| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Vanavond ga ik Risotto met kip en walnoten maken, recept uit de nieuwe Allerhande dus ben benieuwd
|
|
|
|
Pilav van Quinoa maar wel in iets aangepaste variant. Quinoa verkochten ze niet meer bij mijn AH dus heb ik couscous genomen en ik kan niet tegen ui en had nog een restje courgette dus dat er maar ingooid
|
|
|
|
We hadden eten gehaald bij een trattoria hier in de buurt, lamsgehaktballetjes (lamsköfte) en krabkoekjes. De krabkoekjes hebben we opgegeten bij een stokbroodje met smeerseltjes (humus, aioli, kruidenboter) en olijven. Daarna aten we pomme duchesse met de lamsgehaktballetjes en Italiaanse wokgroente
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Gisteravond heb ik couscous met gedroogde tomaten, walnoten en paprika gegeten <3 Vrijdag Couscousdag is echt wel een beetje mijn eetbijbel geworden, ik vind het echt zo leuk om daar van alles uit te maken en uit te proberen enzo.
Vanavond eten we zelfgebakken brood met zelfgemaakte ratatouille. Ik heb er zin in, ben heel benieuwd!
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeveelheden hangt allemaal helemaal af van wat je zelf lekker vindt. En als je dingen niet lekker vindt, dan laat je die eruit en doe je er andere dingen in. Maar wij maken hem altijd met de volgende dingen: - Salami - Paprika - Lente-ui - Perzik - Cashewnoten En rijst natuurlijk . Ik vind het het lekkerst met "gewone" witte rijst, maar zilvervliesrijst, of elke andere willekeurige soort rijst kan ook prima. Met plakrijst vind ik het wat minder, want dan krijg je echt klonten rijst en dat is dan weer niet zo chill.En een chille toevoeging is dan stokbrood met kruidenboter erbij ja
|
|
|
|
|
|
*uitbuikt*
Ik had hele lekkere pastasalade van eigenlijk allemaal restjes. Er zat in: penne, gerookte kipreepjes, fetablokjes, cherry tomaatjes, komkommer, rucola, doperwtjes en tuinkruidenolie sladressing. Ik heb ook nog lekker een restje voor morgenmiddag
|
|
||
|
Citaat:
Ingrediënten voor vier: 325 g gedroogde mungbonen (je kunt ook duivenerwten, zwartoogbonen of kikkererwten nemen; de kooktijd wordt dan tot een uur langer) 35 g geraspt kokos 2 middelgrote groene appels, geschild en in stukjes 2 el geschilde en geraspte gemberwortel 2 el geperste knoflook snufje kurkumapoeder (naar keuze) 4,7 dl kokosmelk 60 g rietsuiker zout en versgemalen zwarte peper 30 g verse munt, gehakt 50 g lente-ui, fijngesneden sap van 1 limoen 1) Meng bonen, kokos, appels, gember, knoflook, kurkuma, kokosmelk en suiker in een grote pan, zet alles onder water en breng aan de kook. Zet het vuur iets lager zodat het mengsel zachtjes kookt. Roer af en toe en voeg pas zout toe zodra de bonen zacht worden. Kook de bonen in 45-60 minuten volkomen gaar en voeg zonodig kokosmelk of water toe. 2) Voeg peper en zout, munt, lente-ui en limoensap toe zodra de bonen gaar zijn en de vloeistof is ingedikt. Verwarm alles nog circa 2 minuten, proef verder op smaak en serveer. Ik had zelf zwartoogbonen uit blik want gedroogde bonen zijn niet te vinden en zéker niet op zondag, dus het duurde veel minder lang voor het klaar was. En ik at het met basmatirijst.
|
|
|
|
Vanavond lekker tapas gegeten in een Spaas restaurantje (La Cazuela in Rotterdam). Ik heb gegeten stokbrood met aioli, spinazie/kaas kroketjes, patatas bravas (aardappeltjes met tomatensaus), geitenkaasbolletjes met appel in een notenkorst (super lekker!) en gamba's met tequilamayonaise. Voor toe koffie met slagroom en Licor 43
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|