Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 10:14
Mij2003
Mij2003 is offline
Kunnen jullie me helpen met mijn probleem?
Ik zit al een tijdje te piekeren over dit en ik kan er niet in mijn omgeving over praten...

Ik ga 7 maanden met een jongen om. We delen dezelfde hobby en door die hobby hebben we elkaar ook ontmoet. We zien elkaar bijna elke dag. Ik heb echt veel lol met hem en mag hem graag.

Ik kijk erg tegen hem op. Hij heeft een geweldige uitstraling en hij is echt heel erg lief. Hij is alleen 12 jaar ouder dan ik. Niet dat dat veel uitmaakt, hij is toch geestelijk een paar jaartjes jonger
Hij heeft een vriendin. Ik ken haar ook en ze is echt heel erg aardig.

Toch zit me de laatste tijd iets dwars. Als we bijvoorbeeld alleen samen zijn, in de auto of thuis, op de bak, word hij 'handtastelijk'. Hij legt zijn hand op mijn been, streelt mijn hand, slaat een hand om me heen, knuffelt me, streelt mijn haar en ga zo maar door. Ik moet toegeven dat ik het fijn vind, ik knuffel hem dan ook terug en streel zijn handen ook...
Waarom doet hij dit? Uit vriendschap, of is het gewoon een verlangen naar lichamelijk contact?

Meer dan dit gebeurd er niet. En ik denk ook niet dat hij dat wilt. Ik trouwens ook niet, hij is te oud voor mij en heeft een lieve vriendin. Ik verlang naar hem, maar niet op een seksuele manier. Ik wil hem knuffelen, tegen hem aan liggen, zijn hand strelen, maar niet zoenen of vrijen. Ik dagdroom veel over dat ik in zijn armen lig, maar verder niets.

Maar dat knuffelen gebeurd alleen als we samen zijn. Dan is hij ook heel lief.
Als er anderen bij zijn, doet hij heel anders. Meer afstandelijker. Dat maakt me best onzeker, omdat hij voor mij toch best veel betekend en ik, wie er ook bij zijn, om een normale manier met hem om wil gaan.

Zou hij zich schamen voor me?
En waarom knuffelt hij me dan wel? Beteken ik toch wel veel voor hem?
En hoe kan ik het beste hier mee om gaan?

Alvast bedankt!

Liefs, Mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2003, 12:40
Shibby
Shibby is offline
Duidelijk.. hij is verliefd op je
Oud 01-02-2003, 12:52
eztah
eztah is offline
Hij maakt gewoon gebruik van de situatie als jullie alleen zijn. Hij heeft waarschijnlijk wel gemerkt dat je die betastingen op prijs stelt, dus gaat hij er fijn mee door. Maar het is niet eerlijk van hem, hij is twaalf jaar ouder, heeft al een vriendin en doet verder heel afstandelijk. Dus maakt hij daar gewoon gebruik van, en ook met het feit dat jij tegen hem opkijkt.

Ik denk dat je dit soort situaties beter kan voorkomen en op zoek moet gaan naar een lieve jongen waar je mee kan knuffelen, en die jou ook echt waardeert en je niet op een bepaald moment vastpakt. Jij verlangt toch naar een warm persoon iemand waar je je lekker bij voelt. Dan kan je beter met deze jongen stoppen, want deze situatie verandert waarschijnlijk toch niet. Plus dat het gemeen is naar zijn vriendin toe, die van niets weet en jij mag haar ook graag.
Het lijkt erop dat hij graag van 2 walletjes eet. Hij mag jou graag, maar wil bij zijn vriendin blijven. Ik denk niet dat hij zich voor jou schaamt, maar meer voor zijn gedrag omdat zijn vriendin hier niet blij mee zal zijn er ze erachter komt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 12:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
eztah schreef:
Hij maakt gewoon gebruik van de situatie als jullie alleen zijn. Hij heeft waarschijnlijk wel gemerkt dat je die betastingen op prijs stelt, dus gaat hij er fijn mee door. Maar het is niet eerlijk van hem, hij is twaalf jaar ouder, heeft al een vriendin en doet verder heel afstandelijk. Dus maakt hij daar gewoon gebruik van, en ook met het feit dat jij tegen hem opkijkt.

Ik denk dat je dit soort situaties beter kan voorkomen en op zoek moet gaan naar een lieve jongen waar je mee kan knuffelen, en die jou ook echt waardeert en je niet op een bepaald moment vastpakt. Jij verlangt toch naar een warm persoon iemand waar je je lekker bij voelt. Dan kan je beter met deze jongen stoppen, want deze situatie verandert waarschijnlijk toch niet. Plus dat het gemeen is naar zijn vriendin toe, die van niets weet en jij mag haar ook graag.
Het lijkt erop dat hij graag van 2 walletjes eet. Hij mag jou graag, maar wil bij zijn vriendin blijven. Ik denk niet dat hij zich voor jou schaamt, maar meer voor zijn gedrag omdat zijn vriendin hier niet blij mee zal zijn er ze erachter komt.
Je haalt de woorden uit mn mond!
Oud 01-02-2003, 16:21
Mij2003
Mij2003 is offline
Citaat:
eztah schreef:

Wow, ik moest wel even slikken toen ik dit las...

Ik vind het erg moeilijk, maar diep van binnen weet ik dat je gelijk hebt. Hij gebruikt me inderdaad...

Maar het komt toch ook van mijn kant? Ik ga erop in. Heeft hij daardoor dan niet de indruk dat hij gewoon verder kan gaan?

En hoe kan ik het voorkomen? Ik kan wel proberen niet zonder andere mensen in zijn buurt te zijn, wat ik best moeilijk vind, omdat ik nog steeds naar hem verlang. Maar op een keer zullen we toch alleen samen zijn en als hij dan weer begint te knuffelen, mijn hand te strelen, wat moet ik dan doen?
Het lijkt mij zó moeilijk om daar 'nee' op te zeggen. Ik ben bang dat dat onze vriendschap verpest. En ik moet toegeven dat ik het nog steeds fijn vind, dat knuffelen en strelen...

Dat ik zo naar dat knuffelen en strelen verlang, komt doordat ik me erg alleen voel. Ik heb geen vriendje en ik heb niet het gevoel dat ik er ook binnenkort 1 krijg. Ook heb ik nauwelijks vriendinnen meer na een stom ruzietje en ik heb pas geleden dierbaren verloren. Ik voel me gewoon zó alleen en ik voel me in zijn armen zo veilig en ik heb dan het gevoel dat ik niet alleen ben.

Hoe moet ik me dan over dit gevoel heen zetten?

Heel erg bedankt...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:45
Verwijderd
Moeilijke situatie, misschien kun je er in ieder geval eens over praten met hem.. Waarom hij alleen zo doet op de momenten dat jullie alleen zijn enzovoorts..

Ik kan me voorstellen dat je je eenzaam voelt, en knuffelen is dan ook extra fijn, maar misschien is het toch verstandiger om es proberen wat contact te leggen met mensen van jouw leeftijd. Het duurt even voordat je echt iets opbouwt met iemand natuurlijk, maar daarna kan daar ook geknuffel uit voortkomen en dergelijke.

Ik denk toch dat als je het tegenover elkaar gaat afwegen niet geknuffeld worden toch beter is dan geknuffeld, maar daarmee gebruikt worden? Het is moeilijk, maar niet onmogelijk. Om hem te laten ophouden moet je gewoon duidelijk zijn, nee zeggen op zo'n moment, ookal vind je het eigenlijk wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:29
Mij2003
Mij2003 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Moeilijke situatie, misschien kun je er in ieder geval eens over praten met hem.. Waarom hij alleen zo doet op de momenten dat jullie alleen zijn enzovoorts..

Ik kan me voorstellen dat je je eenzaam voelt, en knuffelen is dan ook extra fijn, maar misschien is het toch verstandiger om es proberen wat contact te leggen met mensen van jouw leeftijd. Het duurt even voordat je echt iets opbouwt met iemand natuurlijk, maar daarna kan daar ook geknuffel uit voortkomen en dergelijke.

Ik denk toch dat als je het tegenover elkaar gaat afwegen niet geknuffeld worden toch beter is dan geknuffeld, maar daarmee gebruikt worden? Het is moeilijk, maar niet onmogelijk. Om hem te laten ophouden moet je gewoon duidelijk zijn, nee zeggen op zo'n moment, ookal vind je het eigenlijk wel fijn.
Praten kan ik niet met hem....
We hebben veel lol, maar serieus praten met hem kan ik niet echt. Dus vragen waarom hij dit doet, kan ik echt niet...

Ik kan wel proberen te vermijden dat we samen alleen zijn. En als hij weer begint te knuffelen dat ik dan 'nee' zeg.
Dat 'nee' zeggen wordt denk ik erg moeilijk, maar het is inderdaad wel beter dan gebruikt worden...

