Oud 10-03-2014, 19:45
Emass
Emass is offline
Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment op de HvA, bedrijfseconomie, en wil volgend jaar graag naar de UvA (Economie en bedrijfskunde).
Om binnen te komen moet ik een wiskunde examen maken (Wiskunde A vwo niveau).
Ik heb zelf wiskunde B gehad op HAVO en statistiek op de HvA.
Heeft iemand ervaring hoe dit is te voorbereiden en wat de verschillen zijn met wiskunde A op havo en vwo?

Dit is het eerste jaar dat het ingevoerd is, dus er is nog weinig over te vinden.

Elke tip is welkom

Met vriendelijke groet,

Emile
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2014, 22:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik zou een examenbundel kopen, daarin staan allerlei oefenopgaven en dan weet je precies wat je kunt verwachten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 22:05
Emass
Emass is offline
Die heb ik gekocht, het enige probleem is dat de nieuwe onderwerpen er niet uitgelegd worden.

Het is dus erg lastig om ze te leren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 22:10
Verwijderd
Wat toevallig! Afgelopen zaterdag ben ik bij de bachelor dag op de UvA wezen kijken naar deze studie. Ik vond het helemaal niks, omdat je eerst alle soorten van economie krijgt, waarvan me alleen bedrijfskunde interesseert. Ik zit nu op 5 VWO. Ook heb ik nu wiskunde A. Ze zeiden dat je beter wiskunde B kon hebben en als je dat niet heb, je wiskunde zou moeten bijspijkeren. Echt niet dat ik dat ga doen! Weet je zeker dat je de studie nog leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 15:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met zo'n instelling kom je er natuurlijk niet in je leven. Als het iets is wat je leuk vindt moet je ook bereid zijn er iets voor te doen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Met zo'n instelling kom je er natuurlijk niet in je leven. Als het iets is wat je leuk vindt moet je ook bereid zijn er iets voor te doen
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar mijn motivatie was er niet bij deze studie. Daarom vraag ik of ze wel zeker weet dat ze deze studie wel leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 22:21
Emass
Emass is offline
Citaat:
Wat toevallig! Afgelopen zaterdag ben ik bij de bachelor dag op de UvA wezen kijken naar deze studie. Ik vond het helemaal niks, omdat je eerst alle soorten van economie krijgt, waarvan me alleen bedrijfskunde interesseert. Ik zit nu op 5 VWO. Ook heb ik nu wiskunde A. Ze zeiden dat je beter wiskunde B kon hebben en als je dat niet heb, je wiskunde zou moeten bijspijkeren. Echt niet dat ik dat ga doen! Weet je zeker dat je de studie nog leuk vindt?
Hoi,

Ik zit zelf op de HvA en daar is het hetzelfde geregeld. Je merkt vrij weinig van de mix in het eerste jaar, om eerlijk te zijn is het zelfs wel handig.
Doordat je verschillende kanten van economie ziet zal je misschien ook een beter beeld krijgen van wat je later wilt doen.
Maar ieder heeft zijn mening natuurlijk

En wiskunde B bijspijkeren is best pittig ja, al krijg je op de studie waarschijnlijk al een extra duwtje in de rug!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Hoi,

Ik zit zelf op de HvA en daar is het hetzelfde geregeld. Je merkt vrij weinig van de mix in het eerste jaar, om eerlijk te zijn is het zelfs wel handig.
Doordat je verschillende kanten van economie ziet zal je misschien ook een beter beeld krijgen van wat je later wilt doen.
Maar ieder heeft zijn mening natuurlijk

En wiskunde B bijspijkeren is best pittig ja, al krijg je op de studie waarschijnlijk al een extra duwtje in de rug!

Okee . Ik hoop dat er iemand is, die wel je vraag kan beantwoorden
Met citaat reageren
Oud 23-07-2014, 15:18
Emass
Emass is offline
Hallo allemaal,

Al een tijdje geleden dat deze topic geplaatst was. Ik heb een tijdje geleden het examen gemaakt en dacht dat het wel leuk was om te laten horen hoe het gegaan was. Het is natuurlijk ook handig voor de mensen die evt. googlen en deze topic vinden!

Ik had de keuze uit zelfstudie of een cursus bij een instituut genaamd James Boswell. Ik heb gekozen voor zelfstudie aangezien de studie rond de 900 euro kostte.Dat geld had ik niet en als ik het had gehad was het behoorlijk zonde geweest.

Ik heb wiskunde boeken aangeschaft. De methode was Getal en Ruimte. Deze zijn mij uitstekend bevallen! Ik heb geleerd door de onderwerpen uit de toetsen op te zoeken in het boek en deze hoofdstukken te maken. Ik had zelf kennis van wiskunde B(havo) dus heb mij vooral gericht op kansberekening.

Toen ik alle onderwerpen geleerd had ben ik begonnen met de toetsen van vorige jaren te gaan maken.

Uiteindelijk heb ik de toets gehaald met een 8. Als iemand nog vragen heeft over dit examen, dan kan je me altijd mailen (E.massau@hotmail.com). Ik beantwoord de vragen graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik wil arts worden, vmbo kader in bezit.
Verwijderd
85 30-05-2015 13:08
Studeren Ik wil later arts worden
Anoniem1x
5 22-09-2014 16:51
Studeren geneeskunde studeren!
outerspace
7 31-01-2012 14:42
Studeren propedeuse psychologie hbo
saartjeh
30 22-04-2005 12:10
Algemene schoolzaken Toelatingsexamen Arts/Tandarts België
Trebbor
24 16-07-2003 10:16
Algemene schoolzaken Toelating op Uni met certificaten mogelijk?
Oen
8 10-03-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.