![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het voordeel dat ik niet meer aan de pil hoef te denken. Nu vergeet ik hem regelmatig. K mag blij zijn dat ik nog niet zwanger ben. Liever maar voorkomen dan genezen. Plus dat ik nu de diane slik en dat toch een redelijk zware pil is. Maar voor acne heb ik hem niet meer nodig. En dat van de 2e a 3e dag van de menstruatie in laten brengen klopt ja. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Mijn overwegingen waren: - Het is een betrouwbaardere anticonceptiemethode dan de anticonceptiepil, zeker in de praktijk, omdat je daarbij goed moet letten op het regelmatig innemen en vooral niet vergeten. - In de familie van vaders kant komt trombose voor en in die van moeders kant 'slechte bloedvaten'. - Ik heb last (gehad) van stemmingswisselingen, en het kan goed zijn dat die nu ik gestopt ben met de anticonceptiepil weer wat zullen afvlakken; ik kan daar nu nog niet echt iets over zeggen, ik heb het Mirena-spiraaltje pas ongeveer 3 maanden geleden laten plaatsen. Toen ik bij de gynaecoloog langs ging, benadrukte hij nog maar eens dat vrij pijnlijk zou zijn - ik dacht: "Fijn dat U er nog even over begint, ja ![]() ![]() ![]() Citaat:
Misschien stel je het je altijd erger voor dan dat het in werkelijkheid is, dus dan valt het alleen maar mee ![]() Na het plaatsen kan er een kleine bloeding optreden. Het zijn vooral krampen waar je naderhand wat last van hebt, maar na de eerste dag nemen die duidelijk af in intensiteit. Nu, ongeveer 3 maanden later, denk ik wel eens te merken dat er minieme krampjes optreden, bijvoorbeeld bij inspanning of stress, maar dat voelt alleen maar grappig aan i.p.v. vervelend ![]() Succes ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is meteen veilig tenzij het ding niet op z'n plaats zit, dat wil zeggen in je baarmoeder. Dit wordt direct na het plaatsen gecontroleerd met een transvaginale echografie. Na 2 à 3 maanden moet je nog een keer terug, o.a. om te controleren of het ding nog op z'n plek zit. Zo'n controle is volgens mij maar eenmalig, als ook dan alles in orde is, kun je ervan uitgaan dat dat de komende 5 jaar zo zal blijven. Wat als grootste nadeel van het Mirenaspiraaltje wordt ervaren, is dat - m.n. als je menstruatie uitblijft - je niet kunt 'controleren' of er geen zwangerschap is opgetreden. Volgens mijn huisarts leert de ervaring dat een paar keren een zwangerschapstest doen voldoende is om gerust te stellen dat het inderdaad werkt ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kun je niet een tijdje stoppen met de pil? Dan kun je erachter komen of de klachten die je hebt gerelateerd zijn aan pilgebruik.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is maar net hoe je lichaam op enkel dat ene hormoon reageert. |
![]() |
||
Citaat:
Daar ben ik inderdaad op overgestapt na 3 verschillende pillen te hebben gebruikt. Ik reageerde slecht op alle 3 ![]() Voor mij was de overweging nuva ring of spiraaltje en ben toen dus voor de eerste gegaan.
||
Citaat:
|
ik heb m een paar weken geleden laten zetten en heb ongeveer 3 dagen buikkramp gehad, t voelt zoals menstruatiepijn in je onderbuik maar dan wat heftiger. en daarna heb ik 2 dagen krom gelopen van de rugpijn, kán ook een bijwerking zijn. Maar achteraf vond ik het allemaal erg meevallen(na alle gruwel verhalen) en het weegt niet op tegen de voordelen
![]() edit: ik heb wel t gewone spiraaltje, zonder hormonen.
|
![]() |
Ik heb het spiraaltje nu bijna 2 jaar en ben er heel erg tevreden over. Ik hoef nergens meer aan te denken en ik ben inderdaad bijna niet meer ongesteld. Ik vind het ook een voordeel dat het spiraaltje minder hormonen bevat dan de pil. Wel heb ik af en toe last van licht tussentijds bloedverlies.
Het inbrengen viel heel erg mee. Het voelde wel een beetje naar/raar, maar echt pijn deed het niet. Ik raad je aan geen speciale forums over dit spiraaltje op te zoeken want dan word je wel erg bang gemaakt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
spiraaltje? schaapje2702 | 8 | 16-08-2012 11:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
2 maanden ongesteld na abortus en mirena spiraal diesel81 | 6 | 11-09-2011 14:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #20 Daantje_0705 | 500 | 02-12-2009 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Mirena Spiraaltje stout! | 13 | 28-03-2005 16:41 | |
Seksualiteit |
*het* doen met een? DiPsJiT*BMG* | 52 | 07-07-2003 17:18 | |
Seksualiteit |
wel of geen condoom? jan_jansen_13 | 59 | 19-03-2003 07:03 |