Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 21:48
Verwijderd
mijn moeder doet sinds kort aan reiki en heeft haar inwijding een tijdje geleden ook gehad en ik kreeg daarnet een stoelbehandeling. ze had 7 punten en daar kreeg ik een behandeling voor maar het viel me op dat juist op de plek waar ze op dat moment behandelde er een warm soort echo-achtig gevoel was. gister moest ik met drama een baby spelen en hebbik een half uur over een harde vloer moeten kruipen, nou hartstikke pijn in me knieën dus.en tijdens de behandeling,(mijn moeder had mijn knieën er extra bij gedaan) voelde ik dat gevoel dus erg in mijn rechter knie (die deed eerst hartstikke zeer) en nu hebbik geen last meer van beide knieën.
en nu dan mijn vraag: wat is dat soort echo-achtige gevoel?
Advertentie
Oud 21-12-2002, 08:54
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
kydnav schreef:
mijn moeder doet sinds kort aan reiki en heeft haar inwijding een tijdje geleden ook gehad en ik kreeg daarnet een stoelbehandeling. ze had 7 punten en daar kreeg ik een behandeling voor maar het viel me op dat juist op de plek waar ze op dat moment behandelde er een warm soort echo-achtig gevoel was. gister moest ik met drama een baby spelen en hebbik een half uur over een harde vloer moeten kruipen, nou hartstikke pijn in me knieën dus.en tijdens de behandeling,(mijn moeder had mijn knieën er extra bij gedaan) voelde ik dat gevoel dus erg in mijn rechter knie (die deed eerst hartstikke zeer) en nu hebbik geen last meer van beide knieën.
en nu dan mijn vraag: wat is dat soort echo-achtige gevoel?
Dat gevoel is is de energie die zij via haarzelf in jou laat stromen, zo verdwijnt de pijn.
Oud 21-12-2002, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Dat gevoel is is de energie die zij via haarzelf in jou laat stromen, zo verdwijnt de pijn.
vandaar
Oud 21-12-2002, 19:04
kitana
kitana is offline
je knieen moet je toch altijd behandelen?
Je knieen zijn namelijk een afvoer kanaal van alle
energieen. TOCH?
Oud 22-12-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
kitana schreef:
je knieen moet je toch altijd behandelen?
Je knieen zijn namelijk een afvoer kanaal van alle
energieen. TOCH?
geen idee.
Oud 22-12-2002, 22:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
Energie-afvoer gebeurt d.m.v. 'aarden'. Je kunt jezelf aarden door te visualiseren dat uit je voetzolen wortels schieten, meters diep de grond in. Door die wortels wordt 'vuile' energie en energie die niet meer bij je hoort afgevoerd, en nieuwe energie ontvangen. Voordat ik iemand behandel (ik heb Reiki I en II) aard ik mijzelf eerst. dan voel ik de energie in mijn lichaam stromen. Je hoeft bij een Reiki-behandeling niet persé de knieen te behandelen, maar het is wel een gebruikelijke positie.

Groet,

Gerben
Oud 24-12-2002, 17:34
kitana
kitana is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Energie-afvoer gebeurt d.m.v. 'aarden'. Je kunt jezelf aarden door te visualiseren dat uit je voetzolen wortels schieten, meters diep de grond in. Door die wortels wordt 'vuile' energie en energie die niet meer bij je hoort afgevoerd, en nieuwe energie ontvangen. Voordat ik iemand behandel (ik heb Reiki I en II) aard ik mijzelf eerst. dan voel ik de energie in mijn lichaam stromen. Je hoeft bij een Reiki-behandeling niet persé de knieen te behandelen, maar het is wel een gebruikelijke positie.

Groet,

Gerben

Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb maar bij reiki hoef je toch niet te aarden? Je geeft namelijk alleen energie door als je behandeld en neemt dus ook geen "negatieve" energieen van een ander over. Je bent puur een doorvoer kanaal en meer niet. Het lijkt mij dus niet nodig om te aarden. Tenzij je dat zelf prettiger vind natuurlijk. Ook als je jezelf behandeld is dit niet nodig...althans zoals ik het begrepen heb....
Oud 24-12-2002, 19:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

Groet,

Gerben
Ja maar vergeet je toch iets heel belangrijks, dat van de energie afvoer en weer nieuwe halen is wel goed. Alleen je houding is heel belangrijk. Rechte rug, niet stram. Voeten schouderhoogte, tenen naar voren. Rustige en natuurlijke ademhaling, en je kunt je armen op hoogte houden van je navel of hoger. Het menselijke lichaam zuigt zoieso al energie op, door een betere houding gaat dat nog beter, en met visualisatie gaat het nog beter.
Oud 01-01-2003, 18:37
kitana
kitana is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het menselijke lichaam zuigt zoieso al energie op, door een betere houding gaat dat nog beter, en met visualisatie gaat het nog beter.
Hoezo gaat het met visualisatie nog beter?
Advertentie

Regels voor berichten