Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 11:32
T!ne
T!ne is offline
Hallo iedereen,
voor Engels moeten we een opstel maken van ongeveer 15 lijnen. Het onderwerp is: which school system do you prefer? Keuze uit het Belgisch, Amerikaans en Engels.
Nu mijn vraag voor jullie, wat vinden jullie het leukste, het beste en waarom?
Even een beetje uitleg, ons eigen systeem is niet zo moeilijk hé; in België is dat 7 lesuren van 50min, 2 korte pauzes van 10 à 15min en een middagpauze van 55min.
Amerika heeft maar 6 lesuren van eveneens 50min. Zij hebben echter pauze tss elke les in, nl. 5min. De middagpauze duurt 1h 10min en is opgesplitst in 3 delen. Een soort van doorschuifsysteem aangezien er veel te veel lln. zijn voor een kleine refter.
Het Engels schoolsysteem heeft dan weer zo'n 8 à 9 lesuren van maar 35min. Hier heb ik geen informatie betreffende de pauzes.

In Amerika en Engeland leeft het school echter wel van de sport, clubs, cheerleaders e.d.

Maar het niveau in België is stukken hoger dan in Amerika. Dus met het oog op later is België beter. Qua plezier en fun en sport geef ik mijn voorkeur aan Amerika.

Moesten jullie nog extra informatie hebben, alles is welkom !
Bedankt
Oud 14-03-2004, 12:19
Balance
Balance is offline
Ikzelf heb dan liever het Belgische schoolsysteem.
5 minuten pauze tussen je lessen in zoals in Amerika heeft volgens mij weinig zin. In 5 minuten kan je weinig: niet uitrusten, niet bijpraten, niet eten enz. Bovendien moet je je volgende les zoeken, dus echt veel heb je denk ik niet aan die tijd.
Het systeem van Engeland vind ik erg kort qua lengte van de lesuren. Uit ervaring weet ik dat de eerste en de laatste 5 minuten van een les niet echt nuttig zijn. Je kletst wat, je moet je tas in- of uitpakken enz. In Engeland hou je dan wel heel weinig over naar mijn idee, dus ik denk niet dat de kwaliteit echt goed is. Het systeem van België heeft daarom mijn voorkeur. Langere lessen, maar niet té lang. Bovendien nuttige pauzes.
Oud 14-03-2004, 12:43
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
eerst en vooral: wij hebben een middagpauze van 90 min, en dat is toch te lang hoor. we hebben ook een soort doorschuifsysteem en mogen om 12u35 (voormiddag les gedaan om 12u05) gaan eten. we mogen dan tot 12u55 ongeveer blijven zitten. de les begint om half 2. in de winter is het veel te koud om veel buiten te zitten. onder de middag is er voor de meisjes wel1 keer in de week wel dansen, en dat is binnen. maar toch verkies ik het belgische systeem
Reageren

Regels voor berichten