Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 08:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik mis een topic waarin je gedichten kan plaatsen die je hebt geschreven, maar die je niet echt bijzonder vindt, waar je niet per se veel kritiek op hoeft, maar die je toch graag wilt posten. Een beetje zoals het topic op Letteren van dit moest ik even kwijt (weet niet meer zeker of het zo heette...)

Maar goed.

Ongrijpbaar

Met in mijn hoofd het ritme
van "De tandeloze tijd"-
A.F.Th. van der Heijden
lig ik wakker in mijn bed.

Deze nacht nog tastbaar
is het morgen weer verdwenen.
Zodra ik naar mijn pen kijk,
vliegen de zinnen weg.

De muziek is openbaar,
maar de noten zijn geheim,
ongrijpbaar.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 10:54
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Dus je wil geen commentaar, maar dat anderen hier ook hun aandachtloze kindjes plaatsen?
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Gaaf, dit wordt dus net zoiets als het Simple Art topic op ART.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:43
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Hmm... waarom zou ik een gedicht posten als ik het toch niet de moeite waard vind? Ik begrijp het nut niet helemaal... maar misschien hebben anderen die behoefte wél.
Vogelvrij: ik vind die eerste strofe mooi. Jammer dat het daarna iets minder wordt.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:55
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 01-09-2005 @ 18:43 :
Hmm... waarom zou ik een gedicht posten als ik het toch niet de moeite waard vind? Ik begrijp het nut niet helemaal... maar misschien hebben anderen die behoefte wél.
Vogelvrij: ik vind die eerste strofe mooi. Jammer dat het daarna iets minder wordt.
Je moet het meer zien als het simple art topic, of dat topic op letteren. Hier post je al je vingeroefeningen, losse strofes, schetsen van gedichten, die je wel wil posten, maar niet echt een eigen tpic waard vindt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:57
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Hm hm... ja ik begrijp 't wel, maar ik heb zelf dan niet echt de behoefte om het te posten. Nou ja, zal wel aan mij liggen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:00
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind het ook niet echt heel erg nuttig. Het kleine-gedichtentopic VIND VIND VIND VIND VIND VIND ik ook best zonde van sommige dingen die daar worden neergezet.. die zijn best een eigen topic waard. Ach, zoals Re3m al zei, misschien hebben anderen er behoefte aan.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:29
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 01-09-2005 @ 19:00 :
vindt ik
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:32
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline


Moment van verstandsverbijstering.
*probeert wanhopig een verantwoording te zoeken voor deze fout*
Doe ik normaal nooit, echt!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:45
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Uhu, ik zal dan maar eens ontopic reageren.

Lopend door een kleine, goedkope galerij
met dun plastieken schilderijen
besloop hem voor het eerst in 't leven
het gevoel dat hij iets niet bezat
het was hem simpelweg niet
gegeven.

Een schets, een mislukte verwoording van een beeld dat ik toen heel even, zittend in de bus, voor me zag.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 11:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Re3m schreef op 01-09-2005 @ 18:43 :
Hmm... waarom zou ik een gedicht posten als ik het toch niet de moeite waard vind? Ik begrijp het nut niet helemaal... maar misschien hebben anderen die behoefte wél.
Vogelvrij: ik vind die eerste strofe mooi. Jammer dat het daarna iets minder wordt.
Een beetje wat Sketch zei, vingeroefeningen, losse strofes.. Ach, misschien hebben jullie wel gelijk en is zoiets eerder zonde dan nuttig. Ik voel soms wel die behoefte ja. Dan heb ik wel een gedicht, maar die vind ik dan eigenlijk niet belangrijk genoeg om een heel topic voor te gaan openen... En wat kort commentaar op elkaars gedichten mag natuurlijk altijd wel, maar dat is toch anders of zo?

Ja, die eerste strofe vind ik ook mooi, daarna vind ik het prut Ik weet wel wat ik wil zeggen, maar het lukt me niet het te verwoorden en eigenlijk is dat misschien ook precies waar het gedicht over gaat


@Limaon: Hoe spreek je plastieken in jouw gedicht uit, op zijn Nederlands gewoon?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:39
Verwijderd
Kunnen we dan niet beter gewoon een topic vingeroefeningen maken, met wat meer inhoud en misschien onderlinge opdrachtjes? Maar ook met een duidelijke titel?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:06
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ja, wat Mutant zegt. Deze titel trekt ook niet direct de aandacht. Op zich hebben we al vaker geprobeerd zo'n topic te maken en elke keer zie ik dat het toch niet echt heel inspiratievol is.

Misschien is het inderdaad leuk om, zoals Mutant al zegt, een topic te maken waarbij iemand een vraag stelt, bijv. 'Zepp, ik zou het interessant vinden als jij nu eens een sonnet schrijft'. oid. Of dat je vragen aan elkaar kunt stellen wat betreft je dichtkunst.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:08
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 02-09-2005 @ 12:50 :
Een beetje wat Sketch zei, vingeroefeningen, losse strofes.. Ach, misschien hebben jullie wel gelijk en is zoiets eerder zonde dan nuttig. Ik voel soms wel die behoefte ja. Dan heb ik wel een gedicht, maar die vind ik dan eigenlijk niet belangrijk genoeg om een heel topic voor te gaan openen... En wat kort commentaar op elkaars gedichten mag natuurlijk altijd wel, maar dat is toch anders of zo?

Ja, die eerste strofe vind ik ook mooi, daarna vind ik het prut Ik weet wel wat ik wil zeggen, maar het lukt me niet het te verwoorden en eigenlijk is dat misschien ook precies waar het gedicht over gaat


@Limaon: Hoe spreek je plastieken in jouw gedicht uit, op zijn Nederlands gewoon?
plastieken, gewoon op zijn Nederlands. Plas-tie-ken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:07
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
xineof schreef op 08-09-2005 @ 12:06 :
Ja, wat Mutant zegt. Deze titel trekt ook niet direct de aandacht. Op zich hebben we al vaker geprobeerd zo'n topic te maken en elke keer zie ik dat het toch niet echt heel inspiratievol is.

Misschien is het inderdaad leuk om, zoals Mutant al zegt, een topic te maken waarbij iemand een vraag stelt, bijv. 'Zepp, ik zou het interessant vinden als jij nu eens een sonnet schrijft'. oid. Of dat je vragen aan elkaar kunt stellen wat betreft je dichtkunst.
Dat vind ik dan wel weer een leuk idee.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
xineof schreef op 08-09-2005 @ 12:06 :

Misschien is het inderdaad leuk om, zoals Mutant al zegt, een topic te maken waarbij iemand een vraag stelt, bijv. 'Zepp, ik zou het interessant vinden als jij nu eens een sonnet schrijft'. oid. Of dat je vragen aan elkaar kunt stellen wat betreft je dichtkunst.
Ja, helemaal goed, lijkt me echt leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:21
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Of gewoon een onderwerp geven zoals 'bloem' waarover iedereen dan zijn eigen interpretatie in een gedicht weergeeft.

vb.: bloemen op het kerkhof, bloem achter het oor van een klein meisje, bloemen in oma's tuin...
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:25
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
xineof schreef op 08-09-2005 @ 12:06 :
Ja, wat Mutant zegt. Deze titel trekt ook niet direct de aandacht. Op zich hebben we al vaker geprobeerd zo'n topic te maken en elke keer zie ik dat het toch niet echt heel inspiratievol is.

Misschien is het inderdaad leuk om, zoals Mutant al zegt, een topic te maken waarbij iemand een vraag stelt, bijv. 'Zepp, ik zou het interessant vinden als jij nu eens een sonnet schrijft'. oid. Of dat je vragen aan elkaar kunt stellen wat betreft je dichtkunst.
Ik stem voor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2005, 11:33
Verwijderd
Ik stem ook voor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Zomaar een puberale zoektocht
Lalala1111
10 03-07-2005 11:12
Verhalen & Gedichten Gedicht is gedacht
Vreemdelinge
1 19-02-2004 19:18
Verhalen & Gedichten zomaar een gedichtje over hem
F.I.N.E
1 01-02-2003 15:11
Verhalen & Gedichten een gedichtje
oeski
2 06-08-2002 15:05
Verhalen & Gedichten zomaar ook eens een gedichtje
Edwin uit Kaasstad
2 03-09-2001 18:19
Verhalen & Gedichten zomaar een gedicht
Bird Of Prey
4 19-08-2001 23:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.