Oud 24-01-2015, 20:49
Arend-Jan
Hallo,

Ik ben bezig met een huiswerk opdracht. Nu moet ik bij een aantal onderwerpen, een relevante vraag bedenken. Alleen bij één onderwerp loop ik vast. 'Veranderingen doelgroep'

Is er iemand, die hier toevallig 2 relevante vragen bij weet? Ik loop hier zó erg mee vast. Met de andere onderwerpen kom ik wel verder, alleen met deze helaas niet.

Degene die mijn kan helpen, ben ik eeuwig dankbaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2015, 12:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja, alleen de 2 woorden "veranderingen doelgroep" zeggen natuurlijk niet zo veel. Voor welk vak is het bijvoorbeeld? In welke context is die opdracht? Wat voor soort vragen heb je voor de andere onderwerpen bedacht?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 13:01
Arend-Jan
Nou, namens school moeten we een eigen bedrijf beginnen. Vanuit dat aspect moeten we vragen bedenken. Maar ik snap niet helemaal hoe ik deze moet aanpakken.

De andere onderwerpen zijn meer van, concurrenten, personeel, investeringen et cetera. Daar kwam ik nog wel uit.

Maar het is eigenlijk de bedoeling: bedenk 2 bijpassende vragen bij het onderwerp 'veranderingen doelgroep'.

Dus dit onderwerp moet je bekijken als je een eigen winkel hebt, of er de baas van bent (manager)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 13:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oooh op die manier.

Nou stel je voor dat je een kledingwinkel hebt en je doelgroep bestaat uit jongeren, en je verkoopt specifieke kleding voor hen. Nou blijkt dat na een tijdje de mode enorm verandert, en dat je op de een of andere manier niet mee kunt veranderen (omdat het te duur is voor het bedrijf bijvoorbeeld). Dan zou je ook kunnen proberen om de producten die je hebt, aan een andere doelgroep te verkopen (bijvoorbeeld die jongeren van vroeger, die volwassen zijn geworden).

Of als je kijkt naar elektronica: smartphones worden nu voornamelijk verkocht aan jongeren/jongvolwassenen. Maar misschien willen ouderen ook wel een smartphone of een ipad (bijvoorbeeld om te skypen). Wat kun je doen om zo'n smartphone voor hen aantrekkelijk te maken? (Denk aan reclame, aanpassingen aan het product, enzovoorts).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 13:22
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Met verandering van de doelgroep kun je vrijwel niets. Dan moet je al een basis hebben om mee te werken. Met betrekking tot doelgroep lijkt het me logisch dat je daar essentiele vragen over kan stellen.

"Wie is/zijn de doelgroep(en) van het product / de dienst?"
"Hoe bereiken wij (als bedrijf) deze doelgroep?"

Het heeft niet veel betrekking op verandering van de doelgroep, maar je doelgroep veranderd als je bijvoorbeeld je product / dienst veranderd.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 13:32
Arend-Jan
Heel erg bedankt beide. Ik heb de 2 vragen overgenomen, hopelijk vind je dat niet erg. Nu maar hopen dat mijn docente ze goed vindt!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2015, 23:07
df
Avatar van df
df is offline
En?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hemel
margreetk
115 06-06-2009 12:07
Studeren SPH of MWD?
Cheeks
32 13-12-2007 23:20
Muziek "Hoe beter de muziek, hoe minder succesvol het is"
Carn
74 26-02-2007 10:09
Beleidszaken Niet kunnen reageren op M&M
Chimera
162 14-02-2004 12:22
Verhalen & Gedichten Literaire stromingen
ThomasG
2 05-01-2002 17:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.