Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
2). tijd staat in relatie met de andere dimensies.
Tijd staat in relatie tot ruimte omdat je gedurende een bepaalde tijd in een bepaalde ruimte bevindt. Dit wordt bepaald door de baan waarin tijd en ruimte zich bevinden. Sommige gebeurtenissen moeten hoe dan ook plaats hebben, omdat dit ligt vastgelegd in de tijdbaan; allen de ruimte; de plaats waar het zich afspeelt is afhankelijk van keuzes die actoren (personages, instellingen etc) in hun leven maken. Ook spelen tijd en ruimte een rol bij tijdreizen; omdat je voor tijdreizen je zowel door tijd en ruimte begeeft omdat je hiervoor sneller moet reizen dan het licht. Je kunt je maar op 1 plaats in de tijd tegelijk bevinden. Dus als je naar de toekomst gaat is dat de enige plek waar je je fyssiek bevind; terwijl in het gewone leven de tijd door draait. In films gaan ze dan altijd terug naar het moment waarop ze zijn weggegaan zodat niemand heeft gemerkt dat ze zijn weg geweest. Theoretisch is het alleen mogelijk om vooruit te gaan; en de toekomst te veranderen; maar dan kan je daar geen voordeel van behalen maar puur de situatie waarin je op dat momement bevindt, voor jezelf en anderen beter maken omdat je vanaf dat punt verder moet leven in die tijd en ruimte.
|
![]() |
Ik denk dat je hier wel wat mee kan.
||
Citaat:
Dit ontkent noch bevestigd mijn uitspraak...
|
![]() |
Ok, Natuurkunde is de theorie van levenloze objecten. In die zin wil je dus dat alle natuurlijke verschijnselen niet afhangen van de geestelijke conditie van de waarnemer... Dat dit een redelijke aanname is lijkt mij vanzelfsprekend (de wereld zou er best wel verrot uit zien als het wel zo was
![]() De manier die jij beschrijft is afhankelijk van de waarnemer z'n geestelijke toestand. Aangezien we niet allemaal even sloom hoeven te reageren zal de verandering van de tijd dus gaan afhangen van een willekeurige persoon. Zoals je kan lezen op de website is SRT onafhankelijk van de waarnemer. Hoe moet een staaf slomer reageren en wat zou een staaf "ervaren" zijn gewoon nutteloze vragen: het ding is dood en ervaart niets. Met de gegeven link bedoelde ik niet aan te geven: hier staat letterlijk hoe tijd door mensen wordt ervaren. Ik bedoelde: hier kan je lezen wat SRT/tijdsdiletatie inhoudt.
|
Alles uit de natuurkunde is 'verzonnen' door een geestelijke waarneming. Het is niet zomaar komen aanwaaien...
Iemand moet iets hebben waargenomen, is daar zich verder in gaan verdiepen en heeft vervolgens vastgelegd in een door hem/haar bedacht feit. Met dat feit zijn de opvolgers verder gaan onderzoeken en zo gaat dat oneindelijk door totdat de wereld vergaat en beginnen we weer opnieuw bij de 2de oerknal. Je zult dus nooit weten of een feit in de werkelijkheid ook echt zo is. We denken dat de wereld rond is, maar hij zou ook plat kunnen zijn. Want is onze definitie van rond wel echt in de werkelijkheid rond en is plat wel plat?! Zo zijn we toch wel degelijk afhankelijk van die persoon die de definities van die begrippen heeft bepaald in een heel vroeg verleden...
||
Citaat:
Als wij aan het woord "plat" de beschrijving van een rond voorwerp zouden plakken, zou de wereld inderdaad plat zijn. Dat is nu eenmaal de consequentie van een taal. Iedere combinatie van letters heeft zijn eigen betekenis.
||
![]() |
Citaat:
|
is tijd niet gewoon een denkbeeld van de mens en alleen maar 'aangeschaft' voor het gemak zodat er geen choas ontstaat. het is moeilijk om af te spreken als je niet weet wanneer. dus eigenlijk geen 4e dimensie maar een denkbeeld voor het gemak. Als dit echt waar zou zijn kun je dus de tijd vertragen en veranderen. Kijk als je bijv paddo's eet heb je totaal geen besef van de tijd meer, als tijd puur door mensen is bedacht en je tijds besef is weg heb je dus de tijd stil gezet (voor jezelf) igg ik geloof wel dat tijd er echt is en dat het de 4e dimensie is enz enz.
|
Hier staat de speciale relativiteitstheorie heel duidelijk uitgelegd, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Waarom kun je niet sneller reizen dan het licht, dat vindt ik zo raar.
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla...itstheorie.htm
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Psychologie |
definitie van vriendschap wicce | 7 | 22-12-2002 18:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe kan de tijd in godsnaam verlopen Internationalist | 29 | 28-02-2002 22:27 |