Oud 24-04-2015, 17:03
Azuro
Azuro is offline
Ik ben 16 jaar en ik ben bijna klaar met de middelbare school. Ik woon in tilburg en de plaats waar mijn opleiding zich bevindt is in Den Bosch. Daarom moet ik vaak reizen. Ik wou een reisproduct aanvragen om zo gratis te reizen als MBO student maar hiervoor moet ik een studiefinanciering aanvragen.

Heb ik als 16 jarige recht op dit, want wat er op de website van duo.nl staat is heel raar.

"Als je 18 of ouder bent en een voltijdopleiding in het mbo volgt, kun je studiefinanciering aanvragen. Vraag 3 maanden van tevoren aan, maar in ieder geval vóór de maand waarin het moet ingaan. Vraag je pas daarna aan, dan loop je studiefinanciering mis."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2015, 17:29
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Als je een mbo-opleiding volgt, heb je pas recht op studiefinanciering als je 18 bent. Vanaf het eerste kwartaal na je 18e verjaardag, om precies te zijn. Je hebt nu dus geen recht op studiefinanciering, dus ook niet op het studentenreisproduct. De informatie op de website van duo is correct. Misschien was het duidelijker geweest als er nog had gestaan dat mbo'ers jonger dan 18 geen studiefinanciering kunnen aanvragen (omdat ze er geen recht op hebben).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 17:31
Azuro
Azuro is offline
Citaat:
Als je een mbo-opleiding volgt, heb je pas recht op studiefinanciering als je 18 bent. Vanaf het eerste kwartaal na je 18e verjaardag, om precies te zijn. Je hebt nu dus geen recht op studiefinanciering, dus ook niet op het studentenreisproduct. De informatie op de website van duo is correct. Misschien was het duidelijker geweest als er nog had gestaan dat mbo'ers jonger dan 18 geen studiefinanciering kunnen aanvragen (omdat ze er geen recht op hebben).
Dus ik moet de reiskosten uit mijn eigen zak betalen? Dat wordt moeilijk sinds ik geen baan heb. Zijn er misschien andere alternatieven?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 17:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Soms kan je vanuit je school een tegemoetkoming krijgen, wanneer je ouders je niet financieel kunnen ondersteunen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 17:56
Azuro
Azuro is offline
Citaat:
Soms kan je vanuit je school een tegemoetkoming krijgen, wanneer je ouders je niet financieel kunnen ondersteunen.
Ik heb hierover wat gehoord. Maar helaas had ik op de DUO site gelezen dat dit stop gezet wordt begin schooljaar 2015-2016.

Echt balen man
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 18:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb hierover wat gehoord. Maar helaas had ik op de DUO site gelezen dat dit stop gezet wordt begin schooljaar 2015-2016.

Echt balen man
Is het niet mogelijk om een deal te sluiten met je ouders, of nu alvast te gaan werken zodat je een buffer kunt opbouwen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 18:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb hierover wat gehoord. Maar helaas had ik op de DUO site gelezen dat dit stop gezet wordt begin schooljaar 2015-2016.

Echt balen man
Je ouders krijgen mogelijk wel (meer) 'kindgebonden budget' vanaf 1 augustus 2015. Hebben ze hier al eens naar gekeken? Zie www.toeslagen.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Recht op bijstand?
jhoek
3 03-08-2015 08:39
Studeren recht op stufi in Belgie?
prinsesBrabant
1 19-01-2015 20:49
Studeren Studiefinanciering
Lotte
5 25-07-2010 14:16
Werk, Geld & Recht Wat vind jij van de studiefinanciering?
lsvb
55 17-02-2010 01:24
Algemene schoolzaken Studiefinanciering
silverpearl
37 25-09-2004 10:58
Werk, Geld & Recht Staat OV-kaart los van studiefinanciering?
rampenstamper
2 31-08-2004 10:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.