Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2015
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2015, 16:13
alials
alials is offline
Beste medescholieren,

Ik zit in 5 HAVO met het profiel NT,

Ik sta een 5,5 voor wiskunde B en een 4,7 voor bio.

Heeft iemand misschien tips voor het voorbereiden voor beide examens, ik wil graag beiden vakken met een onvoldoende afsluiten.


Met vriendelijke groet,

Ali-Alsaaidi
Advertentie
Oud 27-04-2015, 16:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor biologie toch echt stampen, eventueel met een samengevat boekje. Voor wiskunde vooral oude examens oefenen en de sommen waar je slecht in bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-04-2015, 19:52
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Citaat:
Beste medescholieren,

Ik zit in 5 HAVO met het profiel NT,

Ik sta een 5,5 voor wiskunde B en een 4,7 voor bio.

Heeft iemand misschien tips voor het voorbereiden voor beide examens, ik wil graag beiden vakken met een onvoldoende afsluiten.


Met vriendelijke groet,

Ali-Alsaaidi
Een onvoldoende? Ik denk dat je een voldoende bedoelt

En reactie op wat hierboven staat: biologie is NIET alleen stampen. Ik kende altijd de begrippen en systemen etc. Maar toch haalde ik nooit het resultaat wat ik had verwacht.
Bij biologie moet je heel goed de tekt lezen en de vragen. Dus veel oefeneb met examens opdat je begrijpt hoe je moet denken bij die biologie-examens. 1 of 2 keer doorlezen is genoeg.
Oud 27-04-2015, 21:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Voor beide geldt: oefenen met oude examens. Die zijn (inclusief antwoorden) te vinden op het internet. Zo raak je gewend aan de vraagstelling en op die manier kom je er ook snel achter wat je precies lastig vindt. Succes!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-04-2015, 06:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oefenen, oefenen, oefenen. Eventueel een examentraining volgen, zoals bijv. door de Universiteit Leiden georganiseerd wordt. Heeft mij enorm geholpen bij natuurkunde.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-04-2015, 13:49
alials
alials is offline
Bedankt iedereen voor het meedenken,

Ik zal het doen, en ik wil graag beide met een VOLDOENDE afsluiten en niet met een onvoldoende, foutje van mij
Oud 29-04-2015, 15:25
Verwijderd
Idd Biologie is niet alleen maar stampwerk, dat zeiden ook altijd tegen mij maar dat klopt niet. Je moet gewoon veel oefenen met oude examens of op sites met oefeningen zoals biologiepagina.nl. Verder is het miss handig om op youtube filmpjes te kijken. Je hebt dan een beetje een beeld van een bepaald iets en miss begrijp je het hierdoor beter. Mij heeft dit erg geholpen.
En wiskunde is ook vooral veel oefenen. Je moet een bepaald inzicht zien te ontwikkelen (geldt ook voor bio) en dit doe je door te oefenen en nog meer te oefenen. Vraag anders aan klasgenoten of leraren voor extra uitleg.

Verder zou ik ook de begrippen goed van beide vakken goed uit je hoofd leren. Dit is namelijk de basis van alles. Als je een bepaald begrip niet weet dan wordt een vraag begrijpen en beantwoorden heel erg lastig.

Veel suc6 met leren!
Oud 29-04-2015, 21:58
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Ohja, als je theorie snapt, kijk dan de filmpjes van Khanacademy op YouTube. Of kijk op bioplek.org . Best handig
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het grote bijlestopic
ILUsion
72 27-02-2019 14:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Leren voor bio en wiskunde...
IrisUSA
3 07-06-2013 20:48
Algemene schoolzaken Veranderen profielen havo/vwo
ALDR
67 02-08-2012 10:37
Studeren WO Natuurkunde
FREAKY_7
12 14-02-2012 21:33
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26
Algemene schoolzaken wat is mijn richting in nederland?
skifreak
5 26-03-2003 10:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.