Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
Doe ff [ offtopic ] dude anders is mn topic zo weer dicht. Maar utrecht is ver en ik ben vrij blut dus denk het niet . |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom zou je in een achterstandswijk moeten wonen om je erop te mogen 'beroepen'? Ik kan me best voorstellen dat je gewoon in het lot van een bepaalde groep mensen (zwarten in achterstandswijken in de VS) geïnteresseerd bent en dat je je dan in hun levensstijl wilt verdiepen, en in hun geschiedenis. Dan luister je de muziek, lees je boeken en gedichten, kijk je documentaires en dergelijke. Dat is interessant, daar zit een hele geschiedenis achter.
Het is die kansloze Nelly/Ja Rule/Ashanti/Eve/Puff Daddy neptroep die het imago van zwarten in de VS verneukt, door te doen alsof ze de hele dag maar op hun luie reet zitten en de dure Rolexen maar aan komen waaien. En dat spreekt kansloze Nederlandse jongeren natuurlijk aan. |
![]() |
|
deze songtext vind ik vooral voor de vrouwen gelden:
agnostic front - Club Girl Do you feel so betrayed like To dance that beat away? Hip-pop club guys look at You feel so free what can You do put yourself down you're a disgrace Why do you support them? As they call you bitch to your face Why do you support them? Listen to the rhythm it's so Great you don't care what the lyrics say Trade your pride for a Dance You'll support them As you laugh As I see you're going nowhere but you like the fashion that they wear You let them put you down Cause it's popular music and You'll pretend that you don't care Speak up in a crowd you don't dare you'll just pretend that you don't Care... OH YEAH zit wel iets in, maar das mijn mening ![]()
|
Verwijderd
|
blood for blood - paper gangster
"Ya Still A Paper Gangster" Bullshit! Who the fuck do you think you are you've taken it a bit too far Believing that you're king shit in your fake fantasy A clown dressed to impress. Soft core, Mickey Mouse and nothing less Exposing you will make me rest until then remember you're a bullshit fake paper gangster You aint nothing but an image and a liar A bullshit fake paper gangster a punk ass motherfucker Could it be you saw it on TV? The way you act, where I come from you'd never last Could it be you're lying through your teeth? Liar! Once long, long time ago, I was naive to all I know People tried to push on to me their weak mentality I woke up and I know I am real and not for show Unlike you, who knows inside your soft because you're just another bullshit fake, paper gangster You aint nothing but an image an a liar A bullshit fake, paper gangster A punk ass motherfucker Bullshit! (I) I know what lies inside (I know) what lies behind your lies (what lies) behind your lies inside (inside) I know your lies You're just another fucking bullshit fake, paper gangster You aint nothing but an image and a liar A bullshit fake, paper gangster a punk ass motherfucker The life I've lived, the pain I've felt with such things you've never dealt So to me you are a maggot So when you go and outcast me and I can't do a fucking thing know that I know inside you're weak!" ![]() |
![]() |
|
Het is ook een acroniem hè?
The Hate You Give Little Infants Fuck Everybody. " A "Thug" Is a Thug and a Thug got nothing at all to do with a gangster. A Thug is a person, it doesn't matter where the person is from or what the person looks like, because if the person believes in it's self and stands up for what it do and says. And if the person refuse to let go off it's opinions and refuse to change as long as it's not hurting anyone so that they die. Then that is a Thug, A Thug is a person who stays it self no matter what" - Tupac shakur
||
Verwijderd
|
Citaat:
Definitions of thug: noun: an aggressive and violent young criminal ik vertrouw toch nog altijd meer op het woordenboek |
![]() |
|
Def p en de beatbusters - bubbelbad
Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Ik wil chillen, ik wil chillen Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen in me blote billen in een bubbelbad met: Katja Schuurman en Anita Doth Niets is me te duur man, want ik ben verzot op Kim van de Venga Boys en ook Joyce Het zalmneusje van de vrouwelijke Rolls Royce mag liggen in me bad als verwennen te koop is Ik wil een kouwe krat, kom op Jennifer Lopez! En Left Eye, je weet wel van T.L.C. Weet je wat Def zei?ý Doe ze maar alledrie! En All Saints erbij, we hebben ruimte zat En Heather Locklear zorgt voor het schuim in bad en de shampoo, maar nu even geen antiklit! Omdat ik het waard ben, ‚‚n vakantiehit! En echt waar hoor, ik heb een schat van een vriendin Dus als ze nou niet zeurt dan mag ze er zo ook misschien in! De betekenis van monogaam is even zoek en ik zie hier ook niemand met een woordenboek! Maar helaas, het ware leven is geen videoclip Ik zap ‚‚n rondje nog omdat ik wel wat zie in een wip Maar als ik nergens strand denk ik dat ik maar bedank En met de zapper in mn hand val ik uiteindelijk in slaap op de bank Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad met: Britney Spears, Cindy Crafword, Shannen Doherty Iene-miene-mutte, al die kutten, zo wie wordt het wie? Kylie Minoque, Destinys Child die ook! En En Voque, OE! Het badwater raakt aan de kook! Mariah Carrey dr bij, doe ook maar Toni Braxton en Angelina Jolie die ook stoney sex kon! Winona doet de Ryder, dus kies maar, gil gewoon Ik kijk rond en zie opeens Alicia Silverstone en Alyssa Milano, het wordt nu echt druk Maar het bad is groot genoeg, dus ach wat de fuck! Ik weet niet eens waar ik moet kijken, t is te veel voor mij De Beatbusters roepen: Kunnen wij dr ook nog bij?ý Ik zei tuurlijk, zo wordt het nog gezellig in bad! Trek maar die stop dr uit, we houden alles zelf wel nat! Het was te mooi om waar te zijn, ik bleef gewoon in een stuip en zei: Hoe kan ik ooit klaar zijn met dit vlees in de kuip? Maar helaas, het ware leven is geen videoclip Ik zap ‚‚n rondje nog omdat ik wel wat zie in een wip Maar als ik nergens strand denk ik dat ik maar bedank En met de zapper in mn hand val ik uiteindelijk in slaap op de bank Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Ik wil chillen, ik wil chillen Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen in me blote billen in een bubbelbad En eindelijk zat ik er dan echt fijn middenin En opeens werd ik wakker geschud door mijn vriendin Ze zei: Ik dacht dat je een nachtmerrie had!ý Nou, ik zei verstoord: Je wordt bedankt lieve schat! Ik was Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen chillen chillen in een bubbelbad Ik wil chillen, ik wil chillen Chillen chillen chillen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Chillen in me blote billen in een bubbelbad Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad Tot dat in ene weer mn bubbel spat...
||
Citaat:
Vanaf m'n 10e/11e tot ongeveer m'n 15e heb ik voornamelijk hiphop geluisterd en kleedde me ook enigzins zo, baggy kleding. En ik zeg ook zeker niet dat je je er niet op mag beroepen. Ik heb dat ook gedaan. Maar wat ik naar vind aan de hedendaagse jongere die zichzelf "thug" noemt is dat ie geen "thug" is. Ik heb zo'n jongen bij mij op school zitten. -Timberlands -Wijde broek(Wu Wear ofzo) -Wijde truien -Jas van Helly Hansen -Vaak bandana's, panties, petjes -Van die nepgoude kettingen met D12 erop en zo. En dan loopt hij rond alsof hij de gangster is maar ondertussen zit hij op het gymnsaium, z'n vader is tandarts en z'n moeder dierenarts en hij woont in een aardig groot vrijstaand huis en ze hebben 2 auto's en die scooter heeft ie van z'n ouders gekregen. Heeft nog niks meegemaakt in z'n leven maar noemt zich wel Thug. Daar heb ik wat op tegen. Ik zeg niet dat je niet van hiphop mag houden, je niet zo mag kleden. Maar noem je geen "Thug" want dat ben je niet. Nogmaals ik lusterde ook hiphop en droeg baggy kleding. Maar loop niet als een ganster rond met de image als een "Thug" want dat ben je niet. Maar ik begrijp wel hoe het komt want als hij muziek van hem laat horen dan is het Nelly/RuffRyderz/Jagged Edge/Jermaine Dupri, het meeste diepgaande van hem is 2pac.
||
Citaat:
ha, hoeft ie niet te proberen ![]() dan kan ie een trap op een pijnlijk plek te verwachten ![]() girl-power ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maarja, al die lachwekkende figuren als 50cent, en meer van dat soort trieste clowns, maken van Thug iets dat 't helemaal niet is. De commerciele kant van de hiphop is sowieso erg debiel... zoals nare man ook al omschreef. De echte hiphopartiesten lopen niet zo dom te koop met gunz blazin', beemers 'n bitches, etc. Als de in hun denkwereld wat minder bedeelde jongeren binnen nederland in de waan zijn dat ze stoer zijn wanneer ze FUBU dragen, en dikke gouden kettingen omhebben, en de hele dag met opzettelijk verkracht nederlands spreken, moeten ze dat vooral doen. Als ze zich daardoor beter voelen, en een idee hebben dat ze nog iets .. waard zijn. Verder dan die levensstijl zullen ze toch niet komen.
|
bijna alle comerciele hiphop is gangster gedoe....ik denk gewoon omdat die mensen heel onzeker zijn, en zichzelf maar iets aanleren waardoor ze denken dat niemand meer wat tegen ze durft te doen.....ze zijn vroeger waarschijnlijk veel gediscrimineert of gepest en denken misschien dat ze door zich zo te gedragen meer status krijgen....maar t gaat echt nerges over.
ik heb een hekel aan dat thug gedoe, als ik een nummer luister en ik hoor thug life, biatch blabla dan zet ik m gelijk af....ik hou al heel lang veel van hiphop, maar de texten moeten goed zijn, het moet ergens over gaan, en het moet natuurlijk ook gewoon goed klinken, maar dat harde gedoe vind ik echt niet klinken.... [DIT WAS MISS FAT BOOTY ONDER DIS'S NAAM]
Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 18:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat ze gewoon waardering willen.
Waardering krijg je vaak als je iets goeds doet. Zij vragen waardering voor hun leven. Altijd klote en toch zo'n stoere kerel zijn. Voor de een is het realiteit voor de ander is het toneel. En dan komt het aspect herkenning en groepsvorming er nog bij. Maar dat hoef ik niet meer uit te leggen denk ik.
|
wat nare man al zei, het word gewoon gigantisch gepropageerd door de poep die er nu op tv komt. van échte (?) hiphop heb ik geen verstand, maar als je nu naar de tv kijkt lijkt het net of je vanzelf stoer word als je maar veel scheld, hier en daar wat mensen neerschiet en oversized pyama's draagt (of 'n pleister op je wang natuurlijk.) Gewoon je image creeeren. Behang jezelf met goud, koop wat wijven (bitchez) om, leer wat tranga stylo taal aan en het maakt helemaal niet meer uit dat je eigenlijk Hubertus uit de nieuwbouwwijk met 'n golden retriever bent.
||
Citaat:
the - hate - u - give - little - infants bla bla bla! de rest weet ik nie! mensen die denken dat ze zoon leven hebben of dat het stoer is die moeten maar eens met hun blanke koppies en fubu kleren thug life gaan schreeuwen in Harlem ofzo iets, daarna praten ze wel anders!
|
thugs.. pff, dat was in het tijdperk van Biggie en 2pac, toen gingen al die ventjes tupac en biggie nadoen omdat ze in clips zagen wat voor een vet imago die gasten hadden.. Iedereen wil toch rijk zijn iedereen wil toch zoveel lekkere wijven om zich heen?? en ja kids van 14 identificeren zich met zulke gasten.. net zoals mijn nichtje nu britney spears nagaat doen, en toen ik vroeger michael jackson nadeed... niet iets om over druk te maken volgens mij, dat gaat vanzelf over...
ik ben wel bang voor de 'thugs' die al ouder zijn(17.18) en nog steeds denken dat ze stoer zijn als ze zich als thug gaan kleden.. sorry hoor maar zulke mensen zijn een beetje zielig.. te weinig aandacht gehad ofzo... en ik denk dat zulke mensen ook een beetje een mentale achterstand hebben in de maatschappij.. en meestal zijn het white-suburban kids, kids die alles al hebben en toch een uitdaging zoeken, of willen laten zien dat ze het ook zwaar hebben, zielig.. laat een ding duidelijk zijn: die bullshit heeft niks met hip hop te maken..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
good old one. geef commentaar van de sig, avater boven je. annetjuh | 500 | 19-12-2004 13:35 | |
Lifestyle |
thug life Tupac A. Shakur | 25 | 18-08-2003 17:55 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 | |
Lifestyle |
Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger? Sir Smoke-A-Lot | 154 | 01-05-2003 10:13 | |
Muziek |
Life goes on Evil creature | 28 | 18-04-2003 19:11 | |
Muziek |
>> Tupac - betterdayz << Het nieuwe album komt eraan!!!! styles J | 257 | 13-12-2002 18:37 |