Oud 10-02-2014, 22:54
gertjan...
gertjan... is offline
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie misschien betere ideeën hebben dan ik...
Ik wil komend jaar weer gaan leren, na een jaar werken in een fotozaak om goed na te kunnen denken, maar uiteindelijk is daar voor alsnog niets uit gekomen.

Ohja, ik heb nu MBO niv.4 afgerond, Ondernemer Detailhandel.Niet m'n droomopleiding, maar ben er blij mee

Het liefst zou ik een studie doen (HBO), waar ik iets met mijn fotografie kan doen. Fotojournalist lijkt me een ontzettend mooi vak, fotograferen voor bladen, websites, kranten, etc. Maar voor zo ver ik kan vinden op internet gaat de studie Communicatie maar voor een klein tot nihil deel over fotografie, en gaat het altijd samen met interviews houden, veel met engels, waar ik dus echt niet van houd..
Iets met marketing lijkt me ook heel mooi, zeker als ik dat kan combineren met de fotografie, maar welke studie biedt zoiets? Iemand een idee?

Gertjan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2014, 15:38
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Heb je ook al bij de fotografie afdelingen op kunstacademies gekeken?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 22:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja of grafisch lyceum?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 17:04
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
fotografie is vooral een mbo opleiding.
Ikzelf zit op SintLucas in boxtel. Daar is het een uitstroomrichting die je kunt kiezen als je het propedeuse jaar hebt gedaan en vervolgens een jaar mediavormgeving. Er zijn zo'n 60 mensen die toelating doen en maar 15 die ze aannemen, niet omdat ze er niet meer willen aannemen maar omdat er totaal geen werk is in de fotografie.
Iedereen die tegenwoordig een spiegelreflexcamera koopt noemt zichzelf fotograaf en verdient er geld aan. De echt serieuze fotografen die ervoor geleerd hebben komen niet meer aan het werk omdat ze te duur zijn en omdat doorsnee mensen het belang van goede fotografie niet zien.
Wat je zegt over fotograferen voor bladen etc. is vaak niet alleen het fotograferen, vaak komt daarbij ook een groot gedeelte styling, aankleden, make up etc. kijken.
Ik raad mensen over het algemeen af om fotografie te gaan doen puur omdat er zoveel waardeloze amateurfotografen zijn die er met het werk vandoor gaan. Grafische vormgeving heeft dan wel weer veel met fotografie dus dat zou je ook kunnen proberen, of anders journalistiek ofzo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 21:22
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Er zijn inderdaad heel veel mbo scholen met een fotografie afdeling. Je hebt in dat geval dus veel opties. Ik weet van de kunstacademies in Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Enschede dat je daar fotografie kan studeren. Alleen sommige kunstacademies hebben een algemeen vormend eerstejaar. In dat jaar leer je bijvoorbeeld ook iets over schilderen en sculpturen bouwen. Dat moet je wel leuk vinden.

Ik ken persoonlijk nog best veel professionele fotografen met een diploma die een behoorlijke boterham verdienen met dit beroep. Helemaal kansloos zou ik het dus niet noemen. Maar je moet natuurlijk wel doorzettingsvermogen, talent en een beetje geluk hebben om hier je beroep van te kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 13:59
VJasper
VJasper is offline
Dit iets?
http://www.hku.nl/web/Opleidingen/Media/Photography.htm
Met citaat reageren
Oud 18-04-2014, 19:25
pineapplelove
pineapplelove is offline
Misschien autonome beeldende kunst of vormgeving?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2014, 07:09
Verwijderd
Ik zou inderdaad fotografie op HBO-niveau gaan doen, dus op een kunstacademie. Qua baankansen is dat waarschijnlijk zelfs aanzienlijk gunstiger dan een HBO marketing of communicatie, zeker als je academie een beetje praktijkgericht is en/of als je je studie combineert met een marketingstage.

Let wel, gunstiger is niet hetzelfde als gunstig, maar soit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.