Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 19:29
Black Reina
Black Reina is offline
kheb nu reiki 1 en 2 en binnenkort wil k 3a en 3b gaan doen, k wil graag weten hoe anderen dit (hebben) ervaren, wat je merkte toen je reiki 1 had, de overgang van 1 naar 2, en van 2 naar drie. en heb je 3a en 3b in een dag gedaan of apart?
Advertentie
Oud 13-10-2002, 20:37
Landslide
Landslide is offline
Wai is een reiki?
(sorry, ben een leek... )
Oud 13-10-2002, 20:57
wicce
wicce is offline
ik heb iemand in mijn klas met reiki 1 2 en 3. heb er zelf helemaal geen vervaring mee, maar het lijkt mij wel erg leuk om te leren.

reiki kwam tot mij altijd over als het sturen van persoonlijke energie naar een bepaald doel. lijkt een beetje op magie (komt het ook eigenlijk op neer) maar het is toch een tikkeltje anders.
Oud 14-10-2002, 12:25
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:
Wai is een reiki?
(sorry, ben een leek... )
geeft niet k leg t wel even uit

als je reiki geeft aan iemand(of aan jezelf ), dan ben je een kanaal van de universele energieën om je heen en in je. je handen zijn als het ware een doorgeefluik van deze energieën, je legt ze bij iemand/jezelf op het hoofd, gezicht, buik, benen etc en de energie stroomt er naar toe. deze energie helpt om iemand/jezelf te balanceren, te helpen met emoties en/of pijn (grotendeels) te laten verdwijne.
dit kun je ook op afstand doen (leer je bij reiki2) wat je precies leert bij reiki3 ben k vergeten kom k binnenkort wel achter

khoop dat dit beetje begrijpbaar is
Oud 14-10-2002, 12:28
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
wicce schreef:
ik heb iemand in mijn klas met reiki 1 2 en 3. heb er zelf helemaal geen vervaring mee, maar het lijkt mij wel erg leuk om te leren.

reiki kwam tot mij altijd over als het sturen van persoonlijke energie naar een bepaald doel. lijkt een beetje op magie (komt het ook eigenlijk op neer) maar het is toch een tikkeltje anders.

t is inderdaad heel leuk om te leren

k doe ook aan magie, maar k vin dat reiki in de verste verte niet op magie lijkt. kdenk ook niet dattet om persoonlijke energie gaat maar om de reiki-energie (universele energie) die je binnenhaalt en verstuurd. magoed iedereen denkt er verschillend over, maakt ook niet uit, als je maar weet dat t werkt en hoe t precies werkt
Oud 15-10-2002, 19:27
kitana
kitana is offline
Ik heb reiki 1 gedaan.

Maar wat bedoel je met reiki 3 a en b? Bij reiki drie
wordt je als reiki master opgeleid en dat hoort een jaar te duren.
Dat schrijft tenminste de reiki alliance voor.

Zo is het ook helemaal niet goed om al die graden zo snel
mogelijk achter elkaar te doen.

Wat ook zo is, volgens de officiele alliantie in Nederland,
dat je als je reiki drie doet, dat je dan ook een jaar mee loopt met
een andere reiki master.

Ik zou dus graag willen weten wat jij met reiki 3a en 3b bedoelt.
Oud 16-10-2002, 16:49
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
kheb nu reiki 1 en 2 en binnenkort wil k 3a en 3b gaan doen, k wil graag weten hoe anderen dit (hebben) ervaren, wat je merkte toen je reiki 1 had, de overgang van 1 naar 2, en van 2 naar drie. en heb je 3a en 3b in een dag gedaan of apart?
Mischien is het onbeschoft als ik het vraag maar hoe doe je dat nu precies Reiki? Kijk ik doe zelf Ki beoefenen en zo, maar hoe moet je de technieken toepassen om iemand je energie door te geven?
Oud 16-10-2002, 19:13
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Mischien is het onbeschoft als ik het vraag maar hoe doe je dat nu precies Reiki? Kijk ik doe zelf Ki beoefenen en zo, maar hoe moet je de technieken toepassen om iemand je energie door te geven?
gewoon je handen boven het lichaam op en neer bewegen en dan jouw energie over laten stromen tot een helende energie op de ander.
in spanje op vakantie had mijn zus erge last van haar rug en een paar deuren van ons appartement verbleef een wat oudere vrouw die reiki 1, 2 en 3 heeft. ze heeft mijn zus toen geholpen.
ik heb haar toen vanalles gevraagd, maar zij vertelde mij dat zo'n cursus wel 10.000 gulden kostte

