Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2015, 16:52
Lotta_JPMorgan
Lotta_JPMorgan is offline
Dag iedereen

Ik zou heel graag studeren in Engeland (Oxford zou een droom zijn). Ik zit nu in het 3de middelbaar en haalde 9.1 als gemiddelde. Zou ik volgens jullie deze punten kunnen behouden? Hebben jullie misschien tips voor me om beter Engels te leren spreken en te verstaan, want ik ben er niet erg goed in. Verder maak ik me ook wat zorgen over de kosten. Ik las dat inschrijven 9000 pond kost, maar ik vraag me af of ik een beurs zou krijgen of niet en hoeveel dat dan zou helpen. Heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd op 18-05-2015 om 18:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2015, 21:12
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Niet om negatief te zijn maar nee. De onderbouw(tm 3e jaar) is echt niet heel moeilijk. Ze testen dan gewoon dingen letterlijk. Ik zeg NIET dat je het slecht gaat doen hoor, integendeel. Maar 9.1 gemiddeld is wel heel.erg hoog gegrepen. Ik zou gewoon goed je best doen en kijken hoe je er eind 5e voor staat.
En.waarom wil je in Oxford studeren? Dat wilde ik vroeger ook maar alleen om aanzien of ook omdat je weet dat het leuk zal zijn? Grotendeels is gewoon rijkeluiskinderen die slim zijn.

Om je Engels te verbeteren: zoek iemand om mee Engels te praten. Een native speaker dan. Er zijn heel veel sites waar je internationale vrienden kunt maken.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 21:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom wil je zo graag in Engeland studeren?

Als het je puur gaat om een tijd in Engeland doorbrengen zou je ook een tussenjaar kunnen nemen om daar te werken, bijv. als au pair, of in de zomer daar aan het werk kunnen gaan. Dan maak je ook veel mee van de cultuur en het is waarschijnlijk een stuk minder kostbaar dan daadwerkelijk daar studeren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 09:42
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Ik ben ook nieuwsgierig naar wat je redenen zijn om naar Oxford te willen gaan.

En wat betreft het Engels leren als extra tips: Kijk veel Engelse televisie, luister naar Engels gezongen muziek, lees Engelse boeken, praat met anderen in het Engels, etc. Op een gegeven moment gaat het veel beter, dat zul je merken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 18:43
Lotta_JPMorgan
Lotta_JPMorgan is offline
Waarom ik graag naar Oxford (of een andere Engelse Universiteit) zou gaan: ik zou graag goed Engels kunnen, de lessen zijn er heel erg goed, je wordt goed voorbereid, het zijn mooie gebouwen en het is een hele uitdaging! Oxford is misschien te duur maar ik ben ook heel erg blij met Edinburgh! Alvast bedankt voor alle tips!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 21:59
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Citaat:
Waarom ik graag naar Oxford (of een andere Engelse Universiteit) zou gaan: ik zou graag goed Engels kunnen, de lessen zijn er heel erg goed, je wordt goed voorbereid, het zijn mooie gebouwen en het is een hele uitdaging! Oxford is misschien te duur maar ik ben ook heel erg blij met Edinburgh! Alvast bedankt voor alle tips!
Je hoeft niet per se naar een dure en prestigieuze uni te gaan om goed Engels te kunnen leren.
Hoe weet je dat de lessen bij JOU aansluiten? Ik weet dat je.daar pas achterkomt als je daar studeert maar je bent.echt veel geld kwijt als het niet bij je past.
Mooie gebouwen zijn geen legitieme reden .er naartoe te gaan.

Welke studierichting wil je eigenlijk op? Misschien moet je eerst daar naartoe kijken in plaats van de plek.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2015, 08:25
karin1993
Avatar van karin1993
karin1993 is offline
Als het je gaat om Engels leren, internationale studenten ontmoeten en de mogelijkheid om gedeelten in het buitenland te doen, kijk dan eens naar internationale opleidingen in NL.

Ik studeer International Facility Management, volledige studie in het Engels en heb een half jaar in Canada gestudeerd en een half jaar in Engeland stage gelopen. Afstudeerstage kan ook nog in buitenland. Mijn Engels is op het moment beter dan mijn Nederlands Ook extra uitdagingen zijn altijd wel mogelijk en de minor/stage in het buitenland kun je inrichten zoals je zelf wil.

Verder om Engels te leren idd ook veel programma's e.d. in het Engels kijken (zonder ondertiteling) en Engelse boeken lezen. Dat is ook een van de manieren waarop ik het gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2015, 13:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom ik graag naar Oxford (of een andere Engelse Universiteit) zou gaan: ik zou graag goed Engels kunnen, de lessen zijn er heel erg goed, je wordt goed voorbereid, het zijn mooie gebouwen en het is een hele uitdaging! Oxford is misschien te duur maar ik ben ook heel erg blij met Edinburgh! Alvast bedankt voor alle tips!
Om Engels te leren hoef je niet naar Oxford, en de lessen zullen er niet significant beter of uitdagender zijn dan in Nederland.

Wel staat het natuurlijk leuk op je c.v.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2015, 18:51
Attiemeemee
Attiemeemee is offline
Hey,

Ik zit in mijn eindexamenjaar, heb mij dit jaar aangemeld voor een aantal universiteiten in Groot-Brittannië, en ben ook toegelaten op voorwaarde dat ik deze weken goede resultaten behaal op mijn examens.

Je moet wel van tevoren al een bepaald niveau Engels beheersen, want je moet een certificaat behaald hebben om het aan te tonen bij de universiteit.

Mocht het je echt puur gaan om het studeren in Engeland, zijn er natuurlijk ook andere mogelijkheden zoals taalcursussen, tussenjaren en uitwisselingen. Het is natuurlijk wel zo dat je een papiertje kan behalen aan Oxford met de grootste onzinstudie, je komt toch wel ergens terecht door de prestige en het enorme netwerk van de universiteit.

Dat je nu een 9,1 staat hoeft in principe niks te zeggen, want de vraagstelling en de manier van leren wordt heel anders in de bovenbouw. Ik zou, als je dit echt wil, echter niet de moed verliezen en er vooral voor gaan!

Ik wilde in de derde ook graag aan topuniversiteiten zoals Harvard, Cornell en Cambridge studeren, maar dacht dat het me toch niet ging lukken. Ik liet besloot maar genoeg te nemen met een "gewone" Nederlandse universiteit en kwam ook terecht in de zesjescultuur. Nu blijkt echter dat ik dus toch kans maak, maar wordt het wel een stuk moeilijker om mijn schoolexamencijfers te compenseren met mijn centraalexamencijfers door al die zesjes die ik de afgelopen jaren gehaald heb. Dus het wordt nog een verrassing of ik het ook echt ga halen :')

Als je dat wil help ik je graag met dingen uitzoeken, ik heb zelf ook al de hele aanmeldingsprocedure doorlopen, dus weet wel hoe het allemaal gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:21
Moncpier
Moncpier is offline
Het lijkt mij zeer verstandig om je cijfers te behouden, Oxford eist cijfers van vorige jaren te vermelden en met een minimum van een 8 voor elke vak kan je je aanmelden. Probeer naast goeie cijfers te halen ook veel buitenschoolse activiteiten te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Universiteit in Engeland doen
W-Singh
2 10-08-2016 08:19
Studeren Studeren in Engeland
laurie1001
6 14-11-2015 13:52
Studeren 1 Jaar studeren in Engeland en dan weer terug?
Maxter
2 26-10-2012 19:23
Studeren Studeren in Engeland
KoenEchoes
3 11-11-2011 19:43
Studeren Geneeskunde studeren in Engeland
Corronne
1 05-03-2010 18:10
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.