11-06-2002, 18:32 | |||
Citaat:
Citaat:
Al met al, nu krijg je wsch. foute conclusies van bepaalde mensen van 'mensen met een piercing zijn crimineel' net zoals sommige mensen dat beeld hebben bij allochtonen cq. niet-blanken. Zei iemand anders me, kon ik me in vinden.
|
11-06-2002, 18:44 | ||
Citaat:
11-06-2002, 18:48 | ||
Citaat:
kheb mijnes er net uitgehaald, zodat ik flink wat ouder word
11-06-2002, 18:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
11-06-2002, 19:10 | ||
Citaat:
Zou jij 't leuk vinden als Marokkaan of piercing-hebbende om automatisch in zo'n hokje geplaatst te worden? Om op die manier gebrandmerkt te worden? Nou dan.
11-06-2002, 20:13 | ||
Citaat:
't is echt een schijt onderzoek
11-06-2002, 20:52 | |
ik denk eerder dat het zo is, dat mensen met wat meer lef, en meer baldadigheid piercings nemen, dat deze ook crimineler zijn, ligt ook aan die eigenschappen.
het is dus geen oorzaak van piercings, dat metaal je beinvloed ofzo..
11-06-2002, 20:56 | ||
Citaat:
11-06-2002, 21:06 | |
kleine update op nu.nl site
De krant wijst erop dat het onderzoek enigszins beperkt is, mede omdat de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld. Maar het geeft wel een beter beeld dan eerdere onderzoeken in psychiatrische klinieken en gevangenissen. Zo werd gevonden dat van de kinderen met piercings 72 procent seks had gehad in de dertig dagen voordat ze werden ondervraagd, tegen 42 procent van de jongeren zonder. Negentig procent van de ondervraagden met een tatoeage had onlangs seks gehad tegen 41 procent zonder. Ook de verschillen in het gebruik van alcohol en marihuana waren significant. Van de mensen met piercings was eenderde kort daarvoor betrokken bij een 'zuippartij' tegen 11 procent van de ondervraagden zonder. Onder mannen bestond er een verband tussen geweld en tatoeages, bij vrouwen was er sprake van een verband tussen geweld en piercings. Drugs De onderzoekers ontdekten ook dat er een samenhang is tussen het gebruik van harddrugs en het aantal piercings. Bovendien was er een verband met leeftijd. Hoe jonger een kind toen hij zich liet voorzien van een tatoeage of piercing, hoe groter de kans dat dat kind later drugs zou gaan gebruiken. Kinderen die een eerste 'tatoo' of piercing namen op een leeftijd van dertien jaar of jonger, hadden ook meer gedacht over het plegen van zelfmoord. De onderzoekers geven toe dat de resultaten van de studie overeenkomen met al bestaande veronderstellingen. Desondanks geeft de aanwezigheid van een tatoeage of een piercing ouders en zorgpersoneel nu een handvat, stellen zij. ,,Wij wilden artsen en verpleegkundigen duidelijk maken dat als ze een kind met een of meerdere 'tatoo's' en piercings onder ogen krijgen, zij beseffen dat dit iemand zou kunnen zijn met een verhoogd risico'', aldus een van de onderzoekers tegen de Post.
11-06-2002, 22:46 | |
Beetje onzinnig onderzoek. If you ask me.
Maar ergens valt de uitkomst misschien wel te verdedigen. (let op: misschien, ik zat ff te denken aan een mogelijke oorzaak voor het "verband" ) Is het namelijk niet zo dat *let op:generalisatie* mensjes met piercings zich over het algemeen wel afzetten. (hier heb ik het dus niet over de modekutjes) Dat kan bijvoorbeeld een gevolg zijn van een moeilijk jeugd. Dat kan gewoon zijn omdat iemand gewoon heel erg kritisch (en vaak intelligent) is, dat kan zoveel oorzaken hebben. Dit afzetten kan er soms voor zorgen dat het soms wat moeilijker is om "normaal" te functioneren in de maatschappij -> kan voor depresiviteit gaan zorgen -> zelfmoordneigingen. (heel erg generaliserend, i know maar misschien zit er wel een punt in)
16-06-2002, 23:02 | ||
Citaat:
Of zit hier nog een diepere bedoeling achter?
17-06-2002, 15:06 | ||
Citaat:
18-06-2002, 10:24 | ||
Citaat:
25-06-2002, 14:57 | |
Jongens lezen lezen en nog eens lezen
er staat duidelijk "De krant wijst erop dat het onderzoek enigszins beperkt is, mede omdat de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld. Maar het geeft wel een beter beeld dan eerdere onderzoeken in psychiatrische klinieken en gevangenissen. " niet in nederland dus
26-06-2002, 00:32 | ||
Citaat:
|
26-06-2002, 12:26 | |
Verwijderd
|
Het probleem met Amerikaanse wetenschappers is gewoon dat ze naar een bepaalde onderzoeksuitslag toeredeneren...'oh, er zijn de laatste tijd veel mensen met piercings en zwarte jassen geweest die gezellig een middelbare school hebben uitgemoord en daarna zichzelf van kant hebben gemaakt, laten we eens even een onderzoekje in elkaar flansen waaruit blijkt dat mensen met piercings inderdaad depri, gewelddadig en suïcidaal zijn'
|
04-07-2002, 19:38 | ||
Citaat:
Ik zou mezelf ook eerder doodknallen als ik zo'n ding had.. |
08-07-2002, 13:59 | |
mijn vooroordelen zeggen mij:
1) suïcidalen komen vaker voor onder intellectuelen 2) piercings komen vaker voor bij vrijgevochten types 3) vrijgevochten types komen vaker voor onder intellectuelen dus als mijn vooroordelen enigzins juist zijn zal dit mogelijk leiden tot een statistisch verband tussen piercings en suïcidalen. De resultaten uit dit onderzoek lijken me overigens niet gebaseerd op een representatieve steekproef! en ik lul ook maar wat uit m'n nek maar misschien klopt het toch wel. |
08-07-2002, 14:04 | ||
Citaat:
Er staat: "De studie is helemaal gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek worden behandeld."
08-07-2002, 14:08 | ||
Citaat:
-edit- bambix ik doelde met "maar misschien klopt het toch wel" op m'n eigen redenatie; niet op die van die amerikanen; sorry voor de verwarring Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 14:16. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Jongeren met piercings en tattoos Black Sugar | 68 | 07-05-2003 02:51 | |
Lifestyle |
Het Algemene Piercing Topic Stevill | 450 | 08-08-2002 19:18 | |
De Kantine |
Stelling: `Jongeren met piercings overwegen vaker zelfmoord` Internationalist | 17 | 31-07-2002 22:01 |