Advertentie | |
|
12-12-2005, 12:14 | ||
Citaat:
Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je als je relatie niet meer zo goed gaat, je het uitmaakt en daarna een beetje casual blijft daten. Dat heeft in principe niets te maken met gaan studeren, maar het kan wel. Doordat je gaat studeren verandert je omgeving en verander jij ook. Daardoor zou je door kunnen krijgen dat de relatie waar je nu in zit toch niet helemaal voor jou is en daarom maak je het uit. Ik zie het punt niet.
12-12-2005, 12:26 | ||
Citaat:
12-12-2005, 14:32 | ||
Citaat:
|
12-12-2005, 15:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-12-2005, 17:18 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat wil echter niet zeggen dat er een wéreld van verschil is tussen zoenen voor een avondje en zoenen 'voor een relatie'. Als de situatie er naar is dat je alleen maar 'voor even' iets wil, dan weten beide partijen dat. En als de situatie er naar is dat jullie allebei verliefd zijn, dan weten beide partijen ook wel dat het vanaf nu iets vasts is. Maar goed, nu spreek ik voor mezelf - als ik weet dat de ander méér wil, zal ik van tevoren zeggen dat ik daar niet op zit te wachten, of gewoon niet met diegene zoenen. Er zullen vast mensen zijn die daar geen rekening mee houden, maar in mijn ervaring zijn dat er vrij weinig (en weet je eigenlijk van tevoren ook al dat diegene niet de persoon ernaar is om rekening met jou te houden). En als iemand achteraf meer wil, tja, nou ja, daar kun je dan weinig aan doen. Je weet als je voor een avondje zoent namelijk best dat het risico op verliefdheid erin zit. |
12-12-2005, 17:25 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-12-2005, 17:34 | ||
Citaat:
(met of zonder goedkeuring van ouders )
12-12-2005, 17:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb twee relaties die beiden rond de 20 maanden waren achter de rug, en tevens best wat rondgeslet. Als er echter een persoon voorbij komt waar ik echt iets voor voel, dan gaat dat echt wel voor! Verder had ik geeneens zin de gehele openingspost door te lezen, omdat ik het allemaal meteen al onzin vond. Allereerst heeft iederen een eigen interpretatie van andermans woorden en weet niemand hoe die relatie van dat meisje precies in elkaar stak. Mijn vader was ook dolblij toen ik mijn laatste relatie verbrak.. doordat mijn ogen daarna weer glinsterden en ik veel meer straalde en veel meer lol maakte. Dat was daarvoor dan niet niet het geval door het feit dat ik een relatie had, maar door wat voor relatie dat was. En dat kan in dit geval ook zo zijn. En over dat woordje 'inhalen'. Het is misschien gek gekozen, maar het is maar een woord joh. Jemig. Snel oordelen is altijd makkelijk. Verder hoeft dat ook helemaal niet te gaan over rondsletten. Zo verwaarloosde ik al mijn vrienden gigantisch omdat mijn vriendje voor alles ging, wist ik veel |
Advertentie |
|
12-12-2005, 18:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
(met goedkeuring, mijn ouders waren ook rondsletters ) |
12-12-2005, 19:10 | ||
Citaat:
Daarnaast heb ik sowieso een hekel aan ouders die het 'heilige moeten van een vrijgezellig studentenleven aanhangen' en daarbij voor het gemak maar even uitgaan van hun alwetendheid, toegeschreven aan hun zelf verklaarde en enorm relevante geachtte schat aan levenservaring, met betrekking tot het liefdesleven van andere mensen. Ik heb een relatie van 26 maanden, sinds het begin van de 5e klas gymnasium, en men kan veel van me zeggen, maar contactgestoord of sociaalonderontwikkeld ben ik echt niet, ookal ben ik veel en graag bij mijn vriendin.
12-12-2005, 19:42 | ||
Citaat:
Want zoenen voor een (of meer) avond(en) kan idd gebeuren en als je allebei weet hoe je erover denkt moet dat kunnen, heb ik ook weinig tegen
13-12-2005, 00:34 | |||
Citaat:
Citaat:
En je laatste zin: dat ben ik dus echt niet met je eens. En waarom niet? Omdat bij relaties per definitie personen betrokken zijn. Je speelt dan dus met personen... |
13-12-2005, 00:35 | ||
Citaat:
Maar wat dat laatse betreft. Als ik iemand echt leuk vind dan parafraseer ik de Spice Girls: If I want your future I forget your past! |
13-12-2005, 00:37 | ||
Citaat:
|
13-12-2005, 16:17 | ||
Citaat:
ik heb zelf een relatie van 2.5 jaar en zit de laatste tijd ook vaak met het idee om het uit te maken. Gewoon om mijn vrijheid te herwinnen. Maar mijn vriend geeft zoveel om mij en ik om hem, dat ik mij niet zou kunnen inbeelden dat ik zomaar met onze relatie zou 'spelen' of zijn gevoelens zou kwetsen. Hij heeft mij doen inzien hoeveel een mens echt om een ander kan geven. Niemand verdient het om als een hoopje vuil te worden behandeld. Het lijkt wel alsof het ingeburgerd raakt: op jonge leeftijd mag je experimenteren en anderen kwetsen. Dit slaat toch nergens op? |
13-12-2005, 18:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En persoonlijk zou ik het ontzettend raar vinden als vaders van mijn exen minder blij zouden zijn hun zoon gelukkig te zien door onze break-up, omdat ik nou ongelukkig ben. Mijn ouders bekommeren zich wel om mij, laat de ouders van mijn exen zich lekker om mijn ex bekommeren zeg! En dan ook nog, niemand zegt dat het niet boeit dat het voor die jongen wat minder leuk is.. Het is alleen niet het onderwerp in het stukje. |
13-12-2005, 22:01 | ||
Citaat:
|
13-12-2005, 22:06 | |||
Citaat:
Citaat:
Maar ik hoop toch echt dat als ik een relatie beeindig en ik doe daarmee een meisje pijn, dat mijn ouders me daar ook (!) op wijzen. Maar goed, ik weet niet hoe die jongen er onder is, ik weet niet wat die vader nog meer allemaal zei. Maar het kwam op mij allemaal niet zo verheffend over... |
13-12-2005, 22:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
13-12-2005, 22:53 | ||
Citaat:
Jong zijn geeft je nog geen vrijbrief om mensen te kwetsen. Natuurlijk moet je het hebben van een relatie ook met vallen en opstaan leren, zoals je alles moet leren door ervaring, maar ik zou dat geen spelen willen noemen. Spelen klinkt alsof je mensen en hun gevoelens mag gebruiken. |
14-12-2005, 13:28 | ||
Citaat:
En als je foute relatie hebt gehad, word je dan blijer, vrolijker, krijg je meer peace-of-mind, als je beetje gaat aankloten met vreemden? Lijkt me niet! |
14-12-2005, 13:34 | ||
Citaat:
Ik ben nooit gaan rondsletten na mijn relatie, zit niet in mijn aard, maar ik ben wel blij geweest dat ik het eindelijk kon. Mijn ex kon niet verdragen dat ik gewone (mannelijke) vrienden had, terwijl hij me wel meermaals bedroog en zich er niets van aantrok dat ie een relatie had. Dus toen het uit was, had ik wel zoiets van "laat ze maar komen!". En het feit dat je eindelijk onder de plak van die jongen bent, en dat je zoveel jongens kan krijgen als je maar wilt, dat maakt je blijer. Mij toch, ook al ben ik braaf Maar ik geef toe, het is een oppervlakkig gevoel, die euforie blijft niet duren. |
14-12-2005, 14:10 | |
Maar rondsletten is toch véél minder leuk dat een langere relatie met een fantastisch leuk iemand? En waarom zou je dan iets in moeten halen? Als je het leuk hebt met iemand maakt het toch niet uit dat je die tijd eigenlijk ook had kunnen gebruiken om een beetje rond te sletten. Ik vind niet dat je dan iets gemist hebt, want je hebt het juist een leuke relatie gehad en dat is toch veel leuker? Als diegene je maar gelukkig maakt. Want om nou op jaren bij iemand te blijven met wie het eigelijk niet gaat, ja dan had je beter kunnen rondsletten misschien. Bovendien kun je in een relatie ook je vrijheid houden. Je kan toch nog steeds lekker uitgaan, met vrienden dingen doen, bijna alles eigenlijk! Alleen niet met andere jongens zoenen, maar als je hartstikke verliefd ben is het veel leuker om een relatie te hebben met diegene dan een beetje rond te sletten. Ik zou het alleen wel zonde vinden als ik nu jaren lang een vriendje had met wie ik elke zaterdag op de bank ging zitten ipv lekker uit te gaan. Maar ja, ook dan hoef je dat achteraf niet erg te vinden, als je het op dat moment zelf maar leuk vond!
14-12-2005, 17:35 | |
Jullie gaan er nooit uitraken
Kheb eig alleen maar de eerste en de laatste paar posts gelezen, geen tijd en geen zin. Ik vind dat je niet moet rondsletten of net heel serieuze relaties hebben omdat je jong bent, of dat het ene per se beter is dan het andere. Wrs ga je in je leven beide wel meemaken. Iig vind ik jong zijn zeker geen excuus om te spelen met relaties. Vrij willen zijn vind ik geen reden om het uit te maken, gevangen zitten in een relatie wel. Ik zou net graag al vrij jong een serieuze relatie gehad hebben. Wrs was het nu dan al wel goed foutgelopen en had ik er veel miserie mee gehad, maar het lijkt mij een mooie en waardevolle ervaring. Ik ben niet iemand die snel spijt van iets heeft. Wat mis je nu echt als je pakweg vier jaar van je jonge leven bij dezelfde persoon blijft? Veel alleen zijn, af en toe wat leuk maar betekenisloos geklooi met meisjes waar je niet veel om geeft en nauwelijks iets afweten van wat het betekent om van iemand te houden. Ik heb nog geen enkele echt serieuze relatie gehad, en ik vind dat veel meer een gemis dan dat ik ooit mijn zogenaamde vrijheid zou kunnen missen. Het was leuk (stel je er niet te veel bij voor, kben er wat laat aan begonnen, maar dat maakte het miss juist nog leuker ) en kheb er zeker geen spijt van, maar kzou het zo willen inwisselen voor iets serieuzer. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik als het foutloopt toch wat 'schade wil inhalen'
|
|
|