Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 13:53
Verwijderd
joooh, maar dan blijft natuurlijk de vraag of het wettelijk wel mag..(denk in ieder geval niet dat er pro drugs programma's op tv mogen komen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2005, 07:05
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Ik wist helemaal niet dat hij ook Opium en Smack ging gebruiken. Dat vind ik echt wel gestoord hoor. Iedereen weet dat die shit veel te verslavend is om regelmatig gebruik bij te beperken.
Ben wel benieuwd naar die acid trip. Zal wel een bad trip worden gok ik

Ik ben het verder wel met het merendeel eens hierover.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 09:44
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Filemon Wesselink maakt een reportage over drugs. Iedere uitzending bespreekt hij een variant om deze vervolgens ook te gebruiken. Filemon probeert een zo realistisch mogelijk beeld te geven van de drug. Zo gaat hij op kroegentocht om te zien wat de gevolgen van alcohol kunnen zijn, en probeert hij thuis op de bank de drug LSD. Dit onder toeziend oog van zijn eigen moeder. Hier blijft het echter niet bij, ook heroïne en opium worden door Filemon gebruikt.
Uit alles blijkt dat ze erg bewust bezig zijn een zo goed mogelijke set en setting te creeëren. Een presentator vraag niet voorzijn lol aan zn moeder of hij voor zn werk op de bank lsd kan gaan zitten gebruiken.

Daarnaast denk ik niet dat je impulsief zo'n format ontwikkelt, maar al ergens affiniteit met het onderwerp hebt.
Ik heb dan ook nergens (offiescheel) zien staan (of ben et weer vergeten) dat ie n00bish of newbie zou zijn. Ik denk dat BNN wel graag wil schockeren, maar niet gebaat is bij té negatieve aandacht media en ze alles in hun macht doen om de balans te houden tussen die twee, dat is immers hun unique selling point
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:23
Verwijderd
beter zegt iemand t ff als t op tv gaat komen!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 19:53
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Fishy schreef op 29-09-2005 @ 19:23 :
beter zegt iemand t ff als t op tv gaat komen!

Citaat:
Oma schreef op 21-09-2005 @ 23:20 :
die maandag 10 oktober om 23.00 uur begint
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 20:48
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ja leuk!!!!
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 28-09-2005 @ 14:53 :
joooh, maar dan blijft natuurlijk de vraag of het wettelijk wel mag..(denk in ieder geval niet dat er pro drugs programma's op tv mogen komen).
Oh, waarom niet? Er zijn zo veel films waarin bijvoorbeeld geblowd wordt of harddrugs wordt gebruikt. Die zijn toch ook niet verboden?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:54
Brendariss
Brendariss is offline
kwil wel meewerken aan dat programma
lekker gek en je krijgt er nog geld voor ook
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:57
Verwijderd
Toch staat het me wel tegen dat ie heroïne en opium gaat gebruiken, dat gaat m.i. wel te ver.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 14:29
Mir-idiotA
mja.. maar dat ligt voor iedereen heel erg anders.. kijk in mijn ogen was heroine altijd zoooo erg, maar eigenlijk is het niet anders (tja er zijn veel verslaafden van die we ZIEN) de cocaine verslaafden zitten nog binnen de deuren vaak.
Mja, moe, hoop dat ik duidelijk maak wat ik denk
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:18
Verwijderd
Ja goed, daar heb je wel een punt, maar ik bedoel van heroïne en opium is algemeen bekend dat het gewoon zwáár verslavende middelen zijn dus die zou je op zich ook best kunnen weglaten uit het programma.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 03-10-2005 @ 16:18 :
Ja goed, daar heb je wel een punt, maar ik bedoel van heroïne en opium is algemeen bekend dat het gewoon zwáár verslavende middelen zijn dus die zou je op zich ook best kunnen weglaten uit het programma.
valt echt wel mee, er heerst wel een erg grote taboe over heroïne. en dat komt mede door wat mirthe zei tis natuurlijk wel verslavend, maar het is de media wel goed gelukt om heroïne echt als dé verslavende drugs, apart van alle anderen drugs, neer te zetten. terwijl het echt niet veel verslavender is dan coke/alcohol etc. eerste paar keer moet je er toch vaak van kotsen en naarmate je het langer gebruikt wordt het lekkerder..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:23
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Oma schreef op 03-10-2005 @ 17:13 :
maar het is de media wel goed gelukt om heroïne echt als dé verslavende drugs, apart van alle anderen drugs, neer te zetten. terwijl het echt niet veel verslavender is dan coke/alcohol etc.
de media? Volgens mij is er best veel onderzoek naar gedaan waardoor dit als conclusie is getrokken hoor, weet jij uit ervaring of andere bronnen dat heroïne een leuke gelegenheidsdrug is?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:33
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
nps schreef op 03-10-2005 @ 17:23 :
de media? Volgens mij is er best veel onderzoek naar gedaan waardoor dit als conclusie is getrokken hoor, weet jij uit ervaring of andere bronnen dat heroïne een leuke gelegenheidsdrug is?
juh

hoewel andere drugs ook erg verslavend kunnen zijn, is afkicken van heroine erg moeilijk en je lichaam gaat er enorm kapot aan, dat is denk ik ook een factor dus idd, waarom denk je dat heroine meevalt gekeken naar andere drugs Oma?
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:51
Verwijderd
tis echt niet zo dat je in 1 keer of paar keer verslaafd ben aan hero, zoals gezegt wordt. dat is gewoon opgeblazen bullshit. en aan pure hero gaat je lichaam ook niet kapot, je kan er oud mee worden. het nadeel is dat die junks vaak geen geld meer overhouden voor eten/hygiëne etc.

en onderzoeken? als je op erowid kijkt, staan alcohol, nicotine, meth, crack allemaal boven heroïne. maarja in hoeverre die onderzoeken helemaal kloppen enzo..weet jij wel goede onderzoeken waarin staat dat heroïne veel meer verslavend is dan alle andere drugs? jij hebt je mening gewoon gebaseerd op de junkies van centraal en de media.
ik zeg niet dat het niet behoorlijk verslavend is, maar iedereen moet niet doen alsof hero de king van de drugs is ofzo (als je snapt wat ik bedoel..)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:29
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Oma schreef op 03-10-2005 @ 17:51 :
tis echt niet zo dat je in 1 keer of paar keer verslaafd ben aan hero, zoals gezegt wordt. dat is gewoon opgeblazen bullshit. en aan pure hero gaat je lichaam ook niet kapot, je kan er oud mee worden. het nadeel is dat die junks vaak geen geld meer overhouden voor eten/hygiëne etc.

en onderzoeken? als je op erowid kijkt, staan alcohol, nicotine, meth, crack allemaal boven heroïne. maarja in hoeverre die onderzoeken helemaal kloppen enzo..weet jij wel goede onderzoeken waarin staat dat heroïne veel meer verslavend is dan alle andere drugs? jij hebt je mening gewoon gebaseerd op de junkies van centraal en de media.
ik zeg niet dat het niet behoorlijk verslavend is, maar iedereen moet niet doen alsof hero de king van de drugs is ofzo (als je snapt wat ik bedoel..)
Trimbos. nl zegt:
- Verslavend? Treedt in het algemeen zeer snel op en is dan groot, zowel lichamelijk als geestelijk.
- Belangrijk: Risico van ondervoeding en verwaarlozing, waardoor grotere kans op infecties. Bij spuiten extra risico op een overdosis en/of infectie(s) (HIV (aids), hepatitis, etc.).
- Zo is heroïne sterk verslavend. Cocaïne en amfetamine zijn dat minder en XTC, hasj en weed nog minder.

Drugsinfo.nl meld dit trouwens ook.


Jellinek.nl zegt:
Kans op verslaving

De kans op verslaving is zeer groot. Weinigen weten het gebruik in de hand te houden. Dat komt onder andere doordat je zo snel last krijgt van ontwenningsverschijnselen.

In 2004 13.929 mensen hulp voor opiaten bij een verslavingszorginstelling.


Uitjebol.nl zegt: (via ephedra.demon.nl)
Maar drie of vier keer heroïne gebruiken, betekend veelal het begin van een verlaving. Eenmaal verslaafd gaan veel gebruikers spuiten om een groter effect te bereiken.

Iedere beginnende gebruiker denkt dat hij ermee zal stoppen zodra hij het genoeg vindt. Iedere nieuwe gebruiker denkt dat hij sterker is dan de drug. Dat is nu precies het gevoel dat heroïne veroorzaakt. Daarom gaat iedere nieuwe gebruiker voor de bijl. Een beginnend gebruiker verzuchtte eens; "Wat jammer dat zoiets lekkers zo verslavend is." Hij is er nooit meer vanaf gekomen...


Drugslijn.be zegt:
Dat je van de eerste keer meteen verslaafd raakt, is overdreven. Maar het staat wel vast dat heroïne sterk verslavend is!
Wanneer heroïne is uitgewerkt, krijg je ontwenningsverschijnselen: je voelt je ziek, krijgt buikkrampen, zweet, krijgt het warm en koud, eigenlijk best te vergelijken met een zware griep. Gebruik je opnieuw heroïne, dan verdwijnen deze klachten. Je raakt dus makkelijker in een cirkel van steeds vaker gebruiken.
Heroïne zorgt er dus voor dat je veel gemakkelijker dan bij andere drugs meer en intensiever gaan gebruiken, zodat een afhankelijkheid of verslaving kan ontstaan.


E-gezondheid.be zegt:
Heroïne is de meest (lichamelijk en geestelijk) verslavend drug die er bestaat. Je lichaam went er snel aan, je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te voelen. Als je na een tijdje stopt met gebruiken wordt je behoorlijk ziek.

EN ZE HEBBEN HET ALLEMAAL FOUT.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:49
Verwijderd
jonge dat zeg ik toch niet, ik zeg dat het behoorlijk verslavend is, maar het is niet 100 keer verslavender dan coke ofzo. een keertje proberen kan heus geen kwaad (mits je natuurlijk sterk in je schoenen staat, geen problemen hebt en shit, maar dat geld wel voor de meeste drugs)..maarja je noemt wel allemaal sites die NOOIT positief over drugs zullen zijn. allemaal drugspreventie-achtige sites.
er zijn ook recreatieve hero-gebruikers, maar daar hoor je niemand over. en waarom niet..iedereen kijkt je scheef aan, omdat er zo'n fucking groot taboe heerst. gebruik je hero, ben je junk.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:59
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Oma schreef op 03-10-2005 @ 18:49 :
jonge dat zeg ik toch niet, ik zeg dat het behoorlijk verslavend is, maar het is niet 100 keer verslavender dan coke ofzo. een keertje proberen kan heus geen kwaad (mits je natuurlijk sterk in je schoenen staat, geen problemen hebt en shit, maar dat geld wel voor de meeste drugs)..maarja je noemt wel allemaal sites die NOOIT positief over drugs zullen zijn. allemaal drugspreventie-achtige sites.
Als ze niet positief zijn zijn ze tegen? Wat een bullshit, vooral trimbos en jellinek geven eerlijke en objectieve informatie over drugs en hun effecten.

Citaat:
er zijn ook recreatieve hero-gebruikers, die gewoon naar hun werk gaan en net als de 1 af e toe een pilletje neemt, hun af en toe hero roken, maar daar hoor je niemand over. en waarom niet..iedereen kijkt je scheef aan, omdat er zo'n fucking groot taboe heerst. gebruik je hero, ben je junk.
uitjebol niet!
feit is dat het verslavender is dan de meeste andere drugs - de lichamelijke verslaving treed heel snel op, en de lichamelijke effecten van afkicken zijn ook vele heftiger. En de recreatieve hero gebruiker ken ik niet echt, ik denk dat het de verhouding recreatiegebruiker/verslaafde bij heroïne toch wel ff anders ligt dan bij bijvoorbeeld speed.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Als ze niet positief zijn zijn ze tegen? Wat een bullshit, vooral trimbos en jellinek geven eerlijke en objectieve informatie over drugs en hun effecten.
hehe trimbos is gefinancieerd door de overheid, zegt genoeg lijkt me en jellinek is een hulp en voorlichting site, dus daar zullen ze ook zkr niet vanuit een positief daglicht over drugs praten.

Citaat:
uitjebol niet!
feit is dat het verslavender is dan de meeste andere drugs - de lichamelijke verslaving treed heel snel op, en de lichamelijke effecten van afkicken zijn ook vele heftiger. En de recreatieve hero gebruiker ken ik niet echt, ik denk dat het de verhouding recreatiegebruiker/verslaafde bij heroïne toch wel ff anders ligt dan bij bijvoorbeeld speed.
uitjebol is idd wel positief, maar daar zijn ze alleen positief over drugs met psychonautische waarde en die heeft hero niet idd.
maarja hoe dan ook..je moet zelf maar kijken welke info je wel en niet gelooft, alleen bij shit van de media mag je echt wel eerst ff vraagtekens zetten voor je iets aanneemt

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:49
rohypnol
rohypnol is offline
Heroïne is zeker wel de meest verslavende druk en het is eigenlijk niet in de hand te houden.

Die sites hebben gewoon gelijk.

Maar ik ga niet zomaar iets zeggen zonder uitleg.

Heroïne en andere opiaten zijn zo verslavend omdat het de enige groep drugs is die, naast de gebruikelijke dopamine, de stof endorfine in je hersenen in absurde hoeveelheid vrijmaakt. Cocaïne en amfetaminen werken op dopamine en noradrenaline. LSD en MDMA werken op serotonine. Cannabis ontleent zijn unieke werking doordat het op veel verschillende gebieden werkt in de hersenen, evenals alcohol.

De stof endorfine is de stof die voor de prettigste genotservaringen zorgt. Hierdoor heeft heroïne wel degelijk een speciale plaats naast andere drugs. Het gevoel dat zo'n stoot van endorfine geeft is niet te onderschatten, een geweldig orgasme is het enige wat er een beetje bij in de buurt komt.

Het gebruik is eigenlijk niet in de hand te houden. Recreatieve heroïne gebruikers zijn extreem zeldzaam.

'Oma' je zegt "een keertje proberen kan heus geen kwaad". In 99% van de gevallen wel. Het gevoel dat opiaten geven is niet vergelijkbaar met enige andere drug, zelfs niet met crack-cocaïne of methamfetamine. Het voelt alsof je eindelijk de oplossing hebt gevonden voor alles ermee, zelfs als je geen problemen hebt.

Je kent het gevoel en zeker de verslaving niet, want ik kan aan je posts zien dat je het nooit heb gebruikt of er in ieder geval niet verslaafd aan bent geweest. Zoals jou denken alle beginnende gebruikers van heroïne. Zelfs als iemand verslaafd is aan cocaïne en slaappillen dan nog kan men zich het niet voorstellen. Dus oordeel a.u.b. niet erover, en zeker niet in zo'n toch wel gevaarlijke manier, letterlijk zeggen dat het geen kwaad kan om eens te proberen.

Bedankt voor het lezen.
__________________
and I watch one cigarette burn away
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:54
Mir-idiotA
Citaat:
Oma schreef op 03-10-2005 @ 17:13 :
valt echt wel mee, er heerst wel een erg grote taboe over heroïne. en dat komt mede door wat mirthe zei tis natuurlijk wel verslavend, maar het is de media wel goed gelukt om heroïne echt als dé verslavende drugs, apart van alle anderen drugs, neer te zetten. terwijl het echt niet veel verslavender is dan coke/alcohol etc. eerste paar keer moet je er toch vaak van kotsen en naarmate je het langer gebruikt wordt het lekkerder..
zoiets bedoelde ik er ook nog bij te zeggen ja
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
rohypnol schreef op 03-10-2005 @ 20:49 :
Heroïne is zeker wel de meest verslavende druk en het is eigenlijk niet in de hand te houden.

