Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 08-08-2006 @ 11:59 :
Hahaha ... de meiden vinden hem goed, en de jongens vinden hem nep....Ik ben het eens met het laatste
Vergeet niet, hij is echt psycholoog en hij weet in theorie dus wat hij doet. Dat hij een sensatie-show heeft is tot daar aan toe, maar hij schudt mensen wel meer wakker dan de gemiddelde soap. En doet meer aan nazorg. Dus zo nep vind ik 'm niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 12:58
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
Citaat:
byebye schreef op 08-08-2006 @ 20:15 :
Zag vandaag een topic bij dr Phil over dat meisje dat vermist is op Aruba.
Haar moeder vond hem echt heeeelemaal geweldig
bijna eng
Zo ja
Zei ze zoiets als; `Bij ons thuis noemen we je allemaal Uncle Phill` , die moeder is een creep.
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Minami schreef op 10-08-2006 @ 13:58 :
Zo ja
Zei ze zoiets als; `Bij ons thuis noemen we je allemaal Uncle Phill` , die moeder is een creep.
Zelf Sint Phil.....
Ik vind het een beetje eng, maar begrijp ook wel dat die ouders enorm wanhopig zijn....
Die man heeft veel invloed in Amerika, maar ik denk niet dat hij beter dan de politie in staat is om dat meisje te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 20-07-2006 @ 19:15 :
Dr. Phill is gewoon een kapitalistische uitmelker.
Door zijn tv show wordt het mogelijk gemaakt dat weinig vermogende mensen de beschikking krijgen over professionele hulp die ze zelf nooit hadden kunnen veroorloven. In ruil daarvoor verschijnt je verhaal op tv.

Dat is geen uitmelken, dat heet een gunstige deal. Zonder dr. Phil geen hulp, met wel.

En ja hij is conservatief christelijk en hij heeft een hoop opvattingen die ik niet met hem deel. Toch ben ik van mening dat wanneer je de kosten en baten tegen elkaar op laat wegen, de wereld beter af is met dr. Phil dan zonder.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 15:49
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Heb hem een paar keer gezien en eigenlijk vind veel van wat hij zegt een kwestie van gezond verstand, in een sensationeel jasje gestoken. Slimme man dat hij het voor elkaar krijgt daar bakken geld mee te verdienen. En volgens mij kijkt hij een beetje neer op de jeugd zoals sommigen al hebben gezegd. Heb het wel eens gezien in een aflevering over koopverslaving.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Daboman schreef op 16-08-2006 @ 16:49 :
Heb hem een paar keer gezien en eigenlijk vind veel van wat hij zegt een kwestie van gezond verstand, in een sensationeel jasje gestoken. Slimme man dat hij het voor elkaar krijgt daar bakken geld mee te verdienen.
Ochja, mensen die psychische hulp nodig hebben moeten vaker even op de realiteit gewezen worden. Rationeel leren denken is een groot onderdeel van veel van de "lichtere" mentale problemen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:28
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
"This is a changing day in your life"

Ik vind z'n zoon wel leuk trouwens
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 00:53
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
idd Jay ofzo mooie ogen enzo
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 00:55
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Alleen over drugs vind ik hem altijd wel een beetje overdrijven
als je wiet gebruikt dan ben je een ernstige verslaafde en moet je opgenomen worden hmmz.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 25-08-2006 @ 01:55 :
Alleen over drugs vind ik hem altijd wel een beetje overdrijven
als je wiet gebruikt dan ben je een ernstige verslaafde en moet je opgenomen worden hmmz.
Dat is Amerika he.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 22:47
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
In de VS mag je inderdaad geen druppel aanraken voor je 21e, waar het hier gewoon is als je al op 10 jaar in aanraking komt met alcohol. Roken mag vanaf 18 jaar en drugs zijn natuurlijk geheel verboden (en ik geloof dat ze heel streng zijn in straffen daarop). En je mag trouwens ook niet vergeten dat in elke Amerikaanse staat de regels omtrent alcohol/nicotine anders kunnen zijn; een beetje zoals je hier ook in andere landen andere regels hebt, alleen heb je daar sommige zeer conservatieve staten waar je geen alcohol mee uit het restaurant mag nemen (uit schrik dat min-21-jarigen ermee in aanraking zouden komen, ook om in een bar binnen te mogen moet je 21 zijn, zelfs al wil je enkel een cola drinken, doen ze er nog héél moeilijk over om je binnen te laten en houden ze je héél goed in het oog).

Wat dat betreft vind ik het in België best fijn: alcohol mag je best nuttigen als je bij ouders bent, zelfs al ben je nog een kind, zolang het geen misbruik is, wordt er niets tegen gedaan; vanaf 16 mag je in een café ook echt bestellen (en vanaf 18 als het sterke drank is (20° etc.)). Nicotine mag vanaf 16 jaar (is nog niet zo heel lang zo, daarvoor lag er geloof ik niet eens een limiet op) en wiet mag min of meer vanaf 18 jaar (enkel als je geen overlast veroorzaakt, niet in het bijzijn van minderjarigen, ...). En het misbruik van al die dingen valt best mee. Ook nog; het is maar een kwestie van jezelf in de hand te houden, al doende leert men. In Amerika is men zo overbeschermend dat je volgens mij gewoon veel kwetsbaarder bent dan Europeanen (als je hun regeltjes zou moeten volgen, that is.

Maar ik heb het ook niet echt zo op die Dr. Phill, voor de ene keer dat ik tien minuten van zijn show gezien heb in de VS, gaat volgens mij de veel naar al dat Amerikaanse gezeik zoals Jerry Springer toe: hopen dat je problemen opgelost worden door één of andere tv-figuur.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:20
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik vind het een verschrikkelijke man. Hij geeft prut advies en blijft zichzelf maar herhalen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:47
Naz
Naz is offline
Doc Phil heeft wel z'n goede kanten, net zoals alles met wat je leest en hoort, leer eruit wat je ervan kan leren en probeer door de onzin heen te kijken.

Er zijn een aantal uitspraken die hij regelmatig doet waar ik zelf profijt van heb in het dagelijks leven, maar ik vind hem geen goed heilig man.
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:00
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik vind dat Dr. Phil vaak gelijk heeft! Ik vind meer de mensen die daar komen nogal dom, daar zit je dan te vertellen over je man die in het openbaar scheten laat en boert en dus gewoon asociaal is, waarom ga je hiermee naar een show (die in super veel landen te zien is)? zo overdreven..

en zijn vrouw vind ik trouwens ook erg irritant, doet echt alsof alles koek en ei is in haar leven.. maar volgens mij heeft ze ook al een paar facelifts gehad
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 28-08-2006 @ 21:00 :

en zijn vrouw vind ik trouwens ook erg irritant, doet echt alsof alles koek en ei is in haar leven.. maar volgens mij heeft ze ook al een paar facelifts gehad
Nou, dan is alles toch koek en ei?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 15:33
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-08-2006 @ 11:15 :
Nou, dan is alles toch koek en ei?
Ja ik bedoel maar gewoon het feit dat ze doet alsof alles koek en en ei is, ik vind het altijd raar als mensen doen alsof ze een perfect gezin hebben waar nooit ruzie in is..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 16:11
Verwijderd
Dr.Phil geeft soms best goede adviezen maar ze zijn natuurlijk geen hoogstandje der psychologie. Meestal vertelt hij de waarheid en dat kan net zo goed de buurman doen. Wat ik wel zo grappig vind is het feit dat hij 10 keer zegt 'natuurlijk heb je problemen want jij hebt zeker mijn nieuwe boek niet gelezen!' en verder hoor ik zijn typische Amerikaanse normen en waarden gelul niet zo graag. Maar toch kijk ik altijd even voor etenstijd, dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 13:26
Verwijderd
Dr. Phil is een enorme boerenhork die geen enkel idee heeft waar hij het over heeft.

Bijvoorbeeld zijn afbranden van de Antillen inzake Natalie Holloway.
Alhoewel het nog steeds erg onduidelijk is geweest wat er is gebeurd, is het zo onterecht om over bepaalde dingen je zo op te winden. In Chicago verdwijnen dagelijks mensen, waarvan bij velen pas na jaren en jaren een lijk gevonden wordt. Dan ga ik mensen toch niet oproepen om Chicago te boycotten?

Als je niet aan zijn ideaalbeeld voldoet, dan ben je een stakker. Zo komt het over. Hij is echt een trompetkever die eens gesmoord moet worden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 04-09-2006 @ 14:26 :

Als je niet aan zijn ideaalbeeld voldoet, dan ben je een stakker. Zo komt het over. Hij is echt een trompetkever die eens gesmoord moet worden.

Het enige wat ik dokter trompetkever tot nu toe heb zien doen is open deuren intrappen. (Dat doen sociale wetenschappers gewoon graag)
Zolang hij dat blijft doen en mensen geen idioot advies geeft, mag hij van mij doorgaan met zijn sensatie tv.
Dokter Phil heeft wel bij mij punten gescoord toen hij laatst schizofrenie behandelde. Dat heeft hij echt heel goed en duidelijk gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 10:30
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 04-09-2006 @ 14:26 :
Dr. Phil is een enorme boerenhork die geen enkel idee heeft waar hij het over heeft.
Wel, dus. Over psychologie in ieder geval wel, over politiek weet niemand iets.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-09-2006 @ 11:30 :
Wel, dus. Over psychologie in ieder geval wel, over politiek weet niemand iets.
Psychologie is iets wat ontzettend onderhevig is aan de geldende moraliteit. Dr. Phil kent er maar één en dat is de Amerikaanse moraliteit, ook wel bekend als Hypocrisie.
Ergo, dr. Phil is een hypocriete zak hooi. Hij staat niet open voor dingen die hem vreemd voorkomen. Ik heb hem ooit eens een stel ouders onmeunig horen uitkafferen omdat ze hun 19 jarige zoon een biertje hadden gegeven.......

En hij is "King of Stating the Obvious"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.