Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2007, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Drez schreef op 12-04-2007 @ 22:41 :
De vrouw met de baard, van het NNT.
Was wel tof, maar ik begreep niet echt alles, maar bleef desondanks wel geboeid.
ja?
Ik overweeg om er naar toe te gaan, maar ik vind de beschrijving zo stom. Het begint met: "Nederland 2007: de waarheid blijkt een rekbaar begrik. Maar wie zich daar over opwindt, wordt tot aansteller gebombardeerd. De leugen is zo alomtegenwoordig dat zij zich in onze genen heeft vastgezet." en dan heb ik eigenlijk geen zin meer om nog te gaan kijken naar zo'n cynisch en verongelijkt stuk, terwijl ik normaal gesproken het NNT toch heel goed vindt. Moet ik deze omschrijving beschouwen als iets wat *in het toneelstuk* zo is, een soort sociale science fiction in het heden, of als iets waarvan het toneelstuk duidelijk wil maken dat het *in het echt* zo is?
Advertentie
Oud 15-04-2007, 09:33
Perikles
Perikles is offline
See the music - Introdans

Erg mooi, vooral de dans 'Het meisje en de dood'.
Oud 16-04-2007, 16:25
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-04-2007 @ 09:46 :
ja?
Ik overweeg om er naar toe te gaan, maar ik vind de beschrijving zo stom. Het begint met: "Nederland 2007: de waarheid blijkt een rekbaar begrik. Maar wie zich daar over opwindt, wordt tot aansteller gebombardeerd. De leugen is zo alomtegenwoordig dat zij zich in onze genen heeft vastgezet." en dan heb ik eigenlijk geen zin meer om nog te gaan kijken naar zo'n cynisch en verongelijkt stuk, terwijl ik normaal gesproken het NNT toch heel goed vindt. Moet ik deze omschrijving beschouwen als iets wat *in het toneelstuk* zo is, een soort sociale science fiction in het heden, of als iets waarvan het toneelstuk duidelijk wil maken dat het *in het echt* zo is?
Hmm het is niet echt alleen maar een cynisch stuk, maar ook een ´ode aan de liefde´ zoals ook wel in beschrijvingen staat, plus dat er wel gave dingen om over na te denken aan bod komen. Maar ik ga niet zo heel vaak naar toneel, dus ik kan verder niet echt een goede recensie geven helaas..
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 16-04-2007, 20:00
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 15-04-2007 @ 09:08 :
Vrijdag Youp van 't Hek - De Schreeuwstorm gezien.

Heb me supergoed vermaakt. Hij was ouderwets op dreef, veel gelachen en leuke onverwachte dingen in zijn show
Was leuk he? Het eind ook.


Stef Bos - Storm (dacht ik)

Goed, goede muzikanten, goede teksten.
Oud 17-04-2007, 12:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mushu schreef op 16-04-2007 @ 21:00 :
Was leuk he? Het eind ook.
Het einde was fenomenaal
Te leuk om er wat over te vertellen voor de mensen die het nog moeten zien

En de show was lang, minstens twee keer 5 kwartier en dat was absoluut niet te veel
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-04-2007, 14:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WolterB schreef op 17-04-2007 @ 13:53 :
Het einde was fenomenaal
Te leuk om er wat over te vertellen voor de mensen die het nog moeten zien
Wij stonden met het voltallige personeel mee te kijken. Heb me rot gelachen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-04-2007, 14:57
Verwijderd
Spinvis!
Oud 21-04-2007, 21:29
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
De Graaf van Monte Cristo van het Nationaal Toneel.

Een lange zit van drie-en-een-half uur maar zeker een aanrader!
__________________
<3
Oud 22-04-2007, 07:39
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Cats
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 22-04-2007, 17:04
Verwijderd
'Jeuk' van Productiehuis Brabant.
In februari hebben we met onze klas naar hun allereerste doorloop gekeken, helemaal aan het begin van hun repetitieperiode. Toen vond ik het een prachtstuk, enorm goed gespeeld, interessante tekst en ik was verrast over hoe ver ze al waren na een korte twee weken repeteren.
Nu heb ik dus de officiele voorstelling gezien en ik vond er ineens niet zo heel veel meer aan. Ik hoop dat dat komt doordat voor mij de spontaniteit en de verrassing er al af was, ik de tekst van de (enorm lange) eerste scène al zo'n beetje kon dromen (die hadden we in de klas namelijk ook al behandeld) en er aantal veranderingen waren aangebracht die de voorstelling wat mij betreft weinig goeds brachten. Beetje jammer dus. Maar goed, er werd wel nog steeds goed gespeeld.

'Wees ons genadig' van De Mexicaanse Hond.
Stuk van Alex van Warmerdam, met topacteurs Ariane Schlüter, Pierre Bokma, Stefaan Degand en Aat Ceelen. Dat moest wel goed zijn. En dat was het ook. Erg vermakelijk en scherp. Fijne toepasselijke muziek, erg mooie strakke vormgeving en regie, bijzonder komische teksten en supergoed spel.
Jammer dat ik de voorstelling in Dordrecht zag. De schouwburg is er prachtig maar die mensen lijken echt een beetje wereldvreemd... Met hun toneelkijkertjes op de vijfde rij. En sommigen begrijpen nog steeds niet dat je niet per se iets terug hoeft te zeggen als er op het podium gesproken wordt...
Oud 29-04-2007, 18:05
Verwijderd
'De eeuw van mijn dochter' van Annette Speelt.
Ik hoorde zeer uiteenlopende reacties op deze voorstelling. De meesten waren érg positief, enkelen vonden het verschrikkelijk.
Ikzelf moest er even inkomen, en de acteurs ook, had ik het idee... Maar ik werd steeds enthousiaster, tot het geniale einde aan toe. Zwaar voldaan, maar toch ook verward en met stof tot nadenken liep ik vervolgens de zaal uit, na een kort applaus, omdat de acteurs toch niet meer applaus zouden komen halen.
Maar ik heb me dus ook rotgelachen. Wat een bizar stuk en wat een melige grappen, vooral ten koste van Jeroen Krabbé . Goede acteurs ook, hoewel ik Thijs Römer en Michel Sluysmans, waarvan het idee afkomstig was, beduidend minder vond. En de tekst van Ilja Leonard Pfeijfer, in rijmende alexandrijnen, was geweldig! Hier een daar werd het me wat té moralistisch, maar toch... een aanrader!
Oud 30-04-2007, 09:45
Verwijderd
Als laatste 'Op een avond in het heelal' van het Spinvis in theater gezien, was erg gaaf.
Oud 01-05-2007, 18:24
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
in theater chinees circus, en op podium een of ander bandje
Oud 02-05-2007, 23:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Niet Schieten - Loverboys

Net zoals de vorige 3 voorstellingen heb ik weer genoten van ze. Originele, vrij korte sketches die samensmelten tot één geheel
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-05-2007, 20:50
belli
belli is offline
gallili (schrijf je dat zo?) dance - jubileum programma
Oud 15-05-2007, 23:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
NUHR - Natuurlijke selectie

Kwam ontzettend traag op gang en leek geen samenhang in de voorstelling te zitten, maar naarmate de voorstelling vorderde werden de grappen sterkter, de show strakker en vielen de puzzelstukjes langzaamaan op hun plaats.
Het hultifunctionele decor, zoals ze bij NUHR vaker spelen met hun decor, was erg sterk.
Al met al heb ik er ondanks het zwakkere begin van genoten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-05-2007, 12:16
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
vuile handen
geschreven door Sartre, regie door Tarkan Köroglu van theater EA

mooi stuk, maar te lang (200 minuten). leuk gebruik gemaakt van het decor (of juist niet gebruik gemaakt, hoe je het bekijkt). het karakter jessica en de relatie met hugo vond ik niet echt goed uitgewerkt. mooie overgang naar de flashback. het einde een beetje teleurstellend though.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 18-05-2007, 19:03
Verwijderd
Ik ga morgen naar Who's afraid of Virginia Woolf, iemand die die al gezien heeft toevallig?
Oud 18-05-2007, 19:20
Verwijderd
'Babylon' van Het Zuidelijk Toneel.

Vorig jaar had ik de voorstudie (Klein Babylon) van deze voorstelling gezien en dat vond ik echt een cadeautje. Deze uitgebreide versie was ook zeer aangenaam, maar haalde toch niet het niveau van Klein Babylon wat mij betreft. Het was te langdradig en hier en daar tóch wat te cliché. Desondanks heb ik me wel erg vermaakt.
Oud 21-05-2007, 17:16
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
gisteren naar Tarzan de musical geweest! hij was super
Oud 21-05-2007, 21:23
Verwijderd
Who's afraid of Virginia Woolf dus.
Echt .
Laatste voorstelling dus jullie kunnen er niet meer heen.

Maar goede acteurs, het verhaal is sowieso geweldig, maar de acteurs waren echt top!

(Olga Zuiderhoek, Porgy Franssen, Eline ten Camp, Ruben Brinkman)

Echt leuk
Oud 23-05-2007, 19:27
neardo
neardo is offline
'De vrouw van vroeger' van de theatercompagnie in Amsterdam.

Echt een hele sterke voorstelling. Naturel spel. En een heel intrigerend verhaal. En ze spoelen telkens vooruit en achteruit in de tijd. Zodat je langzaam alles bij elkaar ziet komen.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 23-05-2007, 23:01
Verwijderd
Boudewijn de Groot
Geweldig
Oud 26-05-2007, 17:08
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
komt allen naar

Het Zuidelijk Toneel - "Klein Utopia"
22, 23 en 25 juni in het Parktheater in Eindhoven
Oud 26-05-2007, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 26-05-2007 @ 18:08 :
komt allen naar

Het Zuidelijk Toneel - "Klein Utopia"
22, 23 en 25 juni in het Parktheater in Eindhoven
Daar ga ik absoluut mijn best voor doen, vond Klein Babylon vorig jaar super!
Oud 26-05-2007, 21:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Cavalia.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-05-2007, 20:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Steel Magnolias. Een mooie voorstelling. Enerzijds ontzettend luchtig en veel humor en dan ineens toch heel veel tragiek erin en heel mooi gespeeld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-05-2007, 22:42
Verwijderd
Stoffe Jongens, Bert Visscher.

Wat een geweldige vent is dat! En wat een spijt had ik dat ik bijna vooraan zat bij de onderbroek-scene

Haha, toffe voorstelling. Ik lach er nog steeds om
Oud 03-06-2007, 17:16
Verwijderd
Popcorn - Albert van Andel (bijna afgestudeerde theatermaker), gespeeld door leden van Alles is Drama.
Buitengewoon grappig, ik had achteraf gezien zelf ook wel mee willen doen.
Oud 10-06-2007, 12:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteren naar cabaretafette geweest:

Dorine - Rustig blijven
Muziekcabaret en overwacht erg sterk. Niet zoals het gros van de cabaretières lomp en niet grappig maar gewoon leuk. Speelt met veel tempo en wil zeker haar nog eens zien in het theater.

Paul Smit - Grootheidswaanzinverplettering
Soort stand-up comedy. Vlotte gast met leuke onderwerpen, goede interactie met het publiek en niet saai. Helaas was dit zijn laatste voorstelling en stopt hij met theatermaken. Leuke was dat hij Guido Weijers als gast het theater ingebracht had en ik er bijna naast zat

Brokstukken - Doggy Punch
Sommige momenten ontzettend hilarisch, andere momenten doodsaai. Articulatie was ondermaats en geluidsmix was slecht afgestemd waardoor het (bewust?) af en toe totaal onverstaanbaar was.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-06-2007, 15:56
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-03-2007 @ 22:56 :
'Bij mij zijt ge veilig' van Wim Helsen.

Geniaal. Wat een superleuke maffe gekke absurde intelligente malloot is die Wim Helsen. En zo was zijn show dus ook. Heb tranen in mijn ogen gehad van het lachen. En zijn Belgische accent maakte het allemaal nóg leuker.
Heb ik vorige maand gezien. Mijn ouders waren de pineut Mn moeder baalde vantevoren al zo erg dat we eerste rij zaten.
Was een goed absurde show verder. Leuk.

Alex d'electrique - A clockwork orange

Ik kende alleen de film dus ik had een beetje het idee dat er een gedeelte van het verhaal werd overgeslagen. Was best een heftige voorstelling. En die regen, de rockband, de agressie, ik vond het erg vet.
Oud 29-06-2007, 01:59
TomasV
TomasV is offline
Ik heb ondanks ook "Heksenjacht" gezien.
Het spel was gewoon goed; alleen vond er wat te weinig verhaalontwikkeling inzitten en vond het 2e akte toch wel even weg zakken. Was nog wel vóor school denk daarom iets minder een stuk voor de niet die-hard toneel liefhebber. Heleboel klasgenoten vonden het helemaal niets zelfs;

De Graaf van Monte Cristo: Ook van het NT vond dit toch een klasse beter; veel meer afwisseling in decors; en ook wat meer vaart echt een avondtuur doorspekt met humor en sterke dialogen. Ook genomineerd voor wat toneelprijzen las ik laatsts.

Op Sterk Water:
Sterke improvisatie; op basis van kleine stukjes imput van bijvoorbeeld het publiek. Beter mijn inzien dan het Lama's. Wel heel ander soort van genre. Opvallend was ook het hoge aantal jongeren in de zaal denk echt dat dit bij uitstek voor juist jongeren ook geschikt is.
Oud 29-06-2007, 09:41
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Cats gisteravond:
Oud 29-06-2007, 18:24
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-04-2007 @ 15:54 :
Wij stonden met het voltallige personeel mee te kijken. Heb me rot gelachen
Haha, hier ook. En de reacties van bezoekers achteraf die er alsnog niks van begrepen hadden en echt dachten dat... *spoiler voorkomt*

Ik heb als laatst forbidden musicals gezien, helaas een stuk minder dan vorig jaar

En daarvoor de Blue Man Group, wauw
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 05-07-2007, 15:12
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Cats op 23 juni in de schouwburg van Utrecht

best een redelijke uitvoering eigenlijk. het viel me erg mee
alleen die vertaling af en toe. ''je kunt een speld vallen horen'' oid.

en ik vond marco bakker wel slecht als deuteronium, maar dat terzijde
__________________
Sushii is better than chocolate
Oud 09-07-2007, 15:05
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Sushii schreef op 05-07-2007 @ 16:12 :
Cats op 23 juni in de schouwburg van Utrecht

best een redelijke uitvoering eigenlijk. het viel me erg mee
alleen die vertaling af en toe. ''je kunt een speld vallen horen'' oid.

en ik vond marco bakker wel slecht als deuteronium, maar dat terzijde
De eerste helft was hij wel bagger bij mij maar gelukkig werd hij beter na de pauze
Oud 17-07-2007, 15:48
Verwijderd
Grease.

Was erg leuk! Vrolijke musical.
Oud 26-07-2007, 23:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Cats vandaag (technisch: gister)
Ik ben in de pauze naar huis gegaan, zegt genoeg lijkt me..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-07-2007, 12:33
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-07-2007 @ 00:22 :
Cats vandaag (technisch: gister)
Ik ben in de pauze naar huis gegaan, zegt genoeg lijkt me..

Waarom in vredesnaam?

zegt het iets over je smaak of over je zitplaats?
Oud 27-07-2007, 13:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rooster schreef op 27-07-2007 @ 13:33 :

Waarom in vredesnaam?

zegt het iets over je smaak of over je zitplaats?
Allereerst verwacht ik van een musical dat er toch wel iets van een verhaal in zit. Dat was hier niet te vinden.
Ten tweede, als ik het verhaal niet leuk vind ga ik normaal naar de zang zitten luisteren. Dat was hier niet te verstaan. Alleen bij Marco Bakker kon je horen wat hij zong. Ik heb zelfs een tijdje alleen maar geconcentreerd zitten luisteren wat er gezongen werd, maar ik kon het simpelweg niet verstaan.
Ten derde, als ik dan het verhaal en de liedjes niet leuk vind, ga ik naar het decor zitten kijken. Nou, er was één decor en dat was het. Bovendien kostte het me veel moeite om in dat donker alles te zien.
Het enige wat uitmuntend was, was de dans. Maar als ik naar een dansvoorstelling had gewild, dan was ik niet naar een musical gegaan.

M'n moeder en ik dachten er precies hetzelfde over. Overigens nog veel meer mensen die bij ons in de buurt zaten, maar die bleven volgens mij wel omdat ze het zonde van hun kaarten vonden. De onze waren gratis, dus wij wilden ons nog 1,5 uur ergernis besparen.

De portier vertelde overigens dat er heel veel mensen weggingen in de pauze en dat ze probeerden te werken aan het slechte geluid, want ook die klacht hoorden ze heel veel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-07-2007, 11:43
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-07-2007 @ 14:33 :
Allereerst verwacht ik van een musical dat er toch wel iets van een verhaal in zit. Dat was hier niet te vinden.
Ten tweede, als ik het verhaal niet leuk vind ga ik normaal naar de zang zitten luisteren. Dat was hier niet te verstaan. Alleen bij Marco Bakker kon je horen wat hij zong. Ik heb zelfs een tijdje alleen maar geconcentreerd zitten luisteren wat er gezongen werd, maar ik kon het simpelweg niet verstaan.
Ten derde, als ik dan het verhaal en de liedjes niet leuk vind, ga ik naar het decor zitten kijken. Nou, er was één decor en dat was het. Bovendien kostte het me veel moeite om in dat donker alles te zien.
Het enige wat uitmuntend was, was de dans. Maar als ik naar een dansvoorstelling had gewild, dan was ik niet naar een musical gegaan.

M'n moeder en ik dachten er precies hetzelfde over. Overigens nog veel meer mensen die bij ons in de buurt zaten, maar die bleven volgens mij wel omdat ze het zonde van hun kaarten vonden. De onze waren gratis, dus wij wilden ons nog 1,5 uur ergernis besparen.

De portier vertelde overigens dat er heel veel mensen weggingen in de pauze en dat ze probeerden te werken aan het slechte geluid, want ook die klacht hoorden ze heel veel.
Het geluid was niet altijd even denderend inderdaad, maar ik kon het nog goed verstaan als ik mn best deed, maarja, ik zat op rij drie dus ik hoorde de mensen zelfs ipv via het systeem.

Maar het decor is een echt kunstwerk, ik snap niet dat je het niet kan waarderen? Overal zitten kattenogen in verwerkt en bijna alles is functioneel voor de voorstelling.

Maar dat je geen verhaal kon ontdekken moet dat gelegen hebben aan het feit dat je niet kon verstaan wat ze zongen, want het zit er zeker in:
In het begin is de algemene introductie, dan wordt er verteld dat dit het Jubikelbal is en dan komen de " kandidaten" voor de jubikelkeus. (waarschijnlijk heb je de rest niet meer gezien dus dit gebeurde er verder) oom deuteromium wordt ontvoerd door Van Zonderen en Ruk stuk Rukker roept Dr. Diavolo (briljant ballet) erbij om hem terug te toveren. Dan komt Grisabella met haar wereldberoemde lied en zij wordt uiteindelijk naar de Ionosfeer gestuurd.
Oud 29-07-2007, 11:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik deed er sowieso al 2 liedjes over voor ik dat 'jubikelbal' had verstaan
En ik kon opmaken dat Oom Deuteronium één kat moest kiezen als jubikelkeus, maar de reden is me ontgaan (als die al verteld is?) en komop, het uitleggen van die twee zinnen kan toch niet de samenvatting zijn van wat er vóór de pauze gebeurt? Misschien zijn mijn eisen te hoog aangezien ik al veel musicals heb gezien, maar nee, voor een pauze hoort er toch wel meer gebeurd te zijn dan het uitleggen van deze twee zinnen.. Op een forum voor musicalbezoekers zegt trouwens vrijwel iedereen dat ze er amper verhaal in vonden zitten, dus ik ben niet de enige

En het decor vond ik prachtig hoor, voor zover ik voor aanvang kon zien. Maar tijdens de voorstelling was het simpelweg te donker om er naar te kijken, behalve dan die kattenogen. Maar die had ik in de eerste helft al lang genoeg bekeken. Ik zat op rij 16 in de hoek, dat zal zowel met het donkere zicht als met het slechte geluid van invloed zijn geweest. Maar het blijven eersterangskaarten dus dat zou helemaal niks uit mogen maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-07-2007, 12:51
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2007 @ 12:54 :
Ik deed er sowieso al 2 liedjes over voor ik dat 'jubikelbal' had verstaan
En ik kon opmaken dat Oom Deuteronium één kat moest kiezen als jubikelkeus, maar de reden is me ontgaan (als die al verteld is?) en komop, het uitleggen van die twee zinnen kan toch niet de samenvatting zijn van wat er vóór de pauze gebeurt? Misschien zijn mijn eisen te hoog aangezien ik al veel musicals heb gezien, maar nee, voor een pauze hoort er toch wel meer gebeurd te zijn dan het uitleggen van deze twee zinnen.. Op een forum voor musicalbezoekers zegt trouwens vrijwel iedereen dat ze er amper verhaal in vonden zitten, dus ik ben niet de enige

