Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2010, 20:37
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Mja, en ik vind Abzg verdacht (@Siorin) omdat ze niet leest én omdat ze niet ingaat op de kritische vragen die haar gesteld worden. Pas op het moment dat ik dat uitspraak en er een verdenking aan vastplak, wordt ze fel en voelt ze zich behoorlijk aangevallen.
Dat doet ze toch altijd?

Edit: dat is goed nieuws.
Advertentie
Oud 05-02-2010, 20:43
Verwijderd
Nice
Ik ben nu wel benieuwd waarom Soija ervan uitging dat Abzg beschermd en opgegeten werd...

Ik weet niet of het verstandig is om te zeggen, maar hij zou dus de leerlingtovenaar kunnen zijn. Maar eigenlijk denk ik dat Archont dat is, omdat ik hem in het begin van het spel een beetje onopvallend vond, niet echt des Archonts. Alsof hij nog niet wist of hij aan de goede of aan de slechte kant zou gaan horen. Vanaf het moment dat de tovenaar dood is, lijkt het alsof hij wat fanatieker is geworden. (zie zijn posts van gisteren, zeg maar) Dat is dus de reden waarom ik denk dat hij goed is, ook al zit hij verkeerd met zijn verdenking op mij.
Oud 05-02-2010, 21:00
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Nice
Ik ben nu wel benieuwd waarom Soija ervan uitging dat Abzg beschermd en opgegeten werd...

Ik weet niet of het verstandig is om te zeggen, maar hij zou dus de leerlingtovenaar kunnen zijn. Maar eigenlijk denk ik dat Archont dat is, omdat ik hem in het begin van het spel een beetje onopvallend vond, niet echt des Archonts. Alsof hij nog niet wist of hij aan de goede of aan de slechte kant zou gaan horen. Vanaf het moment dat de tovenaar dood is, lijkt het alsof hij wat fanatieker is geworden. (zie zijn posts van gisteren, zeg maar) Dat is dus de reden waarom ik denk dat hij goed is, ook al zit hij verkeerd met zijn verdenking op mij.
Geen idee of Archont of Soija tovenaar is. Maar openlijk suggereren wie de tovenaar is en dan niet weten of dat verstandig is?! De enige keer dat dat nuttig is, is als die persoon opgehangen gaat worden. Aangezien daar nu geen sprake van is, is het dom.

Ik ga op jou stemmen; wat mij betreft ben je verrader.
Oud 05-02-2010, 21:04
Batave
Batave is offline
Citaat:
Nice

Het viel mij ook al op dat Archont iets minder uitlokkender speelt dan hij de vorige ronde deed. Ik heb ook het idee dat hij niet 'slecht' is.
Oud 05-02-2010, 21:05
Verwijderd
Hm nou ja, ik 'denk hardop', ofzo.
Ik ben geen verrader

Mijn stem gaat morgen waarschijnlijk naar Juice of Biertank. Hangt er een beetje vanaf wat de anderen doen. Abzg gaat hem toch niet worden geloof ik...
Oud 05-02-2010, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Nice

Fijne uitspraak Jij weet vast en zeker al wie jij de volgende ronde gaat opeten

Maar je bent nu openlijk aan het beredeneren wie een goede functie heeft. Dit is vreselijk verradersgedrag/slechtefunctiegedrag.

Nou stemmen dan maar. Mijn stem gaat naar Absinthe of Uice. En aangezien ik al een medestander heb bij Absinthe én ze deze relaxed uitspraak doet wordt het dus:

Absinthe
VeGs
Archont
Mr Soija
Biertank52

(voor de duidelijkheid naar Severus: ik stem Absinthe)

edit: Dan nog iets anders, volgens mij ben je dezelfde tactiek toe aant passen als ik, toen ik wolf was. Een paar mensen roepen, valt altijd op mensen lezen dit toch en dan toch neit stemmen op je medewolf. Voor mij is dus Uice of Biertank slecht. Abzg zie ik het niet zo zitten ik hou haar wel goed in de gaten.

Tadaa:

Citaat:
Ik ben geen verrader

Mijn stem gaat morgen waarschijnlijk naar Juice of Biertank. Hangt er een beetje vanaf wat de anderen doen. Abzg gaat hem toch niet worden geloof ik...
3 mensen verdacht genoemd. En nu nog even kiezen Absinthe ik moet zeggen dat ik toch iets feller manipuleer als ik wolf wordt, kom op je kunt het!

Laatst gewijzigd op 05-02-2010 om 22:28.
Oud 05-02-2010, 21:22
Verwijderd
De eerstvolgende die nog begint over Freezer, krijgt van mij persoonlijk een nekschot.
Citaat:
Ik ben benieuwd of Abzg wordt gegeten en beschermd vandaag. Als er niemand wordt opgegeten, ga ik daarvan uit en neem ik aan dat ze geen wolfje is iig.
!!!

Citaat:
Nice
Oh, je hebt gene idee? Want Abzg heeft niet praktisch lopen roepen van "ik ben ziener/tovenaar/bane."? Als ze geen wolf is, gaan de wolven haar om die reden kunnen opeten, in de hoop dat ze ziener of tovenaar is.
De tovenaar, indien deze niet Abzg is, kan om diezelfde reden Abzg gaan beschermen.
Dus, goeie kans dat zij nu is opgegeten en beschermd. Of wellicht opgegeten en wolfsbane. Dan vliegt ze er de volgende ronde alsnog uit.
Maar mss is zij ook niet opgegeten omdat dit riskant is. En zou dus de bane geraakt kunnen zijn. Of de tovenaar beschermde iemand anders dan Abz (lijkt me sterk, etnzij zij zelf tovenaar is) en dan is die opgegeten en beschermd dus.
Ik vind het meest aannemelijke dat Abzg is beschermd. Dus wolf zou ze wel niet zijn. Ik zeg nog niet dat ze een goede speler is.

Citaat:
Ja, dikke neus. Je weet dondersgoed dat zoiets niet verstandig is om te zeggen. Als je een van ons wilt opeten de volgende ronde, hoef je dat niet zo te manipuleren dat wij denken, "oh de wolven dachten dat hij tovenaar was". Smoesje om een van ons op te eten. Jij krijgt mijn stem. Vooral ook omdat je net voor de uitslag nog Abzg verdacht, die je mogelijk al in het weerwolvenrestaurant had besteld voor vannacht.

Citaat:
Ja dag. Dit is je derde achterlijke opmerking dit spel. "Weet niet of het verstandig is, máár ...." "Het is vergezocht en flauw, máárrrrrr...".
Je reageert niet eens op mijn agressiviteit. Doe je normaal wel, want ik irriteer je dan. Nu gaat jouw uitleg vast zijn "ik heb die behoefte niet".

Mgoed, ik stem Absinthe.
Oud 05-02-2010, 21:33
Verwijderd
Ik heb niet zo'n zin om tegen jullie twee fel in te gaan De ervaring leert mij dat - in elk geval in het geval van Soija - het mij alleen maar een hoop frustraties oplevert en ik jullie toch niet van je ideeën af kan brengen Daarbij; vaak word je alleen maar verdachter als je jezelf heel fel gaat zitten verdedigen. En in dit geval is het nog een stukje lastiger, omdat ik jullie allebei - helaas - niet verdenk.
Dus dat.

Dat Abzg heeft verraden dat ze een goede functie heeft, heb ik niet op die manier gelezen. Misschien heb ik er gisteren wat te snel doorheen gescand, of ben ik gewoon niet zo goed in 'begrijpend lezen', in elk geval heb ik het niet zo begrepen. Vandaar mijn vraag, Soija.

Ik hoop dat mensen willen inzien dat ik in elk geval nog met verdachten én argumenten kom, al zijn ze misschien soms wat vergezocht maar niet totaal uit de lucht gegrepen ofzo, waar Uice blijkbaar nog steeds niets verdachts ziet (in ál die posts! ) en zomaar nog een keer random zou willen stemmen. Daarbij opgeteld dat Para werd opgegeten in de eerste eetronde (reverse psychology), maakt hem voor mij toch echt wel behoorlijk verdacht.
En Biertank... ja, ik zou van hem wel graag eens één goede reden willen horen waarom hij níet verdacht zou zijn, maar ik vrees dat hij die toch niet gaat geven, want hij vindt zijn 'ik-ben-wolf'-spelletje geloof ik veel te leuk. Ik heb dus slechts één reden om niet op hem te stemmen, en dat is Uice.
Oud 05-02-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Nu gaat jouw uitleg vast zijn "ik heb die behoefte niet".
Goed geraden

En verder: Freezer Freezer Freezer.
Dat nekschot ga ik morgen toch al wel krijgen...
Oud 05-02-2010, 21:35
Verwijderd
En nu heb ik mezelf toch verdedigd Maar goed.
Oud 05-02-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:

Dat Abzg heeft verraden dat ze een goede functie heeft, heb ik niet op die manier gelezen. Misschien heb ik er gisteren wat te snel doorheen gescand, of ben ik gewoon niet zo goed in 'begrijpend lezen', in elk geval heb ik het niet zo begrepen. Vandaar mijn vraag, Soija.

Ik hoop dat mensen willen inzien dat ik in elk geval nog met verdachten én argumenten kom, al zijn ze misschien soms wat vergezocht maar niet totaal uit de lucht gegrepen ofzo, waar Uice blijkbaar nog steeds niets verdachts ziet (in ál die posts! ) en zomaar nog een keer random zou willen stemmen. Daarbij opgeteld dat Para werd opgegeten in de eerste eetronde (reverse psychology), maakt hem voor mij toch echt wel behoorlijk verdacht.
En Biertank... ja, ik zou van hem wel graag eens één goede reden willen horen waarom hij níet verdacht zou zijn, maar ik vrees dat hij die toch niet gaat geven, want hij vindt zijn 'ik-ben-wolf'-spelletje geloof ik veel te leuk. Ik heb dus slechts één reden om niet op hem te stemmen, en dat is Uice.
Als Absinthe eruit gaat en ze is wolf of verrader. Dan betekent dat dat of Biertank of Uice dus ook een slechte functie heeft. Ik doe dat ook altijd wanneer ik merk als ik als slechte eruit ga 2 mensen nogmaals extra verdenken en daar minimaal 1 wolf bij laten zitten. Dan worden ze niet zo verdacht.

Dus Absinthe eruit en kijken of ze wolf of verrader is, lijkt mij grote kans.
Oud 05-02-2010, 21:41
Verwijderd
Doe jij dat 'ook altijd'? Mooie tactiek hoor
Ik kan je niet veel meer zeggen dat ik inderdaad denk dat Biertank en Uice slecht zijn, en dat had ik al gezegd. Maar ik ben geen wolf of verrader. Of heks.
Oud 05-02-2010, 21:50
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
En Biertank... ja, ik zou van hem wel graag eens één goede reden willen horen waarom hij níet verdacht zou zijn, maar ik vrees dat hij die toch niet gaat geven, want hij vindt zijn 'ik-ben-wolf'-spelletje geloof ik veel te leuk.
Citaat:
Goed geraden
Oud 05-02-2010, 21:51
Verwijderd
Beetje jammer.

Heb je zelf anders niet een paar verdachten? Of wou je dan het liefst gewoon de rest van het wolvenrijtje opnoemen?
Oud 05-02-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Als Absinthe eruit gaat en ze is wolf of verrader. Dan betekent dat dat of Biertank of Uice dus ook een slechte functie heeft. Ik doe dat ook altijd wanneer ik merk als ik als slechte eruit ga 2 mensen nogmaals extra verdenken en daar minimaal 1 wolf bij laten zitten. Dan worden ze niet zo verdacht.

Dus Absinthe eruit en kijken of ze wolf of verrader is, lijkt mij grote kans.
Dan zou ik eerder Biertank denken. Die gedraagt zich al langer vreemd met Absinthe. Alsof ze vreemdgaan.
Oud 05-02-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Alsof ze vreemdgaan.
Ik zal daar gek zijn zeg!
Oud 05-02-2010, 21:54
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Beetje jammer.

Heb je zelf anders niet een paar verdachten? Of wou je dan het liefst gewoon de rest van het wolvenrijtje opnoemen?
De reden dat ik geen reden geef, is omdat dat dan toch weggerelativeerd zou worden. Wat voor mij een goede reden is, zal voor jou pure shite zijn.

Voor mij zijn er geen verdachten, ik weet dat ik wolf ben en probeer mijn andere drie wolven te beschermen.
Oud 05-02-2010, 21:55
Verwijderd
Oud 05-02-2010, 21:56
Verwijderd

Nou ja, ik laat het hier verder maar bij.

Severus, zet mij maar onder Biertank, want als ik moet kiezen tussen twee mogelijke wolven, kies ik het liefst voor degene die het spel gewoon niet wil spelen
Oud 05-02-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
De reden dat ik geen reden geef, is omdat dat dan toch weggerelativeerd zou worden. Wat voor mij een goede reden is, zal voor jou pure shite zijn.

Voor mij zijn er geen verdachten, ik weet dat ik wolf ben en probeer mijn andere drie wolven te beschermen.
Het blijft wel een leuke tactiek
Oud 05-02-2010, 22:08
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:

Nou ja, ik laat het hier verder maar bij.

Severus, zet mij maar onder Biertank, want als ik moet kiezen tussen twee mogelijke wolven, kies ik het liefst voor degene die het spel gewoon niet wil spelen
Ik heb op de vorige pagina ook al aangegeven waarom ik minder actief ben dan andere spelers, zoals ik dat altijd ben. Dat was voor mij een goede reden, maar dat werd toen, onder andere door jou, ook direct afgeserveerd als een soort van smoesje.

Mede daardoor heb ik weinig zin om veel tijd aan jou te besteden in dit spel. Dat je überhaupt zegt dat ik het spel niet wil spelen, stoot me gewoon tegen de borst. Ik heb gewoon netjes gestemd, net als ik de vorige spellen enzo (op vorige hangronde na).

Jij neemt al gauw dingen aan waarvan je niet kan weten of dat wel het geval is.

En als je per se een aantal verdachten wil horen, het zal je haast niet verbazen dat ik de twee mensen verdenk die mij verdenken.
Dat zijn Archont en jij.
Oud 05-02-2010, 22:10
Verwijderd
Biertank geef je alvast je stem door? Want dat zou wel is een keer makkelijk zijn met de stemlijstjes.

Waarom verdenk jij mij trouwens?
Oud 05-02-2010, 22:22
Allure
Allure is offline
Bane/tovenaar.
Oud 05-02-2010, 22:26
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Biertank geef je alvast je stem door? Want dat zou wel is een keer makkelijk zijn met de stemlijstjes.

Waarom verdenk jij mij trouwens?
Dat zal dan Absinthe zijn. Severus naamzoek.

Ik vind jou verdacht omdat jij mij verdenkt. Dat slaat in feite als een tang op een varken, maar goed zo is het wel.

Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn manier van spelen (ik-ben-wolf-tactiek) makkelijk ervoor kan zorgen dat ik verdacht word. Zowel door dorpelingen, wolven als alles wat er tussen zit. Wolven hebben er een handje van om mensen verdacht te maken. Als die mensen zichzelf al verdacht maken, zoals ik doe door mijn spel, zijn ze er maar wat graag toe geneigd om mij nog een zetje te geven, zodat ik nog meer opval.

Jij bent, samen met Absinthe, degene die mij extra in de spotlights zet, vandaar dat ik jullie verdenk.
Oud 05-02-2010, 22:28
Verwijderd
Stemlijstje tot nu toe:

Absinthe
VeGs
Archont
Mr Soija
Biertank52

Biertank52
Absinthe
Oud 05-02-2010, 22:44
Verwijderd
Ik schaap weer vrolijk mee.
Oud 05-02-2010, 22:53
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Bane/tovenaar.
Knap als die 2de dood is!

Vind ik een beetje een niet oplettende en zwakke post.
Oud 05-02-2010, 23:01
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:

lijkt me toch duidelijk dat hier de leerlingtovenaar bedoeld wordt en ik ben ook zeker blij met de uitslag van de eetronde

helaas zie ik door alle theorieën door de bomen het bos niet meer. Mijn gevoel vind sann verdacht, heel veel aangeven dat mensen goede theorieen hebben maar er toch niet in meegaan. In de tweede hangronde alleen (volgens mij) onder iemand staan.

wacht nog even met stemmen. ga wel morgenochtend stemmen ivm hele middag bezig zijn met sporten. Niet omdat ik denk dat mijn verdachte gaat veranderen maar omdat ik liever niet alleen op iemand stem ivm geen toevoeging hebben op dit punt in het spel.
Oud 05-02-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:

Dit is echt een rare post

Je kan volgens mij zelf wel begrijpen dat Allure dat anders bedoeld.

Maar zal ik het even voor je uitleggen:

Allure zegt: bane/tovenaar

Dan bedoeld ze:

Bane opgegeten niet gelukt

Tovenaar heeft iemand betoverd en die is opgeteten maar niet gelukt.

Ik vind dit een rare en verdachtendmakende post. Raar gemanipuleer van je Jasper.
Oud 05-02-2010, 23:04
Sherlock
Sherlock is offline
Oow fuck ik ben de leerling helemaal vergeten
Oud 05-02-2010, 23:05
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
volgens mij bedoelde jasper te zeggen dat de tovenaar niet beschermd kon hebben aangezien die dood is.

Dan blijft het een rare post aangezien er een leerling is. zie post hierboven.
Oud 05-02-2010, 23:05
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Oow fuck ik ben de leerling helemaal vergeten
Beetje ONoplettende en dus zwakke post van je Jasper.

Hmm, ik vond het gemanipuleer van het spel. Ik blijf je in de gaten houden
Oud 05-02-2010, 23:42
Sherlock
Sherlock is offline
Severus:

Weerwolspel #60 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #59 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #58 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #66

Spoiler

Dat is meer dan de helft minder dan het laagste van de afgelopen 3 spellen waarin ze heeft meegedaan! Wat ik uitermate opvallend vind.

+ "De gebakken lucht" Theorie van Soija:

Citaat:
Citaat:
Ja, en dat net zoals veel andere spelers in het spel. Bij de eerste hangronde konden we weinig uit de stemlijst halen, en bij de ronde van vandaag konden we eveneens weinig informatie er uit halen omdat er zoveel mensen op Freezer gingen stemmen (en de wolven zich dus gemakkelijk konden verschuilen in die mensenmassa). Concrete informatie om verdenkingen mee te kunnen staven, heb ik nu daarom dus nog niet; ik kan alleen flinterdunne theorietjes bedenken zoals die ene over Biertank, maar ik denk niet dat dat me erg in dank wordt afgenomen of dat mensen er echt wezenlijk iets aan hebben. Het is ook nog te vroeg in het spel, want tot nu toe heb ik niemand nog echt iets heel erg verdachts zien doen. Dat komt door de saamhorigheid bij de afgelopen hangrondes; vrijwel iedereen werkte mee bij het ophangen van de overleden spelers, waardoor het gewoon moeilijker is om een slechterik er uit te pikken. Die saamhorigheid is immers een perfecte vermomming voor de slechteriken. Ik zit daarom voorlopig gewoon nog vooral te observeren en wachten tot er iemand een foutje maakt en vervolgens in zijn eigen web verstrikt raakt. Sorry als ik blijkbaar jouw opgelegde quota van het aantal te maken verdachtmakingen niet haal.
Geen reactie op mijn post: door de papierversnipperaar. Ook een wolvenkenmerk trouwens, 'gebakken lucht'.
Die ik verder nog meer zag van Severus hier:

Citaat:
Het lijkt me duidelijk dat ik bij de volgende ronde ook op Freezer ga stemmen, want doelbewust mijn met bloed, zweet en tranen gemaakte stemlijstjes verneuken vat ik natuurlijk niet licht op. Voor de rest natuurlijk voor de al in den treure genoemde redenen, en dan vooral om die goeie van Archont: áls hij een goede functie heeft, kan de leerling zijn functie zo overnemen. Persoonlijk denk ik echter dat Freezer ofwel echt een n00b is, of een dorpeling; in dat laatste geval heeft hij misschien net als Fizzle-fluffy gewoon geen zin om het spel als dorpeling te spelen. Of hij is de jager en wil al zo snel mogelijk iemand kunnen afschieten, dan heeft hij zijn pleziertje al gehad en hoeft hij geen tijd te verdoen aan actief deelnemerschap (lees: lange theorieën lezen en actief meediscussiëren). Hoe dan ook is een ongemotiveerde speler niet gewenst in dit spel.

En dan natuurlijk nog dit:

Citaat:
Severus schreef:
Wel vind ik het een nadeel dat we het de wolven nu wel gemakkelijk maken. Nu is dat gelukkig nog niet zo erg, omdat we in een vroeg stadium van het spel zitten. Maar het lijkt me duidelijk dat als iedereen en masse op Freezer gaat stemmen, de wolven zich natuurlijk nog gemakkelijker kunnen verstoppen tussen die massa mensen. Met als resultaat: dan hebben we straks na de hangronde Freezer er wel uit, maar zullen we niet zoveel uit de stemlijst van hangronde #2 kunnen halen en zijn we dus amper een stap verder.
Citaat:
Severus schreef:
Daarom stel ik voor dat, als Toddish zo stil blijft en wij bij hangronde #3 nog steeds geen fatsoenlijke verdachten hebben, we serieus moeten overwegen om hem op te hangen.
Citaat:
Hm. Eerst waarschuw je ons hoe gevaarlijk het is massaal op iemand te stemmen, vooral om formele redenen. Want dat helpt de wolven te veel en wij hebben er niks aan, kennis betreffende. En nu roep je ons op om allen Toddisch, om een formele reden, eruit te kieperen.
Een echte waarde vergeet je niet. Een verzonnen waarde wel.
Hierbij gaat mijn stem naar Severus aangezien ik morgen geen tijd heb zal ik mijn stem zo doorgeven.
Oud 06-02-2010, 00:01
Sherlock
Sherlock is offline
Doorgegeven
Oud 06-02-2010, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Severus:

Weerwolspel #60 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #59 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #58 deel 1

Spoiler

Weerwolfspel #66

Spoiler

Dat is meer dan de helft minder dan het laagste van de afgelopen 3 spellen waarin ze heeft meegedaan! Wat ik uitermate opvallend vind.
32% van het gemiddelde van dr laatste drie spellen.
Oud 06-02-2010, 00:30
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn manier van spelen (ik-ben-wolf-tactiek) makkelijk ervoor kan zorgen dat ik verdacht word. Zowel door dorpelingen, wolven als alles wat er tussen zit. Wolven hebben er een handje van om mensen verdacht te maken. Als die mensen zichzelf al verdacht maken, zoals ik doe door mijn spel, zijn ze er maar wat graag toe geneigd om mij nog een zetje te geven, zodat ik nog meer opval.

Jij bent, samen met Absinthe, degene die mij extra in de spotlights zet, vandaar dat ik jullie verdenk.
Ik zie je punt en er zit wel wat in. Ja, het is vrij irritant hoe je speelt, maar geen afwijkend gedrag. Zelfde geldt voor de speltactiek van Abzg en Fizzle. Het is vervelend, raar, dom, irritant, whatever; maar niet afwijkend zoals die persoon anders speelt.

Ik heb het idee dat Absinthe als ze dorpeling is met meer gefundeerde posts komt, dus zij speelt in mijn ogen wel degelijk anders dan anders.

Citaat:
Archont
Dan nog iets anders, volgens mij ben je dezelfde tactiek toe aant passen als ik, toen ik wolf was. Een paar mensen roepen, valt altijd op mensen lezen dit toch en dan toch neit stemmen op je medewolf. Voor mij is dus Uice of Biertank slecht. Abzg zie ik het niet zo zitten ik hou haar wel goed in de gaten.
Waarschijnlijk Uice. Ze zegt dat er wel iets in zit dat hij slecht is... Om vervolgens met alle macht op Abzg te gaan.
Nu Uice zoveel stemmen heeft gehad, noemt ze hem ineens de meest verdachte persoon.
Als Absinthe verrader of wolf blijkt, zou het me niet verbazen als Uice dat ook is.

Citaat:
Sann
helaas zie ik door alle theorieën door de bomen het bos niet meer. Mijn gevoel vind sann verdacht, heel veel aangeven dat mensen goede theorieen hebben maar er toch niet in meegaan. In de tweede hangronde alleen (volgens mij) onder iemand staan.
Ze is twee keer met mij mee gelopen. Maar de tweede ronde ben ik naderhand geswitched en bleef ze alleen staan.
Ik kan haar niet zo peilen. Het is haar eerste spel, dus dan ben je vaak meer geneigd om mee te lopen. Maar het is ook heel handig om als nieuwe wolf zo te spelen.
Ik wil even aanzien of ze mee blijft schapen, of dat ze uiteindelijk meer zelf gaat spelen.

Citaat:
JasperJD
Jij statistiek-verkrachter!

*gooit statistiek-boeken richting JasperJD's hoofd, kruis en overige gevoelige plekken*

Als je statistiek mee wilt nemen, doe het dan goed... Dus:
1. De steekproef moet groot genoeg zijn.
2. Zuiver uit voor storende factoren, zoals:
a) Haar rol (goede functie/slechte functie/dorpeling)
b) Aantal gespeelde rondes aan het einde van het topic
c) Potentiële invloed van medespelers:
- Aantal genoemde theoriën door anderen.
- Mate van activiteit van andere spelers.
d) De lengte van haar posts: zet kwaliteit en kwantiteit tegen elkaar af.
e) Etcetera.

Geef me voldoende gegevens, en ik doe wel even een Ancova voor je. Al heb je waarschijnlijk geen flauw benul wat dat is.

Maar om je kort-door-de-bocht statistiek te gebruiken:

Rolverdeling Severus bij genoemde spellen:
Spel 60: wolf en geliefde.
Spel 59: dorpeling
Spel 58: dorpeling
Spel 66: onbekend

Aangezien ze zowel als wolf en als dorpeling doorgaans meer post, in de door jou genoemde voorbeelden tenminste, zegt haar afgenomen post-frequentie niets over de kant waaraan ze staat.
Of beter gezegd: deze gegevens zijn te summier om ook maar een trend te kunnen concluderen.

Volgende keer graag met gefundeerde argumenten komen.
Oud 06-02-2010, 00:40
Verwijderd
Ik weet niet of ik in eerdere spellen met zoveel meer gefundeerde theorieën kwam hoor Later in het spel misschien wel, maar in het begin vaak nog niet. In elk geval lig ik dit spel al vanaf het begin onder vuur door mijn eerste post over Bretlow en Freezer. Onterecht, naar mijn idee.
Daarna ben ik misschien iets feller gaan spelen dan normaal, maar dat zal ook wel aan de deelnemerslijst liggen Met een Soija, Archont en Severus om je heen (en nog wel meer fanatieke spelers) word ik misschien zelf ook fanatieker.

Daarnaast vind ik het stom om ervan uit te gaan dat spelers die 'altijd al dom of irritant spelen' dan dus maar afvallen als verdachten. Wie zegt dat een Biertank niet nu ondertussen écht wolf is en heel makkelijk gewoon hetzelfde doet als anders? Het valt immers toch niet op.
Oud 06-02-2010, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Ik zie je punt en er zit wel wat in. Ja, het is vrij irritant hoe je speelt, maar geen afwijkend gedrag. Zelfde geldt voor de speltactiek van Abzg en Fizzle. Het is vervelend, raar, dom, irritant, whatever; maar niet afwijkend zoals die persoon anders speelt.

Ik heb het idee dat Absinthe als ze dorpeling is met meer gefundeerde posts komt, dus zij speelt in mijn ogen wel degelijk anders dan anders.

Waarschijnlijk Uice. Ze zegt dat er wel iets in zit dat hij slecht is... Om vervolgens met alle macht op Abzg te gaan.
Nu Uice zoveel stemmen heeft gehad, noemt ze hem ineens de meest verdachte persoon.
Als Absinthe verrader of wolf blijkt, zou het me niet verbazen als Uice dat ook is.

Ze is twee keer met mij mee gelopen. Maar de tweede ronde ben ik naderhand geswitched en bleef ze alleen staan.
Ik kan haar niet zo peilen. Het is haar eerste spel, dus dan ben je vaak meer geneigd om mee te lopen. Maar het is ook heel handig om als nieuwe wolf zo te spelen.
Ik wil even aanzien of ze mee blijft schapen, of dat ze uiteindelijk meer zelf gaat spelen.

Jij statistiek-verkrachter!

*gooit statistiek-boeken richting JasperJD's hoofd, kruis en overige gevoelige plekken*

Als je statistiek mee wilt nemen, doe het dan goed... Dus:
1. De steekproef moet groot genoeg zijn.
2. Zuiver uit voor storende factoren, zoals:
a) Haar rol (goede functie/slechte functie/dorpeling)
b) Aantal gespeelde rondes aan het einde van het topic
c) Potentiële invloed van medespelers:
- Aantal genoemde theoriën door anderen.
- Mate van activiteit van andere spelers.
d) De lengte van haar posts: zet kwaliteit en kwantiteit tegen elkaar af.
e) Etcetera.

Geef me voldoende gegevens, en ik doe wel even een Ancova voor je. Al heb je waarschijnlijk geen flauw benul wat dat is.

Maar om je kort-door-de-bocht statistiek te gebruiken:

Rolverdeling Severus bij genoemde spellen:
Spel 60: wolf en geliefde.
Spel 59: dorpeling
Spel 58: dorpeling
Spel 66: onbekend

Aangezien ze zowel als wolf en als dorpeling doorgaans meer post, in de door jou genoemde voorbeelden tenminste, zegt haar afgenomen post-frequentie niets over de kant waaraan ze staat.
Of beter gezegd: deze gegevens zijn te summier om ook maar een trend te kunnen concluderen.

Volgende keer graag met gefundeerde argumenten komen.
VeGs lang geleden dat wij zo op 1 lijn zaten

Ik was ook even de functies en andere spellen van Severus na aan het gaan en ze post meestal veel (zeker op het einde) ook al is ze wolf of dorpeling.

Máár JasperJD het is wel een geniale manipuleeractie! Ik blijf je vanaf nu nóg meer in de gaten houden. Rare argumentatie ook. Met de argumentatie van Soija en mij allebei keertje ter constatering tegenover Severus gepost was het al genoeg ''reden'' geweest om op Severus te stemmen. Maar dit is wel een ''goede'' actie om meer mensne te kunnen trekken. Ik vind het verdacht vinden je stijgt op mijn verdachtenlijstje.

Btw! Dit betekent voor mij niet dat als je niet op Absinthe stemt je meteen verdacht bent want blijf gewoon theorieen posten misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien én kom je met iets nieuws.
Want op den duur moeten we ook iets uit de stemlijstjes kunnen halen.
Oud 06-02-2010, 00:49
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Daarnaast vind ik het stom om ervan uit te gaan dat spelers die 'altijd al dom of irritant spelen' dan dus maar afvallen als verdachten. Wie zegt dat een Biertank niet nu ondertussen écht wolf is en heel makkelijk gewoon hetzelfde doet als anders? Het valt immers toch niet op.
Niemand zegt dat ze afvallen. Maar ik vind het ook geen reden om iemand 'dus' verdacht te vinden. En als het dat voor anderen wel is, vind ik dat weer verdacht.
Oud 06-02-2010, 00:52
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Btw! Dit betekent voor mij niet dat als je niet op Absinthe stemt je meteen verdacht bent want blijf gewoon theorieen posten misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien én kom je met iets nieuws.
Want op den duur moeten we ook iets uit de stemlijstjes kunnen halen.
Ja, ik vind het vooral in het begin moeilijk en zeker met zo veel en ervaren spelers die je zo de grond in boren
Oud 06-02-2010, 00:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik weet niet of de Spelleider nog online is, maar misschien wil hij even de codes van de deelnemerslijst kopieren, met nog 10 posts te gaan.
Oud 06-02-2010, 00:59
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ja, ik vind het vooral in het begin moeilijk en zeker met zo veel en ervaren spelers die je zo de grond in boren
Als je dat vervelend vind, waarom doe je dan ook bij anderen?
Ik ben over het algemeen botter tegen mensen, die dat zelf ook zijn.
Oud 06-02-2010, 01:02
Sherlock
Sherlock is offline
Ik boor "theorieën" als die van Abzg de grond in omdat die gewoon nergens op slaan. Voorderest als iemand probeert een theorie te maken boor ik die niet de grond in hoor
Oud 06-02-2010, 05:49
Verwijderd
Nu lijk ik zo'n meeloper als ik op Absinthe stem, maar ik heb op pagina 9 al overduidelijk aangegeven dat zij mijn enige verdachte is, dus ik ga nu ook niet opeens op iemand anders stemmen zodat ik niet meeloop.

Overigens goed dat er niemand gegeten is, al weet ik eigenlijk niet of de wolven ernaast hebben gehapt op Abzg. Er waren al meerdere mensen die haar posts vreemd vonden of haar zelfs al verdacht vonden. Is het wel zo slim van wolven om een verdacht iemand op te eten? Maar goed, ik heb verder ook geen idee wie ze dan wel opgegeten hebben, maar het kon dus net zo goed de bane zijn.

Edit: Ik verstuur nu vast mijn stem, want ik weet niet of ik er nog tijd voor krijg. Absinthe it is.
Oud 06-02-2010, 09:25
Verwijderd
Ik zal het stemlijstje tot nu toe even bijhouden ben in de namiddag pas weer terug:

Absinthe
VeGs
Archont
Mr Soija
Biertank52
Barabas
Siorin

Biertank52
Absinthe

Severus
JasperJD

Verbeter mij maar als ik verkeerd zit maar volgens mij klopt hij zo. Ik ga zo naar het voetballen toe en mijn team coachen dus ik ben pas in de namiddag terug! Iemand anders stemlijstje bijhouden tot die tijd? VeGs?
Oud 06-02-2010, 09:51
Tink*
Tink* is offline
Abzg kon alsnog goed de bane zijn. Ik neem iig aan dat de wolven haar hebben proberen te eten, omdat ze zo vaag deed over haar functie. Als ze niet de bane is dan is ze een beetje om bezig, want dan 'verspilt' de tovenaar zijn bescherming telkens aan dezelfde persoon terwijl hij ook per ongeluk eens iemand zou kunnen redden. Maarja, dat weten we allemaal dus we zien nog wel hoe dat loopt.

En ik moet zeggen dat ik het opvallend vind dat men ineens Biertank verdacht loopt te maken en te zeggen dat hij irritant speelt. HIj speelt al eeuwen zo, maar voorgaande spellen werd er nooit zo'n punt van gemaakt als nu. Natuurlijk moet dat punt ooit eens komen, maar ik vind het wel opvallend.

En verder vind ik het lastig, Absinthe tja, ze maakt wel verdachte posts op basis waarvan ik haar verdacht vind, maar ze wilde dan wel weer meegaan op Uice, die ik verdacht vind. Mochten ze beiden wolven zijn, kan het natuurlijk mooi vooropgezette tactiek zijn, aangezien ze nu niet begint met op hem te stemmen, maar op Biertank. En ik vind het van Uice nog steeds vaag dat hij het blijkbaar niet erg vind dat we rondes verspillen met op mensen te stemmen die weliswaar wel minder goed spelen, maar waarvan de functie al duidelijk is. Dus ik neig eigenlijk weer op hem te stemmen, omdat ik dat heel stom vind.
Oud 06-02-2010, 10:03
Verwijderd
Citaat:
En ik vind het van Uice nog steeds vaag dat hij het blijkbaar niet erg vind dat we rondes verspillen met op mensen te stemmen die weliswaar wel minder goed spelen, maar waarvan de functie al duidelijk is. Dus ik neig eigenlijk weer op hem te stemmen, omdat ik dat heel stom vind.
Ik wil mezelf nu niet verdacht gaan maken door Uice te verdedigen, maar hij heeft echt nergens gezegd dat hij 'rondes wil verspillen' door te stemmen op mensen die minder goed spelen. Hij heeft alleen maar gezegd dat je bij gebrek aan andere verdachten, beter een slecht iemand eruit kan stemmen dan een actieve/goede speler. En daar ben ik het mee eens. Ik snap niet dat anderen het hier niet mee eens zijn.
Oud 06-02-2010, 10:12
Tink*
Tink* is offline
UIce zei dit

Citaat:
Nee. Ik stem niet random. Ik heb op de slechtste gestemd.

Nee, ik wil aannemelijke verdachtmakingen. Die ben ik nog niet tegengekomen. De kans de we een dorpeling ophangen is nog steeds veel groter dan de kans op een wolf. Noem nou eens één spel in de geschiedenis van het WWS op De Kantine, waarin er in de eerste vier rondes een wolf opgehangen werd doordat hij zich echt verdacht had gemaakt (dus niet door puur geluk). Volgens mij is dat zelden voorgekomen. Wat mij betreft is de kans dat wie dan ook wolf is nog steeds ongeveer één op achttien. Misschien dat de eetronde daar verandering in brengt, dat weet ik niet. Maar op dit moment zeg ik: stem op de slechtste. Als het een dorpeling is (die kans is sowieso, op wie er ook gestemd wordt, het grootst) is het dan minder erg, en als het een wolf is is het mooi meegenomen.

Bovendien kunnen slechte spelers later in het spel gevaarlijk worden, omdat ze dan op de verkeerden stemmen.

En met slechte spelers bedoel ik niet alleen onervaren spelers die niets bijdragen, maar ook mensen die alleen maar anderen om onduidelijke redenen verdacht maken.
Ik snap die redenering best, natuurlijk is het minder erg dat er een slechtspelende dorpeling uitgaat dan een goed spelende. Maar iedereen heeft wel z'n verdenkingen, dus ik vind eigenlijk alleen de eerste ronde compleet random, dus ik vind het stom om te zeggen dat je de hele tijd op de slechtste speler gaat stemmen ipv mensen die je daadwerkelijk verdacht vind. En ik kan er gewoon niet bij dat men op een slecht spelende speler stemt die je zelf niet verdacht vind, bij Freezer wist je ook dat hij de stemlijstjes up zat te fucken, maar toch geen wolf zou zijn. Nu is Freezer een uitzonderingsgeval, want normaal speelt niemand zo slecht. Ik zou het heel zonde vinden om daarna weer op een zogenaamd slechte speler te stemmen, want wie nemen we dan? Er is niemand anders die stemlijstjes upfuckt en er 'open' over is. Ik vind het gewoon zonde om iemand te stemmen die je niet verdenkt maar zelfs grote vermoedens hebt dat ie gewoon een domme dorpeling is, dat is zonde van de ronde. Verder ben ik natuurlijk met jou (Siorin, Uice) eens dat bij gebrek aan verdenkingen je best een stille speler oid kan stemmen (Freezer is uitzonderingsgeval), maar dan is er ook nog grote onzekerheid over de functie. Ik heb dat liever dan een dom iemand stemmen waarvan haast zeker is dat diegene dorpeling is.
Oud 06-02-2010, 10:17
Verwijderd
Tink solliciteert naar een nekschot.
Oud 06-02-2010, 10:19
Tink*
Tink* is offline
Nou oooooeh nu ben ik bang. Ik zal voortaan oppassen met verdenkingen uitleggen hoor, als ik de kans loop om van jou een nekschot te krijgen.

Regels voor berichten