Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 16:41
mijnnaamishaas
mijnnaamishaas is offline
Hoi,

Ik vraag me af wat voor straf je krijgt als je betrapt wordt op rijden zonder rijbewijs. Ik hoor daar namelijk allerlei verschillende dingen over, bijvoorbeeld dat je drie tot vijf jaar niet op zou mogen voor je rij-examen, of dat je er een boete voor kunt krijgen.

De reden dat ik me dit afvraag is dat ik met mijn ouders een beetje zou willen oefenen. Mijn rij-instructeur is namelijk niet bepaald geweldig: op mijn examen, waar ik dus voor gezakt ben, kreeg ik te horen dat ik bepaalde dingen fout deed waar ik door mijn instructeur nog nooit op gewezen was.

Als je nou alleen een boete krijgt voor rijden zonder rijbewijs wil ik dit wel riskeren, maar als je een aantal jaar niet opmag dus niet. Iemand die dit weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2005, 16:55
THC1
THC1 is offline
Ligt aan de agent die je tegenkomt Een vriendvan mij was met zn vader aan het oefenen op een leeg industrieterrein, hij reed een beetje "opvallend", politie rijd voorbij, komt naar hem toe en vraagt : "zo meneer, lekker aan het oefenen voor je rijbewijs?" Dus die vriend van mij had er al op gerekend dat hij de komende jaren geen examen mocht doen, zegt die agent "nou, als je zorgt dat niemand er ook maar een klein beetje last van heeft heb ik niks gezien." Valt mee dus.
Oud 11-07-2005, 16:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(ten eerste : dat je gezakt bent, hoef je niet direct op je instructeur af te schrijven. de kans dat je van je ouders goed leert rijden is minimaal. maar dat terzijde).

als je betrapt wordt op rijden zonder rijbewijs in je vaders auto, ben je enkel strafbaar voor 'rijden zonder rijbewijs'. Als je gepakt wordt in je eigen auto (stel dat je die zou hebben), dan ben je waarschijnlijk ook onverzekerd. De kans echter dat een verzekering ook maar iets uitkeert, bij schade, wanneer ze weten dat jij reed ipv iemand met rijbewijs is ook erg klein.

Naast een boeten (ik weet zo niet meer hoeveel), mag je 1 jaar niet autorijden. dat betekent niet alleen geen examen, maar ook geen lessen.

ik weet dat er velen zijn die oefenen met pa&ma; ik weet ook dat er velen zijn die juist van hun ouders de meest bizarre rijstijl aanleren, vervolgens weer zakken, t weer op de instructeur afschuiven, en dan een andere rijschool zoeken. (net zolang totdat ze 100 lessen gehad hebben, slagen, en dan tot de bizarre conclusie komen dat de laatste rijschool kennelijk goed les gaf.)

met rij-examens moet je a) goed rijden b) veilig rijden c)zo rijden zoals je geleerd hebt en d)geluk hebben. geloof me, ik heb nog nooit een examen meegemaakt waarbij dr geen enkele reden zou zijn om de kandidaat te laten zakken, omdat er altijd wel iets is waar je op kan zakken. toch zakt echt niet iedereen, ongeveer de helft slaagt de 1e keer. Dat is relatief geen slechte score, terwijl ik toch echt af en toe nog 'nieuwe' redenen hoor waarop de kandidaat gezakt is. Soms zijn t zelfs redenen die domweg niet kloppen, maar veel kun je er niet aan doen.
Oud 11-07-2005, 17:14
mijnnaamishaas
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-07-2005 @ 17:59 :
(ten eerste : dat je gezakt bent, hoef je niet direct op je instructeur af te schrijven. de kans dat je van je ouders goed leert rijden is minimaal. maar dat terzijde).

als je betrapt wordt op rijden zonder rijbewijs in je vaders auto, ben je enkel strafbaar voor 'rijden zonder rijbewijs'. Als je gepakt wordt in je eigen auto (stel dat je die zou hebben), dan ben je waarschijnlijk ook onverzekerd. De kans echter dat een verzekering ook maar iets uitkeert, bij schade, wanneer ze weten dat jij reed ipv iemand met rijbewijs is ook erg klein.

Naast een boeten (ik weet zo niet meer hoeveel), mag je 1 jaar niet autorijden. dat betekent niet alleen geen examen, maar ook geen lessen.

ik weet dat er velen zijn die oefenen met pa&ma; ik weet ook dat er velen zijn die juist van hun ouders de meest bizarre rijstijl aanleren, vervolgens weer zakken, t weer op de instructeur afschuiven, en dan een andere rijschool zoeken. (net zolang totdat ze 100 lessen gehad hebben, slagen, en dan tot de bizarre conclusie komen dat de laatste rijschool kennelijk goed les gaf.)

met rij-examens moet je a) goed rijden b) veilig rijden c)zo rijden zoals je geleerd hebt en d)geluk hebben. geloof me, ik heb nog nooit een examen meegemaakt waarbij dr geen enkele reden zou zijn om de kandidaat te laten zakken, omdat er altijd wel iets is waar je op kan zakken. toch zakt echt niet iedereen, ongeveer de helft slaagt de 1e keer. Dat is relatief geen slechte score, terwijl ik toch echt af en toe nog 'nieuwe' redenen hoor waarop de kandidaat gezakt is. Soms zijn t zelfs redenen die domweg niet kloppen, maar veel kun je er niet aan doen.
Hm.. Zo klinkt het alsof ik het beter niet kan doen en het lijkt alsof je er behoorlijk veel verstand van hebt.

Het is ook niet zo dat ik vind dat het de schuld van mijn instructeur is dat ik gezakt ben! Maar de examinator zei tegen mij dat ik m'n bochten veel te ruim nam en te hard op kruispunten af reed. Tijdens mijn examen reed ik echt niet anders dan in de les, dus ik vind het gewoon erg vreemd dat mijn instructeur daar niets over heeft gezegd.

Verder verwacht ik ook niet dat ik van mijn ouders goed leer rijden, maar waar het mij om gaat is dat ik wat extra oefening heb. Ik weet namelijk nu wat ik fout doe en hoe ik dus wel zou moeten rijden. Bochten heb ik gewoon totaal verkeerd leren nemen en ik denk niet dat ik dat op een paar uurtjes les er zomaar uit krijg. Terwijl iedere les toch weer veertig euro kost en zo breed heb ik het niet.

Maar ik kan misschien inderdaad beter niet gaan rijden, of net zoals de vriend van THC1 op een leeg industrieterrein. Daar is het risico denk ik toch wel een stuk lager omdat je niemand in gevaar brengt, en het is toch ook niet zo dat ik helemaal niet kan rijden. Of is dat ook dom
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
mijnnaamishaas schreef op 11-07-2005 @ 18:14 :
en het is toch ook niet zo dat ik helemaal niet kan rijden
Dat doet er niet toe, je hebt geen rijbewijs en dat is waar het om gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:15
Balance
Balance is offline
Oké, dus je moet het benaderen van kruispunten verbeteren? Hoe wil je dat in godsnaam gaan oefenen op een leeg industrieterrein?
En wanneer je niet op een industrieterrein wil gaan oefenen, maar in het gewone verkeer: wat kunnen je ouders doen op het moment dat je een grote fout maakt? Zij hebben geen rem zoals jouw instructeur.

Naast de straf die je wettelijk gezien krijgt schiet je d'r dus ook nog eens niks mee op.
Ik vind het ook apart dat je bereid bent die boete te riskeren (het nog niet eens hebbend over de rijontzegging). Als je er zoveel geld voor over hebt om goed te leren rijden, waarom neem je dan niet gewoon nog wat meer lessen?
Oud 11-07-2005, 18:35
mijnnaamishaas
Pff jullie hebben ook allemaal wel gelijk. Maar dat van die boete riskeren: volgens mij is de kans dat je gepakt wordt niet zo heel hoog. Een vriendin van me heeft bijvoorbeeld een paar maanden lang met haar moeder auto gereden, gewoon een half uurtje per dag, en die is nooit betrapt. En een jaar rijontzegging vind ik een stuk erger.