Wel vind ik het erg moeilijk. Ik voel me al zo alleen en als ik bij hem in de armen lig voel ik me zo veilig! Dan heb ik eindelijk het gevoel dat ik niet alleen ben. Dat er wel mensen zijn die om me geven....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:11
mariekegirl
mariekegirl is offline
ik weet et neit hoor, maar als jij het ook fijn vindt dat gebruik jij hem toch ook? of zie ik dat verkeerd. ik heb ook met een jongen waarmee als ik met hem alleen ben in zijn armen lig, en we zoenen dan ook enzo en als we met meerdere zijn doen we gewoon normaal als vrienden tegen elkaar, maar ik vind niet echt dat hij mij gebruikt want ik gebruik hem net zo hard.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:32
Mij2003
Mij2003 is offline
Citaat:
mariekegirl schreef:
ik weet et neit hoor, maar als jij het ook fijn vindt dat gebruik jij hem toch ook? of zie ik dat verkeerd. ik heb ook met een jongen waarmee als ik met hem alleen ben in zijn armen lig, en we zoenen dan ook enzo en als we met meerdere zijn doen we gewoon normaal als vrienden tegen elkaar, maar ik vind niet echt dat hij mij gebruikt want ik gebruik hem net zo hard.
Je maakt wel een punt...

Misschien gebruikt hij mij wel niet, maar hoe kom ik daar achter?
Hij 'knuffelt' me namelijk alleen als hij er zin in heeft...
Soms zijn wel wel met z'n tweetjes, maar doet hij heel gewoon, soms een beetje afstandelijk. Maar soms doet hij wel heel lief en gaat tegen me aan zitten, enz...

En het is zo, ik vind het fijn en ik ga er ook op in.

Hoe weet ik nou of hij me gebruikt of niet? (Zonder te vragen, want zo dapper ben ik niet...)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:21
mariekegirl
mariekegirl is offline
Citaat:
Mij2003 schreef:
Je maakt wel een punt...

Misschien gebruikt hij mij wel niet, maar hoe kom ik daar achter?
Soms zijn wel wel met z'n tweetjes, maar doet hij heel gewoon, soms een beetje afstandelijk. Maar soms doet hij wel heel lief en gaat tegen me aan zitten, enz...

En het is zo, ik vind het fijn en ik ga er ook op in.

Hoe weet ik nou of hij me gebruikt of niet? (Zonder te vragen, want zo dapper ben ik niet...)
tja uhmmz...ik zit beetje zelfde probleem als jou, alleen hij heeft geen vriendin en ik geen vriend, maar hij kan geen relatie beginnen wat wel te begrijpen is, maar we hebben allebei gewoon beetje lichamelijk aandacht nodig enzo, en voelen ons bij elkaar gewoon fijn. dus gebruiken elkaar gewoon beetje, waar ik niet mee zit. maar je moet eerst aan jezelf vragen:
gebruik ik hem!?
dat doe je denk wel aan de ene kant denk ik,
maar hij vindt het denk gewoon fijn ommet jou te knuffelen omdat hij zich tot jou aangetrokken voelt, maar hij heeft ook een vriendin dus dat is wel weer raar dat ie naar jou toekomt enzo en zo doet tegen jou.
ik dnek dat je er niet echt achter kan komen zonder te vragen of hij je wel of niet gebruikt,
je moet gewoon doen wat je zelf fijn vindt.
succes ermee
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 13:31
Dotcom
Dotcom is offline
Er is toch niks mis met knuffelen? Is gewoon leuk! Ik knuffel ook altijd met vriendinnen, gewoon is een teken van vriendschap, en het is fijn.

Zoenen doen we niet dan natuurlijk, maar ik zie niet in waarom je je druk zou maken om knuffelen, ook al heeft hij een vriendin?

Natuurlijk, omdat hij een vriendin heeft doet hij dat niet waar anderen bij zijn om roddels te voorkomen en zijn vriendin niet jaloers te maken, maar verder vind ik knuffelen heel onschuldig hoor!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:14
Mij2003
Mij2003 is offline
Ik ben nu wel heel erg aan het twijfelen....
Gebruikt hij me nou echt, of is het toch gewoon vriendschappelijk?
Want het is zo, het komt ook van mijn kant af en we gaan niet verder dan knuffelen enzo...

Maar aan de andere kant, waarom doet hij dan toch soms zo afstandelijk? Of zou dat aan mij liggen, misschien verbeeld ik me dat wel....

