Ongelezen 10-05-2012, 12:50
KimVTL
Lid
KimVTL is offline
Weten jullie al wat je wilt gaan doen na je examens? Qua opleiding?

Ben benieuwd
Advertentie
Ongelezen 10-05-2012, 12:51
Verwijderd
Pedagogishe Medewerker Kinderopvang Niveau 3
Ongelezen 10-05-2012, 12:54
Verwijderd
Pabo
Ongelezen 10-05-2012, 18:11
Verwijderd
Havo, en dan verder studeren voor geschiedenisdocent.
Ongelezen 11-05-2012, 19:51
Quiisha
16V - Lid
Quiisha is offline
toerisme daarna politieacademie
Ongelezen 11-05-2012, 20:25
Winstanley
Lid
Winstanley is offline
neuken
Ongelezen 14-05-2012, 14:05
gewoonmezelfxx
Lid
gewoonmezelfxx is offline
Citaat:
Pedagogishe Medewerker Kinderopvang Niveau 3
haha wat leuk ik ook , waar en welke school? =)
Ongelezen 15-05-2012, 14:28
CVLTLEADER
17M - Lid
CVLTLEADER is offline
Dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar helaas lijkt de huidige beweging meer te zijn dat vmbo-ers zich willen afzetten van hun maatschappelijke positie. Een compleet gemis, er is een groeiende vraag naar bijvoorbeeld elektrotechnici en loodgieters. De vmbo-ers krijgen alsmaar die 'je kunt groeien'-mentaliteit toegestopt waardoor iedereen een baan wil nemen die niet zo plebejisch is en daardoor haast geen maatschappelijke functie vervult.

Overigens wil ik zelf verder gaan met wat ik momenteel doe: journalistiek
Ongelezen 17-05-2012, 00:19
Prospect
17M - Lid
Prospect is offline
Toen ik de titel eerst las dacht ik meteen aan mezelf naar de klote zuipen om mijn middelbare school periode af te sluiten... Toen las ik je bericht pas!

Ik ga een opleiding Reizen volgen, Manager Verkoop Reizen BOL Niveau 4!
Ongelezen 20-05-2012, 13:51
Fashion Icone
V - Lid
Fashion Icone is offline
Productiecoördinator Fashion
Ongelezen 20-05-2012, 15:19
CVLTLEADER
17M - Lid
CVLTLEADER is offline
Citaat:
Productiecoördinator Fashion
Lol, vmbo-er...
Ongelezen 20-05-2012, 22:48
Fashion Icone
V - Lid
Fashion Icone is offline
Citaat:
Lol, vmbo-er...
Ja wat is daar mis mee?
Ongelezen 22-05-2012, 09:32
KimVTL
Lid
KimVTL is offline
Niks mis mee!
Ongelezen 22-05-2012, 14:48
Duckdonkey
16V - Lid
Duckdonkey is offline
Citaat:
Dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar helaas lijkt de huidige beweging meer te zijn dat vmbo-ers zich willen afzetten van hun maatschappelijke positie. Een compleet gemis, er is een groeiende vraag naar bijvoorbeeld elektrotechnici en loodgieters. De vmbo-ers krijgen alsmaar die 'je kunt groeien'-mentaliteit toegestopt waardoor iedereen een baan wil nemen die niet zo plebejisch is en daardoor haast geen maatschappelijke functie vervult.

De vraag naar medewerkers in de zorg is ook groot, maar die havo en vwo mensen kiezen ook liever iets als journalistiek of iets anders waar mensen voor in overvloed zijn.
En naar mijn mening hebben alle banen een functie, en alle functies zijn belangrijk!
Ongelezen 22-05-2012, 19:57
CVLTLEADER
17M - Lid
CVLTLEADER is offline
Citaat:
De vraag naar medewerkers in de zorg is ook groot, maar die havo en vwo mensen kiezen ook liever iets als journalistiek of iets anders waar mensen voor in overvloed zijn.
En naar mijn mening hebben alle banen een functie, en alle functies zijn belangrijk!
Feit is wel dat we met een overschot aan journalisten zitten. Er zijn meer ' journalisten' dan mensen die daadwerkelijk de media volgen.
Ook bank-medewerker wordt je tegenwoordig niet zo makkelijk, zelfde geldt voor simpelere ict-baantjes of grafisch ontwerk. Het feit is nu dat we het vmbo de illusie voeren dat ze niet een simpele baan moeten nemen terwijl dit wel zou moeten.

Ik ken overigens bijzonder veel mensen die een studie in de zorg gaan doen en op vwo/havo zitten.

Nu klopt het wel dat alle banen een functie hebben, maar niet iedereen die die baan zoekt/heeft/gaat hebben vervult die functie. Tevens: vraag & aanbod marktwerking.
Ongelezen 23-05-2012, 09:06
Duckdonkey
16V - Lid
Duckdonkey is offline
Citaat:
. Het feit is nu dat we het vmbo de illusie voeren dat ze niet een simpele baan moeten nemen terwijl dit wel zou moeten.

.
Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat het beter is om als vmbo'er een simpele baan te nemen?
Ongelezen 24-05-2012, 19:50
meldenaan
16M - Lid
meldenaan is offline
Citaat:
Toen ik de titel eerst las dacht ik meteen aan mezelf naar de klote zuipen om mijn middelbare school periode af te sluiten... Toen las ik je bericht pas!
ik dacht hetzelfde , maar goed ik ga juridische dienstverlening doen niveau 4
Ongelezen 28-05-2012, 07:56
Verwijderd
Citaat:
neuken
Hahaha jij zo droog neuken
Ads door Google
Ongelezen 31-05-2012, 10:15
hedgy
18V - Lid
hedgy is offline
Applicatieontwikkelaar niveau 4, maar helaas heb ik nog wat examens te gaan. (Staatsexamen)
Ongelezen 04-06-2012, 19:13
Crosser45
Lid
Crosser45 is offline
Metaal Techniek!
Ongelezen 12-06-2012, 12:52
Leeennnzzz
Bezoeker
Hoi, zoek een baan qq
Ongelezen 12-06-2012, 12:52
Jan.
Bezoeker
Jaa ik ben jan en ik weet wat ik kan
Ongelezen 12-06-2012, 12:53
Leeennnzzz
Bezoeker
Hahahaha dat rijmt
Ongelezen 12-06-2012, 12:53
Jan.
Bezoeker
Citaat:
Hoi, zoek een baan qq
Ja het zijn moeilijke tijden dus jaa een baan zoeken is gewoon haast nie mogelijk
Ongelezen 12-06-2012, 12:54
Leeennnzzz
Bezoeker
Oh dat is jammer meneertje sorry :c
Advertentie
Ongelezen 12-06-2012, 12:54
Jan.
Bezoeker
Yeaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh buddddyyyy....
Ongelezen 12-07-2012, 13:54
Pensioner1995
M - Lid
Pensioner1995 is offline
Citaat:

En terecht! De meesten die op het VWO of HAVO zitten, zitten denk ik ook niet te wachten op een 'VMBO baantje'. Mensen willen later naast een baan ook leuk verdienen en het is gewoon zo dat je met een HAVO of VWO diploma eerder instroomt op dat gene waar je meer verdient en een hogere functie hebt.

Dus oud VMBO'ers met ambitie zoals ik of huidige VMBO'ers zou zeggen, vooral door studeren als je dat natuurlijk wilt en het zal de moeite wel waard zijn op een dag.
Ongelezen 12-07-2012, 13:57
Pensioner1995
M - Lid
Pensioner1995 is offline
Citaat:
ik dacht hetzelfde , maar goed ik ga juridische dienstverlening doen niveau 4
Juridisch Dienstverlening Niveau 4? Met jou kan ik praten!
Ongelezen 12-07-2012, 14:01
Pensioner1995
M - Lid
Pensioner1995 is offline
Citaat:
Feit is wel dat we met een overschot aan journalisten zitten. Er zijn meer ' journalisten' dan mensen die daadwerkelijk de media volgen.
Ook bank-medewerker wordt je tegenwoordig niet zo makkelijk, zelfde geldt voor simpelere ict-baantjes of grafisch ontwerk. Het feit is nu dat we het vmbo de illusie voeren dat ze niet een simpele baan moeten nemen terwijl dit wel zou moeten.

Ik ken overigens bijzonder veel mensen die een studie in de zorg gaan doen en op vwo/havo zitten.

Nu klopt het wel dat alle banen een functie hebben, maar niet iedereen die die baan zoekt/heeft/gaat hebben vervult die functie. Tevens: vraag & aanbod marktwerking.
Misschien dat VWO'ers of Havisten wel deze banen willen invullen?
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten