Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() We moeten niet overdrijven, gelovige ouders die hun kinderen hun geloof bijbrengen is niet meteen indoctrinatie. |
![]() |
||
Citaat:
Je kan tot op zekere hoogte bepalen hoe het er in de maatschappij aan toegaat. Binnenshuis is dat zeer lastig te bepalen en ik pleit dan ook niet voor kinderen weghalen bij gelovige ouders. Geef die kinderen les over andere geloven op school, vanaf jonge leeftijd en grote(re!) kans dat ze sneller een eigen mening vormen, dan de mening van hun ouders. |
![]() |
||
Citaat:
Ik probeer daarin een compromis te vinden dat dat alleen in grote steden kan.
||
Citaat:
(ik ga overigens nu maffen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ga je daar - als staat - ingrijpen (want het is toch wel een prive-aangelegenheid) of niet?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en we kregen over alle godsdiensten dingen te weten zonder waardeoordeel ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het beste systeem toch dat van mijn school (trouwens toch ook het systeem van de meeste stadsscholen, dacht ik?):
Je krijgt elk jaar een formuliertje waarop je kan aanduiden of je zedenleer volgt, of een godsdienst. Qua godsdiensten is er onder andere keuze tussen katholieke, protestantse, ortodoxe, islam, joodse, ... Er is veel keuze dus. En die keuze kan je elk jaar opnieuw veranderen. Dan krijg je dus wel het hele jaar dat vak. Ik heb trouwens al altijd zedenleer gedaan, omdat ik tegen religie ben. Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 19:40. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn middelbare school is ook christelijk maar ik merkt er weinig van. Misschien heb ik het getroffen met de scholen waar op ik zat. Maar ik moet zeggen ze zijn niet slecht geweest voor een beetje bijbel kennis, wat soms wel eens handig is.
Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 00:07. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben het er 100% mee eens.
Ik ben zelf op jonge leeftijd al door mijn gelovige ouders naar een christelijke basisschool gestuurd. Ik werd toen geïndoctrineerd, ik heb toen geen eigen mening kunnen vormen. Pas sinds mijn 15de heb ik daarover nagedacht en besloten dat godsdiensten onzin zijn, echte kanker voor de mens. En daar kan ik nog steeds verschrikkelijk kwaad om worden. Geloven doen mensen maar thuis, dus onderwijs met een bepaalde levensbeschouwing verbieden ze maar.
|
![]() |
Volgens mij kunnen bassisscholen beter allemaal openbare scholen worden. Kinderen van 4-12 worden zwaar beïnvloed volgens mij door scholen met een bepaalde godsdienst. Als ouders hun kinderen graag het geloof willen meegeven moeten ze hier zelf maar in investeren ipv het over te laten aan een school.
ps. ik heb op een openbare basisschool gezeten, dus weet niet precies hoe het op andere scholen er aan toe gaat, maar meeste mensen die ik ken en van gelovige school afkomen zijn niet gelovig (meer). Dus waarschijnlijk werken gelovige scholen nog avenrechts ook. Maar ergens vind ik ook keuze van ouders, om eigen school uit kiezen met geloof, maar dan moet er wel wat te kiezen zijn (als er in een gehucht 1 school is, en die is gelovig en meeste inwoners van dat gehucht niet, dan spoort het beleid ook niet echt). Trouwens scheiding tussen kerk (moskee ect) en staat is niet 100% te waarborgen en in grondwet staat wel keuze op onderwijsvrijheid (artikel 23 geloof ik).
|
Bij ons ist allemaal Christelijk.. Elke week kome er zogenaamd progressieve christenen een optreden geven en dna komen ze vertellen wat God voor hun betekend en dat god cool is.. Maar die Jezusbands zijn echt irritant.. Want het is allemaal precies hetzelfde.. En als je met ze in discussie gaat dan lul je ze er allemala vierkant uit
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Wat mij betreft mogen ze alle Islamitische, Christelijke en eventuele Joodse, Hindoe, etc. scholen allemaal afschaffen.
Om zover te gaan dat het pure indoctrinatie is. (Ik ben van mening dat dit verschilt van school per school en van wat voor leraren er op zulke scholen zitten) Maar Kerk en Staat zouden zo snel mogelijk helemaal gescheiden mogen worden. Wat mij betreft mogen ze zelf dat hele "Kerk" afschaffen, en inclusief bijna alle geloven. Voor het vreedzame Boedhisme wil ik nog een uitzondering maken. Van hen heb je minste last. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien voorkom je zo het alom gehate hokjesvorming. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
islamologie moet een verplicht vak worden op alle middelbare scholen. Sophieee | 54 | 01-05-2011 14:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen geloof meer in de politiek of op scholen. RepsaJ Neretgun | 103 | 21-03-2007 11:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Psychologie |
leeftijdgenoten Verwijderd | 4 | 13-06-2004 14:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onderontwikkelden... Sylvain Altherian | 81 | 28-02-2002 12:54 |