Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 23:06
Verwijderd
Ik ben aan t kijken waar ik precies wil gaan studeren en nu wil ik jullie vragen:
In welke stad studeer je/ben je van plan te gaan studeren en wat zijn goede en slechte punten??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2002, 04:51
miep
miep is offline
ja goede vraag!
ik ga een hbo opleiding doen en dat kan zowel in alkmaar, haarlem, amsterdam, en ga zo maar door, maar ik vraag me toch wel af wat nu het leukst is... nouja zal wel niet zo veel uitmaken, maar ben toch naar reacties!
Oud 25-02-2002, 08:12
heumen
heumen is offline
Ik studeer in Leiden. Leuke, gezellige binnenstad met veel verenigingen, kroegen en een goede verbinding met andere uitgaanssteden (alleen de verbinding met utrecht is klote). Een ander voordeel is dat Leiden niet al te groot is, je leert daardoor veel verschillende mensen kennen. Nadelen van Leiden: ??(sorry, kon niets verzinnen)
Oud 25-02-2002, 09:15
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik ben vorig jaar gezakt, dus ik studeer nog niet, maar ken wel veel studenten...en uit de verhalen blijkt Groningen het leukst te zijn. Over Leiden hoor ik ook goeie verhalen, alleen ik ken maar heel weinig studenten daar. Eentje zelfs maar geloof ik.
Oud 25-02-2002, 09:49
aquafemme
aquafemme is offline
Utrecht want daar zit de opleiding die me interesseert...

Ok al zat die opleiding in hutjemutjelutje ik was nog naar die opleiding gegaan..
Oud 25-02-2002, 18:29
Bird
Bird is offline
Rotterdam!

Voor: grote stad, economisch zeer ontwikkeld (denk aan werk voor later), leuke verenigingen, goed te bereiken

Tegen: studentenleven is vrij 'underground', niet zoals in Leiden bv; moeilijk een kamer te vinden; stad lijkt koud

succes met kiezen
Oud 25-02-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:
Rotterdam!

Tegen: studentenleven is vrij 'underground'
De intro van het Rotterdamsch Studenten Corps schijnt beestachtig te zijn...het is niet voor niets dat ze twee jaar lang als sanctie niet erkend zijn

Ikzelf studeer in Nijmegen..het hangt er maar vanaf waar je naar op zoek bent. In de grote, 'echte' studentensteden zoals Utrecht, Groningen en Leiden heb je massale verenigingen en is het heel intens allemaal. In Nijmegen is de sfeer wat gemoedelijker. Nijmegen is niet echt een grote stad, dus de verhouding burgers/studenten is wel voordelig (één student per acht burgers). Verder heb je er kleine verenigingen..de grootste is de N.S.V. Carolus Magnus (waar ik zelf ook lid van ben), deze telt ongeveer 400 leden. Het voordeel van zo'n kleine vereniging is dat je iedereen persoonlijk kent, niet hoeft te werken met een pasjessysteem zoals in andere grote steden..de kwaliteit van de opleidingen in Nijmegen is hoog.

Staar je bij het kiezen van een studentenstad in ieder geval niet blind op de grootte van het corps.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 21:14
Kat
Kat is offline
Ik wil naar Utrecht, das de enige stad waar je diergeneeskunde kan studeren.
Oud 26-02-2002, 18:22
Onbekende
Onbekende is offline
Ik studeer in Groningen.
Ik vind het een prettige sfeer in de stad, maar ik kan niet echt zeggen waar dat hem nu in zit. Er lopen inderdaad heel veel studenten rond in Groningen en dat is wel gezellig. Ik kan niet echt heldere voor- en nadelen geven over Groningen. Kijk ook bij het kiezen van de studiestad bij waar de opleiding die je wilt gaan doen de voor jou meest interessante afstudeerrichtingen en zo heeft. Ga overal open dagen bij langs en beoordeel zelf hoe de sfeer in de stad is en of die sfeer jou aanspreekt.
Oud 26-02-2002, 18:49
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
De intro van het Rotterdamsch Studenten Corps schijnt beestachtig te zijn...het is niet voor niets dat ze twee jaar lang als sanctie niet erkend zijn

Verder heb je er kleine verenigingen..de grootste is de N.S.V. Carolus Magnus (waar ik zelf ook lid van ben), deze telt ongeveer 400 leden.

Het voordeel van zo'n kleine vereniging is dat je iedereen persoonlijk kent, niet hoeft te werken met een pasjessysteem zoals in andere grote steden..
De ontgroening van het corps is niet beestachtiger dan andere ontgroeningen in Rotterdam hoor. Dit jaar was hij zelfs soft (ze werden immers in de gaten gehouden) de mijne was zwaarder .

Het RSCorps is trouwens 1 jaar niet erkend en niet twee, dit voor de nauwkeurigheid . Ik vind die schorsing toch belachelijk wat weet zo'n kneus van een Youp van 't Hek nou over ontgroeningen?!!

Grappig dat je bij Carolus lid bent, een gezellig AHC-broertje! Laurentius heeft trouwens geen pasjes-systeem hoor! Wij hebben 1100 leden, en je kent sowieso iedereen van gezicht, dus dat valt wel mee.

Hmm, redelijk off-topic... sorry...

Oud 26-02-2002, 22:38
Triple B[RIP]
Triple B[RIP] is offline
Ik zit nu in HAVO 5 en ga dus volgend jaar ergens een HBO-opleiding volgen, maar ik weet nog niet eens wat ik ga studeren, maar Breda lijkt me wel wat. En anders gewoon in Vlissingen (ik woon nu in Middelburg).
Eigenlijk wil ik uit Zeeland weg
Oud 27-02-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:
Grappig dat je bij Carolus lid bent, een gezellig AHC-broertje! Laurentius heeft trouwens geen pasjes-systeem hoor! Wij hebben 1100 leden, en je kent sowieso iedereen van gezicht, dus dat valt wel mee.
Ja ok, 1100 leden valt inderdaad nog mee. Maar als je bv bij Veritas met 2000 of Albertus Magnus met ook ruim 1700 leden kijkt dan heb je wel een pasjessysteem nodig. In Nijmegen leeft het 'echte' studentenleven sowieso niet zo erg aangezien Nijmegen (vooral bij de studies Politicologie en Culturele Antropologie) best wel een links, Marxistisch bolwerk is.

Had St. Laurentius de ontgroening trouwens niet afgeschaft? Of was dat nou Franciscus?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 12:58
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Had St. Laurentius de ontgroening trouwens niet afgeschaft? Of was dat nou Franciscus?
Laurentius heeft de ontgroening zeker niet afgeschaft! We hebben geloof ik een van de zwaardere (uche uche)
L.A.N.X. (a'dam) heeft dacht ik geen ontgroening en Quintus (Leiden) ook niet, maar die hebben allemaal dispuutsontgroening, ook niet mis. Fransiscus weet ik eigenlijk niet. Ben daar trouwens ook nog nooit geweest...
Anyway, volgende week donderdag sowieso een fijn lustrumfeestje bij Olof!
Reageren

Regels voor berichten