Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 11:42
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Wie heeft dit ook al gehad vallen?
Tis wel raar ja.
Of dat je plots wakker schiet.
Is er een verklaring voor te vinden?
Oud 11-05-2003, 15:16
goddezzz
goddezzz is offline
uittreding
Oud 11-05-2003, 15:49
Streidbijl
Streidbijl is offline
Hehe, heb ik ook weleens, val ik in een droom en schrik ik half wakker waarna ik meteen weer in slaap val, heel vreemd ja
Oud 11-05-2003, 17:15
Verwijderd
Dan slaapt de helft van je geest, maar de andere helft doet al weer normaal mee. Dus op het moment dat je schrikt van het vallen (de lichamelijke reactie van het schrikken dus), doe je dat ook irl (hijgen, bewegen, jezelf proberen overeind te houden - alleen lig je al). Meestal wordt je daar wakker van en voelt het dus net alsof je in je bed gevallen bent.
Oud 11-05-2003, 19:48
Yora
Soms als ik net in slaap begin te vallen heb ik ineenx het gevoel dat ik naar voren floep en schrik ik wakker enzow hehe terwijl ik niet eens echt naar voren floepte majaa kan ook zijn dat ik ging uitreden en er zo van schrok dat ik weer ging uh intreden

blabla
Oud 11-05-2003, 20:13
pe51
pe51 is offline
wat ik een verklaring vind staat hier op mijn site: vallen in dromen

Het is iets anders als uittreden, en iets anders als ASP (= Awareness during Sleep Paralysis of slaapverlamming).

peter.

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 20:18.
Oud 11-05-2003, 20:19
Verwijderd
ohw dat had ik vroeger heel vaak... wel raar, maarjah boeiend
Oud 12-05-2003, 10:44
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
IK heb dat... maar nu niet meer (god zij dank )
Oud 12-05-2003, 11:35
poesiefox
poesiefox is offline
Och vreselijk, dat mijn lichaam al sliep maar ik nog niet. En dan niet kunnen bewegen, niet ademhalen ook, en bewust liggen stikken.

Ik moet dan goed scrikken, dan word ik wel weer wakker. Mijn vriend moest me in die tijd dan wakker maken, en wat doet hij , de schat, gaat me heel zachtjes over mijn wang aaien. Schatje, je ademt niet, wordt eens wakker.

Ja lieverd, daar was ik me al van bewust. Zou je me nu svp willen slaan?

Ik werd zo kwaad om die volstrekt ontoereikende "hulp" dat ik mezelf wakker heb kunnen scheuren.

Het is wel gestopt gelukkig, maar ik heb een jaar lang niet durven slapen.
Oud 12-05-2003, 14:20
Verwijderd
Lijkt me vreselijk...

Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, als ik wakker wil worden, word ik dat ook. Kan mezelf dwingen, ook in dromen, op dat moment wakker te worden.

Het vallen heb ik vaker, maar daar is een wetenschappelijke verklaring voor die ik nu niet ga opzoeken. Iets met dat je lichaam je geest niet kan volgen. Of andersom...
Oud 12-05-2003, 17:45
Verwijderd
Misschien een loze reactie, maar als ik heb geblowd en ik lig op mn rug met mn ogen dicht val ik echt heeeeel erg, net de achtbaan misschien dus iets idd met de geestelijke gesteldheid van je hersens
Oud 12-05-2003, 17:57
Get pierced
Get pierced is offline
Ik heb het af en toe ik droom dat ik val en heb dat gevoel ook. Jer schrikt wakker en valt vervolgens weer in slaap.
Oud 12-05-2003, 18:42
pe51
pe51 is offline
Poesiefox,

Wat jij beschrijft lijkt meer op slaapverlamming (ASP) dan op vallen. De oorzaak van vallen lijkt me energiegebrek, en slaapverlamming lijkt vaak veroorzaakt door stress, onverwerkte indrukken waar je vol mee zit. Tenminste, zo ben ik het vaker in droomforums tegengekomen.

Mutant,

Ik heb die wetenschappelijke verklaring ook een keer ergens gelezen. Wat ik ervan vond was, dat het eigenlijk niets verklaarde. Als mijn idee van verklaring klopt, dan krijg je minder last van vallen als je zorgt dat je genoeg nachtrust neemt. En zorgt voor geestelijke en lichamelijke ontspanning door bijv. voor het slapen gaan te gaan douchen. Je kunt trouwens zelf nagaan of vallen door energiegebrek ontstaat, gewoon in de gaten houden of je moe bent, of zonder energie, op de momenten dat je dat vallen meemaakt.

Tot zover mijn mening dan weer.

Minni,

Het kan dat blowen energie kost, en dat je daarom eerder last hebt van het vallen. De kick van het blowen komt van de energie van je eigen lichaam en geest, denk ik.
Oud 12-05-2003, 20:08
Verwijderd
*wijst naar haar vorige reactie* Kom op mensen, dit valt toch zelf te bedenken?
Oud 12-05-2003, 20:59
The Crash Bash
Citaat:
Mutant schreef op 12-05-2003 @ 15:20:
Lijkt me vreselijk...

Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, als ik wakker wil worden, word ik dat ook. Kan mezelf dwingen, ook in dromen, op dat moment wakker te worden.
Ja is bij mij ook dan dat ik wakker wil worden dan word ik ook wakker, is raar ja.
Oud 13-05-2003, 17:48
Love: a passion
Love: a passion is offline
mmm......ja, dit heb ik ook wel. Alleen heb ik, als ik in mijn droom val, dat het heel erg zeer doet. M'n hoofd is loodzwaar en m'n lichaam doet dan heel erg pijn. En wat ook zo irritant is, als ik ren in m'n droom, en d'r zit iets of iemand achter mij aan, dan kan ik bijna niet rennen. Kom amper vooruit. Net of je in slomotion aan het rennen bent.
Oud 13-05-2003, 18:52
sproot
sproot is offline
Ik heb dat ook wel eens als ik nog niet helemaal slaap dat je ineens valt ook en dan land je ahw op je bed zodra je je ogen opent.
Wat ik ooit gehoord heb is dat als je overdag actief bezig geweest bent dat je spieren zich ineens ontspannen.

Moet je maar eens al je spieren aanspannen en loslaten dan heb je ook zoiets.
Oud 13-05-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Love: a passion schreef op 13-05-2003 @ 18:48:
mmm......ja, dit heb ik ook wel. Alleen heb ik, als ik in mijn droom val, dat het heel erg zeer doet. M'n hoofd is loodzwaar en m'n lichaam doet dan heel erg pijn. En wat ook zo irritant is, als ik ren in m'n droom, en d'r zit iets of iemand achter mij aan, dan kan ik bijna niet rennen. Kom amper vooruit. Net of je in slomotion aan het rennen bent.
Dat rennen heb ik ook wel, soms, niet altijd. Het schijnt dat dat komt doordat je echte loopbewegingen maakt in je slaap dan en doordat het gewicht van lakens, dons en dekens op je drukt, je het gevoel krijgt niet vooruit te komen, omdat dat dus de echte loopbewegingen tegenwerkt...
Oud 13-05-2003, 20:10
No return
No return is offline
ja , is heel apart dan wordt ik ineens wakker en dan denk ik : hm nee niet gevallen
Oud 13-05-2003, 20:22
midianithia
midianithia is offline
het vallen is het moment dat je ziel weer terug in je lichaam komt.tijdens je slaap gaat je ziel op zoek in je omgeving,hij zweeft rond en op het moment dat hij terug in je lichaam komt,"val"je dus.....
Oud 13-05-2003, 20:47
!f@ll3n-flow3r!
!f@ll3n-flow3r! is offline
vanacht nog gehad ,.....
Ik droomde dat ik uit een achtbaan viel.
En werd met zo ' n kriebel gevoel wakker.
Volgens mij sliep ik niet helemaal.
Want ik dacht van ik wil niet vallen want dan krijg ik zo n kutgevoel!

maar ja volgens mij is dat heel normaal hoor.
Oud 15-05-2003, 18:08
The Crash Bash
Bij degene waar je al eens gevallen bent in je droom waar zijn jullie al eens afgevallen ofzow?
Ik ben al eens van een ski lift afgevallen in mijn droom en ook eens door een kapotte brug en nog meer van die dingen.
Is kei raar.
Oud 15-05-2003, 20:40
Firefly182
Firefly182 is offline
uh.... heel simpel dacht ik zo, dit ligt aan je hersenen. Er is al eens een topic over geweest:http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=vallen

Ik denk dat ik een beetje te nuchter ben voor die zweverige dingen. Je geest treedt uit... naja, iedereen gelooft zo z'n eigen dingen.
Oud 15-05-2003, 20:43
No return
No return is offline
bij mij is het vaak dat ik op het spoor val of dat ik tegen een hekje leun en dat dan het hekje het begeeft of zo iets
Oud 16-05-2003, 01:28
Shade
Shade is offline
Jaaa dat is coool
Zo wordt ik ook vaak wakker
Echt zo'n heeel echt gevoel alsof je valt terwijl je het bed gewoon onder je voelt

Ik vond het vroeger eng....nu vindt ik et leuk
Oud 16-05-2003, 13:54
latino-gurl
latino-gurl is offline
Wel cool maar ook wel raar
Net voordat ik 'op de grond val' denk ik bij mezelf : niet schrikken en dan word wakker van de 'val'
Oud 16-05-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
The Crash Bash schreef op 15-05-2003 @ 19:08:
Bij degene waar je al eens gevallen bent in je droom waar zijn jullie al eens afgevallen ofzow?
Ik ben al eens van een ski lift afgevallen in mijn droom en ook eens door een kapotte brug en nog meer van die dingen.
Is kei raar.
Eigenlijk val ik nooit ergens af, dan vlieg ik weg... Echt
Oud 18-05-2003, 15:41
alpha
alpha is offline
Ik heb wel eens dat ik voor mijn idee in mijn bed plas. In mijn droom dan he, maar dat is niet echt zo.
(heel iets anders maar goed)
Oud 19-05-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
midianithia schreef op 13-05-2003 @ 21:22:
het vallen is het moment dat je ziel weer terug in je lichaam komt.tijdens je slaap gaat je ziel op zoek in je omgeving,hij zweeft rond en op het moment dat hij terug in je lichaam komt,"val"je dus.....
Ja.. maar normaal is dat heel gelijk matig omdat je dan je remslaap en weet ik veel al hebt gehad.. maar als je ergens (onbewust of niet) van schrikt 'valt' je ziel terug in je lichaam.. daarom heb je het ook meestal voordat je gaat slapen.. dan komt je moeder of weet ik veel misschien net de kamer in..

Ik heb ook een keer gelezen dat als je ziel dat doet omdat hij op tijd in je lichaam moet terug komen... anders kan het niet meer ofzo.. maar dat geloof ik niet echt...

Iedereen heeft van die momenten.. alleen weet je het niet altijd meer...
Oud 20-05-2003, 21:00
Tryptamine
Tryptamine is offline
Vroeger viel ik altijd van hoge dingen af, nu val ik zelfs over stoeptegels en stoepranden...ook word ik vaak al wakker als ik gewoon struikel of ergens tegenaan bots...

Soort van valfobie gehad sinds een fietsongeluk een paar jaar terug..
Oud 21-05-2003, 16:55
Verwijderd
ff beetje offtopic, maar heeft iemand ook wel eens gehad dat ie huilend wakker werd... heb ik twee keer gehad, maar dat is wel een paar jaar geleden, maar wel heeeeeel vreemd...
Oud 21-05-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
pierpkeblap schreef op 21-05-2003 @ 17:55:
ff beetje offtopic, maar heeft iemand ook wel eens gehad dat ie huilend wakker werd... heb ik twee keer gehad, maar dat is wel een paar jaar geleden, maar wel heeeeeel vreemd...
Bij bepaalde nachtmerries, ja. Ook al lachend en een keer zo erg dat ik mezelf wakker lachte.
Oud 22-05-2003, 10:54
MizzAngel
MizzAngel is offline
Ik heb het eigenlijk heel erg vaak. Ik had het vroeger nog vaker... Ik ben gewoon aan het slapen. Maar ineens val ik over een afgrond ofzoh, ik weet niet precies en dan is het helemaal zwart en dan ehhmmzz.. Sjah, dan schiet ik wakker met een heel erg raar gevoel in mijn buik. Het is inderdaad niet echt leuk, en ehmz sjah ik zou ook niet weten hoe het zouw komen...
Oud 22-05-2003, 13:06
almere_girl
almere_girl is offline
het is waarschijnlijk idd zo dat je uit je lichaam treed. is helemaal niet erg en het leverd meestal mooie dromen op. (behalve dat vallen dan )

greetings
Oud 23-05-2003, 13:08
lieselotte
lieselotte is offline
ik heb ook wel eens dat ik val tijdens een droom en dat dat precies zo voelt alsof je wakker schiet, alleen blijf je dromen....
Oud 24-05-2003, 07:34
hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik heb dat ook heel vaak, gewoon dan slaap ik net en dan val ik in een donker gat en schrik ik wakker. Dan ben ik echt ff wakker, maar nog geen minuut later slaap ik al weer. Ik heb dit al heel lang, dus ik zou het bijna normaal gaan vinden...
Oud 24-05-2003, 13:59
freakinaround
freakinaround is offline
Heb ik ook, bijna elke avond..zelfs soms gewoon als ik wakker ben..dan heb ik zoiets van "volges mij ga ik straks heel erg hard schrikken" en dan gebeurt dan soms ook gewoon echt..heel stom..wordt er soms beetje bang van..soms heb ik het ook als ik gewoon voor een paar seconden mn ogen sluit...:\
Oud 25-05-2003, 17:00
Verwijderd
Ik dacht altijd dat je lichaam en geest na de uittreding dan weer bij elkaar komen. En dat je daarvan wakker schrikt, en het dan net lijkt alsof je bent gevallen.

Ik had er vroeger vaak last van, nu nooit meer.
Oud 25-05-2003, 21:27
very drunk driver
very drunk driver is offline
hmm ik heb als ik bijna in slaap val dat ik dan van een drempel afval en dat ik dan bijn a uit mijn bed val omdat als je valt doe je je armen vooruit en probeer je je been zo te zetten dat jeniet omvalt maar je ligt gewoon in je bed
Oud 26-05-2003, 09:50
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Je bedoelt dat je uit bed valt????
Oud 01-06-2003, 15:19
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 25-05-2003 @ 22:27:
hmm ik heb als ik bijna in slaap val dat ik dan van een drempel afval en dat ik dan bijn a uit mijn bed val omdat als je valt doe je je armen vooruit en probeer je je been zo te zetten dat jeniet omvalt maar je ligt gewoon in je bed
jep, had ik ook wel eens. Again: alles zit in je hersenen!
Oud 01-06-2003, 18:00
Verwijderd
ja dat ken ik, is cool man.
Oud 04-06-2003, 08:31
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Val * Klap* Boem * Au * Pijn
Oud 04-06-2003, 08:48
Victor
Victor is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 04-06-2003 @ 09:31:
Val * Klap* Boem * Au * Pijn
Ach, wat ben je toch een nuchter meisje. Ik val nooit tijdens dromen omdat mijn fysiek en mentaal precies in balans zijn.
Oud 08-06-2003, 10:27
drumster
drumster is offline
Als het lijkt alsof je valt en je schrikt wakker dan komt dat doordat je te snel heel diepe in slaap valt.
Je moet het een beetje als een lijn zien. Je gaat beetje bij beetje steeds meer omlaag en dan val je in slaap. Later wordt je dan ook weer beetje bij beetje wakker.
Als je erg moe bent kan je ook wel eens die stapjes overslaan en dan val je meteen in een diepe slaap. Dan lijkt het voor jezelf dus alsof je valt en schrik je snel wakker.
Zo zit het ongeveer.
Oud 10-06-2003, 11:35
Firefly182
Firefly182 is offline
lijkt me een logische verklaring ja.
Oud 11-06-2003, 17:50
Verwijderd
ik heb het bijna elke nacht en das kut. Meestal dat een herdershond of een paard in me gezicht springt net op het moment dat ik bijna in slaap val. Dan schrik ik (overeind) en ben weer helemaal wakker. Is meestal net als ik in bed ga liggen.
Ook heb ik wel eens dat ik dan naast een put sta en er bijna met 1 been in val, schrik ik ook wakker.
Oud 14-06-2003, 18:11
-Hannietje-
-Hannietje- is offline
k heb heel vaak dat ik met mijn benen ..uhm hoe zeg je dat ... ik lig op mn rug met mn knieen omhoog en voeten plat op matras... al valt mn been om droom ik ook dat ik omval of ergens van af val.. altijd al slaap ik bijna gebeurt dat zoooo irritant..
Oud 23-06-2003, 21:47
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik val ook vaak in mijn dromen en dan schiet ik wakker en slaap meteen door echt vaag...
Oud 23-06-2003, 22:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
goddezzz schreef op 11-05-2003 @ 16:16:
uittreding
Waarom zou je zoiets nou weer meteen aan uittreding toeschrijven? onzin
Advertentie

Regels voor berichten