En het nut van een industrieterrein is het leren bochten nemen, dat kan daar toch wel? Langzamer op kruispunten afrijden moet nou ook weer niet zo heel moeilijk zijn. Denk ik. Maar oefenen in het gewone verkeer ga ik dus zeker niet doen, is inderdaad te gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:49
Mara
Mara is offline
Ik oefen ook wel 's met m'n pa op ee n doodlopende weg, waar 's avonds geen hond meer komt. Daar doet de politie over 't algemeen niet zo moeilijk over gelukkig
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:49
Verwijderd
Als je nog moet oefenen met bochten nemen kan je beter niet op gaan voor je rij-examen..
dat wordt je geacht binnen 5-8 lessen te kunnen, waarna de instructeur aan het echte werk begint.

en zoals al gezegd, de echte problemen; voorrangskruisingen, rotondes, invoegen op een korte strook etc, dat kan je allemaal neit oefenen zonder instructeur.
Het wordt ook aardig duur voor je ouders als je dan eeno ngeluk krijgt, want zij zijn niet verzekerd als jij achter het stuur hebt gezeten op het moment van het ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:56
mijnnaamishaas
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 11-07-2005 @ 19:49 :
Als je nog moet oefenen met bochten nemen kan je beter niet op gaan voor je rij-examen..
dat wordt je geacht binnen 5-8 lessen te kunnen, waarna de instructeur aan het echte werk begint.

en zoals al gezegd, de echte problemen; voorrangskruisingen, rotondes, invoegen op een korte strook etc, dat kan je allemaal neit oefenen zonder instructeur.
Het wordt ook aardig duur voor je ouders als je dan eeno ngeluk krijgt, want zij zijn niet verzekerd als jij achter het stuur hebt gezeten op het moment van het ongeluk.
De "echte problemen" deed ik wel goed zei die examinator en hoe ik bochten moest nemen hebben we niet eens echt behandeld in de les. Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Maar ik ben inmiddels wel van het idee afgebracht om zelf te gaan oefenen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:09
Verwijderd
Je kan denk beter gewoon ook emt de instructeur overleggen..

Goed hem vertellen waar jij denkt dat de fouten nog uit gehaald moeten worden, end an dus vragen of jullie dat intensief kunnen gaan oefenen..

als invoegen goed ging, laat dat dan hangen de komende lessen, en ga de tijd die je daarmee bespaart gebruiken voor het oefenen op het bochten maken bijvoorbeeld.

persoonlijk snap ik niet hoe je een rotonde of kruising goed kan nemen of fatsoenlijk in kan voegen als je niet goed bochten kan nemen.. dus als die echte 'problemen' goed gingen, wat is er dan precies mis met je bochten..?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:18
mijnnaamishaas
Tsja.. ik nam ze gewoon te ruim, bijvoorbeeld bij rechtsafslaan een beetje op de andere weghelft terechtkomen. Wat ik dus alleen deed als er geen tegenliggers kwamen als die er wel zijn doe ik het blijkbaar automatisch wel goed
Maar eens met mijn instructeur overleggen ga ik zeker doen ja. Hij is namelijk nog maar net begonnen met les geven, dus dan kan ie daar bij anderen ook eens op letten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:31
Sovereign
Sovereign is offline
Als je bochten te ruim zijn kijk je niet goed vooruit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
als je je bochten te ruim neemt heeft dit (waarschijnlijk) met je snelheid te maken, ga een bocht als je dit niet kan niet in in zijn 3 maar in je 2de versnelling en met je toerenteller op 2 of 20 hoe dat in de auto staat aangegeven verschilt. Dat komt neer op 30 a 40 km per uur. Heb je wat meer ervaring kan je hem in ze drie makkelijk nemen maar nu nog niet.
Oud 11-07-2005, 19:49
mijnnaamishaas
Bedankt voor de tips ik zou inderdaad bochten wat langzamer kunnen nemen, is dat probleem van te snel op kruispunten afrijden e.d. ook meteen opgelost.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 20:27
Verwijderd
Ik neem een bocht ook altijd nog in zn 2, hoewel in zn 3 me ook makkelijk lukt, maar ik vind 2 toch handiger, omdat ik als ik uit de bocht kom dan ietsje hoger in zn toeren zit en dus wat sneller weg kan. (ik heb het hier natuurlijk niet over erg ruime bochten, die neem ik logischerwijs ook in zn 3 natuurlijk)

