Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 17:52
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Ik kan ik dat goed krijgen zodat ze wat zeggen ook de ondertiteling krijg?

gebruik bs player.
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2006, 18:12
bam
Avatar van bam
bam is offline
2x BS player opstarten, 2x dezelfde film, alleen de eerste film die je start doe je zonder geluid, de 2de film met geluid en 2 sec. later


Je ondertiteling loopt goed met de spraak, alleen niet met je beeld )

Als er geen losse subs/srt of weet ik veel wat bestanden zijn meegeleverd, krijg je ze moeilijk gelijklopend
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 20-06-2006 @ 18:52 :
Ik kan ik dat goed krijgen zodat ze wat zeggen ook de ondertiteling krijg?

gebruik bs player.
De juiste subs te pakken krijgen is de gemakkelijkste oplossing.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ken die speler niet, maar vaak zitten er opties in om subtitles eerder of later te laten beginnen of een fractie langzamer of sneller af te spelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 07:20
Verwijderd
Om precies te zijn zitten die niet in de player, maar in het filter dat de subs weergeeft, meestal VSFilter en/of DirectVobSub. Bij een goede player (bijv. Zoomplayer) kun je vanuit de media zelf heel makkelijk bij dat filter komen.

DVS biedt in elk geval de mogelijkheid om ondertitels lineair te versnellen of te vertragen, dwz. een aantal seconden naar voren te halen of andersom. Het wordt een iets groter probleem als hij ook relatief gezien niet goed loopt, dwz. de ondertitels starten wel goed maar ze gaan na verloop van tijd out of sync omdat de ondertitels met (bijvoorbeeld) 23,976 fps zijn opgenomen terwijl de media zelf 25 fps is.

Heb je te maken met een zgn. hardsub (zoals bij de meeste DiVX en XViD AVI's) dan kun je de ondertitels niet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 08:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-06-2006 @ 21:21 :
Ik ken die speler niet, maar vaak zitten er opties in om subtitles eerder of later te laten beginnen of een fractie langzamer of sneller af te spelen.
Klopt. Ctrl + pijltjes.
Staat ook in het menu, onder subtitles.

@Nare man: waarom is zoomplayer beter dan bspayer? Ik meen dat je dat een keer zei.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:09
Verwijderd
Omdat Zoomplayer veel beter werkt met de (toch wel redelijk gezaghebbende) combined community codec pack dan BSplayer. Bovendien zijn de mogelijkheden om zelf de bediening en de interface te configureren superieur. Je kunt werkelijk álle toetsen óveral aan binden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:03
Verwijderd
Aah. Zoomplayer benadert het idee van Mplayer dus meer?
Als de toetsen door de user te binden zijn, stap ik meteen over.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:14
Verwijderd
Nou, ik was eerst fan van BSplayer maar toen ontdekte ik dat die bepaalde filters gewoon niet goed verwerkte, bijv. styled SSA subs in MKV-files. En ik heb ZP gewoon net zo ingesteld als BSplayer qua toetsen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:23
Verwijderd
Hm, daar kan ik wellicht van hebben, maar eigenlijk heb ik het nog nooit gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.