Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 14:36
Miracle
Miracle is offline
Hey allemaal,
Ik heb een @home account en website. Ik maakte de website en m'n broer ging hem dan uploaden voor mij. Door omstandigheden kan hij dit niet meer doen. Ik gebruikte eerst een andere uploadsite (zo eentje waarbij je dat kunt via internet met zo'n andere account waar bijna niks op kan). Maar dat vind ik toch erg lastig en zou graag weer gebruik maken van m'n @home account. Ik zou dan daar dingen willen plaatsen zonder dat je daar via m'n website bij kan.
Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!
Oud 28-02-2003, 14:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je hebt een FTP client nodig, bijvoorbeeld FlashFXP of CuteFTP.

Dan heb je de logininformatie nodig van je @home account, en de naam van de ftp server, dit laatste zal ik even voor je opzoeken.

FTP server is ftp://members.home.nl

Kijk ook eens op deze pagina:
http://athome.custhelp.com/cgi-bin/a...cGFnZT0x&p_li=

Voor FlashFXP klik je hier:
http://www.flashfxp.ws/zip/FlashFXP_2_Setup.exe

Installeer dat programma, in het programma klik je op F8. Daar vul je alle informatie in: de hostnaam (members.home.nl) en je login en password. Druk op OK, en als het goed is ben je dan ingelogd. Je kunt in het linker window bestanden slepen naar rechts, dan gaat FlashFXP ze uploaden.

Als je dit vaker wilt doen, kun je ook die FTP site in je bookmarks/favorieten zetten zeg maar. Druk daarvoor op F4. New Site. En vul een naam in, b.v. Homepage FTP server. Vul hier alles in en druk op Apply. Nu kun je makkelijk connecten door op het connect icoontje te klikken boven het rechterwindow.

Even oefenen en proberen. Als je er niet uit komt kun je hier posten of mij ICQen.

Veel succes

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:15
Miracle
Miracle is offline
okay, het meeste is nu gelukt. Moet ik dat programma nog op een speciale manier afsluiten toevallig? en dat laatste stuk snap ik niet helemaal, als ik flashfxp in m'n favorieten wil zetten. want als ik op die link klik en F4 indruk gebeurt er niks.

[de rest is al gelukt, en heb ik dus maar verwijdert]

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:17
Martin
Martin is offline
Citaat:
dreen schreef:
En hoe kan ik op die site een link zetten waarvoor je eerst een wachtwoord moet intikken (zodat niet iedereen direct bij m'n geuploade bestanden kan, maar ik wel) dus een site waar dan de lijst van m'n bestanden staat.
Dat kan met .htacces, meer info hierover staat wel op http://www.webmensen.nl
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:25
niemand
niemand is offline
Citaat:
Martin schreef:
Dat kan met .htacces, meer info hierover staat wel op http://www.webmensen.nl
word dat dan ondersteund door @home sites?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Maar weinig ISPs laten .htaccess files toe. AllowOverride staat dan niet aan in de config file.
Oud 28-02-2003, 15:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
dreen schreef:
okay, het meeste is nu gelukt. Moet ik dat programma nog op een speciale manier afsluiten toevallig? en dat laatste stuk snap ik niet helemaal, als ik flashfxp in m'n favorieten wil zetten. want als ik op die link klik en F4 indruk gebeurt er niks.

[de rest is al gelukt, en heb ik dus maar verwijdert]
Als je klaar bent met FTPen kun je gewoon op het kruisje drukken om af te sluiten.

Dan laatste stuk ging erover om die site in de bookmarks van FlashFXP te zetten, niet FlashFXP in je favorieten van Internet Explorer ofzo, want dat kan niet.

In FlashFXP druk je op F4. Daar klik je op New Site. Nu maak je een nieuwe bookmark aan zeg maar voor je FTP site van je homepage. Dit zodat je niet elke keer het de FTP server host (members.home.nl) en je login en password hoeft in te typen.
Oud 28-02-2003, 15:44
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als je klaar bent met FTPen kun je gewoon op het kruisje drukken om af te sluiten.

Dan laatste stuk ging erover om die site in de bookmarks van FlashFXP te zetten, niet FlashFXP in je favorieten van Internet Explorer ofzo, want dat kan niet.

In FlashFXP druk je op F4. Daar klik je op New Site. Nu maak je een nieuwe bookmark aan zeg maar voor je FTP site van je homepage. Dit zodat je niet elke keer het de FTP server host (members.home.nl) en je login en password hoeft in te typen.
ik weer maar ik had zelf al opgemerkt dat het lastig is om steeds weer alles in te moeten tikken... maar dat toevoegen is nu gelukt... en eigenlijk lukt alles nu
bedankt!!!

BTW: bij het installeren stond er iets van "één maand op proef en dan betaald" [ik weet het niet meer precies, maar volgens mij kwam het daar op neer] moet ik na een maand betalen voor dat programma'tje... of het gewoon steeds opnieuw instaleren?

En ik had die soort favorieten ingevuld enzow, maar hoe roep ik die nu snel op als ik dat programma opstart?

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
dreen schreef:
ik weer maar ik had zelf al opgemerkt dat het lastig is om steeds weer alles in te moeten tikken... maar dat toevoegen is nu gelukt... en eigenlijk lukt alles nu
bedankt!!!

BTW: bij het installeren stond er iets van "één maand op proef en dan betaald" [ik weet het niet meer precies, maar volgens mij kwam het daar op neer] moet ik na een maand betalen voor dat programma'tje... of het gewoon steeds opnieuw instaleren?
Mooi dat het allemaal gelukt is!

Ja dat programmatje is shareware. Dat houdt in dat je het 30 dagen gewoon kunt gebruiken. Daarna werkt het ook nog wel, maar elke keer dat ie opstart moet je een paar seconden wachten. Maar alles werkt wel gewoon. Opnieuw installen kan ie tegen beveiligd zijn.
Oud 28-02-2003, 15:59
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Opnieuw installen kan ie tegen beveiligd zijn.
Klopt, dat helpt dus niet.

(en nu ga ik echt naar de videotheek )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten