![]() |
|
download de nieuwe fullscreen trailer hier:
http://progressive.stream.aol.com/ne...ers-tlr_fs.zip 39 mb ![]() en ja, dat is de muziek van Requiem for a Dream wat ongeveer na de helft van de trailer begint.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kim en ik gaan zooooo'n lol hebben in de bios als deel twee uitkomt.... *gniffelt gemeen* |
![]() |
||
Citaat:
kan ik dus ook over jou zeggen dat je geen smaak heb sprookjes en elfen zijn echt uit saving private ryan dat is een film
||
Verwijderd
|
Citaat:
Elfen zijn uit...?? Sinds wanneer maakt het uit of iets uit of in is? Je vind iets gewoon leuk of niet leuk... Mjah Saving Private Ryan was idd ook wel leuk, maar die vond ik nou weer een beetje saai worden. |
![]() |
||
Citaat:
ik ben in slaap gevallen in de bios nou ik ben zelf met me neefje naar minoes geweest en daar ben ik niet eens in slaap gevallen nou dat zegt al wat laatstaan dat ik nooit in slaap val bij films
|
![]() |
na Lord of the Rings is als literatuur al een klein meesterwerkje
goed/kwaad mensheid, het lot van De Mens, Het Kwaad, verlokkingen, vergankelijkheid; alles verpakt in een prachtige mythe. nu kun je zeggen dat dit een sprookje is (sprookjes hebben ook een vorm van moraal drin, propaganda!) maar dat doet niks af aan het verhaal, de omgevingen die Tolkien heeft geschapen... het lijkt mij een geweldig moeilijke opgave om zo'n boek goed te verfilmen.. en daar izijn Peter Jackson en co naar mijn oordeel erg in geslaagd...tot nog toe dan.. ik ben iig erg benieuwd naar The Two Towers... tlijkt mij weer een visueel kunststukje ![]() en et staat natuurlijk wel érg alternatief om films kut te vinden die door veel mensen wél gewaardeerd worden.. en nog arrogant ook als je daarover ruzie gaat zoeken en mensen gaat afzeiken en minoes is een coole film Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 13:38. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vind zowiezo dat je films en boeken niet met elkaar kunt vergelijken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Beelden zijn veel globaler dan woorden. Woorden scheppen een beeld door je fantasie, je verbeeldingskracht. En externe beelden laten minder ruimte over voor beelden, interpretatie en fantasie. Dus in zekere zin, als je boeken verfilmd, valt het altijd tegen. Je moet die 2 dingen dus gewoon niet met elkaar vergelijken, je kan het hoogstens naast elkaar zetten en kijken wat jij het leukst vond of welke vorm je het beste vond o.i.d. (ik studeer woord&beeld ![]() Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 14:14. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() coole studie, wat doe je daar eigenlijk? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en wat doe ik daar?woord&beeld studeren haha ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond LOTR de film tegenvallen.
Aan die grappigbedoelde stukjes van Pippin en Merry ergerde ik me...Dat ze vuurwerk jatten en dat gaan afsteken, pff ![]() Of die one-liner van Merry: Where are we going? als ze op de meeting in Rivendell zijn, zoiets verneukt toch de hele sfeer? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() zelf vond ik ut eerste deel echt een mega mooie film... ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() gevechten worden hard overdreven (wel erg gaaf, desalniettemin), sommige stukken uit et boek worden gewoonweg overgeslagen, sommige stukken worden onderbelicht en andere juist een grotere rol toegeschreven (Arwen blablabla) doet niks af aan het visuele spektakel ![]() |
![]() |
|
ik wacht al een paar maanden tot het 18 december is
deel 1 was goed en na het zien van de preview die op de DVD staat belooft deel 2 ook zeer zeker een meesterwerk te zijn
|
![]() |
|
Okeeeeeee, wat flames en off-topic reacties verwijderd. Hou het een beetje gezellig. Als je je aan iemand irriteert, verlaag je dan niet tot zijn/haar niveau. Beargumenteer zoveel mogelijk, of reageer anders niet. Zodra het te off-topic wordt, verwijder ik de reacties toch.
![]() Heb de trailer nog niet gezien, en ga dat ook niet doen. Ik ga lekker in december naar de bioscoop en me laten verassen. ![]() ![]()
|
Kleutersprookjes... Daarom is het ook een 12-film.
![]() Slaapverwekkend... Ja dat was het bij mij ook toen ik het om 3 uur snachts ging kijken... ![]() 18 december, komt dan James bond niet uit... ![]() ![]() Natuurlijk zijn er ook slechte stukken in. Maar ik ergerde me het meest aan de dingen die verandert zijn van het boek, en de ondertiteling. (hoewel de ot beter was dan meestal) Ik vond het jammer dat Tom Bombadil er niet inzat. En de meeting met de Elven (eerste van Sam en Frodo en Pippin). Ook gingen in het boek drie personen op reis (nml Frodo, Sam en Pippin) en kwam Merry er later bij. In de film komen Pippin en Merry er echter later bij. Geluk zit in de kleine dingen, en op de kleine dingen wordt te weinig nadruk gelegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*stoort zich wel mateloos aan Arwen* Waarom zou het erg zijn dat er weinig vrouwen in de film zitten? Ik vind dat positief ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wie zegt dat ik het boek goed vond en ik geef geen standpunt die helle film kan me geen reet bommen en dit gezeik ook niet maar het is geinig om tezien hoe jullie er op reageren jullie zijn net test ratten
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sneu figuur. |
![]() |
|
LOTR is dus echt wel leuk! Ik hou van fantasie. En mijn kleine neefje van 7 vond hm eng! dus is echt geen slaapverwekkende film. Ik vond het echt een gave film.
Maar ja je hebt mensen die geen fantasie hebben en alleen films willen zien die realistisch en daardoor saai kunnen zijn. ![]() Ik kijk er echt naar uit om de tweede te zien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Lolz, laat um toch... als die zo sneu is en alles, neem dan niet de moeite om op hem te reageren...
![]() anywayz, komt lotr 18 december uit? d8 wat later... ![]() ![]() (en James Bond komt pas ergens in januari uit... ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Helaas kan ik mezelf niet dwingen alleen naar de film te kijken, en blijf het boek erbij betrekken. Daardoor heb ik me beide keren dat ik deel 1 zag niet echt vermaakt. Puur als film vind ik LotR denk ik wel aardig, maar niet ontzettend bijzonder. Visueel is het inderdaad zeer aangenaam, maar de verdieping (die LotR voor mij bijzonder maakt) blijft uit. De film vind ik eigenlijk een klein beetje gewoon 'een (fantasy)avonturenfilm' wel vermakelijk, maar niet heel bijzonder. Toch denk ik dat ik deel 2 ook wil zien, gewoon omdat ik ontzettend benieuwd ben naar wat ze er verder mee gedaan hebben...
![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Owkey, dit was wel weer genoeg commentaar dacht ik zo... Het boek is trouwes idd beter dan de film, maar het is idd om de diepte van het boek te verfilmen. Ik vind dat PJ behoorlijk goed werk heeft afgeleverd. Kan dan ook niet wachten tot 18 december!!!!!
|
TT wordt idd beter. Ik vond het boek van FotR beter, vanwege de vriendschappen en de magie van de elfen. Maar de vechtscenes zijn in TT beter, en ik heb gemerkt dat ze in de film veel dingen anders deden dan ik had verwacht, dus zal hij wel beter worden.
![]() James Bond verzet? Mooi zo, die soundtrack van Madonna klonk voor geen meter! ![]() Bang voor concurrentie? Als James bond slecht is ga ik er niet heen, als ie goed is wel. Daarbij draait TT nog zeker 3 maanden door, dus die concurrentie blijft wel. (van HP weet ik het niet, daar interesseer ik me niet in)
||
Citaat:
Het is een film van 3 uur, langer kan gewoon niet. Je kunt in die 3 uur karakters niet volledig uitdiepen. Besides, als je een slechte verfilming wil zien, moet je The Sum of All Fears gaan kijken. Bottomline: Als je films met boeken gaat vergelijken, kun je beter je geld in je zak houden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie ze meestal ook als 2 aparte dingen, maar je blijft altijd vergelijken. Dat kun je niet ontkennen.
|
Voor degenen die het boek gelezen hebben zou dat inderdaad leuker zijn, maar voor degenen die alleen de film zien, wordt het dan denk ik best wel saai. Dan wil je meer actie en zo in plaats van een uitgediept verhaal. Ik heb de film nl ook eerst gezien en als dan het hele verhaal was verteld, was het denk ik best saai geweest op sommige punten. Maar het verhaal is idd soms best opppervlakkig, vooral als je het boek eerst hebt gelezen. Dingen als Arwen is de dochter van Elrond worden in de film niet helemaal duidelijk en dat is wel jammer. Maar ja, bij verfilmingen zul je dat toch altijd houden.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
zeg jouw top film romeej12 | 66 | 23-11-2011 02:14 | |
Films, TV & Radio |
LotR: The two towers extended edition Dikkie | 24 | 12-11-2003 12:02 | |
Films, TV & Radio |
Jouw film-keuring. Phileine | 59 | 21-10-2003 14:55 | |
Films, TV & Radio |
Beste films van 2003..?! (grappigst, best, spannendst) juliettebinoche | 48 | 17-06-2003 12:03 | |
Films, TV & Radio |
75th Academy Awards [Oscars] BillyFish | 35 | 29-03-2003 10:20 | |
Films, TV & Radio |
Road to the Oscars Daangerous | 23 | 17-02-2003 14:45 |