Oud 15-04-2014, 09:39
RoanB
RoanB is offline
Beste forumgangers,

In het kader van mijn afstudeerscriptie ga ik diepte interviews afnemen met ouders en grootouders. Voor deze doelgroep wil ik een familieuitje ontwikkelen, dat gerealiseerd moet worden op een 11.000 m2 groot terrein. Insteek is om een uitje vol belevenissen te ontwikkelen voor ouders en grootouders met hun (klein)kinderen. De diepte interviews met deze twee doelgroepen moeten mij inzicht geven in hetgeen zij leuk vinden te doen met hun (klein)kinderen. Aan de hand daarvan ga ik nog een brainstormsessie organiseren met een aantal experts teneinde een concept uit te werken dat aansluit op de wensen en behoeften van ouders en grootouders.

Nu ben ik al aardig op weg. Onderstaand de vragenlijst zoals deze nu is. Echter vind ik het lastig het thema 'beleving' toe te voegen aan mijn interview en wanneer ik deze dan in zou kunnen brengen. Deze vraag heb ik nu als laatste geformuleerd.

Om nog wat meer info te geven. Ik wil graag weten wat ouders en grootouders leuk vinden om te doen met hun (klein)kinderen, wat hun (klein)kinderen leuk vinden en ze ook te vragen naar ervaringen uit het verleden m.b.t. daguitjes (bv. dierentuin, museum, pretpark, etc.). Kortom, ik wil de achterliggende motivatie blootleggen.

Mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie nog toevoegen aan de onderstaande vragenlijst? Hoe zouden jullie het thema 'beleving' toevoegen? De onderstaande vragenlijst is overigens voor ouders bedoeld. De vragenlijst voor grootouders is in principe hetzelfde, alleen heb ik daar nog wat vragen toegevoegd over de relatie met de kleinkinderen.

• Wat verstaat u onder vrije tijd?
• Waaraan besteedt u uw vrije tijd?
• Met wie brengt u uw vrije tijd door of doet u dit voornamelijk alleen?

• Als het aankomt op vrijetijdsbesteding van uw kinderen, wat vindt u dan belangrijk voor ze?
• Wat doet u met uw kinderen in uw vrije tijd?
• Gaat u weleens een dagje uit met uw kinderen?
• Kunt u omschrijven waar een dagje uit met uw kinderen aan moet voldoen?
• Kunt u een voorbeeld geven van een dagje uit met uw kinderen dat u nog altijd bijstaat?
• Hoe ziet uw ideale dagje uit met uw kinderen eruit?

• Welke stappen onderneemt u als u zoekt naar een recreatief dagje uit?
• Welke factoren spelen voor u een rol als u een dagje uit wilt met uw kinderen?

• Waar denkt u aan bij het woord ‘beleving’?

Laatst gewijzigd op 15-04-2014 om 09:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2014, 10:09
Verwijderd
Als mensen bij de eerste vraag totaal verschillende dingen antwoorden, zijn de antwoorden op de volgende vragen meteen waardeloos omdat ze feitelijk dan niet dezelfde vraag beantwoorden. En heel onrealistisch is dit niet: ik beschouw zelf als vrije tijd alle tijd die ik niet aan mijn werk besteed. Dus huishoudelijke klusjes bijvoorbeeld, die doe ik in mijn vrije tijd. Ik kan me goed voorstellen dat andere mensen, zeker bijvoorbeeld een huismoeder, dit nu juist niet onder vrije tijd schaart.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 10:46
RoanB
RoanB is offline
Citaat:
Als mensen bij de eerste vraag totaal verschillende dingen antwoorden, zijn de antwoorden op de volgende vragen meteen waardeloos omdat ze feitelijk dan niet dezelfde vraag beantwoorden. En heel onrealistisch is dit niet: ik beschouw zelf als vrije tijd alle tijd die ik niet aan mijn werk besteed. Dus huishoudelijke klusjes bijvoorbeeld, die doe ik in mijn vrije tijd. Ik kan me goed voorstellen dat andere mensen, zeker bijvoorbeeld een huismoeder, dit nu juist niet onder vrije tijd schaart.
Dus ik kan beter een definitie geven van vrijetijdsbesteding en aan de hand daarvan aan mijn interview beginnen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 10:50
Verwijderd
Dat zou ik zelf wel doen, ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi Weekendchillingzz #1795
Verwijderd
500 10-05-2015 19:41
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 22:21
Algemene schoolzaken Backpacken in Australie???
Lindezeemeermin
2 04-11-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.