Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 12:56
Verwijderd
Ik heb verschillende schijven.
Maar de schijf waar het om gaat is de schijf waar mijn windows op staat.
De totale grote hiervan is 4,88GB.
Windows zelf neemt hiervan 1,45 GB in. Plus dat ik nog een sloot extra programma´s(mediaplayer, office, etc.)
Vorige week had ik nog zo´n 1gb over. Een dag erna was het nog zo´n 800, da weer 900. Eeen beetje schommelend dus.
Maar toen ik gistren keek zag ik dat er op die schijf nog maar 366mb over is.
Ik heb helemaal niks ¨meer geïstaleerd op de schijf afgezien van de standaard dingen. En dat was voor het laatst toen ik dus nog genoeg ruimte had.
Als ik via Deze Computer de directories selecteer en Properties doe is het maar 2,13 GB.
Maar als ik op de eigenschappen van de schijf zelf kijk zegt hij dat er 4,52gb in gebruik is en dat er nog 366mb over is.
Ik snap er echt helemaal niks van. Verborgen bestanden rekent hij toch gewoon mee? En de extra mb die windows nodig heeft om te draaien rekent hij bij mij niet mee bij het beschikbare. Dat moet ik zelf in het oog houden.

Iemand een idee waar opeens al die mb heen is? Want ik mis dus 2,39GB
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 13:40
DaDaan
DaDaan is offline
Welke versie van Windows gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Doe eens een schijfcontrole, zitten mogelijk verloren clusters op, die je weg moet gooien. Dat probleem heb je met FAT32 (=oud).

En voortaan ajb. vermelden in zowel je post als het onderwerp watvoor OS je gebruikt. [Win98] b.v.
Oud 07-05-2003, 17:33
Verwijderd
Woops, helemaal vergeten. het is XP.(wil je misschien zo lief zijn dat te verandern in de titel voor me? )
2 weken geleden heb ik nog defragmentatie gedaan en ik heb een paar uur geleden ook al schijfcontrole gedaan. Er waren geen fouten.
Nu heb ik btw weer 397mb over.
Oh ja, het ligt ook niet aan tijdelijk internetbestanden enzo, want die heb ik op een andere schijf staan.
Ik heb ook al de antivirus erop los gelaten, maar die vond niks.(helaas zijn de virus definities nog van 30-4(norton), maar hij download niks)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je ook de (hidden) bestanden in de root meegeteld? Dat is b.v. pagefile.sys. Dat een verborgen bestand dus zie je niet als je verborgen bestanden niet kunt zien (veranderen in de map opties).

Dat is meestal zo'n 400MB, en er kan ook nog een hybernation file bij staan. Kortom, weet je zeker dat je alles goed getelt hebt?
Oud 07-05-2003, 20:30
Verwijderd
Damn, ik had wel aangevinkt dat hij verborgen bestanden moest tonen. Die 2 files zag ik nooit. Nu heb ik beveiligde files tonen aangevinkt en zie ik ze wel.

Pagefile is 358mb en de hiberfil is 523.
Schijf is btw een NTFS zie ik net.
Hmm, 900-523 is ongeveer=377mb.

Alleen vraag ik me nu af waar die file opeens vandaan komt
Die kun je wel uitschakelen meen ik mij te herrineren.
Ik weet wel dat ik eerst met een oudere configuratie altijd wel de pagefile.sys zag, maar de hyberfil nooit.
Toch vreemd dat die opeens zo opduikt, want het is wel ongeveer de missende hoeveelheid.
Mis ik helaas bijna nog een gb, maar die zullen denk ik ook wel verstopt zitten als beveiligd.
Bedankt, ik zal ff kijken of ik ergens zie hoe ik die weg kan halen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:44
Verwijderd
Zo, ff zoekfunctie gebruikt en gevonden. Hybernate staat uit en dat levert me weer MB op.
De andere MB die ik mis zit in een beveiligde DIR die ik over het hoofd zag. Een directory die Recycler heet.
Via de Prullebak kan ik die wel deleten, maar ze heten Norton Protected Files, en ik krijg een waarschwuing voor ik het doe.
Wat kan dat inhouden en is het veilig om het te verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 00:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Rechtsklikken op je Prullenbak, en daar even zeggen dat je normale prullenbak wilt, en niet norton protected blah. Daarna gewoon Empty Recycle Bin.

Recycler directory = prullenbak.
Oud 08-05-2003, 06:23
WolterB
WolterB is offline
ik weet neit of je systeemherstel uitscheakeld hebt op je schijf, maar dat scheelt ook een flink aantal MB's in ruimte
als je het nog niet gedaan hebt moet je dit op de volgende manier doen:
rechtermuisknop op 'deze computer' --> eigenschappen --> systeemherstel --> 'systeemherstel op alle stations uitschakelen' aanvinken --> toepassen --> OK
Oud 08-05-2003, 07:04
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik een of ander virus had opgelopen dat een zooi nepbestanden ergens in mijn Windows-directory gooide. Er bestaan file browsers die aangeven waar het grootste gedeelte van je HD-ruimte zit; wellicht is dat in dit geval ook handig.

Alleen ben ik even de naam vergeten, maar als je zoekt op download.com kun je vast iets vinden.
Oud 08-05-2003, 09:39
Verwijderd
Ik heb de protected files voor een deel weg kunnen gooien via de bin. Maar ipv 900 mb is hij nog maar zo´n 600. Maar die laatste files kan ik niet kwijt. Ik heb een paar keer geprobeerd ze te deleten, maar hij geeft ze steeds weer aan bij de recycle bin. En ik kan ze ook niet deleten via de browser, want die zegt dat het bronbestand er nie meer is. Toch neemt het wel ruimte in
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 12:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je nou al je prullenbak Norton Protected-af gemaakt?
Oud 08-05-2003, 15:05
Verwijderd
norton protected-af
All-files bedoel je? Ja, dan geeft hij elke keer dezelfde bestanden aan, ook al delete ik ze via het programma.
En als ik empty protected files doe, dan blijven ze er gewoon op staan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Morridin schreef op 08-05-2003 @ 16:05:
norton protected-af
All-files bedoel je? Ja, dan geeft hij elke keer dezelfde bestanden aan, ook al delete ik ze via het programma.
En als ik empty protected files doe, dan blijven ze er gewoon op staan.
Nee ik bedoel dat je die Norton rotzooi uit je prullenbak moet slopen.

Op je desktop staat je prullenbak right? Rechtermuisknop eigenschappen/properties. Daar staan drie opties. De bovenste was een normale prullenbak. Dat moet je selecteren.

Als je dat helpt, daarna kun je naam veranderen naar Prullenbak of Recycle Bin. Daarna gewoon rechterklik op je prullenbak en empty recycle bin.
Oud 08-05-2003, 15:52
Verwijderd
De bovenste is bij mij de Un-erase Wizard.
De onderste is de standard recycle bin
Maar als ik hem op standard recycle bin zet zit er opeens niks in.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Standard recycle bin
Reageren

Regels voor berichten