Oud 25-08-2014, 20:04
Noah.E
Noah.E is offline
Beste lezers,

na wat denken is de enige richting die mij interessant lijkt psychologie en als ik zo wat rondkijk kom je dan al snel bij hbo opleidingen terecht en zo vroeg ik mij af als ik mijn mavo diploma gewoon netjes haal er optie's zijn je havo diploma dan in een jaar gelijk daarna te hallen (ik ben btw na dit mavo jaar al 18) en of dat er nog andere manieren zijn die mij in 1 jaar op het hbo kunnen laten eindigen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2014, 20:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat de havo manier wel het snelst is. Je kunt het beste contact opnemen met de decaan van je huidige school, die kan je vertellen hoe het dan verder moet (of je op jouw school ook havo kunt volgen, of dat je dan vavo moet gaan doen)
Wat lijkt je trouwens zo leuk aan psychologie? Leren hoe de geest werkt? Helpen van mensen die in de problemen zitten? Of juist dat je mensen psychologisch zo beïnvloedt, dat ze beter gaan presteren op bijvoorbeeld hun werk (arbeidspsychologie)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 17:05
Noah.E
Noah.E is offline
Aha, alleen is er dus wel mogelijkheid om m'n havo vervolgens in 1 jaar te hallen of is dit uberhaupt een optie die wel eens voorkomt?
En ja ik denk voornamelijk het leren van hoe de geest van de mens grofweg werkt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 18:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het kan in 1 jaar, maar sommige vavo's hebben wel een instapeis (bijvoorbeeld dat je voor al je vakken samen gemiddeld een 8 moet hebben gehaald op je examenlijst) voor de eenjarige opleiding. Dat is dan voor het volledige vakkenpakket. Het is wel belangrijk dat je ook Wiskunde A of B in je pakket hebt.
In 2 jaar is het natuurlijk wel wat rustiger, en het is absoluut geen schande om op je 20e met je studie te beginnen. Ik ken mensen van 30+ die nog een nieuwe opleiding doen, en die worden er heus niet raar op aangekeken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Havo 4 & 5 in 1 jaar hallen na je mavo 4.
Noah.E
3 25-08-2014 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.