07-08-2001, 01:21 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-08-2001, 13:16 | |
Verwijderd
|
Niet meer gelukkig. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik 2x bleef zitten in Havo 3 en daardoor van school moest (geen uitzondering). Gelukkig doe ik nu staatsexamen Havo volgend jaar (anders zou ik eerst naar mavo moeten en dan weer naar havo, dan ben ik 20 als ik mijn diploma heb ).
Tis wel enorm klote, je komt aan (had ik iig, geen beweging en tzelfde blijven eten) en conditie is totaal weg (die probeer ik nu weer op te bouwen). Heb er ongeveer 1,5/2jaar last van gehad, tot de 100% gezond zijn zegmaar. |
09-08-2001, 15:35 | ||
Citaat:
|
11-08-2001, 06:18 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo heb ik het gehad ongeveer 1jaar en een paar maanden terug. Begrijpen anderen 't ook? Of snappen ze 't? Dat had ik niet, vooral die (@*#(@# schoolleiding. Na een bloedtest wilden ze nog niet geloven dat ik 't had. En dat is toch wel ff een klotegevoel. |
11-08-2001, 11:40 | ||
Citaat:
Ik heb geen pfeiffer maar "de nasleep" ervan, wat ongeveer het zelfde is alleen gaat pfeiffer binnen "korte" tijd over |
11-08-2001, 20:39 | ||
Citaat:
|
11-08-2001, 20:41 | ||
Citaat:
[/B][/QUOTE] Ja dat zei mijn huisarts ook over mij. De nasleep van pfeiffer. Wat houd dat eigenlijk precies in?? En hoe lang heb jij het al?? |
12-08-2001, 08:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw school is nog stukken beter gelukkig. Ik was al 1x blijven zitten (mijn ouders waren gescheiden in de vakantie en kwas veel thuis en kreeg slapeloosheid)... Maar toen ik pfeiffer kreeg toen ik het jaar over deed wilden ze me niet geloven en besloten maar dat ik van school af moest. |
12-08-2001, 12:06 | |
ik heb het begin de 2e gekregen..
ik heb 5 weken alleen maar in bed gelegen... daarna ben ik naar school gegaan weer. maar dat jaar ben ik super omlaag gegaan met cijfers en alles ging mis.. daardat je zo tering moe bent niemand begrijpt je iedereen denkt dat het mee valt. als iemand in de klas zei pff ik ben moe.. dan kon ik in me eigen zo erg kwaad worden ze weten niet wat echt moe zijn is.. na de 2e ben ik naar een andere school gegaan. de pfeiffer was nog sterk aanwezig. daardat ik naar een andere school ging was er druk op mij.. spanning enzo. en na 2maanden ben ik daar ook weer afgegaan. en naar een hele kleine school gegaan.. ik heb de 3e klas niet gehaalt zelf nu na bijna 2 jaar ben ik soms zo erg moe dat ik tussen door moet slapen. het is dus gewoon KUT
12-08-2001, 12:27 | ||
Citaat:
ps: als je meer wil weten moet je me maar ff contacten via ICQ (als je dat hebt) |
13-08-2001, 18:33 | ||
Citaat:
Zou wel willen, maar dat heb ik niet. Wel MSN maar dat doet het vaak niet bij mij. Heel raar, weet niet wat het is. Heb je geen email??? |
13-08-2001, 18:39 | ||
Citaat:
Ja 't is echt kut. Door pfeiffer ben ik wel een aantal vrienden kwijtgeraakt. Nou ja kwijtgeraakt??? Ik heb ze zelf van mijn lijstje geschrapt.....omdat ze me niet geloofde en dachten dat ik me aanstelde!! Ik had echt zoiets van vrienden die dat zeggen/denken zijn geen echte vrienden toch?? Ikben wel heel erg blij dat ik toch over kon. Ik moet dit jaar examen gaan doen, en daar zit ik nog het meest tegenop. Ben bang dat het allemaal teveel is. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Heb jij trouwens nog steeds pfeiffer??? En hoe lang heb je het al (gehad) ??? |
17-08-2001, 19:20 | |
Ja dat gaat echt super snel, ik heb mijn omgeving ook aangestoken. Mijn zus,vriendin, haar vriend, mijn nu exvriend, en mijn beste vriend en zelfs mijn tante! Nou kan je na gaan hoe snel dat gaat. Iedereen heeft elkaar aangestoken. Gewoon met onvoorzichtigheid met bijv uit elkaars glas drinken, hijs van sigaret enz enz.
|
17-08-2001, 19:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door spawn again (17-08-2001).] |
20-08-2001, 21:24 | |
ik heb voor een jaar geleden Pfeiffer gehad.. ik had al een poos last van erge moeheid, duizeligheid en ik viel erg vaak flauw! na dit een paar weken (ja zolang) aan gekeken te hebben ben ik naar de dokter gegaan en moest ik me spoed door naar het ziekenhuis.. ik had al 3 weken niets meer gegeten alleen maar gedronken, en zelfs dat de laatste week niet meer.. in het ziekenhuis moest ik meteen aan het infuus enzow.. ik heb daar 6 dagen geleden.. (mn amandels zijn geknipt.. ik kon op een gegeven moment m'n speeksel niet meer wegkrijgen) toen heb ik thuis nog 3 weken alleen maar geslapen en toen langzaam aan weer wat doen en toen is het heel snel gegaan, ik heb school ook gewoon gehaalt duss!! het viel bij mij allemaal nog wel mee dus!
|
21-08-2001, 19:26 | |
Verwijderd
|
Jah, gelukkig dat het je leventje niet overhoop gooide. Bij mij helaas wel. :\ Ik heb 't best wel lang gehad voordat ik naar 't ziekenhuis ging (ben er zelfstandig heen gegaan). Was wel ff schrikken... gelijk veel rusten. Want het schijnt te zijn dat je ME kan krijgen (pfeiffer voor altijd) als je niet rust als je pfeiffer hebt.
|
21-08-2001, 20:05 | ||
Citaat:
Hoe bedoel je zelfstandig naar het ziekenhuis gegaan? Wist je toen al dat je pfeiffer had? |
21-08-2001, 20:06 | ||
Citaat:
Enne, waar merk je aan dat je M.E hebt? En hoe kan je dat laten testen? Ook door bloedonderzoek? |
21-08-2001, 20:20 | |
Ik heb momenteel Pfeiffer.
Niet super erg, gelukkig, ik ben maar een paar dagen echt heel moe geweest, koorts etc. Nu gaat het wel weer, alleen met van dat vieze warme kleffe weer nog niet zo. Maar hoe weet je wanneer het helemaal over is? Gaat het nog helemaal weg? en wanneer kan je weer iemand gewoon zoenen, gewoon je beker op tafel zetten zonder dat iemand anders er uit drinkt?
21-08-2001, 20:50 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
21-08-2001, 20:54 | ||
Citaat:
als er zeg maar niks anders is dat je hebt, en je hebt die symptonen kan je dokter denken dat het me is |
22-08-2001, 00:13 | ||
Citaat:
|
22-08-2001, 00:25 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Door zoenen is het bij mij niet gekomen want toen ik 't kreeg had ik nog nooit gezoend. Dat van 't drinken uit iemands anders glas kan wel kloppen ja. |
23-08-2001, 03:20 | |
Zoals ik al eerder schreef, ik heb ook mensen in mijn omgeving besmet. Het hoeft niet alleen door zoenen te gebeuren. Het kan ook door, handdoeken, hijs van sigaret, uit glas drinken. Dat zoort dingen. Je kan het eigenlijk niet tegen houden,je kan je moeilijk van iedereen af gaan zonderen toch? Hoe lang het besmettelijk is weet ik niet precies. Daar gaan eigenlijk heel veel verschillende verhalen over. De ene huisarts zegt de eerste 6 weken, en de ander weer gedurende dat je de ziekte hebt. Wat mij trouwens het meest logische lijkt! Maar aan de andere kant, ik heb ook met mijn vriend gezoent (na ongev 2maanden) en hij heeft gewoon helemaal nergens last van. Dus voor mij is het nog steeds een heel groot vraagteken???!
|
23-08-2001, 09:19 | ||
Citaat:
Nou moet ik er wel bij zeggen, heeeeel veel kinderen van onder de 10 jaar hebben al pfeiffer gehad zonder het zelf te weten of er last van te hebben. Dus niet iedereen waarmee jij een blikje drinkt krijgt ook pfeiffer |
23-08-2001, 11:00 | |
Meer info:
http://ziekte-van-pfeiffer.tmfweb.nl
23-08-2001, 20:04 | ||
Citaat:
Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe goed je naar je lichaam luisterd, en natuurlijk in welke vorm, je het hebt. Ik heb dus de zware vorm van pfeiffer, (ben al 4maanden ziek) ik heb er gewoon dagen bij dat ik nog geen 5 meter kan verzetten! En dan heb je ook nog van die mensen die zeggen dat je je aanstelt! ik kan me dat wel een beetje indenken dat mensen dat zullen gaan denken. De ene dag voel je je gewoon beter dan de andere. Maar echt....pfeiffer mag je nooit onderschatten! |
23-08-2001, 21:43 | ||
Citaat:
|
23-08-2001, 21:45 | |
Ja veel mensen begrijpen je niet dat klopt. Heb zelf geen ervaring met Pfeiffer maar heb zelf ME. Ik ben nu 2 keer blijven zitten en ga nu van school af. Ik zou nog een keer dit jaar mogen doen maar heb het niet gedaan ga nu MBO doen.
edit:mezelf gequote [Dit bericht is aangepast door ChicaneBT (23-08-2001).] |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ziekte van pfeiffer. xlisaa_w | 5 | 08-01-2013 15:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ziekte van pfeiffer Charity's | 4 | 18-01-2012 09:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
2e keer ziekte van pfeiffer? poetic_tragedy | 29 | 29-01-2007 22:13 | |
Lichaam & Gezondheid |