maar bij wie doe jij dan die cursus
Oud 16-10-2002, 19:28
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
kitana schreef:
Ik heb reiki 1 gedaan.

Maar wat bedoel je met reiki 3 a en b? Bij reiki drie
wordt je als reiki master opgeleid en dat hoort een jaar te duren.
Dat schrijft tenminste de reiki alliance voor.

Zo is het ook helemaal niet goed om al die graden zo snel
mogelijk achter elkaar te doen.

Wat ook zo is, volgens de officiele alliantie in Nederland,
dat je als je reiki drie doet, dat je dan ook een jaar mee loopt met
een andere reiki master.

Ik zou dus graag willen weten wat jij met reiki 3a en 3b bedoelt.
reiki 3 is verdeeld in 2 delen omdattet wat uitgebreider is. je kan kiezen om ze idd apart te doen of gewoon in 1 dag. en t duurt helemaal geen jaar. misschien bedoel je dat het een jaar duurt voordat je helemaal 'rond'bent (kweet niet zo goed hoe k t uit moet leggen, zeg maar dat je dan helemaal klaar bent met je reiki)

en zo snel doe k ze ook niet achter elkaar. kvoel vanzelf aan wanneer ik klaar ben voor de volgende. bij iedereen is t tussentijd anders. kdenk dat jij op een gegeven moment ook wel voelt wanneer jij klaar bent voor 2

en jah, je kan stage lopen bij een reikimaster. toen k reiki 2 deed, liep dr ook iemand stage.
Oud 16-10-2002, 19:30
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
gewoon je handen boven het lichaam op en neer bewegen en dan jouw energie over laten stromen tot een helende energie op de ander.
in spanje op vakantie had mijn zus erge last van haar rug en een paar deuren van ons appartement verbleef een wat oudere vrouw die reiki 1, 2 en 3 heeft. ze heeft mijn zus toen geholpen.
ik heb haar toen vanalles gevraagd, maar zij vertelde mij dat zo'n cursus wel 10.000 gulden kostte

maar bij wie doe jij dan die cursus
die van mij kostten helemaal geen 10.000 gulden denk dak al bij al net bij de 1000 zit

en die cursus doe je bij iemand die reikimaster(1,2,3a en 3b) is en jou dus inwijd dus inwijd.
Oud 18-10-2002, 16:38
kitana
kitana is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
Bij Reiki geef je universele energie door, het is niet zo dat je zelf je eigen energieen overgeeft. Als je iemand behandeld ben je meer een doorgeef luik.
Oud 18-10-2002, 16:42
kitana
kitana is offline
Citaat:
reiki 3 is verdeeld in 2 delen omdattet wat uitgebreider is. je kan kiezen om ze idd apart te doen of gewoon in 1 dag. en t duurt helemaal geen jaar. misschien bedoel je dat het een jaar duurt voordat je helemaal 'rond'bent (kweet niet zo goed hoe k t uit moet leggen, zeg maar dat je dan helemaal klaar bent met je reiki)