* zucht * Ik weet het niet meer hoor...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:25
Denise84
Denise84 is offline
eztah jij hebt goede replies op L&R
Oud 03-02-2003, 15:44
eztah
eztah is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
eztah jij hebt goede replies op L&R
Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:46
eztah
eztah is offline
Citaat:
Mij2003 schreef:

Lees dit zinnetje eens goed...
Daarmee geef je het toch zelf al aan? Hij heeft het heft in handen, hij bepaalt wanneer het gebeurt of niet. Dat betekent toch dat hij jou gebruikt alleen als hij dat wil...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:48
Elisaaa
Elisaaa is offline
Ik ben het helemaal met eztah eens. Ik vind het niet normaal wat die jongen doet bij jou, terwijl hij zelf een vriendin heeft. Je noemt het zelf ook "handtastelijk" en daarmee geef je eigenlijk al aan, dat je zelf ook voelt dat het niet klopt.
Af en toe een knuffel daar is niks mis mee. Maar dit klinkt als "meer". En bovendien doet ie het alleen als ie alleen met je is. Dat heeft niks met schamen te maken, dat heeft er mee te maken dat ie weet dat ie iets doet wat ie niet moet doen, omdat ie een vriendin heeft. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn vriend wanneer hij alleen is met een meisje haar knuffelt en streelt en door haar haren aait.
Als ik jou was zou ik er een einde aan maken. Die lol met 'm is prima, probeer dat te houden. Maar misschien dat je toch duidelijk moet maken dat het je niet lekker zit, en dat je het oneerlijk vindt tegenover zijn vriendin (want dat vindt jij toch ook?). En als hij verliefd op je is, dan moet ie dat maar tegen je zeggen (overigens, niks mis met leeftijdsverschillen, maar 12 jaar kán een GROOT verschil zijn) en eerlijk tegen zijn vriendin zijn.
Jouw gevoelens (iemand willen hebben om te knuffelen oid) herken ik goed. Ze zijn heel normaal, iedereen vindt hert fijn om iemand te hebben om te knuffelen. Maar ik zou het op deze manier niet toelaten, want idd, hij gebruikt je wel zo.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, hoewel dit natuurlijk wel gewoon mijn visie is.
Succes! Liefs, Elisa
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:17
Mij2003
Mij2003 is offline
Heel erg bedankt Elisa en Eztah, heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Het wordt me nu denk ik wel duidelijk....

Het moet ook stoppen. Hoewel ik er ook een fijn gevoel bij heb, hij geeft me aandacht, hij zorgt ervoor dat ik me niet meer alleen voel, het kan niet, het mag niet!

Het is ook niet eerlijk tegenover zijn vriendin. Ik voel me ook best schuldig...
Verliefd is hij niet op me denk ik. Hoop ik...
Zelf ben ik niet verliefd op hem. 12 jaar is gewoon veels te veel in deze situatie en er zijn genoeg negatieve dingen aan hem ( zoals het 'gebruiken'). Hij heeft het heft ook in handen, dat is waar. Ook al vind ik het moeilijk me er tegen te verzetten, omdat het me nog steeds een goed gevoel geeft, hij gebruikt me toch.

Natuurlijk zijn er positieve dingen aan hem, we hebben vaak lol. Die momenten wil ik ook houden! Hoe kan ik dan het beste aan hem duidelijk maken dat ik niet meer wil dat hij 'aan me zit'? Door alleen samen zijn te vermijden? En als we dan toch een keer samen zijn, hoe kan ik het voorkomen, zonder hem 'op zijn tenen te trappen'?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 10:03
Elisaaa
Elisaaa is offline
tja, dat is natuurlijk heel moeilijk. Het meest "effectief" is door het hem gewoon te zeggen. Dat je het niet fijn vindt, of help hem eraan herinneren dat ie een vriendin heeft. Dat zal zeker niet makkelijk zijn, maar in dit geval moet je even aan jezelf denken. Ik hoop dat je het durft te zeggen!!
Succes, liefs, Elisa
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:43
honey
honey is offline
Citaat:
Mij2003 schreef:
Kunnen jullie me helpen met mijn probleem?
Ik zit al een tijdje te piekeren over dit en ik kan er niet in mijn omgeving over praten...

Ik ga 7 maanden met een jongen om. We delen dezelfde hobby en door die hobby hebben we elkaar ook ontmoet. We zien elkaar bijna elke dag. Ik heb echt veel lol met hem en mag hem graag.

Ik kijk erg tegen hem op. Hij heeft een geweldige uitstraling en hij is echt heel erg lief. Hij is alleen 12 jaar ouder dan ik. Niet dat dat veel uitmaakt, hij is toch geestelijk een paar jaartjes jonger
Hij heeft een vriendin. Ik ken haar ook en ze is echt heel erg aardig.

Toch zit me de laatste tijd iets dwars. Als we bijvoorbeeld alleen samen zijn, in de auto of thuis, op de bak, word hij 'handtastelijk'. Hij legt zijn hand op mijn been, streelt mijn hand, slaat een hand om me heen, knuffelt me, streelt mijn haar en ga zo maar door. Ik moet toegeven dat ik het fijn vind, ik knuffel hem dan ook terug en streel zijn handen ook...
Waarom doet hij dit? Uit vriendschap, of is het gewoon een verlangen naar lichamelijk contact?

Meer dan dit gebeurd er niet. En ik denk ook niet dat hij dat wilt. Ik trouwens ook niet, hij is te oud voor mij en heeft een lieve vriendin. Ik verlang naar hem, maar niet op een seksuele manier. Ik wil hem knuffelen, tegen hem aan liggen, zijn hand strelen, maar niet zoenen of vrijen. Ik dagdroom veel over dat ik in zijn armen lig, maar verder niets.

Maar dat knuffelen gebeurd alleen als we samen zijn. Dan is hij ook heel lief.
Als er anderen bij zijn, doet hij heel anders. Meer afstandelijker. Dat maakt me best onzeker, omdat hij voor mij toch best veel betekend en ik, wie er ook bij zijn, om een normale manier met hem om wil gaan.

Zou hij zich schamen voor me?
En waarom knuffelt hij me dan wel? Beteken ik toch wel veel voor hem?
En hoe kan ik het beste hier mee om gaan?

Alvast bedankt!

Liefs, Mij
Ik ken het maak op dit moment hetzelfde mee, eigenlijk al een tijdje. Ik denk dat jij voor hem ook erg veel betekend en omdat dat zo is wil die vast ook close met je zijn. Misschien voelt hij zich wel wat lichamelijk aangetrokken tegen jou, maar ik weet bijna zeker dat het niet sexueel is, vooral omdat hij een lieve vriendin heeft.

Ik hoop dat jij mij misschien zou kunnen helpen. Ik ben namelijk wel wat verliefd op zo'n iemand, hij woont alleen verweg, daarom geef ik er niet aan toe. Maar we zitten ook altijd close en we hebben ook 2 keer wat geflikflooid (alweer een tijdje geleden)
Maar misschien kan jij me helpen om hem te vergeten?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:36
Mij2003
Mij2003 is offline
Citaat:
Rebby schreef:
Ik ken het maak op dit moment hetzelfde mee, eigenlijk al een tijdje. Ik denk dat jij voor hem ook erg veel betekend en omdat dat zo is wil die vast ook close met je zijn. Misschien voelt hij zich wel wat lichamelijk aangetrokken tegen jou, maar ik weet bijna zeker dat het niet sexueel is, vooral omdat hij een lieve vriendin heeft.

Ik hoop dat jij mij misschien zou kunnen helpen. Ik ben namelijk wel wat verliefd op zo'n iemand, hij woont alleen verweg, daarom geef ik er niet aan toe. Maar we zitten ook altijd close en we hebben ook 2 keer wat geflikflooid (alweer een tijdje geleden)
Maar misschien kan jij me helpen om hem te vergeten?
Vergeten? Wil je hem wel vergeten?
Kun je niet gewoon vrienden blijven?

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Je wilt de 'verliefde' gevoelens kwijtraken. Ik ken het....
Je kunt beginnen met niet maar aan hem te denken. Als je ook maar 1 seconde aan hem denkt, zeg je tegen jezelf dat je niet meer aan hem mag denken. Ik denk dat dat de 1e stap wel is...

Jij ook veel succes he?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 09:38
honey
honey is offline
Citaat:
Mij2003 schreef:
Vergeten? Wil je hem wel vergeten?
Kun je niet gewoon vrienden blijven?

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Je wilt de 'verliefde' gevoelens kwijtraken. Ik ken het....
Je kunt beginnen met niet maar aan hem te denken. Als je ook maar 1 seconde aan hem denkt, zeg je tegen jezelf dat je niet meer aan hem mag denken. Ik denk dat dat de 1e stap wel is...

Jij ook veel succes he?

naja vegeten, ik bedoel dat ik die verliefdheid gevoelens kwijt raak. Ik proberen nu ook met hem te mailen terwijl ik op school zit. Maar elke keer wanneer hij weer een keertje hier komt wil ik hem in elk geval aanraken (in mn hoofd wil ik hem dan ook zoenen enzo, maar dat doen ik natuurlijk niet. Hier wil ik dus van af, van deze gedachtes)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten