Advertentie | |
|
![]() |
|
XP Professional heeft SMP support (meerdere processors), encyrptie en nog een aantal utilities, weet niet meer precies wat. XP Home is prima. En dat Windows 2000 veiliger is dan XP is onzin. Idd, XP is beter voor spellen, zit ook standaard al DirectX in.
Mijn advies is dus Windows XP Home Edition. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je beter Pro neemn.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als we er even van uitgaan dat deze jongen het pakket officieel koopt (ik weet niet of dat reëel is, maar toch ![]() Voor zover ik weet zijn de verschillen inderdaad SMP, encryptie, een ingebouwde packet filter en nog zo'n paar dingetjes. Maar is dat het geld waard? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Windows XP heeft een irritante activatie procedure. Ik vind Windows XP lelijker (loginscreen, verdere UI kun je gewoon veranderen). Ik had er bij Windows XP nogal eens last van dat het naar verloop van tijd toch heel wat problemen ging geven en het werd traag, dat heb ik bij Windows 2000 nog niet gehad, en de laatste install is nu toch ook al weer enkele maanden geleden. Kortom: ik hou het fijn bij Windows 2000 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even voorop: XP is niet trager dan 2000 (of alleen minimaal). Mijn argument tegen XP is het volgende: alles wat ik nodig heb werkt prima onder mijn bestaande 2000 installatie, dus heb ik geen enkele reden up te graden naar XP en mij te ergeren met WPA (Windows Product Activation). Daarnaast kost het mij minder moeite Windows 2000 zo in te stellen als ik het wil dan Windows XP, waarbij het een heel karwei is (je blijft maar dingen uitschakelen ![]() Geen voordeel ten opzichte van 2000 is een nadeel op zich ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb mij even verdienpt in windows XP pro (zit ziek thuis, moet toch iets). Ik ben erachter dat XP in elk geval niet onder doet voor 2000. Serker nog, XP heeft een aantal voordelen die onder 2000 alleen met meer werk te realiseren zijn. Hierbij denk ik aan branden/scannen/foto's uit camera laden.
Wat betreft beveiliging en networking acht is ze gelijkwaardig. Ik ga voor windows XP Pro. Dank voor jullie adviezen! Topic kan dicht wat mij betreft... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kun je XP eruit laten zien als windows classic, dus dat is onzin.. Citaat:
Ik vond Home iig ontzettend irritant ![]() In home kun je ongeveer de helft minder instellen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
XP is gewoon niet geschikt als server, maar 2000 pro ook niet... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat je het eruit kunt laten zien als Windows classic zei ik zelf ook al. Die login screens enzo blijven echter wél XPstyle. En daarnaast vind ik het inderdaad ook vervelend om eerst een scala aan opties uit te moeten zetten, voor ik er eindelijk mee kan werken zoals ik dat wil.
|
XP start veel sneller op
XP heeft veel meer hardware support XP heeft NTFS 3.1 support XP heeft een mooi design (zeg nou eerlijk, alles is beter dan het win95/98/nt/2k uiterlijk) XP heeft standaard DirectX support XP kan met SP1 fouten in device drivers onderscheppen, waardoor een BSOD (blauw scherm) voorkomen wordt Nadelen van XP zijn er ook: WPA is een omstreden technologie van Microsoft. Na veel protest is deze flink afgeslankt, maar het principe blijft: jij bepaalt niet waarop en wanneer jij je XP installeert, je moet aan Microsoft vragen of je het op je computer mag installeren. Verder is XP wel iets intensiever met visual effects, waardoor het meer vraagt van het systeem. Dit is uiteraard gewoon uit te schakelen, maar werkt bij een redelijk snel systeem zeer prettig. Windows in het algemeen vind ik niet geschikt als server. Een professioneel serversysteem draait naar mijn mening geen GUI; dit is onnodig aangezien een dergelijke server remotely administrated wordt en verspild resources en levert in op stabiliteit. Als hobby servertje is het natuurlijk prima. Maar IIS is wel een erg slechte webbrowser qua security. Conclusie: Windows XP doet zeker niet onder voor Windows 2000, en afgezien van het financiële aspect zie ik geen reden om niet XP te nemen ipv een andere Windows-versie.
