Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2007, 15:54
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Beste mensen.

Ik heb vandaag een stekkertje aangesloten voor geluid van mijn pc naar stereo, even deed hij met (echter maar voor de helft).
Toen kwam ik erachter dat ik de maar 1 van de 2 goed had aangesloten (rood/wit).
Toen ik hem goed had gedaan, herkende hij hem niet meer.

Ook toen ik mijn gewone speakerstekkertje erin deed wilde hij deze niet herkennen, dus nu zit ik zonder geluid.
Weten jullie wat ik eraan kan doen?
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2007, 18:35
Verwijderd
Speakers herkennen heeft nog geen enkel bestuuringssysteem aan gedaan. Windows hoort de geluidskaart te herkennen, daar geeft windows het geluid aan door. die geluidskaart stuurt vervolgens domweg stroompjes naar de goede aansluiting. Windows heeft dus niets te maken met de herkenning van speakers, dat kan ook niet want daar zitten geen herkennings elementen in.

Het zou dus kunnen zijn dat de geluidskaart stuk is.
Het is ook mogelijk dat 'mute' of 'dempen' aanstaat bij 'Volumeregeling'. (dubbelklikken op het luidsprekertje in de taakbalk)
Kijk daar eens naar. Daar kun je bijvoorbeeld ook de balans links/rechts instellen en vanzelfsprekend het volume.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:10
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Aan het mute en de links/rechts verhouding ligt het niet, daar had ik al naar gekeken.
Maar om nu meteen te zeggen dat de geluidskaart naar de donder is, zijn er geen andere mogelijkheden als alleen dat?
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Speakers herkennen heeft nog geen enkel bestuuringssysteem aan gedaan. Windows hoort de geluidskaart te herkennen, daar geeft windows het geluid aan door. die geluidskaart stuurt vervolgens domweg stroompjes naar de goede aansluiting. Windows heeft dus niets te maken met de herkenning van speakers, dat kan ook niet want daar zitten geen herkennings elementen in.

Het zou dus kunnen zijn dat de geluidskaart stuk is.
Het is ook mogelijk dat 'mute' of 'dempen' aanstaat bij 'Volumeregeling'. (dubbelklikken op het luidsprekertje in de taakbalk)
Kijk daar eens naar. Daar kun je bijvoorbeeld ook de balans links/rechts instellen en vanzelfsprekend het volume.
Mwa, als ik mijn speakers in een random speakeraansluiting rag, wordt door Vista gevraagd welke speaker ik heb aangesloten en wordt die poort geherconfigureerd als het eigenlijk de verkeerde poort is.
Daarbij herkent ie ook vrijwel altijd meteen correct welke speaker aangesloten wordt.

Het beste is het sowieso om je speakers aan te sluiten wanneer je pc uit staat. Probeer dat nog eens en start opnieuw op.
Bij mij werkt 5.1 ook wanneer ik enkel de front out ingeplugd heb op mijn subwoofer. Speel eens met de aansluitingen dus.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 23:28
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Helaas heb ik ook negatieve ervaringen met bovenstaande adviezen.
Ik ben dus bang dat mijn geluidskaart overleden is
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:34
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Heb je wel het goede gat te pakken? En wat voor kaart heb je?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Mwa, als ik mijn speakers in een random speakeraansluiting rag, wordt door Vista gevraagd welke speaker ik heb aangesloten en wordt die poort geherconfigureerd als het eigenlijk de verkeerde poort is.
Daarbij herkent ie ook vrijwel altijd meteen correct welke speaker aangesloten wordt.

Het beste is het sowieso om je speakers aan te sluiten wanneer je pc uit staat. Probeer dat nog eens en start opnieuw op.
Bij mij werkt 5.1 ook wanneer ik enkel de front out ingeplugd heb op mijn subwoofer. Speel eens met de aansluitingen dus.
Ik vraag me af of vista de speakers herkent of dat hij herkent hoeveel poorten jij gebruikt. Naar mijn weten zitten er in een speaker geen chip die kan zorgen voor de herkenning ervan,. Of moet je dan wel hele luxe speakers hebben. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen, een aansluiting voor speakers heeft toch maar 3 lijnen: +links, +rechts en -. Dus zou het sowiso niet mogelijk kunnen zijn om nog een signaal te sturen met wat voor speaker eraan hangt. correct me if I'm wrong
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik vraag me af of vista de speakers herkent of dat hij herkent hoeveel poorten jij gebruikt. Naar mijn weten zitten er in een speaker geen chip die kan zorgen voor de herkenning ervan,. Of moet je dan wel hele luxe speakers hebben. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen, een aansluiting voor speakers heeft toch maar 3 lijnen: +links, +rechts en -. Dus zou het sowiso niet mogelijk kunnen zijn om nog een signaal te sturen met wat voor speaker eraan hangt. correct me if I'm wrong
Inderdaad, de driver van de geluidskaart (of Vista, maar dat heb ik niet lang genoeg gebruikt om dat te weten) houdt ingangen/uitgangen in de gaten in die zin dat het spanning meet. USB speakers oke, maar die hebben gewoon een USB geluidskaart in de speaker..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af of vista de speakers herkent of dat hij herkent hoeveel poorten jij gebruikt. Naar mijn weten zitten er in een speaker geen chip die kan zorgen voor de herkenning ervan,. Of moet je dan wel hele luxe speakers hebben. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen, een aansluiting voor speakers heeft toch maar 3 lijnen: +links, +rechts en -. Dus zou het sowiso niet mogelijk kunnen zijn om nog een signaal te sturen met wat voor speaker eraan hangt. correct me if I'm wrong
Goede vraag, zou het niet weten tbh. Wat ik wél weet is dat de speakers op correcte wijze worden gedetecteerd en gebruikt, dus mij hoor je niet klagen
Overigens gaan mijn speakers eerst in de sub (zoals bij iedereen neem ik aan) en dan naar de geluidskaart of de s/pdif ingang.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Overigens gaan mijn speakers eerst in de sub (zoals bij iedereen neem ik aan) en dan naar de geluidskaart of de s/pdif ingang.
Bij mij niet ik hang gewoon de stereo aan mijn pc.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 00:55
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Bij mij niet ik hang gewoon de stereo aan mijn pc.
qft.. gewoon via het groene contactje achterop je pc..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.