Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2014, 11:49
ayotyrone
ayotyrone is offline
Hallo mensen,

Ik zit al een behoorlijke tijd op dit forum rond te kijken dus heb maar besloten zelf een account aan te maken. Sinds een paar maanden zit ik met een probleem betreffende mijn studiekeuze waar ik maar geen doorslag aan kan geven. Ik heb me ingeschreven voor Rechtsgeleerdheid & Sociale Geografie en Planologie.Nu heb ik afgelopen jaar Rechten gestudeerd maar is dit om een combinatie van redenen niet gelukt. Daarbij vond ik het ook niet zo enorm interessant. Vervolgens ben ik naar een meeloopdag gegaan van een andere stude, namelijk Sociale Geografie & Planologie omdat dat altijd mijn 2e keuze was. Nu viel die meeloopdag eigenlijk ook tegen. Ondanks dat de stof mij wel interesseerd lijkt het werk wat je er later mee kan doen mij erg saai ( Voornamelijk bij de overheid of een adviesbureau in dienst van de overheid). Nu lijkt het werk wat ik met Rechten kan doen juist wel weer leuk, ik wilde vanaf jongs af aan al de Advocatuur in, alleen vond ik het 1e jaar van Rechten dus niet bepaald interessant (bij vlagen wel hoor). Ik zit nu dus met een dilemma, een opleiding doen die ik waarschijnlijk wel interessant vindt, maar waar het werk en het type mens op de opleiding mij niet ligt. Of ga ik toch een paar jaar Rechten doorbijten om vervolgens het werk te doen wat me juist wel leuk lijkt! Het is een behoorlijk verhaal en bedankt als je tot nu toe hebt gelezen . Als jullie forumleden mij bepaalde inzichten/adviezen zouden kunnen geven voor mijn definitieve keuze.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2014, 14:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Er is werkelijk geen werk te vinden als sociaal geograaf en planoloog, dus ik zou ver weg blijven van die studie. Wat vond je zo lastig aan rechten? De stof an sich is natuurlijk droog (hallo wetten...) en die komt eigenlijk pas tot leven als je er actief iets mee gaat doen heb ik begrepen. Dan wordt het uitdagend om de boel dicht te timmeren of juist dat ene gaatje in de wet/het contract te vinden. Wat leek je vroeger eigenlijk zo leuk aan advocatuur?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 01:03
ayotyrone
ayotyrone is offline
Dat gevoel dat het later leuker gaat worden is mij inderdaad verteld. Wat me erg aan de advocatuur trok was het feit dat je mensen helpt die vaak behoorlijk in de problemen zitten. Het klinkt een beetje als moraalridder gedrag maar zo zit ik wel in mekaar. Wilde vroeger graag dokter worden maar had simpelweg geen aanleg voor beta vakken. Maar wat wordt er later interessanter aan de stof? Is het feit dat je reële problemen kan gaan oplossen ipv stoffige casussen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.