Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 20:37
Spila
Spila is offline
Wij hebben helaas (nog) geen schoolkrant op school..
Ik zou graag hiermee willen beginnen op school, maar ik heb werkelijk GEEN idee waar ik moet beginnen..

Zijn er misschien mensen die ook in de redactie zitten van een schoolkrant.. Kunnen jullie me misschien helpen en me vertellen hoe ik een schoolkrant kan maken?
Het gaat mij nie zo zeer om de inhoud van de krant, dat verzin ik zelf wel, maar meer om hoe die krant gedrukt moet worden enzo.. Hoe is dat opgelost bij jullie op school?
Oud 24-03-2003, 21:15
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Onze schoolkrant wordt gewoon gekopieerd en is geheel in zwart-wit. Voor het copieren van allerlei zaken heeft mijn school een man aangenomen; hij copieert de schoolkrant ook en niet deze in elkaar.

Stap naar je directeur, ofzo, misschien kan hij of zij je verder helpen/begeleiden met het drukken.
Oud 24-03-2003, 22:13
autodropje
autodropje is offline
Ik zou eerst eens bij de directeur navraag doen, ik denk dat die je wel wil helpen. En natuurlijk op zoek gaan naar mensen die mee willen helpen.
Oud 25-03-2003, 10:28
Verwijderd
Ga idd even naar de directeur. Wij hebben trouwens een in-house drukker die gratis de schoolkrant afdrukt en in elkaar zet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 17:29
Spila
Spila is offline
Okeeej.. zal ik doen..
Dan vertel ik nog wel hoe het is afgelopen..
Oud 28-03-2003, 16:31
Yamyam
Yamyam is offline
Hoi Spila,

Bij ons zijn ze net begonnen. Je zou t eens kunnen vragen aan de redactie via de mail: schoolkrant@cgu.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:48
Studentje
Studentje is offline
Bij ons (op de middelbare school) betaalden de sponsoren de drukkosten, dacht ik.
Oud 28-03-2003, 21:09
Black Sugar
Black Sugar is offline
Voorpagina. pagina 1: iets simpels zoals reclame songtekst e.d. Bladzijde 2: inhoudopgave lijst met redactie leden en kort verhaaltje van de hoofdredacteur/redactrise.
Verder kun je van alles kwijt in je schoolkran, belangrijk is: informatie die je bij je decaan, congierge enzovoort vandaan haalt. (vergeet niet de andere afdelingen op je school die hebben namelijk een eigen decaan) Kollumns (korte stukjes van redactieleden die bijvoorbeeld een politiek vraagstuk of ander onderwerp aan de orde brengen in hun kollumn.
Horoscoop, puzzelpagina.
Intiem intervieuw met leraar. Voor elke schoolkrant bij een leraar gaan eten en vertellen hoe dat was en hoe zijn/haar huis er uit iet.
Wist je datjes.
Stukjes over bands, tv series en films.
Informatie over wat er te doen is op school en in de stad waar je school staat.
En ga zo maar door, als je zo door gaat heb je een behoorlijke schoolkrant.
Je moet natuurlijk wel oppassen met nieuws en dergelijke aangezien het wel eens zo kan zijn dat het oud nieuws is tegen de tijd dat de schoolkrant uit komt.

Veel succes
Iris (oud eindredactrise van de S-Gazet op het stedelijk lyceum Zuid en ook tijdelijke en plaatsvervangende hoofdredactrise )
Oud 28-03-2003, 21:10
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 25-03-2003 @ 11:28:
Ga idd even naar de directeur. Wij hebben trouwens een in-house drukker die gratis de schoolkrant afdrukt en in elkaar zet.
eeey jij zat bij dezelfde schoolkrant!
Oud 28-03-2003, 21:48
Thomas
Thomas is offline
Vaak is het zo dat de gelegenheid voor het drukken ed wel in school aanwezig is. Het enige wat je nog zult moeten doen is mensen zoeken die je mee willen hebben. Volgens mij moet dat goed te doen zijn, maar ik beginnen met het bestuur van je school. Die zullen er wel achter moeten staan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef op 28-03-2003 @ 22:10:
eeey jij zat bij dezelfde schoolkrant!
Eric, aangenaam

PS: hoezo ben jij plaatsvervangend hoofdredacteur? Da's nieuws voor mij! Had Wesley het te druk met zijn schoolexamens ofzo? Ah well, never mind
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:55
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 28-03-2003 @ 23:28:
Eric, aangenaam

PS: hoezo ben jij plaatsvervangend hoofdredacteur? Da's nieuws voor mij! Had Wesley het te druk met zijn schoolexamens ofzo? Ah well, never mind
`
Nee Wesley is pas bij de schoolkrant gekomen toen ik er al niet meer bij was, zit nu namelijk al meer dan een jaar daar niet meer op die school. Ik was plaatsvervangend hoofdredactrise voor Gabor toendertijd, mja weet eigenlijk niet of dat wel duidelijk was maar hadden we zo afgesproken onder elkaar. Het betekende eigenlijk ook alleen maar dat als hij er niet was dat ik het een beetje zou overnemen ofzow.
Oud 02-04-2003, 14:27
Verwijderd
Op die manier. Ik dacht dat Wesley je uit de archieven opgediept had en dat je nu dus even zijn taken overnam. Maar idd, jij verving Gabor.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:11
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Sinds begin dit jaar hebben wij eindelijk een leerlingen redactie, en sinds dat de begeleidend leeraares weg is, heb ik controle

1. kijk hoe je de schoolkrant wil en ga daarmee naar verschillende drukkers voor een offerte (van ons is voorpagina kleur, A5 formaat, rest zwart wit 350 euro ong 38 pagina's)
2. met de offerte ga je naar de directie en je kijkt hoeveel geld je van hun krijgt, zoek ook sponsors,
3. doe een oproep voor redactie leden (alleen leerlingen) doe eerlijk, van alle klassen een paar 'afgevardigde'
4. regel een standaard dag datum dat jullie uit de les een vergadering mogen doen.
5. kies de drukker met beste lkever tijd en prijs
6. geld besparen ? sponsors mogen voor 40 euro in alle schoolkranten die uit komen (of andere prijs) vraag aan de drukker of je korting kan krijgen als ze hun naam in de schoolkrant mogen doen, (medemogelijk gemaakt door bedrijf x)

meer vragen voeg me toe masterlijkste@hotmail.com

(voeg me niet toe als je :
breezah sletje ben, groupie ben enz)
Reageren

Regels voor berichten