En het decor vond ik prachtig hoor, voor zover ik voor aanvang kon zien. Maar tijdens de voorstelling was het simpelweg te donker om er naar te kijken, behalve dan die kattenogen. Maar die had ik in de eerste helft al lang genoeg bekeken. Ik zat op rij 16 in de hoek, dat zal zowel met het donkere zicht als met het slechte geluid van invloed zijn geweest. Maar het blijven eersterangskaarten dus dat zou helemaal niks uit mogen maken.
Het punt bij cats is, is dat het gebaseerd is op een boek:
Old Possum's Book of Practical Cats (en andere gedichten) van T. S. Eliot. Dat zijn allemaal korte verhalen over allerlei katten, dus er is geen centrale verhaallijn eigenlijk, dat heeft Andrew Lloyd Webber erin gebracht door de verkiezing op het Jubikelbal erin te doen. Het zijn dus allemaal korte stukjes.
De reden waarom ze dat doen btw: gewoon een jaarlijks iets

de site van cats geeft dit als centraal verhaal:
In de musical Cats komen alle katten diep in de nacht samen voor het vieren van het Jubikelbal. Tijdens dit feest kiest de oudste, wijze kater één kat uit die wordt wedergeboren en zo een nieuw kattenleven krijgt. Elke kat probeert de ander te overtroeven door zich van zijn beste kant te tonen. Ontdek zelf welke kat de strijd om deze eer gaat winnen.

Jammer dat de technische factoren het eigenlijk verpest hebben
Ik raad je aan om cats op dvd te kopen (je kan hem immers al vinden voor 3 euro) en dan kun je er echt van genieten
Oud 29-07-2007, 14:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ach, misschien is Cats gewoon niet aan mij besteed
Sowieso was ik nooit naar Cats geweest als we niet zomaar gratis kaarten hadden gekregen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2007, 19:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben een paar weken geleden naar My Fair Lady geweest.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 07-08-2007, 19:41
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2007 @ 15:04 :
Ach, misschien is Cats gewoon niet aan mij besteed
Ik vond er ook geen * aan, precies om jouw argumenten. Ik was bij de premiere en zat ergens in de nok dus ik zag alleen bewegende minimensjes. Alleen Griza's solo's zijn vooral door Vera Mann

Ik ga over een paar weken naar Doe Maar. Leek me ook niet zoveel aan maar ik heb zulke enthousiaste verhalen gehoord, en de cd klinkt best leuk. Iemand al heengeweest hier?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 21-08-2007, 21:50
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb Tarzan gezien <3

Om over Cats iets te zeggen: Mijn moeder & tante zijn ook geweest en hadden eigenlijk hetzelfde als Balance. Zij konden niet eerder weg, maar anders hadden ze dat wel gedaan.
Oud 23-08-2007, 16:43
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Cats voor de eerste keer zien in de schouwburg is best pittig inderdaad. Moet zeggen dat ik hem al een aantal keer gezien heb op tv en op de dvd en het verhaal wordt dan wel een stukkie duidelijker.

Cats is nou eenmaal wat anders dan een doorsnee musical en je vindt dat of helemaal geweldig, of helemaal kut. Dat kan.

Waar hebben jullie trouwens de voorstelling gezien? Bij mij in de Schouwburg @ Utrecht was het geluid super, ondanks dat de tekst soms onduidelijk was (waarschijnlijk door het snelle zingen in combinatie met dansen en zelfverzonnen woorden etc.).
__________________
Sushii is better than chocolate
Oud 24-08-2007, 15:24
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Carré
Oud 24-08-2007, 18:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fosca schreef op 07-08-2007 @ 20:41 :
Ik vond er ook geen * aan, precies om jouw argumenten. Ik was bij de premiere en zat ergens in de nok dus ik zag alleen bewegende minimensjes. Alleen Griza's solo's zijn vooral door Vera Mann

Ik ga over een paar weken naar Doe Maar. Leek me ook niet zoveel aan maar ik heb zulke enthousiaste verhalen gehoord, en de cd klinkt best leuk. Iemand al heengeweest hier?
Ik ben er zelf niet heen geweest, maar ik heb er ook heel veel positieve verhalen over gehoord ja!

En grappig dat nog meer mensen Cats zo stom vonden. Ligt het dus niet helemaal aan mij

@Sushii: ik heb hem in het Nieuwe Luxor te Rotterdam gezien. Voorgaande keren dat ik er was, was het geluid daar perfect; ik ga er niet van uit dat het aan het theater ligt eigenlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. (Voor eerste dates, relaties...)
Bloem
255 21-11-2012 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.