Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
God is almachtig....en z'n zoon wil de aarde ff laten merken dat ie er nog is....whats the ***** problem then!? Ik vindt de verhalen over god, en de excuses waarom we niks merken en er geen bewijzen zijn zoo zwaar slecht dat ik nog steeds niet begrijp dat er uberhaupt nog mensen zijn die 100% in god geloven. ![]() Kvindt et verder niet erg, alleen onbegrijpelijk. Maar oke daar hebben we het al over in het god topic. (Waarvan binnenkort weer een nieuwe geopend moet worden ![]() Van die stigmata geloof ik verder geen reet, sorry hoor ![]() ![]()
|
![]() |
hoi!
Naar mijn mening zijn het allemaal nonsens. Ik geloof meestal niet in documentaires gemaakt door Amerikanen (ik vind dat ze een beetje last hebben van grootheidswaanzin, sorry). Waarom zou dit trouwens in amerika gebeuren en niet in één of ander klein, minder bekend land? Nou ja, de plaats is niet van belang natuurlijk. Voor mij komt het gewoon nogal errug ongeloofwaardig over dat zo'n wonderen zouden gebeuren. Ik geloof niet meer in god maar dat doet niet echt ter zake. Je kunt toch niet zomaar spontaan beginnen bloeden omdat je denkt dat dat zal gebeuren? Al die rampen en zo zijn wetenschappelijk te verklaren, of toch bijna. Overstromingen gebeuren bv door het opwarmen van de aarde en zow. Bon, dan kun je beginnen zagen over 'en hoe komt het dan dat de aarde opwarmt?!', maar dat heeft dan weer met de zon te maken en ik ben nu eenmaal geen wetenschapper ![]() |
![]() |
||
Ik vind stigmata wel heel bijzonder (kijk voor de gein eens naar de film 'stigmata' het zette mij wel aan het denken) Het schijnt dat mensen nieteens gelovig hoeven te zijn om stigmata te krijgen (of te ontvangen...)
Ik denk wel dat mensen zichzelf kunnen verwonden met psychische kracht. Net hetzelfde is dat ziekten vaak een weerspiegeling zijn van problemen in iemands leven (met psyche dus eigenlijk) Wat betreft dat het een teken is van iets hogers, ik weet het niet. Dat er meer natuurrampen zijn enzo heeft denk ik echt wel iets te betekenen maar om daar nou ook stigmata bij te betrekken? Ik denk dat de stijging van het aantal natuurrampen echt alleen met de mensheid te maken heeft en niet met iets hogers en ik denk niet dat iets hogers (als dat al zou proberen ons te waarschuwen ) dat zou doen via stigmata. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar volgens mij meenden de bedenkers van goede vrijdag te weten dat het op een vrijdag was, maar de exacte datum wisten ze niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het klopt inderdaad allmeaal voor geen meter.. maar misschien is het daarvoor ook wel een geloofsovertuiging... (als alles zou kloppen zouden het feiten zijn en geen geloof)
|
Verwijderd
|
De film Stigmata heeft -voor zover ik het zie- een veel groter plaatje. Stigmata suggereert dat het hele kerkelijke instituut èèn groot bolwerk is van leugen en bedrog door de eeuwen heen. Om dat groot te houden mogen de èchte originele geschriften van Jezus, die rollen in het Aramees (welke dus ook ècht nog nooit gevonden OF openbaar gemaakt (!!) zijn), niet gevonden worden. Dan zou het hele Christelijke instituut als een kaartenhuis in elkaar storten.
Deze hypothese boeit me trouwens wel enorm. Ik geloof ook wel dat er een kern van waarheid in zit, eigenlijk. Maar goed, dat was allemaal weer lekker off-topic. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk zeker wel dat er een (hele grote) kern van waarheid inzit. (in die hypothese) Maar ik dacht dat die rollen wel al gevonden waren? Maar ja, ik vind zo'n geloof met regeltjes enzo zoiezo grote onzin eigenlijk, maar da's een ander onderwerp
|
nou, ik ben er van overtuigd dat stigmata door de mens zelf veroorzaakt wordt, maar een ding snap ik niet, want hoe kan een wond in een paar uur ontstaan? ik zou het wel eens in het echt willen zien ( maar dan wel bij iemand anders natuurlijk).
|
zoals hier volgens mij eerder gezegd werd, mensen die zich bezighouden met hekserij en dergelijke weten dat er met de geest meer bereikt kan worden dan men denkt, of het in zo'n grote mate kan dat je je zelf ermee kan verwonden als met de stigmata's ben ik niet al te zeker van. Ik heb een tijd wat opgenomen over stigmata's, ze kwamen met heel vage theorieen aanzetten waarvan de meeste niet zeer aannemelijk. Ik denk dat er de mogelijkheid is jezelf te verwonden doormiddel van je geest. Maar in deze mate lijkt me toch niet mogelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.crystalinks.com/shc.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |