Advertentie | |
|
23-08-2008, 19:04 | |
Verwijderd
|
Zouthouthee, sterremix, Marokkaanse thee, enz. al geprobeerd? Die vind ik het best te doen zonder suiker (vind het zelfs niet lekker met suiker - of in mijn geval dan zoetjes).
In de oplosthee (20 kruiden) van Zonnatura hoef je inderdaad geen suiker te doen...daar zit al een enorme berg suiker in (hoe denk je dat het anders zo zoet komt? ). |
23-08-2008, 20:08 | |
Ik vond thee tot zo'n half jaar terug ook echt smerig. Maar tegenwoordig drink ik het wel met suiker. De enige soorten thee die ik ook zonder suiker drink zijn sinaasappelthee en kaneelthee. Misschien eens proberen. Of probeer anders een smaak die je het minst erg vindt en bouw met die thee de suiker af? Af en toe wat suiker is geen ramp.
23-08-2008, 21:41 | |
Verwijderd
|
en thee met honing?
hier een hele lijst met recepten voor warme drankjes trouwens, misschien zit er iets tussen... http://www.sandstorms-kookboek.nl/Re...20dranken.html |
24-08-2008, 11:45 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het probleem van suiker in de thee doen sowieso niet zo.. |
24-08-2008, 23:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind honing ook geen suiker, maar dat (honing en druivensuiker) zijn volgens de Zonnatura site de ingredienten waarmee het gezoet is. |
25-08-2008, 11:19 | |
Verwijderd
|
Op de allergenenlijst van zonnatura (http://www.zonnatura.nl/download/all...dieetlijst.pdf) staat niet dat de thee vrij is van toegevoegde (riet-)suiker (sacharose). En ik heb net in de winkel even op de verpakking gekeken...daar staat (behalve druivensuiker) ook rietsuiker op vermeldt.
De Granenkoffie en Noten-Vruchtenkoffie dan weer wel (al kan daar natuurlijk nog wel druivensuiker ofzo inzitten)...misschien dat dat nog te drinken is? (Ik heb geen idee, heb het nog nooit geprobeerd...) Laatst gewijzigd op 25-08-2008 om 17:46. |
25-08-2008, 15:18 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-09-2008, 16:14 | ||
Citaat:
05-09-2008, 21:20 | |
Of van die gekke chinese drankjes. Als je naar een chinese supermarkt gaat, hebben ze dingen als sesam drink en black bean drink. Moet je maar even vragen. Zit in zakjes en je moet er kokend water bij gooien enzo. Ik vind het nog best lekker en het lijjkt helemaal niet op thee. Zit ook niet zo veel suiker in als in chocomel. Ik zou het zeker even proberen als ik jou was! (al snap ik niet hoe iemand thee met melk niet lekker zou vinden )
|
06-09-2008, 18:30 | |
Oh, en bij de biologische winkel verkopen ze 's winters een warme appeldrank. Die heet "warme appeldrank" .
Dat is dus appelsap met allerlei winterse kruiden, die moet je opwarmen en dat is echt hemels. Word je heel warm van en heel blij! Heeeeel hard aan te raden! Heb je iets aan de adviezen, TS? |
17-09-2008, 15:14 | |
Wat ook erg zoet is (absoluut geen suiker oid in doen!) is echte Turkse Granaatappelthee. We hebben hier thuis twee zakken staan met rose poeder. Je doet maar 1 schepje in je kopje en je vullingen knallen er zowat uit
(of hier)
06-10-2008, 18:34 | |
Verwijderd
|
Yogi Tea? In veel bijzondere smaken verkrijgbaar (Mayan cacao spice, Mexican sweet chili <3)
of Fairy Tasty thee, verkrijgbaar in bijvoorbeeld kersen smaak. Beide te vinden bij De Tuinen of andere semi-hippy zaakjes. |
07-10-2008, 09:01 | ||
Citaat:
|
|
|