Advertentie | |
|
15-06-2009, 12:28 | |
Ik telde altijd terug. Moesten dat ook gewoon doen en vind het zelf ook wel zo fijn.
Als ik haast heb dan laat ik wel weten dat ik het heb gezien maar ik vind het enigszins dom overkomen als iemand niet terugtelt, net alsof ze het niet kunnen hehe.
15-06-2009, 13:13 | |
"Dat is dan €13,10. Heeft u er 10 cent bij toevallig?"
"Nee, wel 20 cent" "Oh, ehh, nou eh ja eh nee laat dan maar" sommigen snappen het dan niet meer, zo schattig. Of als ik zelf achter de kassa sta: "heeft u er 10 cent bij?" "Nee, wel 5 cent, alsjeblieft" Hallo, denk na! |
Advertentie |
|
15-06-2009, 14:58 | ||
Citaat:
Maar met het oprukken van pin-only kassa's zal aan de terreur van rimpelratten in de supermarkten uiteindelijk een eind komen!
17-06-2009, 19:20 | |
Hangt er een beetje vanaf.. Als ik een bedrag kreegt en al had aangeslagen en de persoon gaf uiteindelijk toch 15 cent extra omdat het handiger was, deed ik het wel omdat het anders niet klopt met wat op de kassa vermeld staat.
Bij grote bedragen deed ik het ook nog wel & bij ouderen vaak ook. In de andere gevallen telde ik vooruit. (kassa geeft aan dat een klant 15 euro moet terugkrijgen en ik zeg "10, en dat is 15". Heb één keer een klant gehad die een officiële klacht daartegen indiende bij mijn bedrijfsleider omdat ik niet terug telde. :') Nooit wat van gehoord verder. |
17-06-2009, 22:57 | ||
Citaat:
19-06-2009, 16:29 | ||
Citaat:
|
21-06-2009, 01:06 | |
Nee, en ik snap dat hele principe ook niet. Ik weet zelf precies hoeveel ik terug krijg toch? En die muntjes herken je toch ook gelijk.. Ik moet zelf ook af en toe afrekenen in het restaurant waar ik werk en meestal laat ik de briefjes goed zien, en dan de muntjes hoppa in iemands hand flikkeren.
|
21-06-2009, 23:02 | |
Ik vind terugtellen (als cassiere) handig, omdat je het dan zelf meteen merkt als je per ongeluk een briefje teveel teruggeeft. De muntjes tel ik niet terug, die geef ik gewoon, maar het briefgeld tel ik dus wel terug. Ik heb het idee dat de klanten het wel op prijs stellen. En ik doe het snel, dus ze worden er niet ongeduldig van.
|
21-06-2009, 23:15 | |
Ik vind het irritant als ze zo een hand vol kleingeld aan me overhandigt. Dan ga ik het zelf na zitten tellen. Van mij mag een caissière bij veel muntgeld dus wel terugtellen, of in elk geval benoemen 'en met 9,90 maakt het dan 20' oid.
Ik werk zelf in een theaterbar en moet daar heel snel werken ivm korte pauzes. Toch tel ik altijd wel terug. Niet altijd per muntje, maar wel bijv: "met 80 cent is 't 5 en 5 maakt 10, alstublieft." Ik kom zelf met het terugtellen ook nog wel regelmatig een foutje van mezelf tegen, dus het is ook een goed controlemiddel tegen kasverschillen.
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De slechte houding van kassiërres Verwijderd | 145 | 04-02-2004 21:39 |