maar ik denk dat jij gewoon wat aan je aanrijsnelheid moet werken ja. zoals je zegt kom je ook te snel op kruispunten af. je moet in nprincipe(in het begin) al je voetenwerk klaar hebben voordat je de kruising op rijdt. dus genoeg geremd hebben om de bocht te maken en terug hebben geschakeld, dan heb je nog even tijd over voor plotselinge dingen die misschien gebeuren, en rij je ook rustiger het kruispunt op of de bocht in.

heeft je instructeur je btw wel geleerd hoe je moet overpakken enzo?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:04
mijnnaamishaas
Uhm overpakken doe ik eigenlijk automatisch wel anders is het niet echt handig om te sturen in een scherpe bocht he?

Nouja ik heb morgenvroeg nog ff een les gepland en ik dan ga m'n best doen om wat rustiger te rijden, en dat moet het wel goed komen denk ik. En m'n instructeur ff vertellen dat ie het in het vervolg moet zeggen wat ik verkeerd doe. Heb al wat meer vertrouwen in m'n tweede examen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:19
ekki
ekki is offline
Bochten in z'n twee, ja, dat heb ik inderdaad geleerd. Altijd bij rotondes en bochten terug schakelen naar z'n twee, anders gaat het veel te hard. Ik kan begrijpen als je dat in z'n drie doet, dat je examinator dat dan niet leuk vindt...

Doe ik nu meestal nog steeds, ik hou niet van scheuren. Doe mij maar lekker rustig, word ik tenminste ook niet misselijk .
Oud 11-07-2005, 22:37
Roos
Roos is offline
Zou je niet gewoon een andere instructeur kiezen?
Oud 12-07-2005, 13:04
paco de taco
paco de taco is offline
je schakeld toch niet terug in zijn 2 omdat je dan rustiger rijdt, dan kun je nog steeds net zo hard rijden. Het gaat erom dat je dan meer touren maakt als je terugschakeld en dus meer grip op de weg hebt bij het maken van een bocht.
zelf schakel ik vrijwel nooit terug naar zijn 2 voor een bocht, tenzij het in een woonwijk of iets is. dit kost natuurlijk ook minder benzine.
Oud 12-07-2005, 14:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-07-2005 @ 23:37 :
Zou je niet gewoon een andere instructeur kiezen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 14:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 12-07-2005 @ 14:04 :
je schakeld toch niet terug in zijn 2 omdat je dan rustiger rijdt, dan kun je nog steeds net zo hard rijden.
Kan, ja. Maar normaalgesproken als je terugschakelt voor een bocht, ga je niet net zo hard rijden als dat je deed in z'n drie. Je remt ook op de motor als je terugschakelt, dus ga je automatisch al langzamer. Ofzoiets.

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 14:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
je schakeld toch niet terug in zijn 2 omdat je dan rustiger rijdt, dan kun je nog steeds net zo hard rijden. Het gaat erom dat je dan meer touren maakt als je terugschakeld en dus meer grip op de weg hebt bij het maken van een bocht.
zelf schakel ik vrijwel nooit terug naar zijn 2 voor een bocht, tenzij het in een woonwijk of iets is. dit kost natuurlijk ook minder benzine.
meer grip ? dus het toerental van de motor heeft invloed op de grip van je auto... juist ja...

tis wel onzin, maar dat weet je wel, toch ?
Oud 12-07-2005, 14:40
Verwijderd
ik snapte het zelf ook even niet, meer grip door een hoger toerental?
Lijkt mij in ieder geval redelijk onzin

Tis meer gewoon wat al gezegd wordt, je remt op de motor als je naar z'n twee schakelt, dus rij je bijna vanzelf rustiger de bocht in.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
zelfs dat over net zo hard kunnen rijden is onzin, de top van de 3e versnelling ligt toch echt hoger dan die van de 2e versnelling.
Oud 12-07-2005, 16:35
MB
MB is offline
Je moet het gewoon niet doen, je bent in principe dan niet verzekerd, dus als jij iemand aanrijdt kan je vervolgens je hele leven krom gaan liggne om die kosten te betalen...
Oud 13-07-2005, 18:36
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-07-2005 @ 17:04 :
zelfs dat over net zo hard kunnen rijden is onzin, de top van de 3e versnelling ligt toch echt hoger dan die van de 2e versnelling.
hehe maar je rijdt toch niet met topsnelheid op een bocht af
je kan toch gewoon remmen zonder hem in zijn 2 te zetten en gewoon doorrijden. daar hoef je toch niet voor naar zijn 2 te schakelen om zachter te gaan. en de snelheid die je op een bocht afreid kun je ook makkelijk halen in zijn 2 neem ik aan.
Oud 13-07-2005, 19:31
Verwijderd
Dat verklaart echter nog niet zogenaamd het meer grip hebben..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:41
mijnnaamishaas
Misschien bedoelt ie dat je meer controle over je snelheid hebt, dat je niet zoveel harder gaat als je een beetje gas geeft wanneer je in een lage versnelling rijdt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:05
Verwijderd
Ja, maar dat klopt ook niet..
juist in een lagere versnelling, als je dus iets hoger in zn toeren zit, vlieg je veel harder weg als je een dot gas geeft, dan wanneer je heel laag in zn toeren zit..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:48
mijnnaamishaas
Ja dat is ook weer zo nouja dan snap ik het ook niet.
Ging trouwens een stuk beter gisteren tijdens m'n les door wat rustiger te rijden!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 22:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 13-07-2005 @ 19:36 :
hehe maar je rijdt toch niet met topsnelheid op een bocht af
je kan toch gewoon remmen zonder hem in zijn 2 te zetten en gewoon doorrijden. daar hoef je toch niet voor naar zijn 2 te schakelen om zachter te gaan. en de snelheid die je op een bocht afreid kun je ook makkelijk halen in zijn 2 neem ik aan.
en als je genoeg afremt zul je toch echt terug moeten schakelen, tenzij jij graag door de bochten heen hobbelt ipv rijdt.

en tis de bedoeling dat je niet de godganse tijd zoveel remt, tis de bedoeling dat je gas terugneemt zodat je niet (veel) hoeft af te remmen. da's zuiniger, als je daar consequent in bent.
Oud 14-07-2005, 00:11
bamiPoep
bamiPoep is offline
als je een ongeluk maakt en je hebt geen rijbewijs, mag je 7 jaar ofzo niet afrijden. zei me rij-instructeur een keer. dus
Oud 14-07-2005, 08:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 14-07-2005 @ 01:11 :
als je een ongeluk maakt en je hebt geen rijbewijs, mag je 7 jaar ofzo niet afrijden. zei me rij-instructeur een keer. dus
als je nou ff gelezen had : als je gepakt word zonder rijbewijs, ook al veroorzaak je GEEN ongeluk, mag je al 1 jaar niet rijden.
als je een ongeluk veroorzaakt, zonder rijbewijs, is dat een misdrijf (met bijbehorend strafblad).
Oud 18-07-2005, 14:44
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
ik rijdt wel is in de auto van mn moeder als ze er niet is.Hoogst behaalde snelheid 125
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-07-2005 @ 17:59 :
als je betrapt wordt op rijden zonder rijbewijs in je vaders auto, ben je enkel strafbaar voor 'rijden zonder rijbewijs'. Als je gepakt wordt in je eigen auto (stel dat je die zou hebben), dan ben je waarschijnlijk ook onverzekerd.
Hoe kun je überhaupt een auto op je naam zetten indien je nog geen rijbewijs hebt??
Oud 18-07-2005, 16:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 18-07-2005 @ 15:44 :
ik rijdt wel is in de auto van mn moeder als ze er niet is.Hoogst behaalde snelheid 125
Wees er maar trots op...
Oud 18-07-2005, 16:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Oh my, wat een kneus ben jij. Hoe stom kun je zijn.

Van de week is er bij ons een auto over de kop gevlogen omdat er een jongen reed die zijn rijbewijs niet had (nah en hij had geblowd)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
dat zegt denk ik wel genoeg over jouw geestvermogens om te beseffen dat het echt niet stoer oid is dat je dat doet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 20:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-07-2005 @ 17:25 :
Hoe kun je überhaupt een auto op je naam zetten indien je nog geen rijbewijs hebt??
goed punt. ff niet aan gedacht.
overigens kun je wel een auto bezitten zonder rijbewijs, alleen geen kenteken (en dan kun je dr dus niet zoveel mee op de openbare weg, maar mag wel voor bv crosswedstrijden e.d.)
Oud 18-07-2005, 20:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tjongejongejongejongejongejongejongejongejonge wat stoer zeg.
Oud 19-07-2005, 16:46
M@rco
M@rco is offline
Citaat:

Ik hoop dat je tegen een boom rijdt
Oud 21-07-2005, 14:54
Verwijderd
heb je toch geen flikker aan want je ouders weten al helemaal niet wat je allemaal moet doen/kennen/kunnen etc. om je rijbewijs te kunnen halen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:07
Verwijderd
zonder rijbewijs rijden is ongeveer 30 euro boete
maar dan checken ze ook of je daadwerkelijk je rijbewijs hebt, heb je die niet dan heb je volgens mij joyriding aan je broek hangen en mag je de eerste paar jaar niet op examen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 19:26
mijnnaamishaas
Ik heb niet geoefend met m'n ouders en moet morgenochtend voor de tweede keer op.. Allemaal bedankt voor de tips en ik hoop dat het nu wel gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 07:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 21-07-2005 @ 16:07 :
zonder rijbewijs rijden is ongeveer 30 euro boete
maar dan checken ze ook of je daadwerkelijk je rijbewijs hebt, heb je die niet dan heb je volgens mij joyriding aan je broek hangen en mag je de eerste paar jaar niet op examen
wel wat meer dan 30 euro hoor....
Oud 22-07-2005, 09:56
Verwijderd
Overtreding

Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs € 95
2. rijbewijs is verlopen € 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 30
4. rijden zonder rijbewijs € 200
5. onverzekerd rijden € 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten € 65

rijden zonder rijbewijs bij je maar m wel hebben is wel € 30
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
mijnnaamishaas schreef op 21-07-2005 @ 20:26 :
Ik heb niet geoefend met m'n ouders en moet morgenochtend voor de tweede keer op.. Allemaal bedankt voor de tips en ik hoop dat het nu wel gaat lukken!
veel succes
Oud 24-07-2005, 10:18
ekki
ekki is offline
Dit doet me denken aan een verhaal van iemand die ook ging oefenen met rijden. Ze kwam een agent tegen (hij vond dat ze een beetje raar reed) die vroeg om haar rijbewijs. Ze zei dat ze 'm niet bij zich had en sprak af dat ze 'm nog wel zou komen laten zien op het bureau. Ze nam wel een tijd dat de agent er niet meer was (dat was niet zo erg, zei de agent, hij zou het wel overdragen). Toen is haar zus die avond naar het bureau gegaan om haar rijbewijs te laten zien .

Maarja, ik zou het toch maar niet riskeren...

@TS: hoe ging je examen?
Oud 24-07-2005, 23:39
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Als ik zo hoor waar je op gezakt ben, dan klinkt dat als ''een vage reden'' die examinators wel vaken gebruiken om het percentage geslaagden niet te hoog te laten worden

De examinator moet je ook een beetje liggen denk ik...

Er zitten gewoon hufters tussen zo af en toe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten