Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 20:04
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:42:
De bijbel zegt dat het zonde is, dus niet tolereren, maar verbieden
En het probleem is dat niet iedereen hetzelfde geloof heeft en er meer mensen dan alleen christenen op de wereld wonen.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 20:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:42:
De bijbel zegt dat het zonde is, dus niet tolereren, maar verbieden
De bijbel spreekt zich ook uit voor de doodstraf. Het is dom om klakkeloos na te leven wat in de Bijbel staat.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 08:45
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
ja er zijn mischien wel meer geloven maar denk jij dat er dan ook zoveel goden zijn nou ik niet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 08:52
diabolaparva
diabolaparva is offline
maar als jouw geloof jou iets zegt, moeten we het dan allemaal maar doen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:25
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 03-07-2003 @ 09:45:
ja er zijn mischien wel meer geloven maar denk jij dat er dan ook zoveel goden zijn nou ik niet
Arrogantie. Daar heb jij kennelijk nogal last van, iedereen met een andere god of geen god is een zondige heiden maar jij bent natuurlijk heilig. Ik denk dat er helemaal geen goden zijn, maar daar is geen bewijs voor. Laat jouw God maar eens bewijzen dat ie bestaat, volgens de bijbel kon die zoveel wonderen verrichten. Dan kan God, als hij dat zo slecht vindt, toch wel even op dit moment alle prostitutie laten stoppen?

Jij maakt een nogal geindoctrineerde indruk, bekijk de zaken eens kritisch en genuanceerd.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:50
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 03-07-2003 @ 10:25:
Arrogantie. Daar heb jij kennelijk nogal last van, iedereen met een andere god of geen god is een zondige heiden maar jij bent natuurlijk heilig. Ik denk dat er helemaal geen goden zijn, maar daar is geen bewijs voor. Laat jouw God maar eens bewijzen dat ie bestaat, volgens de bijbel kon die zoveel wonderen verrichten. Dan kan God, als hij dat zo slecht vindt, toch wel even op dit moment alle prostitutie laten stoppen?

Jij maakt een nogal geindoctrineerde indruk, bekijk de zaken eens kritisch en genuanceerd.
en dan vraag jij je ook nog af waarom men je niet zo aardig vind\, zie topic: "debotjuh weg"
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Nolita schreef op 03-07-2003 @ 10:50:
en dan vraag jij je ook nog af waarom men je niet zo aardig vind\, zie topic: "debotjuh weg"
Bedoel je mij? Of heb je de verkeerde gequeote?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 03-07-2003 @ 10:50:
en dan vraag jij je ook nog af waarom men je niet zo aardig vind\, zie topic: "debotjuh weg"
http://forum.scholieren.com/showthre...t=debotjuh+weg


wat een onzin, maar goed dat ze weg is.... En maar met loze topics komen, en maar stellingen blijven doodrammen over het christendom. En nu gaat ze huilend weg...

good riddeance
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:30
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 03-07-2003 @ 10:56:
Bedoel je mij? Of heb je de verkeerde gequeote?
haha nee jij niet natuurlijk...
ik bedoelde natuurlijk debotjuh
sorry
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:56
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-07-2003 @ 13:43:
Vroeger kwamen mensen na de avondklok niet meer op straat, of in ieder geval zo min mogelijk. Vroeger bestond de term zinloos geweld niet en werd er niet zo'n big deal van gemaakt.

Nee, mensen zijn altijd gewelddadig en achterbaks geweest. En ook vroeger bestonden bordelen. Er is weinig veranderd hoor.
Citaat:
Nolita schreef op 02-07-2003 @ 21:04:
En het probleem is dat niet iedereen hetzelfde geloof heeft en er meer mensen dan alleen christenen op de wereld wonen.
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-07-2003 @ 14:24:
Ga toch weg met je god man! Niet eens de helft van Nederland gelooft in de christelijke god. Belachelijk om op een boek vol verhalen die niet kloppen en al meer dan 1000 jaar oud is je wetten op te baseren.
Als god echt wilt dat er geen prostitutie meer is laat hij et dan ff komen zeggen dan is iedereen meteen van het gezeik of god wel of niet bestaat af.

En het helemaal geen misbruik. Zolang prostitutie vrijwillig is (Dus zonder dwang) is het geen misbruik maar gewoon werk.
Citaat:
mcsun schreef op 02-07-2003 @ 13:03:
Ik ben geen kenner dus je zult me even moeten helpen. Staat er ergens letterlijk (en zo ja: waar dan?) dat het verbod op prostitutie Gods woord is?
Je hebt gelijk met dat er weinig is veranderd vergeleken met vroeger, wat ik bedoelde aan te geven is dat de samenleving harder is geworden, veiligheid is niet langer normaal.
Ik durf te stellen dat er door dat verschil samen met het gegeven dat Nederland toen christelijk was, er nu percentueel meer verkrachtingen e.d. plaatsvinden.

Deze stelling gaat niet over Theocratie/Democratie, maar over de houding ten opzichte van prostitutie.
In dat opzicht kies tegen de prostitutie, tuurlijk wil ik het verbieden, maar de macht is aan het volk.
En mocht je het willen weten ik heb niet de wens onze rechtsstaat te ondermijnen door er een theocratie van te willen maken, maar als burger van Nederland geef ik mijn mening zoals het in een democratie hoort te kunnen.

Over de waarheid van de Bijbel valt te discuseren, maar niet op deze topic.
God is het steeds weer komen zeggen, lees de bijbel er maar op na en de wereld wilde het niet geloven.

Ik vindt prostitutie wel misbruik, misbruik van het lichaam dat God de mens heeft gegeven, misbruik van mannen die van de gelegenheid gebruik maken.

1 kor 6: 12-20
12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd, maar ik zal mij door niets laten knechten. 13 Het voedsel is voor de maag en de maag voor het voedsel, en God zal zowel het een als het ander teniet doen. Maar het lichaam is niet voor de hoererij, doch voor de Here, en de Here voor het lichaam. 14 God heeft niet alleen de Here opgewekt, maar zal ook ons opwekken door zijn kracht. 15 Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan leden van Christus wegnemen om er leden ener hoer van te maken? Volstrekt niet! 16 Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, één lichaam (met haar) is? Want, zegt Hij, die twee zullen tot één vlees zijn. 17 Maar die zich aan de Here hecht, is één geest (met Hem). 18 Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? 20 Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam.


beste mcsun er zijn nog veel meer tekstplaatsen, maar ik hoop dat je aan deze ene genoeg hebt.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:24
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Einherjar schreef onder andere:
Citaat:
Ik vindt prostitutie wel misbruik, misbruik van het lichaam dat God de mens heeft gegeven, misbruik van mannen die van de gelegenheid gebruik maken.
... of gebruik van mannen, die van de gelegenheid misbruik maken? ...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 09:38
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
einherjaar je heb gelijk hoor
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 04-07-2003 @ 11:56:
Ik vindt prostitutie wel misbruik, misbruik van het lichaam dat God de mens heeft gegeven, misbruik van mannen die van de gelegenheid gebruik maken.
En ik vind dat je best mag vinden dat de waarheid over prostitutie in Koran of Bijbel ligt, maar dat zodra je die boeken als waarheid aan anderen gaat opdringen je heel fout bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 04-07-2003 @ 11:56:
beste mcsun er zijn nog veel meer tekstplaatsen, maar ik hoop dat je aan deze ene genoeg hebt.
En wie gingen er ook weer het eerst door de hemelpoort?


Anyway,
Ik vind het prima om te discussiëren over het al of niet verbieden van prostitutie, voor beide standpunten in deze kwestie valt vanuit menselijk oogpunt een boel te zeggen. Maar als je het een of ander standpunt aanhangt omdat het in de bijbel staat ben je toch niet helemaal lekker bezig denk ik. Misschien is het een idee om eens naar voren te komen zonder je te verschuilen achter dat boek, misschien ontdek je dan dat je je vanuit jezelf als mens hetzelfde standpunt (of een ander) voorstaat en dat heel misschien ook nog eens kan beargumenteren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 05-07-2003 @ 15:00:
En wie gingen er ook weer het eerst door de hemelpoort?

ja maar niet OMDAT ze hoer zijn, maar omdat ze voor mij kozen
Citaat:

Anyway,
Ik vind het prima om te discussiëren over het al of niet verbieden van prostitutie, voor beide standpunten in deze kwestie valt vanuit menselijk oogpunt een boel te zeggen. Maar als je het een of ander standpunt aanhangt omdat het in de bijbel staat ben je toch niet helemaal lekker bezig denk ik. Misschien is het een idee om eens naar voren te komen zonder je te verschuilen achter dat boek, misschien ontdek je dan dat je je vanuit jezelf als mens hetzelfde standpunt (of een ander) voorstaat en dat heel misschien ook nog eens kan beargumenteren.
jongen houd nou eens op met die haat tegen bijbel en koran alsjeblieft, die boeken zijn er ook niet voor niks geschreven. liever een boek, correctie muziekstuk (koran) van hogerhand
dan een of andere wetenschapper die niks afweet van hoger perspectief.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-07-2003 @ 16:00:
ja maar niet OMDAT ze hoer zijn, maar omdat ze voor mij kozen
'

Mij?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 04-07-2003 @ 11:56:


Ik vindt prostitutie wel misbruik, misbruik van het lichaam dat God de mens heeft gegeven, misbruik van mannen die van de gelegenheid gebruik maken.



Juist

weleens over nagedacht dat de meeste 'hoeren' verder helemaal geen kans hebben gehad van 'god'. Ze zijn opgegroeid in een verdorven milieu (waar god ze geplaatst heeft) en kunnen op geen andere manier geld verdienen. En god boven op een wolkje met een wijntje maar lopen roepen dat het fout is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:22
elledc
elledc is offline
Een prostituée is een slachtoffer, heeft vaak een ongelukkig verleden achter de rug en doet haar job vaak enkel omwille van het geld. Maar er zijn ook vrouwen tussen die gelukkig zijn. Het gaat niet om de liefde maar om het geld.
Laag is het, kan je denken. En er is iets verkeerd gegaan met die meiden maar ik vind het goed dat prostitutie bestaat. Vooral voor mannen die geen vrouw hebben is het een bevrediging. Er zou meer verkrachting zijn moest prostitutie afgeschaft worden. (Natuurlijk is het jammer dat een man die vrouw & kinderen heeft, naar een prostituée gaat, dat zou ikzelf niet slikken, maar laat de vrijgezellen hun fantasien bevredigen.)
God bestaat niet, dus oordeel aub niet naar de Bijbel.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 05-07-2003 @ 20:22:
Een prostituée is een slachtoffer, heeft vaak een ongelukkig verleden achter de rug en doet haar job vaak enkel omwille van het geld. Maar er zijn ook vrouwen tussen die gelukkig zijn. Het gaat niet om de liefde maar om het geld.
Laag is het, kan je denken. En er is iets verkeerd gegaan met die meiden maar ik vind het goed dat prostitutie bestaat. Vooral voor mannen die geen vrouw hebben is het een bevrediging. Er zou meer verkrachting zijn moest prostitutie afgeschaft worden. (Natuurlijk is het jammer dat een man die vrouw & kinderen heeft, naar een prostituée gaat, dat zou ikzelf niet slikken, maar laat de vrijgezellen hun fantasien bevredigen.)
God bestaat niet, dus oordeel aub niet naar de Bijbel.
ik kan het niet beter onderbouwen... een vrouw naar mijn hart
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:27
elledc
elledc is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 04-07-2003 @ 11:56:
Ik vind prostitutie wel misbruik, misbruik van het lichaam dat God de mens heeft gegeven, misbruik van mannen die van de gelegenheid gebruik maken.
Een grote misbruik is het inderdaad màar de vrouw kiest er vaak zelf voor. De man maakt er gelengheid van en de vrouw stemt toe. Misschien geniet ze er nog van ook.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:33
Verwijderd
Maarja, in de redenatie van de tegenstanders van prostitutie zullen de vrouwen die verkracht worden dan ook wel weer aan zichzelf te danken hebben. En ook al hebben ze dat niet, dan is het de wil van God.

kenny waar blijf je
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:37
Iqra
Iqra is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 20:33:
Maarja, in de redenatie van de tegenstanders van prostitutie zullen de vrouwen die verkracht worden dan ook wel weer aan zichzelf te danken hebben. En ook al hebben ze dat niet, dan is het de wil van God.

kenny waar blijf je
Ik ben een tegenstander van prostitie (hoe kun je trouwens vóór zoiets zijn ) en vrouwen die verkracht worden, hebben dat niet aan zichzelf te danken, en ook niet aan de wil van God.

Daar gaat weer een stelling...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:43
Iqra
Iqra is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 05-07-2003 @ 20:27:
Een grote misbruik is het inderdaad màar de vrouw kiest er vaak zelf voor. De man maakt er gelengheid van en de vrouw stemt toe. Misschien geniet ze er nog van ook.
Mensen kiezen er ook voor om drugs te gebruiken en genieten dat ze doen...

En dan heb je ook nog mensen die genieten van het friemelen aan minderjarigen die zogenaamd "toestemming" zouden hebben gegeven.

Zullen we dan maar gelijk alle strafbare zaken waarvan iemand genot heeft legaal maken?

En dan het idee dat prostitutie verkrachting en dergelijke voorkomt...yeah right. Dus een aantal vrouwen stelt hun lichamen beschikbaar voor de verkoop om de vieze mannetjes ervan te behouden zich aan niet-verkoop-vrouwen te vergrijpen. En wat leert het onze jonge Hollandse knaapjes over de waarde van de vrouw? Misschien dat het indirect verkrachting wel stimuleert op die manier.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Iqra schreef op 05-07-2003 @ 20:37:
Daar gaat weer een stelling...
Het was natuurlijk ook een héél serieuze stelling. Het was niet eens als zodanig bedoeld, muts. Verder zorgt het enkele feit dat jij er een afwijkende visie op hebt niet ineens voor een verwerping van de stelling.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:15
Iqra
Iqra is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 21:12:
Het was natuurlijk ook een héél serieuze stelling. Het was niet eens als zodanig bedoeld, muts. Verder zorgt het enkele feit dat jij er een afwijkende visie op hebt niet ineens voor een verwerping van de stelling.
Hij was in ieder geval niet grappig als dat wél de bedoeling was. Altijd leuk om die malle gelovigen weer eens te bespotten natuurlijk.
Het gaat om een feit, niet om mijn afwijkende visie.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 05-07-2003 @ 20:22:
Een prostituée is een slachtoffer.
Er zijn wel dames die het doen voor hun plezier, maar inderdaad ook zat voor het geld, maar dan zijn ze nog geen slachtoffer. Zwart verdienen ze enorm veel, een klant belt ze op en betaald hen €200,- per uur om zijn lusten bevredigd te krijgen. Daar kiezen ze heel bewust voor in plaats van een gewone baan.
Het is wel zo dat de goedkopere hoeren slachtoffer van omstandigheden zijn, Die achter een raam zitten zijn vaak slachtoffer zijn van mensenhandel. Veel tippelaars zijn dan weer slachtoffer van hun verslaving aan harddrugs.
Je kunt het verbieden maar daarmee drijf je het veel verder in de illegaliteit. Ik geloof meer in preventie en dat begint reeds bij de wortel van het probleem, niet met het verbieden van prostitutie.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 09:58
elledc
elledc is offline
Citaat:
Iqra schreef op 05-07-2003 @ 20:43:
En dan het idee dat prostitutie verkrachting en dergelijke voorkomt...yeah right. Dus een aantal vrouwen stelt hun lichamen beschikbaar voor de verkoop om de vieze mannetjes ervan te behouden zich aan niet-verkoop-vrouwen te vergrijpen. En wat leert het onze jonge Hollandse knaapjes over de waarde van de vrouw? Misschien dat het indirect verkrachting wel stimuleert op die manier.
Wat categoriek seg
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er minder verkrachting voorkomt als er prostitutie is. Denk eens logisch na.
Een man is vrijgezel, heeft behoefte om bevredigd te worden en heeft allerlei fantasie daarrond. Hij wil het doen met een vrouw, liefst een aantrekkelijke. Zulke mannen gaan hun wil doordrijven, kiezen dan een "hoer".
Maar is het te duur voor hem of is er geen prostitutie dan vindt hij iemand in zijn omgeving om zijn lusten te bevredigen. Soms is het dan onmogelijk als vrouw zo'n man die tekeer gaat, opzij te duwen.
Laat die mannen toch hun ding doen, laat ze naar prostituées gaan.
Ik ken iemand via vrienden die zich prostitueert, ze leeft in een totaal andere wereld dan de mijne maar ze toont graag haar lichaam aan mannen en ze voelt zich niet ongelukkig, so what?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-07-2003 @ 16:00:

jongen houd nou eens op met die haat tegen bijbel en koran alsjeblieft, die boeken zijn er ook niet voor niks geschreven. liever een boek, correctie muziekstuk (koran) van hogerhand
dan een of andere wetenschapper die niks afweet van hoger perspectief.
1. Als je uit mijn reactie haat weet te destilleren dan is het duidelijk wat voor bril jij op hebt.
2. Wat doet het ertoe dat zo'n boek niet voor niets is geschreven? De satansbijbel is ook niet voor niets geschreven. Nou en?
3. Wie heeft het over wetenschappers? Ik had het over het menselijk oogpunt. Daar kan een hoger perspectief aan te pas komen, maar die komt dan uit eigen inzicht en gezond verstand en niet uit de blinde aanname van een zin uit een boek (waar anne overigens ook niet al te positief over is ).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:09
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Iqra schreef op 05-07-2003 @ 20:43:
Mensen kiezen er ook voor om drugs te gebruiken en genieten dat ze doen...
Jep. Drugs moeten dan ook zo snel mogelijk legaal worden. Zal na verloop van tijd ook wel gebeuren.

Citaat:
En dan heb je ook nog mensen die genieten van het friemelen aan minderjarigen die zogenaamd "toestemming" zouden hebben gegeven.
Klopt, die heb je.

Citaat:
Zullen we dan maar gelijk alle strafbare zaken waarvan iemand genot heeft legaal maken?
Hellend vlak. Drogreden.

Citaat:
En dan het idee dat prostitutie verkrachting en dergelijke voorkomt...yeah right. Dus een aantal vrouwen stelt hun lichamen beschikbaar voor de verkoop om de vieze mannetjes ervan te behouden zich aan niet-verkoop-vrouwen te vergrijpen. En wat leert het onze jonge Hollandse knaapjes over de waarde van de vrouw? Misschien dat het indirect verkrachting wel stimuleert op die manier.
Bewijs dat maar eens. Sociologen en criminologen bewijzen iig het tegendeel.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:24
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Waarom?

Zo hebben mensen die geen vrouw kunnen krijgen ook eens hun pleziertje, en komen die arme drommels die geen werk vinden ook aan hun eten.
als je er zelf mee instemt zie ik niet wat het probleem is.

Het is goor, maar begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:44
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:42:
De bijbel zegt dat het zonde is, dus niet tolereren, maar verbieden
Citaat:
Iqra schreef op 05-07-2003 @ 20:43:
Mensen kiezen er ook voor om drugs te gebruiken en genieten dat ze doen...

(...)

Zullen we dan maar gelijk alle strafbare zaken waarvan iemand genot heeft legaal maken?

En dan het idee dat prostitutie verkrachting en dergelijke voorkomt...yeah right. Dus een aantal vrouwen stelt hun lichamen beschikbaar voor de verkoop om de vieze mannetjes ervan te behouden zich aan niet-verkoop-vrouwen te vergrijpen. En wat leert het onze jonge Hollandse knaapjes over de waarde van de vrouw? Misschien dat het indirect verkrachting wel stimuleert op die manier.
Je kunt het ook wat minder "bestraffend" bekijken (zo van: 'oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt').
Dan kan je je bijv. afvragen, hoe vrouwen ertoe gekomen zijn, met prostitutie te beginnen. Welke problemen hebben ze gevoeld, dat ze zover zijn gekomen, hun eigen gevoel te verzaken?
En: wat is er met die mannen mis, dat ze hun gevoel van eigenwaarde vergeten zijn, of hebben ze dat niet eens gevoeld, en het bezoeken van publieke vrouwen als 'sport' en 'prestatie' gezien?

volgens mij verbiedt de bijbel prostitutie niet, jullie jezus praat er heel anders over

Ik ben dus geen christen, maar wat zegt Lucas 15 hier dan over? En Joh. 8, 1-11?

Als prostitutie verboden is, worden prostituees door de mensen met de nek aangekeken, omdat ze iets doen wat door de wet verboden is en wat "slecht" is, voor hun gevoel. Maar er is een groot verschil tussen iemand die uit slechtheid prostituee wordt, voor geld wat ze (of hij) niet nodig heeft - en iemand die geen andere manier wist om haar kinderen goed te onderhouden. Een oordeel moet altijd persoonlijk zijn, maar als iets door de wet verboden is, wordt iedereen zonder meer veroordeeld door de meeste mensen (behalve de mannen dan ...).

Er is echt geen wet nodig, om kinderen te leren, dat prostitutie slecht is. En dat je gevoelens meer waard zijn dan een handvol euro's. Als iets pas slecht kon zijn, wanneer het door een wet verboden was ...

Daarom, als je prostitutie wilt verbieden, dan ga je van een oordeel uit, denk je veroordelend. En als je deze mensen wilt helpen, dan zoek je het, dat hun problemen verlicht worden.

bijbelteksten heb ik gehaald uit: http://bijbel.oneway.nl/ (met zoekfunctie).

Offtopic: ben toch benieuwd wat jullie geloof hier volgens jullie van vindt - of het hier een antwoord op heeft volgens jullie. want de wetten in de bijbel zijn mensenwetten, in het nieuwe testament wordt het nergens verboden volgens mij

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:41
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
pe51 schreef op 07-07-2003 @ 14:44:
Ik ben dus geen christen, maar wat zegt Lucas 15 hier dan over? En Joh. 8, 1-11?

Als prostitutie verboden is, worden prostituees door de mensen met de nek aangekeken, omdat ze iets doen wat door de wet verboden is en wat "slecht" is, voor hun gevoel.
Offtopic: ben toch benieuwd wat jullie geloof hier volgens jullie van vindt - of het hier een antwoord op heeft volgens jullie. want de wetten in de bijbel zijn mensenwetten, in het nieuwe testament wordt het nergens verboden volgens mij
Het gaat inderdaad niet om oordelen, maar Jezus zei wel tegen die vrouw.... Zo veroordeel Ik u ook niet, ga heen, en zondig niet meer...
Je hebt gelijk als je zegt dat Christenen niet moeten oordelen, maar naar oplossingen uit liefde en wijsheid moeten zoeken en in eerste instantie zelf ons leven moeten heiligen (haal eerst maar eens die balk uit je eigen oog voordat je die splinter bij een ander kunt verwijderen...) Daarom verdient ook geen mens het zelf , maar is het enkel genade van God dat wij kunnnen leven door Jezus.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:42:
De bijbel zegt dat het zonde is, dus niet tolereren, maar verbieden
ga toch slapen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:42
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 15:41:
Het gaat inderdaad niet om oordelen, maar Jezus zei wel tegen die vrouw.... Zo veroordeel Ik u ook niet, ga heen, en zondig niet meer...
Je hebt gelijk als je zegt dat Christenen niet moeten oordelen, maar naar oplossingen uit liefde en wijsheid moeten zoeken en in eerste instantie zelf ons leven moeten heiligen (haal eerst maar eens die balk uit je eigen oog voordat je die splinter bij een ander kunt verwijderen...) Daarom verdient ook geen mens het zelf , maar is het enkel genade van God dat wij kunnnen leven door Jezus.
... maar het komt er toch op neer, dat die vrouw, die iets fout gedaan had (overspel), niet gestraft werd. Hij vond, dat anderen haar niet moesten straffen, en strafte haar zelf ook niet. Terwijl die wet die zei dat ze gestraft moest worden, toch van Mozes afkwam ...

Komt dus neer op niet-straffen in het nieuwe testament, en dat kan je dus als rechtstreeks antwoord zien op de vraag in de titel van deze topic: "prostitutie moet verboden worden".

* Hoe kan je dan als christen (= navolger van christus) menen, dat prostitutie gestraft moet worden?

Een andere vraag is, of je het volgens de bijbel als goed of kwaad moet zien. En daar heb je volgens mij gelijk in, Leonkorn, het wordt in oude en nieuwe testament als kwaad gezien, zonde.

Ook zonder de bijbel kun je prostitutie zien als iets, wat eigenlijk niet zou moeten gebeuren in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 00:07
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
waarom zou je swerelds oudste beroep willen wegwerken?
het gaat toch blijven bestaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 07:55
Verwijderd
en als de bijbel nou eens zei dat we op ons 16e levensjaar onze ouders moeten doden?


dan ook maar doen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:10
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-07-2003 @ 08:55:
en als de bijbel nou eens zei dat we op ons 16e levensjaar onze ouders moeten doden?


dan ook maar doen?
Ik geloof zelf niet in de bijbel, ben er alleen in opgevoed. Maar de christenen die neigen tot verbieden van prostitutie geloven er wel in, zeggen ze. Daarom argumenteer ik in woorden van hun bijbel, dat ze niet zo hoeven denken.

Voor mezelf is het geen argument op zich, of iets in de bijbel staat. Het gaat om wat een gedachte inhoudt, of die voor mij waarde heeft of niet.

De bijbel wordt trouwens niet zo letterlijk gevolgd als het lijkt. Hun Jezus was straatarm ("had geen steen om zijn hoofd op te leggen" <bij wijze van hoofdkussen>). De eerste christenen ook niet, die deelden hun bezit aan de armen uit, maar die daarna weer wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-07-2003 @ 08:55:
en als de bijbel nou eens zei dat we op ons 16e levensjaar onze ouders moeten doden?


dan ook maar doen?
dat staat er dus niet in dus dit betekent niks.
als we ervan uitgaan dat goed en kwaad zoals beschreven door God in de bijbel (of koran) ook absoluut zijn dan kun je dus niet zeggen 'en als de bijbel nou eens zou hebben gezegd dat we dit en dit kwade moeten gaan doen' ?
wat je eigenlijk zegt.
dit gaat natuurlijk tegen het 5de gebod in, tenzij je ouders moordenaars zijn misschien.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-07-2003 @ 17:24:
dat staat er dus niet in dus dit betekent niks.
als we ervan uitgaan dat goed en kwaad zoals beschreven door God in de bijbel (of koran) ook absoluut zijn dan kun je dus niet zeggen 'en als de bijbel nou eens zou hebben gezegd dat we dit en dit kwade moeten gaan doen' ?
wat je eigenlijk zegt.
dit gaat natuurlijk tegen het 5de gebod in, tenzij je ouders moordenaars zijn misschien.
interessant. Dus volgens de bijbel mag de nemer van levens ook het leven genomen worden?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 07:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-07-2003 @ 19:01:
interessant. Dus volgens de bijbel mag de nemer van levens ook het leven genomen worden?
ja, op moord staat de doodstraf vaak ja.
in de Koran staat zelfs, dat als iemand 1 mens dood, het dan is alsof hij de hele mensheid vermoord.
als iemand 1 goed ding doet voor zijn broeder (haar broeder/zuster ? )
dan is het alsof hij dat voor de gehele mensheid heeft gedaan.

Echter, volgens God is niet iedereen menselijk, en zijn sodomieten van hetzelfde niveau als beesten om het cru te zeggen.

het gaat dus ook echt om je Broeder, en niet ieder mens, wat de westerse wereld ervan maakt.

overigens vergeet niet dat Jezus C. aan het kruis een moordenaar naast hem het paradijs beloofde toen de moordenaar zei, nadat iemand anders die ook aan het kruis hing jezus uitkafferde:heb jij ook nu nog geen ontzag voor god? dit is onze terechte straf, maar deze hier heeft niks misdaan.

Heer gedenk mij als gij in uw koninkrijk komt.

Jezus:ik verzeker je nog deze dag zul je met mij in paradise zijn.


dus vergeet de wet der genade niet die is ook uit de bijbel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:33
poesiefox
poesiefox is offline
Ik zou gelegenheid geven tot prostitutie wel weer terug willen in het Wetboek van strafrecht. Sinds de legalisering van prostitutie is het gedeelte van de bedrijfstak die met illegale immigrantes werkt die vaak tegen hun zin worden uitgebuit niet meer met succes aan te pakken. De keurige bordelen betalen netjes hun belastingen en houden hun vergunningen bij, maar dat deden ze toch al, toen pooier zijn nog wel strafbaar was.

Het zijn van prostituee of het bezoeken ervan zijn overigens niet strafbaar, ook niet voor de wetswijziging die het pooierschap legaliseerde.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 15-07-2003 @ 08:00:
Echter, volgens God is niet iedereen menselijk, en zijn sodomieten van hetzelfde niveau als beesten om het cru te zeggen.
En aangezien de beesten ons gegeven zijn om naar eigen goeddunken over te beschikken, mogen dus homo's ook straffeloos vermoord worden? Dat is de ultieme consequentie van die redenering.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 12:29
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-07-2003 @ 17:24:
(...)
dit gaat natuurlijk tegen het 5de gebod in, tenzij je ouders moordenaars zijn misschien.
Dus ik moet begrijpen, dat dit stuk uit Matth. 5 (bergrede) niets te betekenen heeft?
Citaat:
38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
en:
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?
47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?
48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.
Verder zie ik ook geen antwoorden van (andere) christenen op mijn mening in m'n 2 laatste stukjes,dat je prostitutie kan gaan verbieden met de bijbel in het achterhoofd.

Zo lijkt het, dat je allebei de meningen uit de bijbel kan halen: moordenaars doodmaken, maar ook vergeven; prostitutie verbieden, maar ook toestaan. Rijk leven (Salomon), of arm leven (de kameel en het oog van de naald). Dan zou je toch zeggen: dat het helemaal niets uitmaakt, of je er een bijbel bijhaalt of niet? Hebben we daarvoor al die christen-getuigenissen gelezen?

En wat zorgt er nu voor, dat je de ene keuze maakt of de andere?

Citaat:
ja, op moord staat de doodstraf vaak ja.
in de Koran staat zelfs, dat als iemand 1 mens dood, het dan is alsof hij de hele mensheid vermoord.
als iemand 1 goed ding doet voor zijn broeder (haar broeder/zuster ? )
dan is het alsof hij dat voor de gehele mensheid heeft gedaan.
Die 2 zinnen uit de Koran horen duidelijk bij elkaar. Je kan ze dus niet gebruiken om de doodstraf goed te keuren. Want als die moordenaar óók verschillende dingen goed gedaan heeft in zijn leven, dan heeft hij dat aan de hele mensheid gedaan, toch? Goed en kwaad vallen dus tegen elkaar weg, en het 2-delige citaat is neutraal.
Citaat:
Echter, volgens God is niet iedereen menselijk, en zijn sodomieten van hetzelfde niveau als beesten om het cru te zeggen.

het gaat dus ook echt om je Broeder, en niet ieder mens, wat de westerse wereld ervan maakt.
Ik weet niet of je door hebt, Kenny wat je hier aan t schrijven bent ...

Voor de grondwet is iedereen gelijk... de slavernij is al lang geleden afgeschaft (toen zeiden ze óók: "negers zijn eigenlijk nog geen echte mensen, eerder een soort vergevorderde dieren". Wat je hier uit de bijbel af meent te kunnen leiden, dat hebben mensen als Hitler (übermenschen) ook gedacht. Het gevolg was, dat ze naar het concentratiekamp gingen. Als je zo denkt, lijkt het erop, dat homofielen en mensen die regelmatig met sex bezig zijn, volgens de bijbel geen mensen zijn, eerder een soort beesten. Dan word je iemand, die deze mensen gaat discrimineren. In Matth. 7, 1-5 staat toch ook dat je niet moet oordelen, maar naar de balk in je eigen oog kijken?

Lees dat lange citaat hierboven nog eens even door met dat "beesten" in je achterhoofd ...

Ik denk dat je voor je eigen gevoel (!) de gedraging moet verwerpen, maar niet de mensen, die dit doen. In het nieuwe testament worden ze "zieken" genoemd, niet: "een soort beesten". Als je hun gedraging in je eigen gevoel beestachtig vindt, dan zijn die mensen zélf nog geen beesten.

Als je dit over de bijbel schrijft, maak je er geen reclame voor. Het klinkt wel heel mooi, die christelijke getuigenissen van iedereen hier. "Jezus redt, maakt me gelukkig; het is fijn om in Jezus te geloven". Maar op deze manier zie je de niet-christenen als vijanden, en zit je dicht bij godsdienstfanatisme, als je het mij vraagt.

Dat zal niet je bedoeling zijn, daarom zou ik uitkijken wát je gelooft uit je bijbel ...

Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 12:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoofddoek
Donny must die
71 24-02-2005 11:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Iraans tienermeisje ter dood veroordeeld na gedwongen prostitutie
Verwijderd
500 29-12-2004 23:59
Seksualiteit weleens met een hoer geneukt?
guest724
169 30-05-2004 10:34
Levensbeschouwing & Filosofie hoofddoek
Brenda_lelie
35 18-02-2003 11:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Angst voor de islam is niet terecht
Santje03
35 07-02-2003 09:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pervers en/of Tiranniek
Quivarum
95 06-02-2003 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.