Ik bedoelde dat het hele Reiki drie een jaar duurt. Aangezien je als Reiki master ook andere mensen het gaat leren. Dus dat zou onmogelijk om dat in 1 dag te doen. daarom wordt het ook aangeraden om het in een jaar te doen. Ook krijg je als het goed is in je master graad veel meer te leren dan alleen maar de "theorie". Je krijgt ook een heel stuk spirituele groei en je loopt vaak een jaar mee met een Reiki master. Daarom duurt het dus een jaar.
Oud 19-10-2002, 20:34
Lady Arden
Lady Arden is offline
Ik heb reiki 1 gehad op een cursus in Italië waar ik met mijn ouders was(eigenlijk om op mijn broertje van 1 jaar die nog borstvoeding krijgt te passen)...
Die hele cursus ging over Ki.
Mijn moeder deed ook Ki-orgaanmassage maar dat mocht ik niet want ik ken geen shiatsu.
Ik vind trouwens wel dat hier rare dingen gezegd worden over Ki in een gevecht enzo....
Reiki is doorgeven van de universele(rei) energie(ki).
Voor mij hangen al die dingen samen.
Ik bedoel we hebben het toch aldoor over dezelfde energie?
ALs ik mediteer kom ik ook automatisch in m'n hara uit....
Ik zou wel graag wat verder gaan met Reiki.
Maar ik wil nog wat wachten tot het geschikte moment.
Het is in elk geval erg verrijkend...

Arden
Oud 21-10-2002, 18:37
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
die van mij kostten helemaal geen 10.000 gulden denk dak al bij al net bij de 1000 zit

en die cursus doe je bij iemand die reikimaster(1,2,3a en 3b) is en jou dus inwijd dus inwijd.
dat vroeg zij er wel voor, die vrouw heeft ook reiki 1,2,3, ze deed ook cursussen geven, toen ik dat bedrag hoorde had ik ook zoiets van, laat maar dan, dat vond ik wel erg duur .
en nog lijkt het me zeer interessant en wil het ook zeker nog een keer leren, momenteel kan het ff niet
Oud 22-10-2002, 13:27
quween
quween is offline
Hey ik ben geintreseerd in dat reiki of zo! hoe kom je aan iemand die je dat kan leren en wat heb je er uiteindelijk aan?? kun je mensen ook proberen te genezen in midel met je handen??

uiteg graag!

kus
Oud 22-10-2002, 14:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat hebben jullie gebruikt dat jullie in dat soort bullshit geloven??
Junks
Iedereen kan beledigen, misschien zou je ook eens wat kunnen beargumenteren. Of beschik je niet over die capaciteit?
Oud 22-10-2002, 14:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat is er aan dat soort gelul te beargumenteren. Als je dat eerst even uitlegt.

P.S Uberjunk
Zie feedback .
Oud 23-10-2002, 12:43
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
quween schreef:
Hey ik ben geintreseerd in dat reiki of zo! hoe kom je aan iemand die je dat kan leren en wat heb je er uiteindelijk aan?? kun je mensen ook proberen te genezen in midel met je handen??

uiteg graag!

kus
lees het topic eens door
Oud 23-10-2002, 13:04
kitana
kitana is offline
Even een vraagje aan de mensen die al wel Reiki 1,2 of 3 hebben: Hoe gaan jullie met de vijf Reiki principes om?
Houden jullie je er echt aan of hebben passen jullie het helemaal
niet toe in je dagelijks leven?

Voor mensen die niet weten wat de 5 Reiki principes zijn:
1. Wordt vandaag nu eens niet boos
2. Wees vandaag nu eens niet bezorgd
3. Eer je ouders, je leermeesters en ouderen
4. Verdien de kost eerlijk
5. Toon dankbaarheid aan ieder levend wezen.
Oud 24-10-2002, 10:28
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
kitana schreef:
Even een vraagje aan de mensen die al wel Reiki 1,2 of 3 hebben: Hoe gaan jullie met de vijf Reiki principes om?
Houden jullie je er echt aan of hebben passen jullie het helemaal
niet toe in je dagelijks leven?

Voor mensen die niet weten wat de 5 Reiki principes zijn:
1. Wordt vandaag nu eens niet boos
2. Wees vandaag nu eens niet bezorgd
3. Eer je ouders, je leermeesters en ouderen
4. Verdien de kost eerlijk
5. Toon dankbaarheid aan ieder levend wezen.
kpas ze automatisch toe eigenlijk, innet begin moest k mezelf er wel aan herinneren, maar nu gaatet ongeveer vanzelf
Oud 25-10-2002, 19:33
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
kpas ze automatisch toe eigenlijk, innet begin moest k mezelf er wel aan herinneren, maar nu gaatet ongeveer vanzelf
dus jij hebt nooit ruzie met je ouders, of leraren, weet je wel, meningsverschilletjes
Oud 25-10-2002, 21:56
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
dus jij hebt nooit ruzie met je ouders, of leraren, weet je wel, meningsverschilletjes
sinds dat k ze toepas heb k eigenlijk nog maar amper ruzie. meningsverschilletjes wel maar daar maak ik me niet boos om ofwat en mijn leraren zijn gaav ook nooit ruzie mee en eerlijk gezegd maak k me ook haast geen zorgen meer om dingen
Oud 26-10-2002, 17:26
The Underdog
The Underdog is offline
Ik heb reiki 8,24 en heb noooooooooooooooooooit ruzie of meningsverschillen
Oud 26-10-2002, 18:30
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
The Underdog schreef:
Ik heb reiki 8,24 en heb noooooooooooooooooooit ruzie of meningsverschillen
Heel leuke opmerking, maar wat heeft het voor nut? Niks, dus hou gewoon stil.
Oud 27-10-2002, 16:02
The Underdog
The Underdog is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Heel leuke opmerking, maar wat heeft het voor nut? Niks, dus hou gewoon stil.
Vannacht met verkeerde been uit bed gestapt?
Advertentie
Oud 27-10-2002, 16:49
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
The Underdog schreef:
Vannacht met verkeerde been uit bed gestapt?
neej het is gewoon zo dat er op mystiek al genoeg gezeik is en dat is men zolangzamerhand gewoon zat
Oud 27-10-2002, 16:51
The Underdog
The Underdog is offline
Je geeft dus toe dat al dat mystiek gezeik is
Oud 27-10-2002, 17:31
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
The Underdog schreef:
Je geeft dus toe dat al dat mystiek gezeik is
met gezeik bedoel ik dat mensen van die achterlijke sarcastische opmerkingen gaan maken, ons allemaal voor gek verklaren en niet serieus nemen
Oud 27-10-2002, 18:01
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
met gezeik bedoel ik dat mensen van die achterlijke sarcastische opmerkingen gaan maken, ons allemaal voor gek verklaren en niet serieus nemen
juist jah, maar goed die mensen moeten er ook zijn. alleen raad ik dan aan om niet te posten, als dr toch niets nuttigs gezegd kan worden
Oud 28-10-2002, 19:51
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
juist jah, maar goed die mensen moeten er ook zijn. alleen raad ik dan aan om niet te posten, als dr toch niets nuttigs gezegd kan worden
tuurluk er zijn altijd wel zulk soort mensen, en dat maakt me ook niet uit, zolang ze zich er maar niet op een puur negatieve manier mee gaan bemoeien.
Oud 29-10-2002, 20:52
Wolfpac101
Wolfpac101 is offline
ja iedereen zen eigen mening en niemand hoort die op te dringen aan iemand anders.
ma effe iets anders.ik hoor hier allemaal van reiki en ki enzo.euh kweet ten eerste nog altijd nie echt wa het is.enfin zo energie doorgeven ofzoiets.maar hoe kunt ge da leren en wat kunt ge er mee doen als ge het geleerd hebt?en is het moeilijk om te leren of moet ge het gewoon in u hebben zo?merci voor te luistere.
Oud 31-10-2002, 11:34
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Wolfpac101 schreef:
ja iedereen zen eigen mening en niemand hoort die op te dringen aan iemand anders.
ma effe iets anders.ik hoor hier allemaal van reiki en ki enzo.euh kweet ten eerste nog altijd nie echt wa het is.enfin zo energie doorgeven ofzoiets.maar hoe kunt ge da leren en wat kunt ge er mee doen als ge het geleerd hebt?en is het moeilijk om te leren of moet ge het gewoon in u hebben zo?merci voor te luistere.
als je ff t topic doorleest

en leren gaat gewoon door veel te oefenen, k kon het al voordat ik reiki ging doen, maar hield ik me niet bezig met chakra's enzow, alleen met pijn weghalen. reiki gaat dus gewoon net zo op die manier. al je met reiki begint leer je t vanzelf
Advertentie

Regels voor berichten