||
Citaat:
ik hou wel van sober.. dus mijn xp is dus ingesteld zodat het op de rest lijkt ![]()
||
Citaat:
![]() Nouja erg subjectief natuurlijk. Iig geen reden op geen XP te gebruiken, want je kunt alles weer terug op Windows Classic look zetten, als Windows 2000 dus. Maar om eerlijk te zijn vind ik mensen die dat doen vaak wel conservatief. Sommige mensen kunnen zo slecht tegen verandering. Kan me enigszins nog voorstellen dat je XP look niet mooi vindt. Download en installeer dan een andere mooie theme of shell! ![]()
||
Citaat:
![]() maar die themes enz, geven allemaal weer extra laadtijden enzo ![]() want ze moeten van die mooie gelikte plaatjes weergeven, enz ![]() ik heb trouwens wel het inlog schermpje anders dan origineel dus toch een klein beetje conservatief maar ![]()
||
Citaat:
XP mooier, ik snap niet wat daar mooi aan is, aan een afgeronde groene start knop, of al die andere troep. Win 2k/ nt vind ik er prima uitzien. XP heeft misshien wel standaard Direct X support maar ik zie niet echt de voordeel van in. Je kan het tog altijd downloaden. Ik vind dat op een oudere computer win 2k voor xp gaat. Heb je een nog oudere ba waar zelfs geen 2k op draait dan zou ik nt aanraden. Maar xp...., nou neej, is me iets te zwaar. Het vreet geheugen. en nog iets belangrijks, als je een kleine hd hebt (5gb hier) dan kom je ook een beetje in de knoop, aangezien ik 2,5gb muziek heb |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt XP Pro prima als webserver gebruiken je hoeft niet per sé iis gebruiken...Er bestaat ook zoiets als apache voor Windows.
Voor beveiliging kun je ook een oude pc gebruiken met twee nic's en een cdrom speler. Gibraltarcd erin drukken en je bent bijna klaar met je beveiliging WJ
|
en nog iets belangrijks, als je een kleine hd hebt (5gb hier) dan kom je ook een beetje in de knoop, aangezien ik 2,5gb muziek heb
Hier in Groenlo kun je voor 109 euro een maxtor 80 gb 7200 rpm hdd kope...daarvoor hoef je dus nie aan te moddere met 5 gb
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik weet best dat ik het allemaal kan veranderen, maar het kan niet zomaar met een paar muisklikken. Je moet óf extra programma's downloaden, óf je moet in config files gaan prutsen. Nou heb ik daar op zich niks op tegen, maar bij Windows 2000 hoef ik dat gewoon allemaal niet te doen.
|
Met XP Pro had in eerste instantie last van allerlei problemen, outlook starttte niet of heel traag op, volumeregeling bleef hangen, enzovoort
![]() Als je echt stabiliteit en uitgebreide netwerkfuncties zoekt zou ik 2000 Advanced Server nemen maargoed, uh, da's een beetje erg duur als je het legaal wilt kopen. Windows 2000 is prima voor een netwerkje, ik ken er heel wat die 2000 hebben draaien ipv. XP Professional en daar hebben ze wel redenen voor. Windows 2000 hoefde ik trouwens helemaal niet van de nodige servicepacks en hotfixes te voorzien om het goed te laten werken wat bij XP wel het geval was! Maar, nog een erg groot voordeel van XP: Heb je geen zin om drivers te installeren dan komt dat mooi uit, XP herkent namelijk standaard verschrikkelijk veel hardware! En XP is idd beter voor spelletjes, en met die detonator drivers is het helemaal een feest ![]() Met Win XP Pro kun je evengoed rechten instellen, NTFS partities beheren, policies en quotas instellen, bla bla, wat bij XP home niet kan.. Home is meer voor de thuisgebruiker.. |
![]() |
||
Citaat:
downloaden van nog een andere theme, waardoor windhoos NOG langer moet laden enzo, vind ik geen optie. zo min mogelijk troep installeren! @enlightenment: smaken verschillen, ik vind het uiterlijk van winxp VRESELIJK en ik vind win9x, winnt, win2k veel en veel mooier en strakker. maar dat was geloof ik wel duidelijk. verder heeft winxp weer meer ram nodig, maar is het gewoon gebaseerd op win2k.
||
Citaat:
als jij apache onder windows draait, draait dat op windows dus: apache gebruikt windows functies stel dat er (beveiligings)fouten in die windows functies zitten, dan lopen die (beveiligings)fouten door tot in apache en je kan ertussenin zetten wat je wil, maar je zal (ervan uitgaande dat je je webserver open wilt hebben naar de buitenwereld) toch poort 80 bereikbaar moeten houden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wordt volwassen. Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 11:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie ook geen reden om 2k te gebruiken boven XP. Ik vond Windows 2000 altijd een geweldig OS. Maar XP was IMHO gewoon nóg beter. Heb je een beetje een snelle Pc (zoals de topic starter), dan zie ik geen enkele reden om niet te kiezen voor XP. |
![]() |
|
niet op jouw pc van toepassing, maar uit ervaring kan ik zeggen dat windows xp een snellere pc nodig heeft.... (dan 2k)
en zelf het inlog scherm van xp kan je wijzigen.. dat kan Uch wel ff vertellen, die het het ook op onze laptop gedaan ![]() Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 11:49. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
bmp--->jpg Verwijderd | 13 | 24-08-2003 17:11 |