Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 15:56
Dhyana
Dhyana is offline
Ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste Reiki-behandeling gehad en het beviel me goed. Ik sta al een tijdje ingeschreven voor een Reiki cursus. Op 28 november dit jaar krijg ik m'n certificaat Reiki
1.

Is er hier iemand die ervaringen heeft met Reiki ? Een behandeling gehad of misschien zelfs cursussen gevolgd ? Of iemand die er een oordeel over heeft ?
Ben erg benieuwd naar jullie ideeen, meningen, kritiek etc.
Oud 10-11-2003, 16:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
voor oordelen over reiki moet je eens de zoek-functie loslaten op dit forum
Oud 11-11-2003, 21:45
Gael
Gael is offline
Haha ja! Is echt heel erg vaak over gepraat!

Ik heb Reiki gehad ja. Deel 1 als kind... spelenderwijs geleerd, dat was wel heel bijzonder. Ik kan nu ook op afstand behandelen met reiki, maar ik gebruik het niet echt meer. Gebruik nu dus meer andere methodes. Ik ken reiki nu 12 jaar.

Maar zoals je zelf ook wel weet, Reiki is heel krachtig. En met goede oefening en veel ervaring kan je heel krachtig zijn. Iets waar je echt iets mee kan! Alvast gefeliciteerd met je certificaat!
Oud 12-11-2003, 12:07
CryperA
CryperA is offline
Ik heb ook reiki 1, 2 en 3. Het was een geweldige ervaring om te doen, al was het effect van reiki 1 en 2 niet echt veel. Reiki 3 heeft wel veel losgebracht, veel emoties losgelaten etc. etc. Mijn verwachtingen lagen wel wat te hoog. Ik had verwacht dat mijn hele leven etc. zou veranderen (zoals vele toch beschrijven) maar viel dat ff tegen Toch verander je er wel een beetje door, ik ben na een lang proces van conflicten wel wat rustiger geworden. Verder behandel ik mensen die ik goed ken en soms ook onbekenden, mezelf en dieren, en het effect wat ik zelf voel en anderen is erg leuk Het is vooral leuk als je een bevestiging krijgt dat mensen toch iets voelen, wat ik in het begin erg nodig had.

Ik wens je veel succes bij je inwijding, erg leuk!
Oud 12-11-2003, 17:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ze zeggen toch altijd dat IEDEREEN reiki kan doen (Reiki 1 dan in ieder geval), ook als je niet openstaat voor het spirituele en niet super-intuitief bent enzo? Omdat het een soort stroom is waar je je op aansluit, die je aanboort via jezelf zeg maar (even simpel gezegd, correct me if I'm wrong want ik weet eigenlijk niks van Reiki af)....maar is het nu echt zo dat het voor iedereen werkt?
Of hebben degenen die een REiki-cursus hebben gevolgd ook wel eens meegemaakt dat er mede-cursisten waren die afhaakten omdat het ze niet lukte? I
Ik denk namelijk dat ik zo iemand zal zijn omdat ik totaal niet intuitief ben ingesteld enzo, en vaak als je denkt dat iets niet lukt, dan lukt het ook niet..
Of maakt dat bij REiki niet zoveel uit, dat denken dat het niet gaat lukken? Kun je het ook als je denkt dat het je niet gaat lukken?

T lijkt mij opzich ook wel fijn om te kunnen.....heb ik tenminste het gevoel dat ik IETS kan (voor mezelf en mn medemens).

Is het trouwens duur, zo'n cursus? Al die spiri-cursussen zijn altijd zo MEGA duur.....niet normaal meer.......350 euro voor een workshop etc...uitbuiterij gewoon....

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 17:18.
Oud 12-11-2003, 17:49
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
mijn moeder kent reiki en past dat soms toe op ons..

ik geloof er niet in vanwege onnoembare redenen... ik kan ze voor mezelf niet uitmaken dus zeker niet voor anderen..

al zou ik wel zelf graag die cursus volgen, gewoon om te weten of het écht is.. maar dan zit ik weer met de vraag of, als het dan niks wordt, als ik toch moet besluiten dat het niet bestaat, het het geld wel waard is..

vandaar nog altijd twijfels..

M'n jongste broertje is gratis ingewijd (don't ask ) maar gebruikt het nooit, noch op zichzelf noch op anderen.. ik vind dit wel jammer, want baat het niet dan schaadt het niet..

maar goed..

verder niks te zeggen over dit onderwerp
Oud 12-11-2003, 18:34
My Info
My Info is offline
ik heb m'n reiki diploma gehaald. (mijn moeder is reiki-master) Ik persoonlijk vind dat je er enorm veel een hebt.....ik ga denk ik wel voor reiki 2, lijkt me erg intressant
Oud 15-11-2003, 14:04
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 12-11-2003 @ 19:34:
ik heb m'n reiki diploma gehaald. (mijn moeder is reiki-master) Ik persoonlijk vind dat je er enorm veel een hebt.....ik ga denk ik wel voor reiki 2, lijkt me erg intressant
Mijn moeder is ook reiki-master maar ik kan er op een of andere manier niet tegen als ik haar iemand een reiki behandeling zie geven. Ik vlucht ook altijd naar mn kamer of naar buiten als ze iemand reiki gaat geven. Ik kan niet tegen dit soort dingen, waarom weet ik ook niet maar het is gewoon te zweverig ofzo.

Ikzelf wil dus echt nooit zo een behandeling. Ik zou helemaal gek worden als iemand een beetje gaat lopen doen alsof ik een oplaadbatterij ben die bijna leeg is.
Oud 15-11-2003, 19:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
mn mama heeft dat gedaan

ik geloof er helemaal niet in

maarja als mn mama er gelukkkiger van word
Oud 16-11-2003, 18:11
My Info
My Info is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 15-11-2003 @ 15:04:
Mijn moeder is ook reiki-master maar ik kan er op een of andere manier niet tegen als ik haar iemand een reiki behandeling zie geven. Ik vlucht ook altijd naar mn kamer of naar buiten als ze iemand reiki gaat geven. Ik kan niet tegen dit soort dingen, waarom weet ik ook niet maar het is gewoon te zweverig ofzo.

Ikzelf wil dus echt nooit zo een behandeling. Ik zou helemaal gek worden als iemand een beetje gaat lopen doen alsof ik een oplaadbatterij ben die bijna leeg is.
joh, wat jammer wat zegt je moeder erover? Kun je zelf wel iemand behandelen of vind je dat ook te freaky?
Oud 17-11-2003, 17:48
Verwijderd
ik heb zelf reiki eerste graad, mn moeder eerste en tweede.
ik deed de cursus ongeveer 7 jaar geleden, maar doe er weinig mee.
Oud 18-11-2003, 15:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 15-11-2003 @ 15:04:

hehe dat herken ik wel, ik vind het allemaal leuk voor haar maar mij moet ze echt niet aankomen met dit soort dingen.
Oud 18-11-2003, 21:03
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 12-11-2003 @ 18:06:
maar is het nu echt zo dat het voor iedereen werkt?
Of hebben degenen die een REiki-cursus hebben gevolgd ook wel eens meegemaakt dat er mede-cursisten waren die afhaakten omdat het ze niet lukte? I

Is het trouwens duur, zo'n cursus? Al die spiri-cursussen zijn altijd zo MEGA duur.....niet normaal meer.......350 euro voor een workshop etc...uitbuiterij gewoon....
Niet iedereen merkt er iets van, niet iedereen krijgt ook direct een of ander gevoel, waardoor ik zelf ook inderdaad ga twijfelen van 'helpt het wel?'. Maar ik denk wel dat het bij iedereen enig invloed heeft, de een heeft het ook wat meer nodig als de ander. En bij een behandeling heb je bij 'zwaardere' gevallen niet genoeg, dan moeten er meer volgen wil je enig effect bereiken.

Ikzelf heb de cursus alleen met mijn moeder gedaan en gratis gekregen. Maar normaal kost reiki 1 & 2 geloof ik ongeveer 350 ja, 3 apart ook 350. Ik vind het ook best duur, maar als je echt verder gaat in reiki kun je het uiteindelijk ook wel weer terug verdienen.

Regels voor berichten