Die sites hebben gewoon gelijk.

Maar ik ga niet zomaar iets zeggen zonder uitleg.

Heroïne en andere opiaten zijn zo verslavend omdat het de enige groep drugs is die, naast de gebruikelijke dopamine, de stof endorfine in je hersenen in absurde hoeveelheid vrijmaakt. Cocaïne en amfetaminen werken op dopamine en noradrenaline. LSD en MDMA werken op serotonine. Cannabis ontleent zijn unieke werking doordat het op veel verschillende gebieden werkt in de hersenen, evenals alcohol.

De stof endorfine is de stof die voor de prettigste genotservaringen zorgt. Hierdoor heeft heroïne wel degelijk een speciale plaats naast andere drugs. Het gevoel dat zo'n stoot van endorfine geeft is niet te onderschatten, een geweldig orgasme is het enige wat er een beetje bij in de buurt komt.

Het gebruik is eigenlijk niet in de hand te houden. Recreatieve heroïne gebruikers zijn extreem zeldzaam.

'Oma' je zegt "een keertje proberen kan heus geen kwaad". In 99% van de gevallen wel. Het gevoel dat opiaten geven is niet vergelijkbaar met enige andere drug, zelfs niet met crack-cocaïne of methamfetamine. Het voelt alsof je eindelijk de oplossing hebt gevonden voor alles ermee, zelfs als je geen problemen hebt.

Je kent het gevoel en zeker de verslaving niet, want ik kan aan je posts zien dat je het nooit heb gebruikt of er in ieder geval niet verslaafd aan bent geweest. Zoals jou denken alle beginnende gebruikers van heroïne. Zelfs als iemand verslaafd is aan cocaïne en slaappillen dan nog kan men zich het niet voorstellen. Dus oordeel a.u.b. niet erover, en zeker niet in zo'n toch wel gevaarlijke manier, letterlijk zeggen dat het geen kwaad kan om eens te proberen.

Bedankt voor het lezen.
99% van de gevallen is denk ik echt wel overdreven. Maar goed, verslaving ligt aan zoveel meer dan alleen de stof zelf. Enne jij spreekt vanuit jou ervaringen, ik vanuit de mijne. Ik ben niet verslaafd geweest idd, anders zou ik natuurlijk niet zo praten. Jij wel en jij zat dus ook waarschijnlijk in een omgeving met alleen maar verslaafden en geen recreatieve gebruikers. En jij kan je dus ook niet voorstellen dat iemand er niet verslaafd aan raakt.
Maarja genoeg erover, we hebben allebei geen wetenschappelijke onderzoeken bij de hand die uitwijzen wie er nou gelijk heeft ofzo.. ieder zijn visie
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:49
rohypnol
rohypnol is offline
dat 99% was figuurlijk bedoelt

overigens; het was niet mijn visie het waren eigenlijk feiten die ik postte

als jij er zo over denkt waarom probeer je het dan niet een keer? dan weet je wel hoe het is...
__________________
and I watch one cigarette burn away
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 12:59
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Oma schreef op 04-10-2005 @ 19:58 :
Maarja genoeg erover, we hebben allebei geen wetenschappelijke onderzoeken bij de hand die uitwijzen wie er nou gelijk heeft ofzo.. ieder zijn visie
er zijn zat zat zat wetenschappelijke onderzoeken op internet beschikbaar die de sterk verslavende eigenschappen van heroïne beschrijven. Als je heroine gebruik is de coming down heel sterk waardoor de neiging om weer te gebruiken heel sterk is, dat is een bekende lichamelijke reactie, geen visie, maar feiten.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 04-10-2005 @ 19:58 :
99% van de gevallen is denk ik echt wel overdreven. Maar goed, verslaving ligt aan zoveel meer dan alleen de stof zelf. Enne jij spreekt vanuit jou ervaringen, ik vanuit de mijne. Ik ben niet verslaafd geweest idd, anders zou ik natuurlijk niet zo praten. Jij wel en jij zat dus ook waarschijnlijk in een omgeving met alleen maar verslaafden en geen recreatieve gebruikers. En jij kan je dus ook niet voorstellen dat iemand er niet verslaafd aan raakt.
Maarja genoeg erover, we hebben allebei geen wetenschappelijke onderzoeken bij de hand die uitwijzen wie er nou gelijk heeft ofzo.. ieder zijn visie
Je wil ontkennen dat heroïne zwaar verslavend is? Hahahaha.

Nou ja, er zijn vast wel mensen die heroïne gebruiken en wel kunnen stoppen. Dat percentage mensen lijkt me echter ruwweg gelijk aan het percentage Wilders-stemmers dat niet inferieur en dom is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 13:50
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2005 @ 14:11 :
Je wil ontkennen dat heroïne zwaar verslavend is? Hahahaha.

Nou ja, er zijn vast wel mensen die heroïne gebruiken en wel kunnen stoppen. Dat percentage mensen lijkt me echter ruwweg gelijk aan het percentage Wilders-stemmers dat niet inferieur en dom is.
Mwoah, dat laatste zou inderdaad overeenkomen met 99% (naar beneden afgerond).

Maar ik had 'ergens' (woei, wat een betrouwbare bron) gelezen dat ongeveer 30-40% van de mensen die wel eens heroïne doet het op recreatief gebruik weet te houden (ja, ging ook over lange periodes). Ik zal eens zien of ik ooit zin heb om op te zoeken waar het vandaan komt. (Note: ik zeg niet dat die bron persé gelijk heeft, maar het is zeker niet zo dat 99% van de mensen die heroïne doet er aan verslaafd raakt - ook al was dat ook maar een uit de lucht gegrepen getal)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:28
Verwijderd
Ik denk toch dat die bron het niet helemaal goed heeft.

coke wordt wel recreatief gebruikt maar heroïne niet.
De broer van mijn ma's vriend is een poosje verslaafd geweest. Als hij zijn metadon een paar dagen mist, gaat ie gewoon dood.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wann schreef op 05-10-2005 @ 14:50 :
Mwoah, dat laatste zou inderdaad overeenkomen met 99% (naar beneden afgerond).

Maar ik had 'ergens' (woei, wat een betrouwbare bron) gelezen dat ongeveer 30-40% van de mensen die wel eens heroïne doet het op recreatief gebruik weet te houden (ja, ging ook over lange periodes). Ik zal eens zien of ik ooit zin heb om op te zoeken waar het vandaan komt. (Note: ik zeg niet dat die bron persé gelijk heeft, maar het is zeker niet zo dat 99% van de mensen die heroïne doet er aan verslaafd raakt - ook al was dat ook maar een uit de lucht gegrepen getal)
Recreatief gebruik sluit niet uit dat je verslaafd bent, dan zou je moeten kijken naar het aantal mensen dat het 1 of meerdere keren probeert en erna nooit meer.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:13
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 05-10-2005 @ 17:11 :
Recreatief gebruik sluit niet uit dat je verslaafd bent, dan zou je moeten kijken naar het aantal mensen dat het 1 of meerdere keren probeert en erna nooit meer.
Ja OK, was niet helemaal goed verwoord.

Betere verwoording: verantwoordelijk gebruik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2005 @ 14:11 :
Je wil ontkennen dat heroïne zwaar verslavend is? Hahahaha.

Nou ja, er zijn vast wel mensen die heroïne gebruiken en wel kunnen stoppen. Dat percentage mensen lijkt me echter ruwweg gelijk aan het percentage Wilders-stemmers dat niet inferieur en dom is.
heb ik nergens gezegt, iedereen moet eens wat beter lezen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:38
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Oma schreef op 05-10-2005 @ 17:30 :
heb ik nergens gezegt, iedereen moet eens wat beter lezen
"leest snel ff je posts" juh zeg je niet . toch lijkt zoiets als recreatief gebruik van heroïne me niet slim.

Citaat:
er zijn ook recreatieve hero-gebruikers, maar daar hoor je niemand over. en waarom niet..iedereen kijkt je scheef aan, omdat er zo'n fucking groot taboe heerst. gebruik je hero, ben je junk.
hoewel andere drugs erg verslavend zijn is hero gewoon nog een flinke drug. Mja misschien kan 1 keer geen kwaad ( dit is echt zon zin die jaren laten met spijt word bekeken ) als je zoals je zegt sterk in de schoenen staat en fysiek ook sterk bent.

Mja ik zou het gewoon afraden, vooral ook omdat hero onderandere met spuiten werkt en als je die niet schoon houd je dikke infecties kan krijgen ( Requim for a Dream.. heerlijk die arm)
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 17:06
Verwijderd
verstandig
je kan hero ook roken en snuiven..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 05-10-2005 @ 17:30 :
heb ik nergens gezegt, iedereen moet eens wat beter lezen
Dan ligt het dus aan jouw formulering, want ik ben heel slim.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:58
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-10-2005 @ 11:51 :
Dan ligt het dus aan jouw formulering, want ik ben heel slim.
ik heb 't 'ns na zitten lezen en het ligt helemaal niet aan haar formulering. en ik kan het weten, ik ben ook heel slim én objectief
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:29
Verwijderd
crystal meth is verslavender dan heroïne. veel hero gebruikers stappen dan ook over op meth. meth, yaba, ice, allemaal benamingen voor crystal meth en het is een groter sociaal probleem in de regionen waar dit spul verkrijgbaar is dan heroïne. Mede door de soms acute psychose die kan optreden na gebruik van meth.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 11:56
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
sjek schreef op 07-10-2005 @ 13:29 :
crystal meth is verslavender dan heroïne. veel hero gebruikers stappen dan ook over op meth. meth, yaba, ice, allemaal benamingen voor crystal meth en het is een groter sociaal probleem in de regionen waar dit spul verkrijgbaar is dan heroïne. Mede door de soms acute psychose die kan optreden na gebruik van meth.
Meth is zeker schadelijk spul. Vooral omdat het de eerste keren op een entheogeen middel lijkt. Na regelmatiger gebruik heeft het slechts amfetamine-achtige werkingen. Bovendien sloopt meth je lichaam en heroine niet echt.

Maar toch, Heroine is gewoon te verslavend en het is eigenlijk te riskant om het te proberen. Er zijn minder schadelijke Opiaten of aanverwante stoffen verkrijgbaar zoals Codeine of Mitragynine. Ook al hebben deze niet het effect van Opium, Heroine of Morfine, het zijn een soort lichte versies.
Ik heb meerdere malen Mitragynine (Kratom) en Opium gedaan.

'Verstandig gebruik' van opiaten is opzich mogelijk, maar je moet veel zelfkennis hebben en 0.0 'uitvlucht gevoelens'.

Opzich vind ik het niet ziek dat die Filemon Opiaten gaat gebruiken, maar je kan gewoon geen goed beeld vormen van Opiaten als je het maar 1 keer gebruikt hebt...

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:20
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
@Hmmm: In opium zit overigens de stoffen codeïne en morfine, dus het is raar dat je zegt dat codeïne niet echt lijkt op opium. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat het effect lichter is.

Citaat:
Morphine is naturally occurring substance in the opium poppy, Papaver somniferum. It is a potent narcotic analgesic, and its primary clinical use is in the management of moderately severe and severe pain. After heroin, morphine has the greatest dependence liability of the narcotic analgesics in common use.

[...]

Codeine is found in opium in concentrations between %0.1 and %2. Because of the small concentration found in nature, most codeine found in medical products is synthesized from morphine via the methylation of the hydroxyl group found on the second non-aromatic ring.
Bron
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 20:37
Verwijderd
Lekker riskant om heroine 'een keertje te proberen'. Maar ik ga het wel kijken. Ben benieuwd of ze alle vooroordelen nog eens heerlijk gaan bevestigen. Ik denk dat het wel meevalt maarja, het blijft tv.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 23:11
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-10-2005 @ 19:20 :
@Hmmm: In opium zit overigens de stoffen codeïne en morfine, dus het is raar dat je zegt dat codeïne niet echt lijkt op opium. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat het effect lichter is.
Dat weet ik ook wel, foutje van mij. Ik had het er bijgezet om niet mensen te laten denken dat als ze codeine nemen, ze gelijk weten wat heroine is. Bovendien noemde ik mytragynine in hetzelfde rijtje en die stof komt niet voor in Opium..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 06:19
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-10-2005 @ 19:20 :
@Hmmm: In opium zit overigens de stoffen codeïne en morfine, dus het is raar dat je zegt dat codeïne niet echt lijkt op opium. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat het effect lichter is.



Bron
Oh hihi. Heel erg veel lichter dan, want ik heb wel es zo'n pijnstiller met codeïne geslikt en dat hielp niks + ik voelde niks.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 10:09
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 10-10-2005 @ 07:19 :
Oh hihi. Heel erg veel lichter dan, want ik heb wel es zo'n pijnstiller met codeïne geslikt en dat hielp niks + ik voelde niks.
Dan moet je er meer van nemen
Maar de afkickverschijnselen van Opiaten worden vooral vaak onderschat...

Vanavond is het zo ver, ben benieuwd! Ik vind Spuiten en Slikken wel een geniale titel trouwens...

\edit: Ik las net dat het vanavond over alcohol en wiet gaat en dat Filemon alleen drank en XTC qua drugs ooit heeft gedaan . En dat die chick van 6pack (die nu bij BNN zit) ook gaat gebruiken.

Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:11
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Daar gaan we dan.....
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:13
Verwijderd
ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:19
Verwijderd
juist, alcohol!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:20
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
hehehe, doen ze leuk

heeel duidelijk laten weten dat alcohol een drug is door eerst vier keer aan te kondigen dat hij één van de meest verslavende drugs gaat gebruiken en em dan een bar laten binnenlopen.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:59
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
pfff wat een kwats
hopen dat die ook heroine overmatig gaat gebruiken
verkeerde beelden de gexte
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:02
rub0n
Avatar van rub0n
rub0n is offline
wat een kutshow
__________________
beware of the friendly stranger
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:06
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
minder stereotype dan ik had verwacht.
Jan-Petert zal dr niet van wakkerliggen, maar toch een goede stap in de richting van het bespreekbaar maken van drugs & gebruik.
Wat wel jammer is is dat bepsreekbaar maken ook verbiedbaar maken betekent in dit geval.

Wat me wel opvalt is de zowat letterlijke overname van ons hero vs coca dialoog en dan onbeargumenteerd en ongecorrigeerd melden dat een kijker via email meldt dat coca niet lichamelijk verslavend zou zijn.

Ik weet niet of het een goed gevolg heeft wanneer deze show d&a tot nationaal onderwerp van discussie bombardeert.... misschien toch nog iets teveel dogma's in dit land.

Wel leuk -> wil je vriendin niet naakt voor je touwtjespringen? voer dr n ekstesie pil!
Offtopic: *zit zeehond in de bnn eindredactie ofzo? neen? waar hangt ie uit dan?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen

Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
wat was die blonde meid ontzettend dom
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dopplereffekt schreef op 11-10-2005 @ 00:02 :
wat een kutshow
dat ja
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.