Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
t is inderdaad heel leuk om te leren ![]() k doe ook aan magie, maar k vin dat reiki in de verste verte niet op magie lijkt. kdenk ook niet dattet om persoonlijke energie gaat maar om de reiki-energie (universele energie) die je binnenhaalt en verstuurd. magoed iedereen denkt er verschillend over, maakt ook niet uit, als je maar weet dat t werkt en hoe t precies werkt ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb reiki 1 gedaan.
Maar wat bedoel je met reiki 3 a en b? Bij reiki drie wordt je als reiki master opgeleid en dat hoort een jaar te duren. Dat schrijft tenminste de reiki alliance voor. Zo is het ook helemaal niet goed om al die graden zo snel mogelijk achter elkaar te doen. Wat ook zo is, volgens de officiele alliantie in Nederland, dat je als je reiki drie doet, dat je dan ook een jaar mee loopt met een andere reiki master. Ik zou dus graag willen weten wat jij met reiki 3a en 3b bedoelt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
in spanje op vakantie had mijn zus erge last van haar rug en een paar deuren van ons appartement verbleef een wat oudere vrouw die reiki 1, 2 en 3 heeft. ze heeft mijn zus toen geholpen. ik heb haar toen vanalles gevraagd, maar zij vertelde mij dat zo'n cursus wel 10.000 gulden kostte ![]() maar bij wie doe jij dan die cursus ![]()
||
Citaat:
en zo snel doe k ze ook niet achter elkaar. kvoel vanzelf aan wanneer ik klaar ben voor de volgende. bij iedereen is t tussentijd anders. kdenk dat jij op een gegeven moment ook wel voelt wanneer jij klaar bent voor 2 ![]() en jah, je kan stage lopen bij een reikimaster. toen k reiki 2 deed, liep dr ook iemand stage. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en die cursus doe je bij iemand die reikimaster(1,2,3a en 3b) is en jou dus inwijd dus inwijd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoelde dat het hele Reiki drie een jaar duurt. Aangezien je als Reiki master ook andere mensen het gaat leren. Dus dat zou onmogelijk om dat in 1 dag te doen. daarom wordt het ook aangeraden om het in een jaar te doen. Ook krijg je als het goed is in je master graad veel meer te leren dan alleen maar de "theorie". Je krijgt ook een heel stuk spirituele groei en je loopt vaak een jaar mee met een Reiki master. Daarom duurt het dus een jaar. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb reiki 1 gehad op een cursus in Italië waar ik met mijn ouders was(eigenlijk om op mijn broertje van 1 jaar die nog borstvoeding krijgt te passen)...
Die hele cursus ging over Ki. Mijn moeder deed ook Ki-orgaanmassage maar dat mocht ik niet want ik ken geen shiatsu. Ik vind trouwens wel dat hier rare dingen gezegd worden over Ki in een gevecht enzo.... Reiki is doorgeven van de universele(rei) energie(ki). Voor mij hangen al die dingen samen. Ik bedoel we hebben het toch aldoor over dezelfde energie? ALs ik mediteer kom ik ook automatisch in m'n hara uit.... Ik zou wel graag wat verder gaan met Reiki. Maar ik wil nog wat wachten tot het geschikte moment. Het is in elk geval erg verrijkend... Arden
||
![]() |
Citaat:
![]() en nog lijkt het me zeer interessant en wil het ook zeker nog een keer leren, momenteel kan het ff niet ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Even een vraagje aan de mensen die al wel Reiki 1,2 of 3 hebben: Hoe gaan jullie met de vijf Reiki principes om?
Houden jullie je er echt aan of hebben passen jullie het helemaal niet toe in je dagelijks leven? Voor mensen die niet weten wat de 5 Reiki principes zijn: 1. Wordt vandaag nu eens niet boos 2. Wees vandaag nu eens niet bezorgd 3. Eer je ouders, je leermeesters en ouderen 4. Verdien de kost eerlijk 5. Toon dankbaarheid aan ieder levend wezen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
ja iedereen zen eigen mening en niemand hoort die op te dringen aan iemand anders.
ma effe iets anders.ik hoor hier allemaal van reiki en ki enzo.euh kweet ten eerste nog altijd nie echt wa het is.enfin zo energie doorgeven ofzoiets.maar hoe kunt ge da leren en wat kunt ge er mee doen als ge het geleerd hebt?en is het moeilijk om te leren of moet ge het gewoon in u hebben zo?merci voor te luistere.
||
Citaat:
en leren gaat gewoon door veel te oefenen, k kon het al voordat ik reiki ging doen, maar hield ik me niet bezig met chakra's enzow, alleen met pijn weghalen. reiki gaat dus gewoon net zo op die manier. al je met reiki begint leer je t vanzelf |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |