nu een beetje vreemd, maar ik hoop dat je me snapt). Met opnemen kan je uit veel verschillende kanalen kiezen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:19
Verwijderd
Ik denk niet dat hij een radiokaartje in z'n pc heeft, anders had hij dit wel geweten lijkt mij.

Je kunt volgens mij wel een brugje maken tussen je Line-out van je radio en je Line-in van je PC. Of je echt goede kwaliteit hebt vraag ik me wel sterk af, maar het is het proberen waard lijkt mij

Citaat:
"Brugje van uitgang geluidskaart naar line-in of zo?"
Vraag me toch sterk af wat je hiermee wilt bereiken...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 13:50
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
het is de bedoeling dat ik livestream-radio kan opnemen.
(radio via het internet).

misschien bestaan er betere proggies dan geluidsrecorder om iets op te nemen via het internet?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:55
Orion84
Orion84 is offline
ik heb een SB live player en daar zit een aparte recorder bij. dan kun je gewoon opnemen wat je zelf hoort (moet je wel de geluidjes van windowsuitzetten) anders zou ik het ook nie weten (behalve op de al beschreven manier met zo'n brugje)
Oud 08-05-2002, 18:57
Orion84
Orion84 is offline
kweet trouwes nie of zo'n brugje wel werkt, want dan gaat dat een beetje rondzingen, wat op je linein binnen komt gaat namelijk automatisch ook naar line-out. dan gaat ie flippen denk ik
Oud 09-05-2002, 00:00
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
ik heb een SB live player en daar zit een aparte recorder bij. dan kun je gewoon opnemen wat je zelf hoort (moet je wel de geluidjes van windowsuitzetten) anders zou ik het ook nie weten (behalve op de al beschreven manier met zo'n brugje)
met welke recorder ik kan hem niet helemaal vinden. heb ook een SB live kaart ,ik weet alleen niet zeker of ik ALLE software van die cd heb geinstalleerd
Oud 09-05-2002, 02:21
CryptapiX
CryptapiX is offline
download FREEAMP
daarmee kan je van een stream online opnemen
Oud 09-05-2002, 13:21
Verwijderd
streambox
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 16:33
dystopia
dystopia is offline
Line out van stereo naar Line in van geluidskaart en dan opnemen. Is wel analoog.
Oud 09-05-2002, 19:46
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Line out van stereo naar Line in van geluidskaart en dan opnemen. Is wel analoog.
hoe wil jij livestreams met je stereo ontvangen???
Oud 09-05-2002, 19:50
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Dutchian schreef:

met welke recorder ik kan hem niet helemaal vinden. heb ook een SB live kaart ,ik weet alleen niet zeker of ik ALLE software van die cd heb geinstalleerd
bij mij heet ie creative recorder:

C:\Program Files\Creative\Recorder\CTRec.exe

succes der mee, en misschien is zo'n proggie waarmee het rechtsstreeks kan wel beter da weet ik nie, das een kwestie van uitproberen.

ps. ik neem aan dat het over een station gaat dat niet gewoon op je stereo te ontvangen is? want anders kun je idd beter doen wat dystopia zei
Oud 09-05-2002, 20:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Orion84 schreef:

hoe wil jij livestreams met je stereo ontvangen???
Du hast recht. Misschien. Als die gozer het heeft over z'n line-in en livestreams dan denk ik aan iets hardware-matigs: opnemen van de stereo. Anders dan hoort dit op S&M. Dan kan het met een programma als StreamRipper.
Oud 15-05-2002, 16:41
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Orion84 schreef:

bij mij heet ie creative recorder:

C:\Program Files\Creative\Recorder\CTRec.exe

succes der mee, en misschien is zo'n proggie waarmee het rechtsstreeks kan wel beter da weet ik nie, das een kwestie van uitproberen.

ps. ik neem aan dat het over een station gaat dat niet gewoon op je stereo te ontvangen is? want anders kun je idd beter doen wat dystopia zei
Nope, geen recorder bij mij...vandaar. Ik denk dat ik die niet mee hebt geinstalleerd, thanks anyway ik gaat hem nu wel ff van die cd plukken
Reageren

Regels voor berichten