Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 00:26
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik had laatst van een klasgenoot gehoord die weer iets op tweakers.net had gelezen: Het schijnt te helpen als je je accu van je laptop of je telefoon invriest! Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen vocht bijkomt anders vriest hij kapot. Als je je accu een nacht goed verpakt in de vriezer legt wordt je batterij als het ware gereset en kun je voorlopig weer vooruit.

Is dit nu echt onzin of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 09:34
mR
mR is offline
Het schijnt wel te werken.
Heb er ook wel eens van gehoord.

Hoe en waarom, geen idee.
Zelf ook nog nooit uitgeprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:39
Verwijderd
Mijn ouders leggen altijd neiwue batterijen voor camera's etc altijd in de koelkast zodat ze niet leeggaan...

Of het werkt weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:09
langejongen
langejongen is offline
Ja ik heb het van de week ook van een collega gehoord.Een batterij schijnt een soort geheugen te hebben wat er voor zorgt dat hij als het ware steeds krachtig wordt.Met invriezen schijn je dat te resetten.Het fijne weet ik er ook niet van,maar dit lijkt mij het meest logische.Als iemand een betere uitleg heeft hoor ik het graag.

Mzzl!!!!!!!!
Oud 02-11-2002, 18:14
Verwijderd
Ik heb het ook geprobeerd met een Laptop accu, die ging van amper een paar minuutjes naar een kwartier ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:23
Droyd
Droyd is offline
Yep heb ik ook gehoord ivm met 'iets' alleen weet ik niet of het baterijen was...waarschijnlijk waren het geheugenmodules van een bios! die werden volgens mij gereset als je ze een nacht in de koelkast liet slapen
Oud 02-11-2002, 18:56
the_man32
the_man32 is offline
Dit werkt wel: (alleen bij NIHM-accu's!!!!!!!)

In een NIHM-batterij vindt een redoxreactie plaats die omkeerbaar is, daarom zegt met dat een batterij ook 1000x oplaadbaar is, echter: hoe vaker ie ontlaadt en weer oplaadt 'slijt' de batterij en gaat de teruglopende reactie (opladen) minder dus heeft de batterij ook minder capaciteit. Het voor 24h onder nul bewaren van zo'n batterij dekristallieseerd de batterij zodat de reacties weer beter kunnen verlopen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:12
Orion16
Orion16 is offline
Dus alleen voor oude laptops en telefoons eigenlijk? Ik heb een Li-Ion batterij, dus daarbij zou het niet uithalen.... Trouwens voor de vochtdichtheid, is het slim om dan een pedaalemmerzakje te gebruiken? Daar past-ie ruim in, dat kan ik dan ook goed dichttapen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 22:09
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Alleen Nickel Cadmium accu's hebben last van deze z.g. geheugenvorming. Als je zo'n accu wilt herstellen moet je dit doen door er bijv. een lampje op aan te sluiten en hem vervolgens helemaal leeg te trekken. Dit zal maar tijdelijk helpen. Accu's slijte gewoon en na een fiks aantal malen laden krijg je ze nooit meer in originele toestand.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Alleen Nickel Cadmium accu's hebben last van deze z.g. geheugenvorming. Als je zo'n accu wilt herstellen moet je dit doen door er bijv. een lampje op aan te sluiten en hem vervolgens helemaal leeg te trekken. Dit zal maar tijdelijk helpen. Accu's slijte gewoon en na een fiks aantal malen laden krijg je ze nooit meer in originele toestand.
NiMH batterijen hebben ook last van het geheugeneffect hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 08:15
CybErik
CybErik is offline
Citaat:
the_man32 schreef:
Dit werkt wel: (alleen bij NIHM-accu's!!!!!!!)

In een NIHM-batterij vindt een redoxreactie plaats die omkeerbaar is, daarom zegt met dat een batterij ook 1000x oplaadbaar is, echter: hoe vaker ie ontlaadt en weer oplaadt 'slijt' de batterij en gaat de teruglopende reactie (opladen) minder dus heeft de batterij ook minder capaciteit. Het voor 24h onder nul bewaren van zo'n batterij dekristallieseerd de batterij zodat de reacties weer beter kunnen verlopen
Jij doet zeker Natuur & Techniek
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:51
Orion16
Orion16 is offline
Dus voor Li-Ion accu's heeft het geen zin als je ze invriest?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:24
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Dus voor Li-Ion accu's heeft het geen zin als je ze invriest?
Nee, ik citeer uit de handleiding van mijn Samung T100: "Leg de batterij nooit in een zeer warme of koude ruimte, bijvoorbeeld in de auto als het erg warm of koud is. Daardoor gaan de capaciteit en de levensduur achteruit."

Enne CybErik... der is nix mis met N&T ja!?!?!?
Reageren

Regels voor berichten