Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2014, 10:45
boomgaard
boomgaard is offline
Ik zit met een probleem waar ik mentaal gek van word.
Aan het einde van de basisschool kreeg ik het advies om havo/vwo te gaan doen, ik was zo dom om naar een school te gaan waar het niveau niet hoger ging dan het vmbo. Ik heb het vmbo met 2 vingers in de neus gehaald, in het laatste jaar moest ik een mbo opleiding gaan kiezen. Ik had geen idee wat ik moest kiezen, uiteindelijk had ik maar wat gekozen. Ik doe nu een jaar die mbo opleiding, die mij totaal niet bevalt.

Ik heb nu het gevoel dat ik mijn schooltijd verpest heb, terwijl ik iemand ben die altijd hard werkt en zijn huiswerk maakt. In bed lig ik alleen maar te piekeren en tijdens het eten eet ik niet veel. Dit alles komt doordat ik het gevoel heb dat ik het verpest heb.

Ik heb zelf al zitten denken om het havo te gaan doen, maar ik ben al 17 en ik weet niet of je je nog kan aanmelden in de zomervakantie?
Een andere mbo opleiding gaan lijkt mij niet zo'n goed idee omdat ik nog niet weet wat ik wil.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over wat het beste is om te doen.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2014, 10:56
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Volgens mij kan je je gewoon nog aanmelden voor havo. Ik was zelf bijna 17, toen ik m'n vmbo haalde. Misschien dat het per school verschilt, maar ik denk wel dat je ergens in havo-4 geplaatst kan worden. Waarom heb je eigenlijk voor een vmbo school gekozen?

Er zijn ook niveau 4 opleidingen, met een verkort traject. Zijn vaak opleidingen van 1-2 jaar. Dan kan je ook doorstromen naar Hbo. Of je dan elke richtig op kan durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar heb je geen interesses in bepaalde dingen? Vraag het anders aan vrienden, of familie? Als je bijvoorbeeld goed bent in tekenen, het grafisch lyceum. Of als je talen leuk vindt, iets met talen?

Ik raad je sowieso zelf havo aan, aangezien mbo echt 100x niks is. Ik heb echt spijt dat ik nooit havo gedaan heb. Dus als je die kans krijgt, pak die kans!

Voor de rest, praat er met mensen over, waar je goed in bent. Of maak een lijstje met interesses. Of doe een beroepskeuze test? Mij heeft dat niet geholpen, maar jou misschien wel!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 00:21
anoniempik
anoniempik is offline
heb je het gehaald met 2 vingers van 1 hand of met 2 vingers van 2 verschilendehanden?
want die laaste lijkt me wel lastig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 07:19
Verwijderd
Citaat:
heb je het gehaald met 2 vingers van 1 hand of met 2 vingers van 2 verschilendehanden?
want die laaste lijkt me wel lastig
Oh. Mijn. God. Ik kwam klaar van het lachen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 13:20
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
Je kan je nog wel aanmelden hoor. En hoezo verpest, je hebt toch je VMBO diploma al gehaald? En met MBO kun je redelijk makkelijk switchen geloof ik. En ik denk altijd maar, je komt er vanzelf wel, de een neemt alleen een andere weg dan de ander.
__________________
Do Anything You Wanna Do
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 16:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even verplaatst naar studeren aangezien daar de meeste topics staan over keuze van opleiding.

Als je havo wilt doen moet je je melden bij de school waar je examen hebt gedaan en dat aangeven. In principe moeten zij je dan verder helpen naar een havo plekje als ze die zelf niet aanbieden. Anders kun je ook altijd bij een middelbare school waar je graag naartoe wil voor de havo je aanmelden. 17 is nog heel jong dus je hebt echt nog niks verpest. Ik ken ook genoeg mensen van eind 20/begin 30 die besluiten iets compleet anders te doen. M'n ma heeft op d'r 45e nog een andere opleiding gedaan. Je bent nooit te oud om iets nieuws te leren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Kan iemand mij misschien helpen met dit 'school' probleem?
030LY
1 27-08-2012 12:41
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 20:10
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 21:29
Algemene schoolzaken Ik heb geen school, probleem!
lottaa
1 29-08-2006 11:53
Psychologie School
Verwijderd
0 08-09-2004 07:58
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.