Ongelezen 17-07-2012, 22:54
Anoniemxx
13V - Lid
Anoniemxx is offline
Gymnasium haalde ik niet maar ik wil toch heel graag dokter of chirurg worden kan dit?

De doedels x
Met citaat reageren
Advertentie
Ongelezen 17-07-2012, 22:56
Martiño
M - Forumbaas
Martiño is offline
Ja hoor. Dan moet je geneeskunde gaan studeren. Grieks en Latijn heb je voor geneeskunde niet nodig.
Ongelezen 17-07-2012, 22:56
Dasherman
M - Lid
Dasherman is offline
Ja, dat kan. Latijn of Grieks zijn geen vereisten.

EDIT: Martino heeft me geninja'd >_<
Ongelezen 17-07-2012, 23:18
Em.
18V - Forumbaas+
Em. is offline
Citaat:
Ja hoor. Dan moet je geneeskunde gaan studeren. Grieks en Latijn heb je voor geneeskunde niet nodig.
Dat ja. En atheneum en gymnasium zijn hetzelfde niveau (namelijk vwo), het verschil zit 'm in Latijn en Grieks en dat heb je niet nodig.

Als je trouwens naar havo gaat, kun je na de havo alsnog vwo doen en dan alsnog dus op de universiteit komen om bijvoorbeeld geneeskunde te studeren. Tenminste, ik neem aan dat je in groep 8 zit oid dat je dit nu zo vraagt?
Ongelezen 08-08-2012, 11:05
peppikok
Lid
peppikok is offline
Ja een hele tijd geleden moest je nog Grieks en/of Latijn hebben om geneeskunde te studeren, maar dat is al meer dan 10 jaar niet meer zo geloof ik
Met citaat reageren
Ongelezen 08-08-2012, 16:11
twijfel
Lid
twijfel is offline
Kan met VWO. Let wel goed op de eisen voor geneeskunde! Zoals het hebben van het juiste profiel en bepaalde vakken. N&G of N&T met wiskunde B en natuurkunde. Ik zou dit nog wel even nakijken voor de zekerheid
Met citaat reageren
Ongelezen 08-08-2012, 17:45
Sarah
28V - Lid
Sarah is offline
Citaat:
Ja een hele tijd geleden moest je nog Grieks en/of Latijn hebben om geneeskunde te studeren, maar dat is al meer dan 10 jaar niet meer zo geloof ik
Sinds 1968, om precies te zijn, toen het VWO werd opgericht daarvoor werd je idd met gymnasium wel toegelaten en met hbs niet.
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten