Advertentie | |
|
![]() |
|
Mooi hoor, allebei!
Een vriendin van me is ook zwanger, ik overweeg om haar een keertje als verrassing mee te nemen naar een fotograaf om dit soort foto's te laten maken (en ook wat bloter, want die had ze al en dit is een mooie toevoeging ![]() ![]()
|
He, mooie foto's allemaal
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
De gemiddelde leeftijd van moeders bij het 1e kind was in 2007 29,4 jaar (bron CBS ), dus dan is 26 of 27 toch ook helemaal niet jong? We vinden 31 of 32 toch ook niet oud.
Vrouwen die in het ziekenhuis onder controle zijn, zijn gemiddeld wel wat ouder dan dat, misschien dat je daarom die reactie kreeg. |
![]() |
|
Mensen zeggen ook tegen ons dat we wel wat jong zijn, maar aan de andere kant verwachten ze het ook wel, als je getrouwd en wel met een hondje in een koophuis zit
![]()
|
Ik vind het wel typisch trouwens dat mensen hier met statistieken de leeftijd gaan verdedigen. Ik denk dat iemands visie op een 'relatieve' leeftijd van iemand erg kan verschillend. Ik vond mezelf ook best volwassen toen ik ging studeren, maar achteraf gezien en zeker als ik de huidige 1ste-jaars tegenkom denk ik ook: "wat een broekies". Dat heeft helemaal niets te maken met hoe oud ze daadwerkelijk zijn, maar hoe je er zelf tegen aan kijkt.
|
Verwijderd
|
Wat is daar typisch aan? Ik zie het trouwens ook niet als verdedigen, maar gewoon als 'informatieverstrekking'?
En natuurlijk kan iemands visie op een 'relatieve' leeftijd van iemand erg verschillen, maar dat maakt objectief gezien natuurlijk weinig uit... En als ik veertig ben, dan zal ik me zelf nu, als 27-jarige, vast ook heel onvolwassen vinden. En gelukkig maar, want anders zou dat betekenen dat ik me de komende 13 jaar niet zou ontwikkelen en niets bij zou leren. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik bedoelde het inderdaad informatief.
Maar ik heb ook best een mening hoor. Ik vind eigenlijk dat vrouwen die toch al ooit kinderen willen, dat het beste zouden kunnen doen binnen drie jaar nadat ze hun vervolgopleiding afronden (als ze dan al een stabiele relatie hebben met iemand die ook kinderen wil, uiteraard, BOmoeders heb je niet zo veel meer). Dat de zwangerschap dan vaker goed gaat en dat het kind dan minder vaak gehandicapt is, zijn natuurlijk ook redenen. Maar een reden die voor vrouwen zelf ook kan tellen, is dat het zomaar zou kunnen dat je verminderd vruchtbaar bent. En als je daar op je 25e achter komt, dan kun je nog rustig nadenken of je IVF wil, en zo ja dan heb je daar ook nog alle tijd voor. Maar als je daar op je 35e achter komt, is er een grote kans dat je je ineens zeer beperkt zult voelen en zal IVF ook aanzienlijk minder kans van slagen hebben. Ik snap natuurlijk wel dat je mensen niet kunt dwingen, het blijft altijd je eigen keus en als een vrouw wel ooit kinderen wil maar nu nog niet, zou het toch gek zijn als ze het toch nu al gaat doen. En wat het feit dat jij je nu volwassener voelt dan op je 18e ermee te maken heeft snap ik eigenlijk niet zo goed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Op lichamelijk gebied en op sociaal-emotioneel gebied, ja.
Ik denk eigenlijk dat als je een vervolgopleiding hebt afgerond en een baan met een vast contract hebt, het niet zo veel uitmaakt voor je carrière of je nu meteen een kind krijgt of een paar jaar later want als je carrièregericht bent is er nooit een goed moment om er drie à vier maanden tussenuit te gaan en daarna weinig tijd voor bijscholing etc te hebben en in de meeste gevallen minder te gaan werken. Uitzondering hierop vormt denk ik vooral een promotietraject, dat is wel een extra slecht moment om kinderen te krijgen. Maar het percentage mensen dat na hun vervolgopleiding een promotietraject ingaat is natuurlijk erg klein. (ik verwacht natuurlijk ook absoluut niet van mensen dat ze hierin rekening gaan houden met wat ik denk dat ze moeten doen, dat zou eng zijn) Laatst gewijzigd op 03-05-2009 om 13:13. |
![]() |
||
Citaat:
Verder denk ik dat Leonoor bedoelde dat 'oudere moeders' 'jongere moeders' vaak als minder ervaren zien, omdat zij zelf in die tussenliggende jaren veel geleerd hebben (ze vinden zichzelf als 30-jarige veel volwassener dan toen ze 25 waren). Maar dat wil niet zeggen dat die 'jongere moeders' (uitgezonderd tienermoeders, misschien) daardoor slechtere opvoeders zijn dan die 'oudere moeders'. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik denk inderdaad niet dat 'jongere moeders' (zelfs tienermoeders niet) per definitie slechtere opvoeders zijn dan 'oudere moeders'. Ik denk dat het erg per persoon afhankelijk is en dat iedereen, jonger of ouder, een goede opvoeder kan zijn. Vanaf een bepaalde leeftijd en met bepaalde leefomstandigheden (denk aan geld, een huis, enz.) wordt het alleen qua voorwaardenscheppende dingen wat gemakkelijker. En zoals met alles, door ervaring leer je. Maar iemand kan van zijn 25ste tot zijn 30ste in theorie natuurlijk net zoveel leren als iemand van zijn 20ste tot zijn 25ste. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() (Niet dat het voor ons nodig is; we hebben de ruimte voor een kind. Ik zou er trouwens ook niet snel aan begonnen zijn als we die ruimte niet hadden gehad. Lijkt me vreselijk stressvol als je maar moet hopen dat je op tijd een woning hebt en dan ook nog moet verhuizen en alles in moet richten ed... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als het echt zou moeten, zou er in ons appartement wel plek zijn voor een kindje; er zijn meer mensen die dat kunnen hier in de flat. Maar ik wacht nog wel even, hoor.
Nu we het dan toch over ruimte voor een kind hebben, hoe staat het met de babykamers? ![]() |
![]() |
|
Volgens mij is de bewering dat je urgentie krijgt als je zwanger bent niet juist. Misschien vroeger, maar tegenwoordig, volgens mij echt niet meer hoor.
|
Hm, ik kan het inderdaad op woningnet niet vinden, dat je dan urgentie zou krijgen. Misschien is dat ook maar goed, anders gaat iedereen maar zwanger worden om snel een huis te vinden
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Haha nee dat zou handig zijn. Nee gewoon er zijn studenten/medewerkervanuniversiteits-appartementjes die je via de ssh met urgentie kunt krijgen als je zwanger bent. Als je geen student meer bent, zul je wel weg moeten, maar daar zullen ze ook best gemakkelijk in zijn denk ik...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Oeh, spannend Leonie
![]() ![]() @Freyja: Maar daar heb je dan dus nog niets aan, dan stop je met studeren en dan kun je alsnog nergens terecht ![]()
|
Hier is de babykamer ook klaar. Ik vind het nu het klaar is heel leuk & schattig, maar toen het nog moest vond ik het een crime. Zou ook best kunnen komen doordat we hier dus inderdaad moesten verhuizen dus het was niet bepaald het enige wat we moesten inrichten. Bovendien hadden we niet zoveel geld voor de babykamer wat het ook minder leuk maakt. Als je een heel schattig kamertje kunt kopen wat helemaal leuk bij elkaar past, op het moment dat je zelf wilt (ipv op het moment dat klanten éindelijk besluiten te betalen...) is het vast heel erg leuk.
![]() Dit is m : ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wij hebben het ook nieuw gekocht. Sowieso waren we aan mijn kant - samen met een nicht van mij - de eersten die een kindje krijgen en aan de kant van mijn man waren de babykamertjes al weer 'uit het zicht' (kinderen daar zijn al weer ouder) en vrienden met kleine kinderen hebben we ook niet, dus overnemen van familie of vrienden was niet echt mogelijk. Na lang zoeken hebben we uiteindelijk iets gevonden wat beter betaalbaar was en wat we ook leuk vonden.
![]() ![]() |
![]() |
|
Ja, ik vind de prijzen ook echt schokkend hoor... Sowieso hebben ze het dan over 'complete babykamer' waarmee allen bedje, commode en kast bedoeld worden. En daar betaal je dan minimaal 1000 euro voor. Ja, dahag!
Wij hebben dus idd geen kamertje nieuw gekocht. Het bedje is van vrienden, de commode is een oude ladenkast die al bij ons thuis stond en de kast is van Ikea ![]()
Laatst gewijzigd op 06-05-2009 om 07:22. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reactie van Moskee Tawheed over het boek. Oum Taqiyyah | 96 | 30-04-2004 19:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
evangeliseren kost geld: help mij! phmpruim | 13 | 20-03-2004 12:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 |