Ongelezen 10-07-2012, 14:50
xMacho
Lid
xMacho is offline
Hallo,

ik vroeg me af of die 21+ toets echt alleen voor mensen is die 21+ zijn of dat er ook wel eens een uitzondering gemaakt wordt.

Zelf ben ik 19, bijna 20 en hoopte dat ik misschien nu al deze toets kon maken, anders zou ik een 1 jaartje moeten wachten.

Weet iemand dit misschien?

Zou het graag voor een HBO opleiding willen doen, Fontys of Hzuyd.

ty
Met citaat reageren
Advertentie
Ongelezen 10-07-2012, 15:02
Verwijderd
Ik denk dat het er maar heel erg vanaf hangt eigenlijk. In principe is het alleen voor mensen van 21 jaar en ouder, maar stel dat jij een havo-diploma hebt en je mist alleen 1 bepaald vak om toegelaten te mogen worden voor die opleiding, terwijl je wel denkt dat je alle benodigde kennis hebt kun je vast wel een toets maken om dat te bewijzen en daarmee alsnog toegelaten worden op die opleiding. Ik dacht ik iemand kende die dat namelijk gedaan heeft. Maar dat zal heel erg van de instelling afhangen, en van de opleiding. Het beste wat je kan doen is even een mailtje sturen of bellen en vragen of het mag.
Met citaat reageren
Ongelezen 10-07-2012, 20:05
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Het verschilt inderdaad per opleiding. Google eens op '21+ toets jonger' en dan krijg je meteen al resultaten van opleidingen waarbij je die toets al eerder mag doen. Soms bieden ze andere oplossingen aan om je niveau toch aan te tonen, ook al heb je geen diploma én ben je geen 21.
Met citaat reageren
Ongelezen 11-07-2012, 12:05
xMacho
Lid
xMacho is offline
ok, ik zal eens gaan google ,
ik weet zkr wel dat ik het niveau aan zou moeten kunnen, ik heb eerst zelf op vwo gezete, maar wegens omstandigheden ben ik toen naar de havo gegaan en door die zelfde omstandigheden heb ik de havo nooit af kunnen maken. heb wel nog rapporten van het 1-2-3 jaar met goede cijfers, misschien dat dit ook helpt.
Met citaat reageren
Ongelezen 11-07-2012, 13:39
Lorelei
25V - Lid
Lorelei is offline
Toen ik de 21+ toets wilde doen voor een universitaire studie werd me verteld dat ze er nooit een uitzondering op maakten (omdat ze vonden dat je dan maar gewoon terug moest naar school of vavo). Maar ik weet niet hoe het met HBO-opleidingen zit.
Ongelezen 22-07-2012, 14:18
speelgoedgitaar
22V - Lid
speelgoedgitaar is offline
Er bestaat toch ook iets van een 18+ toets voor het HBO...?
Met citaat reageren
Ongelezen 26-08-2012, 21:11
nachtmens
Lid
nachtmens is offline
Volgens mij moet je echt 21+ zijn, bij mij deden ze al moeilijk omdat ik een paar dagen na de toets 21 werd.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten